UFO
Moderator: Moderators
Re: UFO
@Peter
Aan het fenomeen evolutie wordt in het kader van leven niet meer getwijfeld. Ook als elders leven op basis van silicium is ontstaan, zal evolutie naar alle waarschijnlijkheid de force achter de ontwikkeling zijn.
Ik denk dat Fish bedoelt
A: Dat de kans op het ontstaan van leven heel klein is. En daar heeft hij gelijk in denk ik.
B: Dat de kans dat de mens wederom zou ontstaan (stel dat we de klok terugdraaien tot die allereerste levensvorm) ook astronomisch klein is.
Beiden berusten toch op koffiedik kijken denk ik. Juist omdat we nog maar zo ontzettend weinig weten van het universum.
Aan het fenomeen evolutie wordt in het kader van leven niet meer getwijfeld. Ook als elders leven op basis van silicium is ontstaan, zal evolutie naar alle waarschijnlijkheid de force achter de ontwikkeling zijn.
Ik denk dat Fish bedoelt
A: Dat de kans op het ontstaan van leven heel klein is. En daar heeft hij gelijk in denk ik.
B: Dat de kans dat de mens wederom zou ontstaan (stel dat we de klok terugdraaien tot die allereerste levensvorm) ook astronomisch klein is.
Beiden berusten toch op koffiedik kijken denk ik. Juist omdat we nog maar zo ontzettend weinig weten van het universum.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik bedoel dan ook dat het 'hogere' leven op aarde, dat lijkt maar een zeer kleine kans te maken nog eens te ontstaan.Peter van Velzen schreef:Dat is niet helemaal zeker. Zeker, al het leven dat we nu kennen lijkt zodanig verwant dat een gemeenschappelijke "voorouder" waarschijnlijk is. Maar het is niet onmogelijk dat er zich separaat daarvan toch nog andere leven heeft gevormd, dat echter verhoudingsgewijs snel het loodje heeft gelegd, maar dat wellicht nu nog steeds zou bestaan als onze voorouders er geen einde aan zouden hebben gemaakt.Fish schreef:Leven ja, maar de kans dat er leven zoals op aarde bestaat is volgens de bioloog (Nico van Straalen) bijzonder klein het is hier ook maar een keer gelukt.
Kan de column van de prof helaas niet meer vinden, de krant is al weg.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Nee, sorry voor de onduidelijke formulering, ik bedoelde het 'hogere' leven. Leven waarbij cellen in symbiose leven.dikkemick schreef:Ik denk dat Fish bedoelt
De columns van van Stralen worden gebundeld uitgegeven daarom kun je ze waarschijnlijk niet meer terugvinden. Hij kan het heel wat beter uitleggen dan ik.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin
"Hoger" is in zekere zin een term die een vooroordeel inhoudt, maar als je een levensvorm bedoelt die in staat is om op zoek te gaan naar leven elders in het heelal, dan zou je wel eens gelijk kunnen hebben.Fish schreef: Ik bedoel dan ook dat het 'hogere' leven op aarde, dat lijkt maar een zeer kleine kans te maken nog eens te ontstaan.
Kan de column van de prof helaas niet meer vinden, de krant is al weg.
Het probleem is dat we nog maar zo weinig planeten kennen en nog maar één waar dat soort leven is ontstaat, als gevolg waarvan we helemaal geen inschatting kunnen maken hoe waarschijnlijk of onwaarschijnlijk het is. Maar als het er is, is het waarschijnlijk te ver weg, om even naar de aarde toe te vliegen en terug. De kans dat een UFO van een andere planeet komt is dan ook veel kleiner dan de kans dat er een andere oorzaak is voor wat met heeft waargenomen. Dat wil dan echter weer niet zeggen dat wij die oorzaak kénnen.
Ik wens u alle goeds
Daarvan uitgaande: Gezien de dagelijkse waarnemingen moet het een komen en gaan zijn van buitenaardsen.ChaimNimsky schreef: Tot nog toe zijn m.i. de alternatieven minder geloofwaardig dan de simpele aanname dat een andere intelligente beschaving erbij is betrokken. Dat lijkt me zeker een mogelijkheid
Allemaal de instructies geen contact opnemen met de mensheid? Of toch wel, maar één groot geheimhoudings complot?
Wat mij opvalt is, dat alle opnames van UFO's altijd weer zo vaag zijn en dat in deze tijd met zulke geavanceerde toestellen.
Gezien de ervaringen met "delusions" van de menselijke geest/hersenen, lijkt me dat toch nog wat waarschijnlijker.
Vallen engelen en Maria (nee niet "onze" Maria) ook onder buitenaardsen? Die worden ook vaak gezien.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Waarbij moet worden meegenomen, dat die UFO's als ze van buitenaardse oorsprong zouden zijn technologisch nog velen malen beter dan de onzen zouden moeten zijn.Vilaine schreef:Wat mij opvalt is, dat alle opnames van UFO's altijd weer zo vaag zijn en dat in deze tijd met zulke geavanceerde toestellen.
Ook is daarmee hun nogal vreemde vlieggedrag onduidelijk.
Zelfs dat we ze zouden kunnen waarnemen is merkwaardig,
zo goed als onzichtbaar vliegen kunnen onze armzalige vliegtuigjes al.
Daarbij waarom zouden ze volop door ons luchtruim scheren?
Met de satellieten die wij ""slechts veredelende chimpansees"" bouwen en lanceren kunnen als opnamen gemaakt worden waarop je zelfs straattegels kunt waarnemen.
Ze hoeven dus helemaal niet om laag te komen om te zien hoe het hier toegaat.
Het geloof in UFO's gestuurd van verre werelden zal echter ""net zo als het meeste geloof"" wel blijven,
want er blijven nu eenmaal zat mensen die in zoiets willen geloven en dan schiet elk redelijk argument te kort.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik vind dat het binnendringen in mijn leefwereld mij mijn vrijheid ontneemt.ChaimNimsky schreef:Snap ik. En hoe harder je ertegen vecht, des te meer je je erin vastbijt. Het is jouw ervaring & het is daarom aan jou ermee om te gaan. Acceptatie dat je het daadwerkelijk nou eenmaal niet weet zou m.i. een realistischer perspectief zijn. Je zit nu gewoon achter je pc & je hebt de vrijheid met dit moment om te gaan.Petra schreef:Ik probeer er vanaf te komen!Zo je wilt. Maar ik vind vooralsnog de simpele aanname dat jij & je getuigen gewoon gezien hebben wat jullie gezien hebben, niet onaannemelijk.Een illusie is dan toch een mogelijkheid.
En ik vind dit een heel belangrijk punt. Waar ik niet ik kan berusten.
Dat klopt niet. Dat mag niet. Dat hoort niet,
Het zit niet goed als dat zo is, echt niet,
Laatst gewijzigd door Petra op 30 jul 2017 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Ja, dat wil ik heel graag.dikkemick schreef:@Petra
Mag ik 2 topics combineren?
Je wilt er vanaf komen? Kun je systeem 2 (Kahneman) niet aansturen dit te bewerkstellingen?
En ik probeer het uit alle macht. Wat dacht je dat ik hier aan het doen was?
Ik zit me ongans te system 1 en 2 en. Het is stom en het is niet normaal.
Het kan me niet meer schelen welk systeem het is, ik wil epilepsie hebben, migraine, schizofrenie ook goed, als 't maar een keertje weg is. Rare hersenen. die zijn het euvel.
Ik wil geen aliens, geen visioenen, geen geluiden, geen beelden .. gewoon lekker niks.
Nou ja, een beetje gek zijn, maar daar valt prima mee te leven. (Zegt mijn man
Alles, maar dan ook ook echt alles vind ik beter dan dat.
@Petra
Dan rest mij nog maar welgemeende opmerking. Zoek hulp. Laat je onderzoeken en vakkundig er vanaf helpen. Er zijn mensen die daarvoor geleerd hebben.
Dan rest mij nog maar welgemeende opmerking. Zoek hulp. Laat je onderzoeken en vakkundig er vanaf helpen. Er zijn mensen die daarvoor geleerd hebben.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat mij daarnaast opvalt is dat degenen die opnames maken steevast aan tremoren onderhevig lijken te te zijn.Vilaine schreef: Wat mij opvalt is, dat alle opnames van UFO's altijd weer zo vaag zijn en dat in deze tijd met zulke geavanceerde toestellen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ja, ja en nog eens ja.Vilaine schreef:Daarvan uitgaande: Gezien de dagelijkse waarnemingen moet het een komen en gaan zijn van buitenaardsen.ChaimNimsky schreef: Tot nog toe zijn m.i. de alternatieven minder geloofwaardig dan de simpele aanname dat een andere intelligente beschaving erbij is betrokken. Dat lijkt me zeker een mogelijkheid
Allemaal de instructies geen contact opnemen met de mensheid? Of toch wel, maar één groot geheimhoudings complot?
Wat mij opvalt is, dat alle opnames van UFO's altijd weer zo vaag zijn en dat in deze tijd met zulke geavanceerde toestellen.
Gezien de ervaringen met "delusions" van de menselijke geest/hersenen, lijkt me dat toch nog wat waarschijnlijker.
Vallen engelen en Maria (nee niet "onze" Maria) ook onder buitenaardsen? Die worden ook vaak gezien.
Het is altijd vaag.
En dan vaak komen ze met van die achterlijke boodschappen, een zooitje slap gelul, alsof we dat niet zelf 100x beter kunnen bedenken. De UVRM zijn verdorie van een veel hoger niveau!
En als je goed bent kom je niet steeds stiekem in en uit vliegen en iedereen knetterleip maken met je gedoe maar land je gewoon openlijk van mijn part in het Kremlin of het Pentagon.
Zeker is.. dat je bij mij in ieder geval echt niks te vinden hebt.
Laatst gewijzigd door Petra op 30 jul 2017 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Eén ding nog.
Je brein kan maar één ding tegelijkertijd intensief beleven.
De rest wordt dan naar het onderbewuste verdrongen.
Mag ik aannemen dat het alleen iets is van jezelf en niet je naasten betreft of raakt?
Hoe belangrijker je iets maakt, hoe meer het ruimte inneemt in je leven.
Hoe harder je je verzet tegen een bepaalde gedachte, hoe sterker en hoe meer aanwezig die gedachte zal worden.
Het is al eerder gesuggereerd:
Kun je het niet nemen voor hoe het is?
Iets wat zich steeds weer naar voren dringt in je brein, maar dat is het dan.
Niets meer en niets minder.
Vervelend, maar wat doet het verder?
Maak andere dingen belangrijker en het zal verdrongen worden van de plek, die het ten onrechte inneemt in je dagelijkse leven.
Je brein kan maar één ding tegelijkertijd intensief beleven.
De rest wordt dan naar het onderbewuste verdrongen.
Mag ik aannemen dat het alleen iets is van jezelf en niet je naasten betreft of raakt?
Hoe belangrijker je iets maakt, hoe meer het ruimte inneemt in je leven.
Hoe harder je je verzet tegen een bepaalde gedachte, hoe sterker en hoe meer aanwezig die gedachte zal worden.
Het is al eerder gesuggereerd:
Kun je het niet nemen voor hoe het is?
Iets wat zich steeds weer naar voren dringt in je brein, maar dat is het dan.
Niets meer en niets minder.
Vervelend, maar wat doet het verder?
Maak andere dingen belangrijker en het zal verdrongen worden van de plek, die het ten onrechte inneemt in je dagelijkse leven.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
32 jaar! verder! en alles al geprobeerd.dikkemick schreef:@Petra
Ik had een klein beetje gejokt (om een richting te sturen)... iedereen die ik bij monde spreek, gelooft het
Laatst gewijzigd door Petra op 30 jul 2017 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik al zei, dat zijn vlagen.Maria schreef:
Jaren sluimerend en dan duikt het weer op.
Enorm vervelend.
Het zakt ook wel steeds weer naar de achtergrond, maar iedere vlaag hoop ik er een einde aan te kunnen maken.