Met een mens proberen te kennen bedoel ik, als ongevraagd die mens te na komen. Dat moeten je ook nog maar op prijs stellen. Of i.d.g., aan willen meewerken. Mijn devies voor mezelf is, laat iedereen voor mij een mysterie zijn en vooral blijven. Dat beperkt mij niet in mijn verwachtingspatroon en hen niet in hun vrijheid om eventueel niet te voldoen aan mijn verwachting op grond van mijn kennisanalyse. Mensen die je al razendsnel met 'mijn' karakter, volgens hen, om de oren slaan, zijn meestal stevig dominante persoonlijkheden. Dat weten hun vrienden en naasten, zij daarentegen houden meestal vast aan hun ideale beeld van hoe zij zichzelf zien. 't is maar waarvoor je kiest. Altijd goed in het algemeen maar ik heb daarin wel mijn eigen voorkeur.Een mens wordt gekend door zijn uitingen, zijn creaties, zijn product, zijn woorden.
De intenties daarachter echter worden niet altijd als zodanig herkend.
Velen voelen zich miskend, doordat niet iedere communicatiepoging even duidelijk zegt wat de bedoeling ervan is.
@Maria
Dat is ook precies mijn bedoeling. Zoals ik door een museum loop, waarbij ik misschien wat te oppervlakkig en/of ongeduldig in 1 oogopslag zie wat ik niet wil zien of waar ik niets in zou zien dan mij alleen erger,Zeker is dat ieder hier zijn eigen ding in kan herkennen.
Dit beeld wordt dan ook zeer vaak gebruikt om iets uit te drukken.
evenzo ga ik om met al de hersenspinsels van iedereen die, zoals ik, van alles hier neerschrijft en geschreven heeft. Sommige geschreven reacties vind ik wel degelijk briljant, die lees ik zelfs woord voor woord meerdere malen. Ik kan sommige schrijvers hier waarderen hoe goed zij subtiele, of zulke mij herkenbare reacties weergeven. Ik ben wars van zelfs maar een poging doen om iemand te willen 'begrijpen'. Dat begrijpen zegt niets anders dan beantwoorden aan hun persoonlijke reflecties. Echter dat is nooit voldoende om daarop onmiddellijk karakter analyses te maken en die daarna dan ook nog te melden aan die persoon. 't zegt meer van die analist dan van zijn/haar slachtoffer.

Ook zou ik mezelf aanmatigend voelen wanneer ik te persoonlijke adviezen ga geven aan een of meerdere mensen die ik de facto helemaal niet ken. Adviezen in het algemeen gelanceerd lijken mij heel wel acceptabel. Maar ik weiger om op de man/vrouw te gaan spelen. En negeer vanaf nu reacties die dat wel op mij doen. Ik reageer(de) wel op de nickname, wanneer ik door hem/haar mij aangevallen voel.
Ik vind hier interessante teksten en lees heel veel herkenning, daar gaat het mij om.
Ook lees ik onzin in mijn ogen, alleen die laat ik voor wat door de schrijver bedoeld is.