Windows 10
Moderator: Moderators
Re: Windows 10
Gewoonte. men is met Windows de pc wereld ingestapt en onbekendheid.
De meeste mensen hebben helemaal niet door dat ze meer apparaten met Linux in huis hebben dan met Windows.
Tv, tv ontvanger, mobiel, tablet enz.
Maar op de desktop is het een zeldzaamheid.
Het is voor mij meer de gebruiker die centraal staat.
PEBCAK: Problem Exists Between Chair And Keyboard
Windows veilig houden is niet heel eenvoudig itt Linux.
De gebruiker die dit niet wil of kan is meestal beter af met Linux.
Men mag overal op klikken en alles openen, het enige waarvoor men moet oppassen is phishing, maar dat is weer PEBCAK.
Ik heb één keer gehad dat iemand terug wilde.
De meeste mensen hebben helemaal niet door dat ze meer apparaten met Linux in huis hebben dan met Windows.
Tv, tv ontvanger, mobiel, tablet enz.
Maar op de desktop is het een zeldzaamheid.
Het is voor mij meer de gebruiker die centraal staat.
PEBCAK: Problem Exists Between Chair And Keyboard
Windows veilig houden is niet heel eenvoudig itt Linux.
De gebruiker die dit niet wil of kan is meestal beter af met Linux.
Men mag overal op klikken en alles openen, het enige waarvoor men moet oppassen is phishing, maar dat is weer PEBCAK.
Ik heb één keer gehad dat iemand terug wilde.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Is dat niet omdat er zo weing mensen Linux gebruiken dat een virus ontwikkelen daarvoor nauwelijks loont.Fenomeen schreef: Windows veilig houden is niet heel eenvoudig itt Linux.
Ik heb overigens al jaren geen virus meer gezien op mijn windows pc dus waarom zou ik iets anders nemen?.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gisteravond stond win 10 voor mij klaar. Na de start krijg je een venster met draaiende balletjes en de mededeling "er wordt aan gewerkt". Drie uur later toen ik naar bed ging stond dat er nog steeds en toen ik vanmorgen opstond 'nog steeds'?
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat het ergens op blijft hangen. Wat nu, de pc gewoon uitzetten, of het venster wegklikken, en zien wat er gebeurt?
PS: Ik ben niet de enige schijnbaar, de vraag is sinds 12 aug al 11 keer gesteld maar nog geen antwoord.
http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... 2c3?auth=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat het ergens op blijft hangen. Wat nu, de pc gewoon uitzetten, of het venster wegklikken, en zien wat er gebeurt?
PS: Ik ben niet de enige schijnbaar, de vraag is sinds 12 aug al 11 keer gesteld maar nog geen antwoord.
http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... 2c3?auth=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Met mijn geduld gaat de stekker eruit en start ik opnieuw op...
Overigens niet succes gegarandeerd.
Overigens niet succes gegarandeerd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Heb afgesloten en weer op gestart en heb nu weer win 7.
Je hoeft van mij niet, hoor.Fish schreef: Ik heb overigens al jaren geen virus meer gezien op mijn windows pc dus waarom zou ik iets anders nemen?.
Als de pc er (alweer) uitziet als Hiroshima op 7 augustus wordt het een andere zaak.
Terug bij 7 zie ik.
Je hebt niet toevallig een externe hard disk aangesloten?
Dat zou een fout als deze kunnen veroorzaken.
Het is waarschijnlijk niet zo maar dit wil ik altijd even uitsluiten.
Is een schone install een optie?
Als je het tenminste nog wil, ik blijf zelf nog even bij 7.
Yep, win 7 werkt weer als van ouds. De vraag over een externe (backup) schijf kan ik bevestigend beantwoorden.
Die bij een volgende poging dus loskoppelen?
Over een schone install? Dat wordt erg technisch zeker, niet dat ik helemaal een nitwit ben.
Die bij een volgende poging dus loskoppelen?
Over een schone install? Dat wordt erg technisch zeker, niet dat ik helemaal een nitwit ben.
Backupschijf afgekoppeld en nu ging het wel goed. Alles lijkt probleemloos te werken.
Toch die externe hard disk.
Veel plezier ermee.
Als je ergens tegenaan loopt hoor ik dat graag.
Veel plezier ermee.
Als je ergens tegenaan loopt hoor ik dat graag.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Gloeiende gloeiende......
ik wilde net een IDeal betaling doen.
Met mijn browser die ik altijd gebruikte (Firefox) bleek ik telkens na het kiezen van mijn bank te worden verwezen naar een blank page.
Het zal toch niet.....
Even proberen via edge.
Ja hoor probleemloos.
Ik word een beetje moedeloos van deze kinderachtige microsoft trucjes.
Toch maar weer eens een linux distributie uitproberen.
Eerlijk gezegd toch al weer zo'n jaar of 4/5 geleden.
Wie weet is het wat geworden.
ik wilde net een IDeal betaling doen.
Met mijn browser die ik altijd gebruikte (Firefox) bleek ik telkens na het kiezen van mijn bank te worden verwezen naar een blank page.
Het zal toch niet.....
Even proberen via edge.
Ja hoor probleemloos.
Ik word een beetje moedeloos van deze kinderachtige microsoft trucjes.
Toch maar weer eens een linux distributie uitproberen.
Eerlijk gezegd toch al weer zo'n jaar of 4/5 geleden.
Wie weet is het wat geworden.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Ik vraag mij af als je Edge verwijderd of het dan wel gaat?
Heb voor dit soort (beatlings) problemen 4 browsers op de pc staan. Altijd wel 1 die het doet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Of je Edge kúnt verwijderen vraag ik me af.
Heb zelf ook nog een andere browser achter de hand.
Heb zelf ook nog een andere browser achter de hand.
- Jan van Lennip
- Diehard
Ik heb een nieuwe laptop. Ik start deze morgen mijn blije apparaatje op en wat zie ik? Het leek wel een hack, een blauw scherm met de woorden "Uw persoonlijke bestanden zijn onaangetast gebleven". Er zat verder geen leven meer in mijn laptopje. Ik dacht dat het deze keer mij was overkomen. Even later verschijnt de berichtgeving: "maak kennis met een heleboel nieuwe onderdelen". Ik heb nergens om gevraagd. De computer staat zeker 2 minuten te processen. Daarna is alles weer bij het oude.
Even gezocht op het internet, blijkt dit een november update te zijn van Microsoft. Wat een belachelijk moment.
Even gezocht op het internet, blijkt dit een november update te zijn van Microsoft. Wat een belachelijk moment.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles
Als je zoals ik een update uit november expres niet had geïnstalleerd moest je in de nieuwe patch ronde oppassen en weer een update niet installeren.