Hoe lang moet het westen zich nog laten chanteren door islam
Moderator: Moderators
-
bad_religion
De radicale ontewikelingen binnen de Islam is op z'n zachts gezegd zorgwekkend. Maar wie is er nu eigenlijk mede verantwoordelijk. De uiterst hypocriete en arrogante houding van de Westerse landen wordt nu beloont met een radicalisatie die z'n weerga niet kent.
Ik moet en zal m'n kritiek uiten op de Islam, ten eerste vanuit het principia dat ook de Islam bij mij valt onder godsdienst en ik irrationele overtuigingen schuw, vooral als daarmee wordt gepoogd het leven mee zin te geven, met alle zieke gevolgen vandien.
Een tweede punt is dat de Islam hopeloos achterloopt op de ontwikkelingen in de wereld, maar ook hier moeten de Westerse landen met hun infantiel beleid het boetekleed aantrekken. Zo realistisch moet men zijn. Alles heeft oorzaken, en daar ontsnappen we niet aan.
Voor de rest is er een hoop kritiek te leveren op de Islam, maar op het internet, en vooral andere sites wordt er al voldoende kritiek geleverd, en vaak verschrikkelijk éénzijdig, hierdoor ontstaat een vertekend beeld dat zeker geen oplossingen bied.
Vandaar dat ik het hier bij houd, dit in de hoop dat er wat minder extreme beelden gaan bestaan. Waar ik me mede zorgen om maakt is de verradicalisering van de visie op de Islam. Dit brengt net zo goed geen oplossingen als de radicale Islam. Feitelijk, wanneer de Westerse landen geen alternatief bieden op radicale visies dan wordt een monster gecreert groter dan ooit voor mogelijk werd geacht.
Bij deze.....
Ik moet en zal m'n kritiek uiten op de Islam, ten eerste vanuit het principia dat ook de Islam bij mij valt onder godsdienst en ik irrationele overtuigingen schuw, vooral als daarmee wordt gepoogd het leven mee zin te geven, met alle zieke gevolgen vandien.
Een tweede punt is dat de Islam hopeloos achterloopt op de ontwikkelingen in de wereld, maar ook hier moeten de Westerse landen met hun infantiel beleid het boetekleed aantrekken. Zo realistisch moet men zijn. Alles heeft oorzaken, en daar ontsnappen we niet aan.
Voor de rest is er een hoop kritiek te leveren op de Islam, maar op het internet, en vooral andere sites wordt er al voldoende kritiek geleverd, en vaak verschrikkelijk éénzijdig, hierdoor ontstaat een vertekend beeld dat zeker geen oplossingen bied.
Vandaar dat ik het hier bij houd, dit in de hoop dat er wat minder extreme beelden gaan bestaan. Waar ik me mede zorgen om maakt is de verradicalisering van de visie op de Islam. Dit brengt net zo goed geen oplossingen als de radicale Islam. Feitelijk, wanneer de Westerse landen geen alternatief bieden op radicale visies dan wordt een monster gecreert groter dan ooit voor mogelijk werd geacht.
Bij deze.....
Ze weten denk ik heel goed waar Nederlanders trots op zijn, maar misschien zijn wij wel te tolerant geweest. Misschien is het over twintig jaar wel zo dat als een Nederlander met blauwe ogen en blond haar op een bankje in het park zit dat twee allochtonen tegen elkaar zeggen geef die Nederlandse inboorling een pepermuntje.
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
-
appelfflap
- Banned
Maar wat kan het alternatief zijn op korte termijn BR?bad_religion schreef: Feitelijk, wanneer de Westerse landen geen alternatief bieden op radicale visies dan wordt een monster gecreert groter dan ooit voor mogelijk werd geacht.
men zit nu in een logica waarbij "Westen" schuld is aan kidnapping en affikken Ambassades door moslimfundi's. de logica dat 2 tekeningen een rechtvaardiging zouden zijn voor moord. Vaitcaan en Vs gaan er al in mee (toevallig geloof?) en geven ook geen krimp mbt tot buitenproportioneel geweld. Enkel inperking meningsuiting omdat het hen ook goed uitkomt.
Een hoop vrijheden die we kennen zullen onder zeer zware druk komen te staan of je het nu leuk vindt of niet. we zitten nu in een vernietigende logica en dialoog is onmogelijk. kijk maar naar de eenzijdige bekrompenheid vd officiele moslimorganisaties die algemeen als gematigd aanzien worden en toch in alle talen zwijgen over de oproep tot moord die hun geloofsbroeders uitkramen + bijhorende geweld.
Of mis ik toevallig de veroordeling vh moslimgedrag in Midden Oosten? door moslimexecutive in belgie bvb
Die antigodslaster wet en inperking persvrijheid gaat er in Europa nu komen. Of je het nu leuk vindt of niet maar de islamchantage (ff veralgemend gesteld) met bvb geweld zal z'n vruchten afwerpen
ps Jouw monster is er al volgens mij BR.
Misschien is dit wat? In Jordanie zijn de cartoons gepubliceerd en de moslims werden opgeroepen redelijk te zijn.appelfflap schreef: Of mis ik toevallig de veroordeling vh moslimgedrag in Midden Oosten? door moslimexecutive in belgie bvb
BR.
http://politics.guardian.co.uk/media/st ... 40,00.html
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
-
bad_religion
Dat laatste daar ben ik ook bang voor. Maar we leven nu met een grote contradictie, de zogenaamde veroordeling van het moslimgedrag is verschriikkelijk hypocriet. Decennia na decennia hebben de westerse landen een uiterst schizofrene bodschap uitgezonden naar de Islamitische wereld. Aan de ene kant luid de boodschap "liberalisering", "democratie" en modernisering. Maar waarom loopt het Westen dan regime te ondersteunen die de bevolking loopt te onderdrukken? Waarom dan is het zo verschrikkelijk moeilijk om ons in te denken dat vanuit bijvoorbeeld Palestijns oogpunt de Hamas gewoon toch echt vrijheidstrijders zijn? Waarom de discussie om de Palestijnen wel of niet financiele steun te geven terwijl Israel wel financiele steun geven, terroriseren zij niet de Palestijnen?appelfflap schreef:ps Jouw monster is er al volgens mij BR.
Osama bin Laden is helemaal niet een religieuse leider, welnee, Osama bin Laden wil macht. Zijn doel is Saudie Arabië, en zijn middelen zijn geloof en patriotisme, het bekende recept, ouder dan de weg naar Rome. Maar hoe is het klimaat ontstaan?
Een oplossing op kort termijn is verschrikkelijk moeilijk, maar binnen de wetserse samenleving zullen we de Islam toch echt moeten gaan zien als een significante groep, en niet alleen maar afschilderen als een stelletje bavianen, want dat begint nu wel een self forfillig prophecy te worden.
Wanneer we d islamitische wereld serieus nemen zien we dat er in die wereld hervormers zijn, mensen met nieuwe gedachtes , en deze mensen moeten we niet voor de knieën blijven stoten door alles wat met de islam te maken heeft op een grote hoop te vegen. Ook zal de westerse bemoeizucht met de islamitische wereld eens kritisch onder de loep moeten wordem genomen. In hoeverre is het bijvoorbeeld legitiem dat het westen onder de mom van democratie brengen (en olie halen) zich inmengt in binnenlandse aangelegenheden? Zijn we vergeten dat onze "democratische en seculiere beschaafde westen" honderden jaren heeft moeten ontwikkelen? Hoe kan men landen dwingen om te moderniseren? Dit proces duurt allemaal een stuk langer, maar neerkijken op een beschaving van 1,5 milliard (ongeveer) mensen werkt in het algemeen averechts.
Op kort termijn zullen we in het westen verregaande seculierisatie moeten doorvoeren, waarin de Islam gemeenschap deel van uit maakt, maar ook de plichten krijgt. Het allesbehalve seculiere ideeën wordt helaas nog steeds gedwarsboomt door christelijke fractie, maar, hoe wrang ook, door de liberaal denkende mensen. We moeten leren dat (minderheids-)groepen binnen de samenleving intolerant kunnen (en zullen) zijn.
Hier op volgend zal de verzuilde structuur van de samenleving aan barrels moeten worden geslagen zodat groepen maatschappelijk gedwongen zijn dezelfde regels en plichten te moeten naleven. Ook zullen groeperingen minder vrijheid moeten krijgen jegens hun eigen intolerante gedrag naar anderen in de samenleving. De enige oplossing voor Europa is vooruitstreven, maar dat gebeurt niet, puur uit politieke weerzin tegen seculierisatie en angst.
-
appelfflap
- Banned
bedankt Skeptic
het is al iets maar om dit nu een slagkrachtige algemene afwijzing te noemen voor het geweld? voor zoiets als onderstaande
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
ook hier zie je trouwens weer die complete wanverhouding skep.
De Denen zouden die auteurs moeten folteren en executeren en liefst zo pijnlijk mogelijk volgens midden oosten, Het westen moet meningsuiting aanpassen, godslaster aanpassen etc. maar omgedraaid zou een schuchtere zeer voorzichtige aanmaning tot redelijkheid voldoende veroordeling voor brandstichting en ontvoeringen (duitser) moeten zijn?
dit klopt toch gewoon niet of zit ik er zover naast?
het is al iets maar om dit nu een slagkrachtige algemene afwijzing te noemen voor het geweld? voor zoiets als onderstaande
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
ook hier zie je trouwens weer die complete wanverhouding skep.
De Denen zouden die auteurs moeten folteren en executeren en liefst zo pijnlijk mogelijk volgens midden oosten, Het westen moet meningsuiting aanpassen, godslaster aanpassen etc. maar omgedraaid zou een schuchtere zeer voorzichtige aanmaning tot redelijkheid voldoende veroordeling voor brandstichting en ontvoeringen (duitser) moeten zijn?
dit klopt toch gewoon niet of zit ik er zover naast?
Ik begrijp denk ik wat je bedoeld, en waarschijnlijk heb je gelijk. Maar als dit zou betekenen dat ik als ongelovige niet meer mag zeggen dat Allah niet bestaat, en als niet meer gezegd mag worden dat Mohammed, als hij seks heeft gehad met een minderjarig meisje, dat hij dan naar onze maatstaven een pedofiel was, nou, dan komt er maar oorlog. Ik kan en wil mijzelf niet verloochenen.bad_religion schreef: Wanneer we d islamitische wereld serieus nemen zien we dat er in die wereld hervormers zijn, mensen met nieuwe gedachtes , en deze mensen moeten we niet voor de knieën blijven stoten door alles wat met de islam te maken heeft op een grote hoop te vegen.
Natuurlijk moet het westen stoppen met het steunen van dictators in Islamitische landen, en moet het westen niet steeds Israel voortrekken, maar het westen hoeft niet te stoppen met het maken van spotprentjes over de profeet, en het westen hoeft niet te stoppen met het bekritiseren van het islamitische geloof.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- chromis
- IT Tech. & Moderator
http://frontpage.fok.nl/nieuws/61950
Ik heb niets tegen protesteren maar tegen haatzaaien en oproepen van geweld. Dit is oproepen van geweld, en haatzaaien.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/61950, bekijk in de reacties eens de foto's van de protesten in de UK... "exterminate those who insult islam", "freedom go to hell", "europe you will pay, 9/11 is on its way" eetc, etc. als ik zoiets zie, dan spelen bij mij echt tendensen op om zulk protesterend volk spontaan en gelijk te deporteren naar het land van herkomst. Weg ermee. Oprotten![upd] Ambassades in Syrië in brand gestoken
Gepost door Jorrit (Flem) UIN: 145948972 - Bron: ANP
Gepubliceerd: zaterdag 4 februari 2006 @ 18:24 - Laatst bijgewerkt: 04 februari @ 19:56
cyberbull had ons via de nieuws-submit te melden:
Icoon AlgemeenHonderden woedende betogers hebben vandaag in de Syrische hoofdstad Damascus zowel de Deense als de Noorse ambassade bestormd en in brand gestoken. Ze zijn furieus over de spotprenten over de profeet Mohammed, die in beide landen in kranten werden gepubliceerd.
In Damascus ging de afgelopen dagen door middel van telefonische tekstberichten het gerucht rond dat vandaag op een groot plein in Kopenhagen kopieën van de koran zouden worden verbrand. In de sms'jes werden mensen opgeroepen zich vandaag te verzamelen bij de Deense ambassade in Damascus om daar hun ongenoegen te uiten over de gang van zaken. Een woedende menigte bestormde daarop het gebouw en stak het in brand. Hierna werd de Noorse ambassade onder handen genomen. Ondanks het feit dat de politie toen inmiddels traangas en waterkanonnen inzette, kon de brandstichting niet voorkomen worden.
Afgelopen woensdag was er al een bommelding bij de Deense ambassade in Damascus. De Deense regering heeft haar staatsburgers in Syrië inmiddels opgeroepen dat land onmiddellijk te verlaten. Even later volgde de Noorse regering dit voorbeeld en werd deze oproep ook aan de in Syrië aanwezige Noorse burgers gedaan.
Ook in de Gazastrook was het vandaag weer hommeles. Een Duits cultureel centrum en een EU-kantoor werden bestormd door een grote menigte. De Iraanse president Ahmadinejad heeft ondertussen gemeld dat hij laat onderzoek in hoeverre een economische boycot van Europese landen waar de cartoons zijn gepubliceerd, mogelijk is.
De Deense ambassade in lichterlaaie
Update 19:56
Na de Deense en de Noorse ambassade hebben de honderden demonstranten hun woede gericht op het gebouw van de Franse ambassade in Damascus. De Syrische oproerpolitie heeft een waterkanon ingezet om te verhinderen dat de betogers de ambassade zouden bestormen. Het Franse dagblad France Soir drukte afgelopen woensdag de twaalf bewuste spotprenten af. De hoofdredacteur van de krant werd hierom ontslagen.
Ik heb niets tegen protesteren maar tegen haatzaaien en oproepen van geweld. Dit is oproepen van geweld, en haatzaaien.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Ze gaan vast en zeker filmpjes maken over het feit dat ze braaf zijn en nooit ambassades in de fik steken vanwege cartoons gepubliceerd in een krant op een ander continent.Arabische landen willen beter imago islam
Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: ANP
Gepubliceerd: zondag 5 februari 2006 @ 00:01
Beuzebelder had ons via de nieuws-submit te melden:
Icoon AlgemeenEen aantal Arabische landen verenigd in de Arabische Liga is van plan een mediacampagne te starten om 'het slechte imago van de islam' in het Westen te verbeteren. Dat werd vandaag duidelijk tijdens een bijeenkomst van de ministers van Informatie van de betreffende landen in de Egyptische hoofdstad Caïro.
Voor het doel is ongeveer 18,7 miljoen euro beschikbaar gesteld. Op de conferentie ging het tevens over het rumoer rond de spotprenten van de profeet Mohammed, die inmiddels in verschillende Westerse kranten zijn gepubliceerd. De Arabische bewindslieden zijn van mening dat de Verenigde Naties een verbod moeten uitvaardigen op het beledigen van religieuze overtuigingen, zo stelden ze zaterdag in een verklaring.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Het Franse dagblad France Soir drukte afgelopen woensdag de twaalf bewuste spotprenten af. De hoofdredacteur van de krant werd hierom ontslagen.
Schande!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Het is in de islaam verboden....BASTA@ Devious
Ik begrijp denk ik wat je bedoeld, en waarschijnlijk heb je gelijk. Maar als dit zou betekenen dat ik als ongelovige niet meer mag zeggen dat Allah niet bestaat, en als niet meer gezegd mag worden dat Mohammed, als hij seks heeft gehad met een minderjarig meisje, dat hij dan naar onze maatstaven een pedofiel was, nou, dan komt er maar oorlog. Ik kan en wil mijzelf niet verloochenen.
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
En ik ben geen moslim. Allah bestaat voor mij niet, en mohammed is voor mij geen profeet, en mag daarom van mij net als iedereen bespot en gekleineerd worden. Het interesseert mij niet wat er in de Islaam verboden is. Ik heb daar schijt aan!rikus schreef:Het is in de islaam verboden....BASTA@ Devious
Ik begrijp denk ik wat je bedoeld, en waarschijnlijk heb je gelijk. Maar als dit zou betekenen dat ik als ongelovige niet meer mag zeggen dat Allah niet bestaat, en als niet meer gezegd mag worden dat Mohammed, als hij seks heeft gehad met een minderjarig meisje, dat hij dan naar onze maatstaven een pedofiel was, nou, dan komt er maar oorlog. Ik kan en wil mijzelf niet verloochenen.
Vriendelijke groet...
Weet ik maar dit is het enigste antwoord dat je van een moslim krijgt"Devious Het is in de islaam verboden....BASTA
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
Daarnaast is Staatsgecontroleerde pers waarschijnlijk een islamitische deugd 
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije