Nou daar heb ik toch andere ervaringen mee.Karssenberg schreef: Jq, maar een christen meestal ook niet met het benadrukken, dat het christelijk geloof het enig ware is. Ik begin vaak met luisteren naar het verhaal van de ander. Staan aan de voordeur is daarvoor niet de geschikte setting.

Verplaats je eens in de gedachte van een ongelovige, wat moet die met jouw antwoord?Karssenberg schreef:Ik heb eerder vanavond (22:33 uur) al een antwoord gegeven.
Karssenberg schreef: Lang niet iedereen blijft Hindoe of Moslim. Er zijn er ook velen, die het alleen voor de vorm blijven of om niet uit de toon te vallen. Dat gebeurt hier ook ten aanzien van het christendom, al val je hier vaak meer uit de toon door het wel te blijven.
Je probeert onder mijn vraag uit te komen, dus zou jij dan ook niet gewoon moslim of hindoe zijn?
Dat is dus je, stond er niet open voor, in een andere verpakking.Karssenberg schreef:Sorry, ik wil niet voor jou gaan denken. Maar een overtuigd christen is nu juist iemand, die God wel ervaart. Het feit, dat je bij wijze van spreken de hele bijbel uit je hoofd kent maakt je nog niet tot een overtuigd christen.
Ik zou bij god niet weten hoe ik er nog meer voor open kon staan, zeker als kind niet, maar ook niet als volwassenen.