Esoterisch Christendom

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Pieter
Forum fan

Re: Esoterisch Christendom

Bericht door Pieter »

Peter van Velzen schreef:
Pieter schreef: Jij wenst mij toch alle goeds, dat moet wel van jou liefde komen. Toch?

En ik kan je verzekeren ...er is behoefte aan.

Ik accepteer het...bedankt.
Bedenk dit elke keer dat iemand je goedendag zegt, en het leven wordt aanzienlijker prettiger.

:)
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

DiMensie schreef:
Ingi schreef:Wat een super metefoor. Ik ben gek op chocola
Moet je toch eens een keer om kijken als je die chocola achter je laat,
dan blijkt het toch gewoon allemaal shit te zijn
.
Dat wat je bent kun je niet achterlaten.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ingi schreef:
DiMensie schreef:
.
Ben jij dan chokola?
Dan: Als je puur bent, vindt ik jou lekker1
Ik wens u alle goeds
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Peter van Velzen schreef: Dat wat je bent kun je niet achterlaten.
Ben jij dan chokola?
Dan: Als je puur bent, vindt ik jou lekker1[/quote]

:lol:
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Nog wat achtergrond informatie over Hans Stolp.
http://www.hansstolp.nl/index.php/nl/de-auteur" onclick="window.open(this.href);return false;
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Ingi schreef:
DiMensie schreef:
Een mens is wat die eet?
De genuttigde chocola is omgevormd als je die achter je laat (en doorflushed!)
      • :wink:
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

DiMensie schreef: Dat wat je bent kun je niet achterlaten.
Een mens is wat die eet?
De genuttigde chocola is omgevormd als je die achter je laat (en doorflushed!)
      • :wink:
[/quote]

Oke, de metafoor is niet begrepen. Het gaat natuurlijk niet om daadwerkelijke chocola.
Chocolade en de vormen vanuit dezelfde chocola zijn een en hetzelfde. De vorm verhult.

De bron van het leven/leven en alle mogelijke vormen van leven zijn in wezen hetzelfde.
Wat was voordat de wereld ontstond en ervoor gezorgd heeft dat evolutie plaatsvond is in wezen hetzelfde als
alles wat erna ontstond. In alle mogelijke vormen en manifestaties. En nee dat kan ik binnen dit kader niet praktisch bewijzen. Dat weten vind je alleen in je innerlijke. En dat kun je weten komen omdat je hetzelfde leven ( in de vorm van mens) bent als dat wat weet en ervoor gezorgd heeft dat leven en alles is ontstaan.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Ingi schreef:Oke, de metafoor is niet begrepen. Het gaat natuurlijk niet om daadwerkelijke chocola.
Chocolade en de vormen vanuit dezelfde chocola zijn een en hetzelfde. De vorm verhult.
Jawel, die metafoor was heel goed begrepen, jijzelf trok het naar daadwerkelijke chocola:
Ingi schreef:
DiMensie schreef:
En daar reageerde ik weer op,
maar die metafoor werd kennelijk niet begrepen,
kwestie van DiMensie-denken: meer dimensionaal denken, een creatieve handicap
.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Oke, toen ik het schreef had ik ook al zoiets van volgens mij heb ik zelf iets niet gesnapt.
Ik maakte er idd een grapje van.
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Henry schreef:Als de esoterische traditie ook inhoudt, dat er geen wezenlijk verschil is tussen God en mens, dan kan ik daar niet echter staan.
Het volgende boekje is in mijn ogen een zeer goed boek die uitlegt dat de god en mens éénzijn. Was voor mij zeer verhelderend.

Eenheid Als Bijbelse Boodschap. Schrijver: Ilse Dorren

Voor de prijs hoef je het niet te laten: €2,50

John 17:21
"dat ze allen één mogen zijn,
zoals gij, Vader, één zijt met mij
en ik met u,-
dat zij ook één zijn met ons..."

Ps Deze reactie komt uit het draadje "vragen aan god beantwoord" maar hier ook geplaatst omdat het alles met het onderwerp hier te maken heeft.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Pieter schreef:Voor de prijs hoef je het niet te laten: €2,50
Kijk, dat vind ik nou een prettig aanbod.
Ik neem aan dat als ik jou per PM mijn rekeningnummer geef,
dat je dan die 2,50 overmaakt zodat ik het boekje kan kopen?
Ik bedoel, voor die prijs hoef je het niet te laten
.
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

DiMensie schreef:
Pieter schreef:Voor de prijs hoef je het niet te laten: €2,50
Kijk, dat vind ik nou een prettig aanbod.
Ik neem aan dat als ik jou per PM mijn rekeningnummer geef,
dat je dan die 2,50 overmaakt zodat ik het boekje kan kopen?
Ik bedoel, voor die prijs hoef je het niet te laten
.

@DiMensie,

Sorry voor als ik een aanstoot veroorzaakte.
Het blijft natuurlijk geld en ik moet niet gaan bepalen of het weinig of veel voor iemand is.

Neem hierbij de opmerking terug...en laat het achter mij. 8-[
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Pieter schreef:
Henry schreef:Als de esoterische traditie ook inhoudt, dat er geen wezenlijk verschil is tussen God en mens, dan kan ik daar niet echter staan.
Het volgende boekje is in mijn ogen een zeer goed boek die uitlegt dat de god en mens éénzijn. Was voor mij zeer verhelderend.

Eenheid Als Bijbelse Boodschap. Schrijver: Ilse Dorren

Voor de prijs hoef je het niet te laten: €2,50

John 17:21
"dat ze allen één mogen zijn,
zoals gij, Vader, één zijt met mij
en ik met u,-
dat zij ook één zijn met ons..."

Ps Deze reactie komt uit het draadje "vragen aan god beantwoord" maar hier ook geplaatst omdat het alles met het onderwerp hier te maken heeft.
Als je ervan uitgaat dat alles en wij ook uit een en dezelfde oersoep/leegte/niets is ontstaan is het ook een logische gedachte. En we weten niet waar dit alles eindigt oftewel doorgaat. Eenzijn in die zin van door alle gemanifesteerde vormen kunnen kijken en daar de essentie van alle bestaan als een en dezelfde bron ontdekken. Nu focust men zich op de verschillen, die in feite illusie zijn. Laat je dat weg zitten we allemaal in dezelfde boot, met verschillende jasjes aan van mij part.
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Ingi schreef:Eenzijn in die zin van door alle gemanifesteerde vormen kunnen kijken en daar de essentie van alle bestaan als een en dezelfde bron ontdekken. Nu focust men zich op de verschillen, die in feite illusie zijn.

Dank Ingi voor het ontdekken,

Wij hebben geen kerk geen religie en geen georganiseerde groep nodig om elkaar te herkennen als één :) . Ook met andere op dit forum heb ik dit zelfde "weten" wederkerig ervaren. Maar ook bij hen waar het (nog) niet wederkerig is blijf ik weten dat de éénheid van liefde en Licht onze gemeenschappelijke oorzaak is en blijft. De buitenkant is niet de werkelijkheid in mijn ervaring.

Omdat het onderwerp esoterisch christendom is denk ik dat het wel geoorloofd is een stukje te plaatsen uit mijn les deze morgen, uit het boek dat ik bestudeer, gewoon om het te laten zien hoe radicaal anders, in mijn ogen, de werkelijkheid is. (Het boek of mijn pad is op zichzelf niet belangrijk..het gaat om het doel van éénheid zien als de ultieme werkelijkheid)

gedeelte uit Les 91 ( Een Cursus In Wonderen)

Te horen krijgen dat wat je niet ziet er toch is, klinkt jou als waanzin in de oren. Het is erg moeilijk ervan overtuigd te raken dat het waanzin is niet te zien wat er is, en in plaats daarvan te zien wat er niet is. Je twijfelt er niet aan dat de ogen van het lichaam kunnen zien. Je twijfelt er niet aan dat de beelden die ze jou vertonen werkelijkheid zijn. Jij stelt je vertrou­wen in de duisternis, niet in het licht. Hoe kan dit worden omgekeerd? Voor jou is het onmogelijk, maar je staat er niet alleen voor.

Je inspanningen, hoe gering die ook mogen zijn, worden krachtig ondersteund. Als je besefte hoe groot die kracht is, zouden je twijfels verdwijnen. Vandaag zullen we ons aan een poging wijden jou deze kracht te la­ten voelen. Wanneer je de kracht in je gevoeld hebt die alle wonderen* moeiteloos binnen je bereik brengt, zul je niet twijfelen. De wonderen* die door jouw gevoel van zwakheid verborgen worden gehouden, zullen plots in je bewustzijn opduiken zodra je de kracht in je voelt.

Wonder= het zien/begrijpen/ervaren van de niet fysieke werkelijkheid. Een bewijs voor jezelf dat dit de bron van leven is. Geen bewijs om iemand anders mee te dwingen dat zij het zo moeten zien. Het leven(geef het een naam...god?) blijft liefhebben ..iedereen zonder uitzondering.. wat ze ook geloven of niet geloven...zo geloof/meen ik te zien.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Graag gedaan en bedankt voor het delen. Het zou zomaar kunnen dat we de illusies wel nodig hebben om überhaupt te kunnen ontdekken dat we ze niet nodig hebben. Net zoiets dan fietsen met zijwielen. Waarom heb je die nodig? Omdat je bang bent het evenwicht te verliezen. Toch kun je het opeens omdat je die angst kwijt bent en een ervaring rijker. De mens is een apart wezen wat dat betreft.
Plaats reactie