Ingi schreef:Eenzijn in die zin van door alle gemanifesteerde vormen kunnen kijken en daar de essentie van alle bestaan als een en dezelfde bron ontdekken. Nu focust men zich op de verschillen, die in feite illusie zijn.
Dank Ingi voor het ontdekken,
Wij hebben geen kerk geen religie en geen georganiseerde groep nodig om elkaar te herkennen als één

. Ook met andere op dit forum heb ik dit zelfde "weten" wederkerig ervaren. Maar ook bij hen waar het (nog) niet wederkerig is blijf ik weten dat de éénheid van liefde en Licht onze gemeenschappelijke oorzaak is en blijft. De buitenkant is niet de werkelijkheid in mijn ervaring.
Omdat het onderwerp esoterisch christendom is denk ik dat het wel geoorloofd is een stukje te plaatsen uit mijn les deze morgen, uit het boek dat ik bestudeer, gewoon om het te laten zien hoe radicaal anders, in mijn ogen, de werkelijkheid is. (Het boek of mijn pad is op zichzelf niet belangrijk..het gaat om het doel van éénheid zien als de ultieme werkelijkheid)
gedeelte uit Les 91
( Een Cursus In Wonderen)
Te horen krijgen dat wat je niet ziet er toch is, klinkt jou als waanzin in de oren. Het is erg moeilijk ervan overtuigd te raken dat het waanzin is niet te zien wat er is, en in plaats daarvan te zien wat er niet is. Je twijfelt er niet aan dat de ogen van het lichaam kunnen zien. Je twijfelt er niet aan dat de beelden die ze jou vertonen werkelijkheid zijn. Jij stelt je vertrouwen in de duisternis, niet in het licht. Hoe kan dit worden omgekeerd? Voor jou is het onmogelijk, maar je staat er niet alleen voor.
Je inspanningen, hoe gering die ook mogen zijn, worden krachtig ondersteund. Als je besefte hoe groot die kracht is, zouden je twijfels verdwijnen. Vandaag zullen we ons aan een poging wijden jou deze kracht te laten voelen. Wanneer je de kracht in je gevoeld hebt die alle wonderen* moeiteloos binnen je bereik brengt, zul je niet twijfelen. De wonderen* die door jouw gevoel van zwakheid verborgen worden gehouden, zullen plots in je bewustzijn opduiken zodra je de kracht in je voelt.
Wonder= het zien/begrijpen/ervaren van de niet fysieke werkelijkheid. Een bewijs voor jezelf dat dit de bron van leven is. Geen bewijs om iemand anders mee te dwingen dat zij het zo moeten zien. Het leven(geef het een naam...god?) blijft liefhebben ..iedereen zonder uitzondering.. wat ze ook geloven of niet geloven...zo geloof/meen ik te zien.