De 3e wereldoorlog.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: De 3e wereldoorlog.

Bericht door siger »

Chronos schreef:Denkt het Westen dat met geld de oorlog gestopt kan worden?
Het Westen heeft alleszins aangetoond dat je met geld een oorlog kan ontketenen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De burgeroorlog in Oekraïne is niet ontketend door "het Westen".
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Weet iemand wat de opstandelingen die de wettelijk verkozen president met straatgeweld verjoegen met paternosters hebben?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

siger schreef:
Chronos schreef:Denkt het Westen dat met geld de oorlog gestopt kan worden?
Het Westen heeft alleszins aangetoond dat je met geld een oorlog kan ontketenen.
Dat is altijd gebleken, altijd hopend op meer (winst).
Maar kan met geld een (ideologisch) oorlog gestopt worden?
Ik bemerk dat de decadentie hoogtij viert bij de westerse leiders. :D :lol:
siger schreef:Weet iemand wat de opstandelingen die de wettelijk verkozen president met straatgeweld verjoegen met paternosters hebben?
Ze zijn gek op vissen? :lol:
Geintje....
Oekraïne is overwegend christelijk. In 988 besloot vorst Vladimir de Grote zich tot het christendom te bekeren en liet zich dopen. 76,5% van de bevolking behoort tot de Oekraïens-orthodoxe Kerk. Zij zijn echter verdeeld over het Patriarchaat van Kiev (50,4% van de totale bevolking) en het Patriarchaat van Moskou (26,1% van de totale bevolking).[1] Daarnaast bestaat de kleinere Oekraïense autocefale Orthodoxe Kerk, die thans alleen aanhang heeft in de westelijke provincies van het land.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk toeval. Mensen willen graag steun hebben van een hogere macht.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

siger schreef:Weet iemand wat de opstandelingen die de wettelijk verkozen president met straatgeweld verjoegen met paternosters hebben?
Gebruiken de Russisch Orthodoxen die ook?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Jagang schreef:
Gebruiken de Russisch Orthodoxen die ook?
Die zijn anders, dit lijken me katholieke rozenkransen. Maar slechts 10% van de bevolking is katholiek. Ik heb tot nu toe geen commentaar gevonden die wat opheldert.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

siger schreef: Afbeelding
Na een paar minuten Google vond ik dit commentaar bij foto 1.
http://www.maimano.hu/index_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A masked demonstrator stands guard at the barricade set up on Hrushevskoho Street in Kiev. A Greek Catholic priest puts a rosary on his your gun after blessing it.
Wapens zegenen is een eeuwenoude gewoonte.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

@Cluny

Maar waarom een Grieks priester? En waarom geen Russisch orthodoxe zegeningen?

Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Het West-Oekraïne is katholiek. Oost oosters orthodox. Volgens mij zijn de katholieken nog onderverdeeld in grieks katholiek en rooms katholiek en hebben de ooster-orthodoxen nog ruzie of ze bij Moskau horen of bij Kiev. Dus voorlopig zijn ze het niet eens met elkaar.

Voor zover religieus natuurlijk. De meesten zijn niet religieus.
Born OK the first time
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Rereformed schreef:
Het West-Oekraïne is katholiek. Oost oosters orthodox. Volgens mij zijn de katholieken nog onderverdeeld in grieks katholiek en rooms katholiek en hebben de ooster-orthodoxen nog ruzie of ze bij Moskau horen of bij Kiev. Dus voorlopig zijn ze het niet eens met elkaar.

Voor zover religieus natuurlijk. De meesten zijn niet religieus.
Ehm, maar dat zijn dus west-Oekraïnse gasten, ofzo? Ik wordt hier niet gehinderd door enige vorm van kennis...

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Blues-Bob schreef:@Cluny

Groet,
Bob
Ik heb de fotoverzameling van Siger bekeken.
De herkomst van de eerste foto heb ik kunnen traceren en heb het bijschrift gevonden waarschijnlijk van de fotograaf zelf, een Hongaar die tijdens de grote onlusten van een paar maanden geleden een fotoreportage in Kiev heeft gemaakt.
Ik kan het wapen op de rug van deze gemaskerde man nog steeds niet plaatsen, het lijkt of hij het spinnenwiel van zijn oma heeft gesloopt en één van de drie poten als knuppel wil gaan gebruiken.
Afbeelding
Ik heb dus een bijschrift gevonden van de eerste foto, dat is alles.
Als je vragen hebt, ga dan zelf op onderzoek uit of vraag het degene die de Oekraïense rozenkrans fotoserie in dit topic heeft geplaatst.
siger

Bericht door siger »

Bob mag jou best een vraag stellen. Hem naar mij doorzenden is onredelijk, want ik stelde de vraag omdat ik het niet weet.

Wat de knuppel betreft, dat is duidelijk een stuk van een vernield meubel (die waren er al vlug voldoende). Ik gok op een afgebroken tafelpoot. Omdat je er veel ziet, mogelijk uit een publieke ruimte.

Zie ook overwired over zelfgemaakte wapens van de Maitan opstandelingen
Of meer over het extreem recht geboefte

En uit The New York Times (mijn onderlijning)
These are heady days for the three opposition political parties here, who were largely marginalized before the demonstrations erupted. But none of them are benefiting quite so much as Svoboda, a name that means freedom.

And that is far from a universally welcomed development. The party traces its roots to the Ukrainian partisan army of World War II, which was loosely allied with Nazi Germany, and its debut in Parliament last year elicited objections from Israel and groups that monitor hate speech.

In the protests, its activists make up much of the street muscle on the square, standing on ladders on the barricades, wearing bicycle helmets and ski masks, and toting clubs of table legs or pipe, on the lookout for the riot police. As the protests have unfolded, the party’s role has grown.
Het ziet er naar uit dat zonder westerse inmenging de leiders van deze opstand geen kans maken bij de komende presidentsverkiezingen, wat iets zegt over de representativiteit van het straatgeweld. Dat is alles wat ik weet op het ogenblik.
siger

Bericht door siger »

Bob mag jou best een vraag stellen. Hem naar mij doorzenden is onredelijk, want ik stelde de vraag omdat ik het niet weet.

Wat de knuppel betreft, dat is duidelijk een stuk van een vernield meubel (die waren er al vlug voldoende). Ik gok op een afgebroken tafelpoot. Omdat je er veel ziet, mogelijk uit een publieke ruimte.

Zie ook overwired over zelfgemaakte wapens van de Maitan opstandelingen
Of meer over het extreem recht geboefte

En uit The New York Times (mijn onderlijning)
These are heady days for the three opposition political parties here, who were largely marginalized before the demonstrations erupted. But none of them are benefiting quite so much as Svoboda, a name that means freedom.

And that is far from a universally welcomed development. The party traces its roots to the Ukrainian partisan army of World War II, which was loosely allied with Nazi Germany, and its debut in Parliament last year elicited objections from Israel and groups that monitor hate speech.

In the protests, its activists make up much of the street muscle on the square, standing on ladders on the barricades, wearing bicycle helmets and ski masks, and toting clubs of table legs or pipe, on the lookout for the riot police. As the protests have unfolded, the party’s role has grown.
Het ziet er naar uit dat zonder westerse inmenging de leiders van deze opstand geen kans maken bij de komende presidentsverkiezingen, wat iets zegt over de representativiteit van het straatgeweld. Dat is alles wat ik weet op het ogenblik.
siger

Bericht door siger »

Aanvulling uit The Washington Post :
The most aggressive element of the opposition is a group calling itself Pravy Sektor, a right-wing nationalist organization that critics liken to Nazis.

It was Pravy Sektor that took the initiative in January as political leaders of the opposition wavered and came under criticism for inaction. Its helmeted members marched off the Maidan in Kiev and entered into a street battle with police a few blocks away.

They seized the initiative, and that moment paved the way for the much deadlier violence, and then governmental collapse, of this past week.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Blues-Bob schreef:@Cluny

Groet,
Bob
Je gaat er van uit dat ze weten wat ze doen?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie