VN erkennen Palestina als niet-lidstaat

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: VN erkennen Palestina als niet-lidstaat

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:
gerard_m schreef: Als je dan toch de vergelijking met de bezetting van Nederland wil maken: die leidde niet tot 2 groeperingen die elkaar gingen bestrijden omdat de ene de andere niet extreem genoeg vindt.
Nee hierin heb je gelijk. Maar de situ daar kan je niet vergelijken met onze 5 jarige bezetting. Die daar duurt al > 60 jaar en veel mensen zijn hierdoor verontmenselijkt. Kinderen groeien daar op in een wereld van vrees en moorddadig geweld.
Alweer zit je ernaast. Andere landen die al lang bezet worden (Tibet bijvoorbeeld) creeren geen onderling strijdende extremistische clubs vanwege "ontmenselijking" door de vijand. Nogmaals: waarom pleiten voor een Palestijnse staat als je de Palestijnen afschildert als hulpbehoevende stumperds die nergens verantwoordelijk voor zijn?
Het is duidelijk dat Fatah het bij het verkeerde eind had door te stoppen met geweld en de staat Israel te erkennen tijdens de Oslo besprekingen. :(
Nee, hamas is een end gekomen met zijn strategie. In Gaza gaat het een stuk beter :shock:
Wat zij de autochtone palestijnse bevolking hebben aangedaan zal de geschiedenis ingaan als een onvergeeflijke grote misdaad tegen de menselijkheid en is het toppunt van georganiseerde landroof.
Dus boycotten die hap. Doe je dat ook met de olie die je tankt uit Saoedi Arabie, waar elke homo direct wordt opgehangen en vrouwen geen enkel recht hebben?
Of vind je dat lastiger dan een sinaasappeltje minder uit Israel?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Rereformed
*
Wat die laatste uitspraak betreft vind ik jou ook wat naïef,
althans, die uitspraak vind ik naïef ... :wink:
Rereformed schreef:<< >>
Kortom, je bent naief. En het enige wat je rest is maar voortdurend je gal spuwen op de zionisten. Aangezien de zionist ook daarmee al millennia bekend is is alles wat je doet voor hen als het gezoem van een vlieg om de oren.
Zionisten zijn juist blij met mensen die voortdurend hun gal spuwen op de Zionisten en nog blijer met uitgesproken anti-Semieten. Indien nodig (als het te veel zou verstommen of zo) zullen ze zulks zelfs stimuleren om er vervolgens op te wijzen en het als argument te gebruiken voor het bestaansrecht van Israël en de noodzakelijkheid van de 'politiek van de Ijzeren Vuist'.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cactus schreef:Men zou eens kunnen beginnen met Israel uit te sluiten van Europese sportgebeurtenissen. Waarom doet dat land eigenlijk mee met EK s op veel sportgebied? Is Israel plotseling een Europees land ?
Rereformed schreef:Hahaha. Het wordt steeds kinderachtiger met het zoeken naar oplossingen.
Oh nee hoor! Sportboycot wordt wel vaker gedaan. Gewoon zo'n land buitensluiten van alles en nog wat.
Maar zeg eens, waarom doet Israel mee in EK s ?
Sinds wanneer behoort Israel tot Europa?
Dan gewoon boycotten. Als ik zie dat een produkt uit Israel komt, dan koop ik dit niet. Ook geen fruit.
Maar ook een volledige boycot zoals men tegen Iran nu uitvoert totdat dat land voldoet aan de VN resoluties betr. het ontruimen van ingepikte grondgebieden van de Palestijnen en terugkeer van de gevluchte Palestijnen.
Rereformed schreef: Jij begrijpt wellicht nog niet dat de evangelische christenen in Amerika tien maal zoveel fruit kopen als jij en dan juist Israelisch fruit gaan kopen.
Dat zal mij aan mijn anus oxideren wat die evangelistische christenen in de VS eten!
Ik houd mijn geweten rein en koop geen Israelische produkten.Het zal niets uitmaken maar dat doe ik voor mijzelf.

Rereformed schreef: Jij begrijpt blijkbaar ook niet dat de christentoeristenindustrie jouw boycot van Israel finaal aan zijn laars lapt. Weinig begrijp jij van de gelovige wereld.
Ben ik ff blij! :D
Als er een VN boycot zou worden uitgeroepen dan zal die toeristen industrie gewoon niet kunnen voortduren.
Alles met een Israelisch paspoort wordt nergens toegelaten en zij met een Israelisch stempel in het paspoort verliest gewoon dat paspoort. Bingo!
Zodra Israel gehoor geeft aan de 60 genegeerde VN resoluties kan alles weer normaal worden.
Maar ik ben mij ervan bewust dat dit een utopie is want het judeo/christendom zal zoiets nooit laten gebeuren. Dus verder met die strijd in v.m. Palestina!

Rereformed schreef: Jij begrijpt ook niet dat het overlevingsinstinct en de overlevingsstrategiën van de Israeliërs veel groter zijn dan van welk volk op aarde ook.
Dacht jij dat hier iemand zit die achterlijk is? Gedurende mijn hele betoog heb ik de vele methoden uiteengerafeld en aangetoond waaruit duidelijk blijkt hoe geraffineerd de zionisten te werk gaan. Slechts de naïevelingen geloven die zionistische leugens en propaganda. Ik niet! Ik kijk daar dwars doorheen.
Rereformed schreef: Kortom, je bent naief. En het enige wat je rest is maar voortdurend je gal spuwen op de zionisten. Aangezien de zionist ook daarmee al millennia bekend is is alles wat je doet voor hen als het gezoem van een vlieg om de oren.
Oh, wie is hier naïef? Wij zijn hier bezig met een discussie en ik sta aan een andere kant dan jij. Tenzij JIJ een zionist bent was het niet mijn bedoeling om zionisten van hun ongelijk te overtuigen. Zo naïef ben ik nu ook weer niet. Maar ik slik echt die leugens en verdraaiingen van feiten niet die de zionisten middels door hen gecontroleerde media de wereld in toeteren.
Mijn citaten komen voor 95% uit joodse bronnen! Jews for Justice in The Middle East is er 1 van. Er zijn gelukkig nog heel veel joden die absoluut TEGEN dat zooitje geraffineerde landrovers in de Knesset zijn.
Een Ander Joods Geluid is er ook één. Veel van mijn citaten werden opgetekend door Israelische auteurs. Ik ben geneigd om hun kritische commentaren als juist en correct te beschouwen.
Door mij hier neer te zetten als naïef zet je ook al die kritische joden neer als naïef! Het was door hun verslagen dat mijn ogen open gingen en inzag dat we jaren lang een leugen hadden aan moeten horen van zie zielige jood in Israel temidden al die boze wrede Palestijnen . Dat stadium heb ik al lang geleden achter mij gelaten. Er zijn in de recente geschiedenis teveel volkeren geweest die achter hun op macht en uitbreiding van land beluste leiders aanliepen als schapen. De resultaten zijn bekend.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
:shock:

Dat geloof jij echt hé?
Cactus schreef:<< >>
Ik houd mijn geweten rein en koop geen Israelische produkten.
<< >>
Super naïef, je houdt je geweten rein door jezelf iets wijs te maken!

Kijk eens ff goed wat je voor je buik hebt liggen terwijl je zulke 'reinheid' intikt.
Geen idee hoeveel israelische producten zich daar bevinden?
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

gerard_m schreef: Alweer zit je ernaast. Andere landen die al lang bezet worden (Tibet bijvoorbeeld) creeren geen onderling strijdende extremistische clubs vanwege "ontmenselijking" door de vijand. Nogmaals: waarom pleiten voor een Palestijnse staat als je de Palestijnen afschildert als hulpbehoevende stumperds die nergens verantwoordelijk voor zijn?
Ik schilder de Palestijnen niet zo af. Dat doe je net bij deze zelf.Ik heb je aangetoond dat de Hamas een creatie van Israel (Mossad) was ( Isr. auteur! En niet IK ) en daar hoor ik je dus heel uitgekookt niets over zeggen. Wie zat hier weer naast?
Verder is die onderlinge strijd tussen de Palestijnen vnl op politiek gebied. Je doet net alsof zij elkaar bij bosjes afslachten.
Het is duidelijk dat Fatah het bij het verkeerde eind had door te stoppen met geweld en de staat Israel te erkennen tijdens de Oslo besprekingen. :(
gerard_m schreef: Nee, hamas is een end gekomen met zijn strategie. In Gaza gaat het een stuk beter :shock:
Ze houden de kwestie iig actueel! Als Hamas niets doet dan denkt de wereld dat het wel OK is daar!
Wat zij de autochtone palestijnse bevolking hebben aangedaan zal de geschiedenis ingaan als een onvergeeflijke grote misdaad tegen de menselijkheid en is het toppunt van georganiseerde landroof.
gerard_m schreef: Dus boycotten die hap. Doe je dat ook met de olie die je tankt uit Saoedi Arabie, waar elke homo direct wordt opgehangen en vrouwen geen enkel recht hebben?
Of vind je dat lastiger dan een sinaasappeltje minder uit Israel?
Wie zegt dat die olie uit Saudi Arabie komt? Heb je wel eens gehoord van andere landen die ook olie produceren? Wat tank jij ? Israelische sinaasappelsap? :mrgreen:
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

GayaH schreef:*
:shock:

Dat geloof jij echt hé?
Cactus schreef:<< >>
Ik houd mijn geweten rein en koop geen Israelische produkten.
<< >>
Super naïef, je houdt je geweten rein door jezelf iets wijs te maken!

Kijk eens ff goed wat je voor je buik hebt liggen terwijl je zulke 'reinheid' intikt.
Geen idee hoeveel israelische producten zich daar bevinden?
*

Voor mij ligt een Logitech MK320 keyboard en achterop staat: Made in China. So what ? Ik kan niet alles openmaken om te zien wat er in zit.Staat het er duidelijk op: Product of Israel , made in Israel oid, dan koop ik het niet. Gelukkig heb ik deze vrijheid nog.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Cactus schreef:Ik schilder de Palestijnen niet zo af. Dat doe je net bij deze zelf.
Nee hoor, bij elke Palestijnse misstand geef je Israel de schuld.
Ik heb je aangetoond dat de Hamas een creatie van Israel (Mossad) was ( Isr. auteur! En niet IK ) en daar hoor ik je dus heel uitgekookt niets over zeggen. Wie zat hier weer naast?
Elke palestijn heeft zelf de keuze om wel of niet in deze Israelische truc te stinken.
Verder is die onderlinge strijd tussen de Palestijnen vnl op politiek gebied. Je doet net alsof zij elkaar bij bosjes afslachten.
Kom op zeg. Bij een politiek conflict vallen in het algemeen geen honderden doden. Doe je dit nu bewust, of is het naiviteit?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Burgeroorlog" onclick="window.open(this.href);return false;

Als een Israelier de dader is, reageer je heel anders bij één dode palestijn.
Ze houden de kwestie iig actueel! Als Hamas niets doet dan denkt de wereld dat het wel OK is daar!
Ten koste van vele doden en een verpauperd gebied. Lekkere tactiek, daar hebben de dode en werkeloze palestijnen wat aan.
Wie zegt dat die olie uit Saudi Arabie komt? Heb je wel eens gehoord van andere landen die ook olie produceren? Wat tank jij ? Israelische sinaasappelsap? :mrgreen:
Je kunt er een grapje van maken, om met een zuiver geweten te gaan slapen. Maar jij weet dondersgoed dat de meeste olie uit onfrisse landen zoals Iran of Saoedi Arabie komt. Interesseren de mensenrechten je daar ineens niet? Of boycot je alleen producten die je makkelijk kunt missen?

Mooie manier om je geweten te sussen. Ik vraag me af wat je zou doen als de olie uit Israel kwam en de sinaasappels uit Saoedi Arabie.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Cactus schreef:Het is toch te proberen? Ze zullen er echt niet gelukkig mee zijn. Geen olie, geen financiële hulp en sluik import van omringende landen? Forget it!
Naief, naief.
Jij hebt duidelijk geen besef van de kracht van het evangelische christendom dat overal ter wereld achter Israel staat. Niet onvoorwaardelijk, maar wel wanneer Israel in nood zou zijn. Ze worden wekelijks gebrainwashed met de gedachte dat het Gods oogappel is.

Maar nog afgezien van dat, er zijn miljoenen mensen zoals ik, die niet meedoen met welke boycot van welk land dan ook. Ik koop een qumquat uit Israel omdat ze lekker zijn en er altijd goed uitzien.
Ik heb duidelijk aangetoond bij monde van Mosje Dajan dat Israel ZELF die oorlog van 1967 heeft uitgelokt met Syrië. Moet ik dat weer herhalen?
Naief, naief. Zelfs al zou je met je eenzijdige kijk op de zaken gelijk hebben verandert dat volstrekt niets aan het feit dat Israel de Golan nodig heeft tegen Syrië dat altijd een vijand zal zijn. En het verandert dus niets aan het feit dat Israel nooit en tenimmer de Golan op zal geven.
Jij herhaalt enkel het gal spuwen over zionisten. Verder kijken kun je niet.

Rereformed schreef: Denk je nu heus dat Israel zich uit de nederzettingen op de westbank ooit zal terugtrekken? Die hebben ze al sinds de 70-er jaren opgebouwd. En die wordt bewoond door de fantiekste orthodoxe gelovigen. Dat is dus ook volstrekt uitgesloten.
Goedschiks zullen ze daar nooit vertrekken. Die moeten met veel geweld en/of terreur verdreven worden.
Pleiten voor meer terreur en geweld kan ik niet zien als een oplossing.
Orthodoxe gelovigen willen helemaal geen Israel! Die volgen hun religie op de letter en die zegt dat de staat Israel pas mag worden opgericht als de Messiah op aarde in nedergedaald. De fanatiekelingen die daar wonen zijn gehersenspoelde zionisten die er van overtuigd zijn dat dit HUN Beloofde Land is.
Maar wat wil je daar nou mee zeggen? Mensen die het als hun beloofde land beschouwen verdrijf je ook niet met terreur en geweld, tenzij je het uitmoorden van hun allemaal op het oog hebt.
Cactus schreef:
Rereformed schreef:Ze hebben enkel besloten dat ze de volgende maal de hele wereld die tegen hen is meenemen. Pas wanneer je dat begrijpt weet je dat er geen oplossing in het vooruitzicht is.
Dat is generaliseren! Als dat waar zou zijn dan zouden alle andere joden uit alle landen massaal naar Israel gaan!
Natuurlijk is dit waar. Al jarenlang wordt gesproken over de "Samson option" die Israel zal gebruiken indien noodzakelijk.
En waarom is dat generaliseren? Ik heb het hier helemaal niet over alle joden, maar over de Israeliërs.
Wat zij in v.m. Palestina de Palestijnen hebben aangedaan is ongehoord en dat heeft niets te maken met de holocaust.
Wat de Europeanen de joden in 2000 jaar lang hebben aangedaan gaat nog altijd elke misdaad te boven.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Cactus schreef:Dat zal mij aan mijn anus oxideren wat die evangelistische christenen in de VS eten!
Ik houd mijn geweten rein en koop geen Israelische produkten.Het zal niets uitmaken maar dat doe ik voor mijzelf.
Bravo! Exact dezelfde houding als die vrome gelovigen hebben.
Mag van mij, maar ik vroeg om oplossingen voor het probleem.
Cactus schreef:Maar ik ben mij ervan bewust dat die boycot een utopie is want het judeo/christendom zal zoiets nooit laten gebeuren. Dus verder met die strijd in v.m. Palestina!
Dus je hebt geen oplossing voor het probleem.

Cactus schreef:Dacht jij dat hier iemand zit die achterlijk is?
Zeker niet. Je bent iemand met een extreem eenzijdige voorkeur voor de Palestijnen, en iemand die geen andere oplossing voor ze biedt dan de voortzetting van terreur en geweld en een eeuwige propagandaoorlog tegen zionisten.
Cactus schreef:Door mij hier neer te zetten als naïef zet je ook al die kritische joden neer als naïef!
Zeker niet! Het is veel indrukwekkender wanneer een Israeliër kritiek levert op zijn eigen land dan wanneer jij met je propagandaoorlog bezig bent. Iemand die zo eenzijdig partij kiest zoals jij kan niemand serieus nemen.
Kwam jij ook maar eens in het stadium dat je de Palestijnen aan zo'n kritische beschouwing ging onderwerpen als waar je de zionisten aan onderwierp, dan zou je misschien nog eens wijs worden.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Wat de Europeanen de joden in 2000 jaar lang hebben aangedaan gaat nog altijd elke misdaad te boven.
Maar dat wil niet zeggen dat dat een verontschuldiging is Rereformed.
Het christendom zocht een zondebok en die vond ze.
Europa is 1500 jaar het toneel geweest van grote en kleine oorlogen, grotendeels gebaseerd op de onderlinge twist van het christendom dat als oorlogszuchtig sausje uitstekend functioneerde.
En in die twist zijn de Joden regelmatig vermalen.

Shit happens.

Ps, een oplossing weet ik ook niet, anders dat de religie eruit slaan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Jim schreef:Maar dat wil niet zeggen dat dat een verontschuldiging is Rereformed.
Verdomme wél! De holocaust en de geschiedenis van het antisemitisme is iets waar Europa zich tot in het oneindige voor moet schamen. Nooit zal deze schuld worden uitgewist en nooit en tenimmer zal een Europeaan nog het recht hebben om een jood de wet te lezen. Geen besef hiervan te hebben maakt een Europeaan tot nar.

Als ik een jood zou zijn en als enige van mijn familie de holocaust overleefd hebben dan zou ik ook als zionist naar Israel gegaan zijn en vanaf die tijd bereid zijn om mijn leven te geven voor een stukje grond wat nu voor eens en altijd aan mijn volk zou toebehoren, ongeacht of ik nog in God en het sprookje van een beloofd land zou geloven of niet.

Nogmaals, de zionisten gingen accoord met een opgedeeld Palestina. De arabieren waren niet in staat tot enig compromis en zullen dat nooit zijn. Het resultaat is een eeuwige oorlog en als ik Israeliër was zou het mij om het even zijn.
Shit happens.
Tegen iemand die zo reageert zegt de Israeliër nu dezelfde woorden terug.
Ps, een oplossing weet ik ook niet, anders dan de religie eruit slaan.
Aangezien dat laatste de eerstkomende eeuwen niet zal gebeuren zal het volgens hun religie verder gaan: Een oog voor een oog en een tand voor een tand, zoals de film van Spielberg over München 1972 goed laat zien.
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Rereformed schreef:
Jim schreef:Maar dat wil niet zeggen dat dat een verontschuldiging is Rereformed.
Verdomme wél! De holocaust en de geschiedenis van het antisemitisme is iets waar Europa zich tot in het oneindige voor moet schamen. Nooit zal deze schuld worden uitgewist en nooit en tenimmer zal een Europeaan nog het recht hebben om een jood de wet te lezen. Geen besef hiervan te hebben maakt een Europeaan tot nar.
Ik heb er wel degelijk besef van.
Maar dat ik er besef van heb en het gebeurde betreur, wil niet zeggen dat ik dus de nabestaanden dan tot in de eeuwigheid in de watten ga leggen....
Je maakt hier een denkfout gebaseerd op sentiment.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de daden van Nazi Duitsland en die van mijn grootouders.
Alleen voor de daden van mijzelf en die van mijn kinderen zo ze nog niet volwassen zijn.
Daarom zal ik mensen wel helpen waar dat in mijn macht ligt, maar als die persoon een fout maakt zal ik daar wel degelijk aanmerking op maken.
Als ik een jood zou zijn en als enige van mijn familie de holocaust overleefd hebben dan zou ik ook als zionist naar Israel gegaan zijn en vanaf die tijd bereid zijn om mijn leven te geven voor een stukje grond wat nu voor eens en altijd aan mijn volk zou toebehoren, ongeacht of ik nog in God en het sprookje van een beloofd land zou geloven of niet.
Sentiment Rereformed, mijn buurman (een straat verder) is kind van een holocaust overlever.
Die reageert anders, en zijn vader (inmiddels overleden) deed dat ook.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Nogmaals, de zionisten gingen accoord met een opgedeeld Palestina. De arabieren waren niet in staat tot enig compromis en zullen dat nooit zijn. Het resultaat is een eeuwige oorlog en als ik Israeliër was zou het mij om het even zijn.
Shit happens.
Tegen iemand die zo reageert zegt de Israeliër nu dezelfde woorden terug.
Yep, en daarom zeg ik, het is verkeerd gegaan in '48.
Die Joodse staat had er nooit moeten komen.
Nu zitten we met de ellende en een vracht Amerikaanse christenen die kwijlend de eindklap afwachten.
Want daarvoor is de Joodse staat gesticht, niet om de Joden een veilige thuishaven te bieden, maar om WO3 uit te lokken zodat het 1000 jarig rijk kan beginnen.
Ps, een oplossing weet ik ook niet, anders dan de religie eruit slaan.
Aangezien dat laatste de eerstkomende eeuwen niet zal gebeuren zal het volgens hun religie verder gaan: Een oog voor een oog en een tand voor een tand, zoals de film van Spielberg over München 1972 goed laat zien.
En daar zijn we het eens.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik besefte opeens hoe merkwaardig het is dat een verdeling van 600.000 Joden tegenover 1.2 miljoen Palestijnen een verdeling van 50-50 op kan leveren.
Dan krijg je soms nog de opmerking dat de Palestijnen af waren gekomen op het werk dat de Joodse kolonisten verschaften, maar het tegenargument dat heel veel van die 600.000 illegaal aanwezig waren in Palestina wordt vergeten.

Met dit soort redenaties is de regenkans voor elke willekeurige dag 50%.

En natuurlijk mogen we wat van het gedrag van de Israëli's zeggen, zeker als ze zich gaan gedragen als Nazi's of blanke Zuid-Afrikanen ten tijde van apartheid. Zelfs een holocaust is dan geen excuus.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

gerard_m schreef: [Nee hoor, bij elke Palestijnse misstand geef je Israel de schuld.
Alleen als het werkelijk de schuld van Israel is!
gerard_m schreef: Elke palestijn heeft zelf de keuze om wel of niet in deze Israelische truc te stinken.
Dat was het punt niet! Israel loopt te mekkeren over Hamas terwijl het zelf Hamas in leven heeft geroepen! Het heeft gewoon zelf , die volgens hen terroristische partij, helpen ontstaan.Dan moet gewoon je b*k houden! Het is hen gelukt om de Palestijnen te verdelen zoals het doel ook was maar Hamas heeft zich ook als een militante partij ontpopt omdat onderhandelingen met Israel gewoon nutteloos zijn.

gerard_m schreef:
Kom op zeg. Bij een politiek conflict vallen in het algemeen geen honderden doden. Doe je dit nu bewust, of is het naiviteit?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Burgeroorlog" onclick="window.open(this.href);return false;

Als een Israelier de dader is, reageer je heel anders bij één dode palestijn.
Dat gebeurde na die verkiezings uitslag en dat was natuurlijk een enorme fout om elkaar te lijf te gaan over wie de macht zou krijgen. Daarna heb ik er niets meer gehoord over die onderlinge strijd en moorden. Als ik over één dode Palestijn zou gaan reageren dan zat ik iedere dag hier mijn protesten te ventileren. Cast Lead ( 1400 doden) en die laatste massamoord in Gaza, JA, dáár reageer ik op!

gerard_m schreef: Ten koste van vele doden en een verpauperd gebied. Lekkere tactiek, daar hebben de dode en werkeloze palestijnen wat aan.
Verpauperd JA, omdat Israel iedere import en export bepaalt. Onlangs heb je nog kunnen lezen dat boeren die na vele jaren weer naar hun landerijen gingen werden beschoten door jouw vrienden van het IDF! Vele olijfboomgaarden zijn ontworteld door bulldozers, veel waterbronnen worden door die verrekte kolonisten ingepikt zodat Palestijnse boeren hun land niet meer kunnen irrigeren. Die DDR muur loopt op de meeste plaatsen dwars door Palestijnse gebieden en zelfs dwars door Palestijnse dorpen. Ook daar kunnen Palestijnen niet meer naar hun landerijen. Geen wonder dat alles van de Palestijnen verpaupert.
Ik denk dat die opgesloten Palestijnen in Gaza geen ander keuze hebben omdat die hele verdomde judeo/christelijke wereld hen in de shit laat zitten.

gerard_m schreef: Je kunt er een grapje van maken, om met een zuiver geweten te gaan slapen. Maar jij weet dondersgoed dat de meeste olie uit onfrisse landen zoals Iran of Saoedi Arabie komt. Interesseren de mensenrechten je daar ineens niet? Of boycot je alleen producten die je makkelijk kunt missen?

Mooie manier om je geweten te sussen. Ik vraag me af wat je zou doen als de olie uit Israel kwam en de sinaasappels uit Saoedi Arabie.
Nou, ik ben ervan overtuigd dat ook veel olie en gas uit landen zoals Rusland en Noorwegen komt.
Maar afgezien daarvan kan ik aan de pomp niet zien waar de benzine vandaan kwam. Net zomin als ik kan zien welke Israelische producten in een PC verborgen zitten. Ik probeer ook te vermijden om spullen te kopen uit landen zoals India, Pakistan, Bangladesh e.d. waar kinderarbeid wordt verricht om een overhemd of sportkledingstuk te maken. Ook hier weet ik dat mijn mini boycot geen mallemoer zal helpen om die schrijnende kinderarbeid te doen ophouden maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Ik zal altijd tegen onrecht , onderdrukking, uitbuiting en massamoorden blijven strijden om mijn manier. Naïef ? kan zijn, maar ik heb geen andere middelen.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Rereformed schreef:
Naief, naief.
Jij hebt duidelijk geen besef van de kracht van het evangelische christendom dat overal ter wereld achter Israel staat. Niet onvoorwaardelijk, maar wel wanneer Israel in nood zou zijn. Ze worden wekelijks gebrainwashed met de gedachte dat het Gods oogappel is.

Maar nog afgezien van dat, er zijn miljoenen mensen zoals ik, die niet meedoen met welke boycot van welk land dan ook. Ik koop een qumquat uit Israel omdat ze lekker zijn en er altijd goed uitzien.

Naief, naief. Zelfs al zou je met je eenzijdige kijk op de zaken gelijk hebben verandert dat volstrekt niets aan het feit dat Israel de Golan nodig heeft tegen Syrië dat altijd een vijand zal zijn. En het verandert dus niets aan het feit dat Israel nooit en tenimmer de Golan op zal geven.
Jij herhaalt enkel het gal spuwen over zionisten. Verder kijken kun je niet.

Pleiten voor meer terreur en geweld kan ik niet zien als een oplossing.

Maar wat wil je daar nou mee zeggen? Mensen die het als hun beloofde land beschouwen verdrijf je ook niet met terreur en geweld, tenzij je het uitmoorden van hun allemaal op het oog hebt.

Natuurlijk is dit waar. Al jarenlang wordt gesproken over de "Samson option" die Israel zal gebruiken indien noodzakelijk.
En waarom is dat generaliseren? Ik heb het hier helemaal niet over alle joden, maar over de Israeliërs.

* Oh, maar ik weet wel degelijk dat het judeo/christelijke westen een enorme macht is die achter Israel staat. Hoewel, Engeland, Frankrijk, Duitsland en zowaar Nederland hebben de Israelische ambassadeur op het matje geroepen omdat Israel wederom landroof pleegt door de bouw van 3000 woningen op andermans gebied! Kijk, ook dat is naïef want Israel gaat zijn eigen gang maar houdt wel zijn hand op voor US hulp! Arme stakkers! 1 miljoen per dag krijgen die stakkers.

* Eet jij maar lekker je kumquat hoor! Ik eet wel een appeltje uit een beschaafd land.

* Golanhoogte: Jij beweerde dat Syrie die oorlog begon hetgeen gewoon onwaar is! Israel lokte de gevechten op de Goland hoogte uit met bulldozers die op Syrisch gebied gingen rijden totdat de Syriers het vuur openden. Daarna opende Mosje Dajan met zijn landroversbende het vuur op de Syriers. Israel begon ook die 1967 oorlog met Egypte waar de Israelische opperbedvelhebbers zelf verklaarden dat die 2 Egyptische divisies geen enkel gevaar voor Israel waren.
IK kan niet verder kijken? Nou, ik weet heel goed waarom Israel die 1967 oorlog begon! Het wilde gewoon de westbank inpikken. Dus gewoon pure landroof!

* Europeanen die de joden vervolgd hebben? Je bedoelt het Vaticaan en de nazi's! Moeten de Palestijnen hiervoor boeten?

* Nee ik heb het niet over uitmoorden van de Israelische bevolking. Ik ben geen zionist die dat wel willen doen met Palestijnen. Ik heb al vaak geschreven dat ik een eerlijke verdeling wens te zien van het v.m. Palestina waardoor de 2 staten Israel en Palestina naast elkaar kunnen leven en hopelijk in vrede.

* Samson Option? Nog nooit van gehoord. Zal het opzoeken. t Zal wel een soort holocaust zijn voor dat gebied.

.
Gesloten