Placebo.
Moderator: Moderators
Re: Placebo.
Laatste nieuws.
Het placebo-effect blijkt nog sterker dan tot nu toe werd gedacht. De werking van pillen tegen migraine blijkt voor de helft gebaseerd op de verbeelding.
Dat blijkt uit nieuw Amerikaans onderzoek, waarvan de resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het vakblad Science Translational Medicine.
Zie de link voor meer info.
Volgende keer niet alleen een simpele link plaatsen Cluny, maar ook even in je eigen woorden samenvatten.
Is niet de eerste keer dat ik het zeg.
Ik blijf er geen tekst bijplaatsen.
Jin
Het placebo-effect blijkt nog sterker dan tot nu toe werd gedacht. De werking van pillen tegen migraine blijkt voor de helft gebaseerd op de verbeelding.
Dat blijkt uit nieuw Amerikaans onderzoek, waarvan de resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het vakblad Science Translational Medicine.
Zie de link voor meer info.
Volgende keer niet alleen een simpele link plaatsen Cluny, maar ook even in je eigen woorden samenvatten.
Is niet de eerste keer dat ik het zeg.
Ik blijf er geen tekst bijplaatsen.
Jin
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny,
Hoeveel sterker en wat heb ik daar aan?
Zit dat in het verschil in toedieningsritueel?
Dikkere acupunctuurnaalden gebruiken?
Roeland
Hoeveel sterker en wat heb ik daar aan?
Zit dat in het verschil in toedieningsritueel?
Dikkere acupunctuurnaalden gebruiken?
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://vimeo.com/80297498" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1305189" onclick="window.open(this.href);return false;
Welnu, was het de aandacht, of het aandachtig omgaan met de klachten, of wellicht wat anders? Ideeën?
Groet,
Bob
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1305189" onclick="window.open(this.href);return false;
Welnu, was het de aandacht, of het aandachtig omgaan met de klachten, of wellicht wat anders? Ideeën?
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Bob,
Mooie illustraties!
Zelfs het lezen of luisteren van hetzelfde maakt al verschil!
Vreemd vind ik het verschil dat Larry Benz maakt tussen physical en mental effects.
Voor mij is het niet vreemd dat mentaal benaderen lijfelijke effecten heeft.
Een placebo-gen is nieuw voor me.
R.
Mooie illustraties!
Zelfs het lezen of luisteren van hetzelfde maakt al verschil!

Vreemd vind ik het verschil dat Larry Benz maakt tussen physical en mental effects.
Een placebo-gen is nieuw voor me.
R.
Terecht punt, Roeland.heeck schreef:Bob,
Mooie illustraties!
Zelfs het lezen of luisteren van hetzelfde maakt al verschil!![]()
R.
Ik denk dat e.e.a. te wijten is aan de doelgroep waarvoor Benz geneigd is te spreken, waar zo een ogenschijnlijk dualistisch onderscheid gemaakt maken wordt.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Zelf heb ik, ondanks het feit dat ik geen dualist ben, ook moeite om geen onderscheid te maken tussen mentaal en fysiek. Dat komt vooral omdat eea in onze taal ingebakken zit.
Maar wanneer ik het over "mentaal" heb, bedoel ik uiteraard "tussen de oren", en als ik het over "fysiek" heb, de rest.
Maar wanneer ik het over "mentaal" heb, bedoel ik uiteraard "tussen de oren", en als ik het over "fysiek" heb, de rest.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
In dit voorbeeld neem ik mentaal als niet lijfelijk behandeld, maar toegesproken.
Geen filosofische bijgedachten aan dualisme maar met opzet zulks even terzijde.
Ik kan sommigen zo toespreken over voedsel dat ze bijna gaan kwijlen. Ook glimlachen kan ik oproepen zonder pil of kneepje.
R.
Geen filosofische bijgedachten aan dualisme maar met opzet zulks even terzijde.
Ik kan sommigen zo toespreken over voedsel dat ze bijna gaan kwijlen. Ook glimlachen kan ik oproepen zonder pil of kneepje.
R.