Nu toch het einde van de rituele slacht? Pvda is om!!!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Nu toch het einde van de rituele slacht? Pvda is om!!!

Bericht door Cactus »

Religies die voorschrijven dat dieren gedood moeten worden met een halssnede zijn gewoon achterlijk!
Er zijn nu veel diervriendelijker methoden maar men houdt vast aan domme verhaaltjes van vele eeuwen geleden toen de doding middels een halssnede de enige methode was waarbij het dier het minste leed.
Helaas zijn dingen die in de Bijbel, Koran of Talmoed staan niet uit te wissen. :evil3:
Als domme kuddedieren sloffen gelovigen achter die mythen en verhalen aan worden die achterhaalde voorschriften blindelings opgevolgd.Zelf eens nadenken schijnt bij veel gelovigen taboe te zijn. :shock:
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lisa schreef:[(weet nog steeds niet over welke verzen je het hebt.)
.
Ja, als je er geen moeite voor wil doen zul je ze ook niet vinden:

http://www.ex-moslim.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.thereligionofpeace.com/quran ... olence.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.answering-islam.org/Dutch/g/ ... geweld.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Cactus schreef:Religies die voorschrijven dat dieren gedood moeten worden met een halssnede zijn gewoon achterlijk!
Er zijn nu veel diervriendelijker methoden maar men houdt vast aan domme verhaaltjes van vele eeuwen geleden toen de doding middels een halssnede de enige methode was waarbij het dier het minste leed.
Helaas zijn dingen die in de Bijbel, Koran of Talmoed staan niet uit te wissen. :evil3:
Als domme kuddedieren sloffen gelovigen achter die mythen en verhalen aan worden die achterhaalde voorschriften blindelings opgevolgd.Zelf eens nadenken schijnt bij veel gelovigen taboe te zijn. :shock:
Moslims denken heel goed na hoor. Daarom hebben ze als ze zelf goed nadenken en de Koran lezen, de juiste mindset.
Bio-industrie is een uitvinding van de atheïsten. Het gaat om geld, hebzucht, begeerte. Wapens, atoombommen, alcohol industrie, auto's met luchtvervuiling, plofkippen, supermarkt zit vol met kankerverwekkende producten. Maar blijkbaar schijnt het bij veel atheïsten zelf nadenken een taboe te zijn. Ze produceren en kopen slaafs wat er op de markt wordt gebracht. Grote billboards op straat.
Your new religion.

En natuurlijk houdt de overheid en de grote bedrijven niet van moslims, joden of amish. Dat zijn spelbrekers.
Wel eens gezien in de supermarkt, een hele lange rij met alleen snoepgoed. Een hele gangpad. Seculiere zieke samenleving. Ben blij dat ik mij er niet mee identificeer. Dat ik er niet bij hoor.
Mensen zijn heel makkelijk manipuleerbaar. Daarom zijn moslims alert en happen niet toe, zoals atheïsten dat doen. Atheisten volgen blindelings wat hen door reclame wordt wijsgemaakt. Dat noem ik pas slavernij. Als domme kudde dieren sloffen atheïsten naar de AH, kopen een zogenaamde kogelbiefstuk, gaan voor de tv zitten als domme zombies, denken niet na. Eten, poepen, slapen. O ja, en gaan naar werk. Iedere dag. En dan roept de DJ vrijdag middag, het is weer weekend.
Ze kijken nooit eens omhoog, naar de zon. Die zijn ze vergeten. En Allah ook.
Chechens - the bravest people in the world!
http://youtu.be/6bloyjV-Hhs" onclick="window.open(this.href);return false;
zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog »

lisa schreef:Moslims denken heel goed na hoor. Daarom hebben ze als ze zelf goed nadenken en de Koran lezen, de juiste mindset.
Bio-industrie is een uitvinding van de atheïsten. Het gaat om geld, hebzucht, begeerte. Wapens, atoombommen, alcohol industrie, auto's met luchtvervuiling, plofkippen, supermarkt zit vol met kankerverwekkende producten. Maar blijkbaar schijnt het bij veel atheïsten zelf nadenken een taboe te zijn. Ze produceren en kopen slaafs wat er op de markt wordt gebracht. Grote billboards op straat.
Your new religion.
Um...geld verdienen is kapitalisme, de grootste zitten in de VS...daar is het grootste deel gelovig

als je daar aangeeft atheïst te zijn wordt je gek aangekeken..de meeste atheïsten noemen zich dan ook "nothing in particular"

Dus ik weet niet waar je dat op baseert, tenzij je iedereen die niet gelooft in jouw sprookjesfiguur atheïst noemt

Zo lust ik er nog wel een paar....

Atheïsten handelen op basis van humanisme, verstand, techniek en wetenschap...en ja ook onder atheïsten zullen rotte appels te vinden zijn...maar voor elke atheïst 2 religieuzen (nee, aanname...verder nergens op gebaseerd)
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Blues-Bob schreef:
Toch even belangrijk om te vermelden, het is vast niet de enige wijze om maatschappelijke problemen te bekijken, en zeker niet de meest praktische (aangezien, en daar heb je mee te maken) een groot deel van de Nederlandse lezers zal twijfelen aan:
1. De effectiviteit van religieuze oplossingen
2. Het waarheidsgehalte van de Koran
3. Seculariteit hoog in het vaandel heeft staan
Groet,

Bob
Seculariteit hoog in vaandel. Waarom zo hoog in vaandel?
Bio-industrie heeft niks met de islam te maken, en alles met secularisme. Het is een product van de seculiere samenleving. Alles wat niet religieus is is goed in jouw ogen en alles wat religieus is is slecht. Dit is wat je zegt. En daar ben ik het dus niet mee eens.
Moslims drinken geen alcohol (haram=onrein, het vergiftigd je lichaam) en roken niet. Tabaksindustrie verdient vet veel geld. Een biercultuur in Nederland. Dit is niet-islamitisch, seculier en slecht. Geloof-vrij en o zo slecht. Welkom in een seculier land waar mensen plofkippen eten, en moslims aanvallen omdat ze ritueel slachten. Islam blijft voor mij rechtovereind staan.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lisa schreef:
Moslims denken heel goed na hoor. Daarom hebben ze als ze zelf goed nadenken en de Koran lezen, de juiste mindset.
Ja dat hebben die moslims die de Twin Towers binnen vlogen ook gedaan, en.... met de juiste mindset. :?

Ohh, en de grootste voorvechters van de bio industrie waren de christelijke partijen met het CDA voorop.

En zeg je daar dat moslims niet roken?

Als dat waar is zijn er maar weinig moslims in Nederland. Zoals boven al ergens opgemerkt, moeten we dan islamitische landen maar als voorbeeld nemen. :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het leven in seculiere landen hier in het het westen is inderdaad zwaar klote. Al die voorschriften waaraan voeding en apparaten aan moeten voldoen. Alles wat je vroeger zo at blijkt slecht te zijn. Suiker, honing, graanproducten, vlees en ga zo maar door. Meisjes moeten verplicht naar school, minimum leeftijd om te mogen trouwen, eerwraak wordt vervolgd, roken wordt je bijna onmogelijk gemaakt.

Geen wonder dat Griekenland een groot hek heeft geplaatst op haar grens met Turkije om de enorme vluchtelingenstroom van Europa naar Iran, Pakistan, Saudi Arabië, Syrië en overige moslimlanden, waar ze volgens de Koran leven, af te remmen.

-

In Islamitische landen kun je tenminste nog rustig een sigaretje opsteken.

Traditionally, cigarette use by women in the Middle East is low (5%), but increasing.9 Arab nations with the highest adult cigarette smoking rates include Iraq (40%), Yemen (45%), and Lebanon (58%).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2575814/" onclick="window.open(this.href);return false;

USA: Roken:
21.5% of adult men 17.3% of adult women
http://www.cdc.gov/tobacco/data_statist ... g_smoking/" onclick="window.open(this.href);return false;
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

ja
Laatst gewijzigd door lisa op 17 dec 2012 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Ik denk ook dat moraliteit niet uit een boek komt Lisa,

Het komt uit jezelf, je opvoeding, je intelligentie, je wijsheid.

Dat er universitair geschoolden zijn die zeer religieus zijn zegt mij alleen maar dat je intelligent kunt zijn zonder wijsheid.

Wijsheid komt niet uit boekenkennis, wijsheid is de integratie van al je levenservaringen om in je omgeving wel te varen zonder daarbij een ander tekort te doen.
Het feit dat jij hier een en ander mag roepen is een weerspiegeling van een samenleving die gelukkig meer seculier is dan iets anders.
Seculier zegt mij niks. Je hebt seculiere fundamentalisten die gelovigen haten. Frankrijk is een seculiere samenleving, waar vrouwen met hoofddoeken niet mogen studeren. Lekker agressief. Wilders is ook een seculier, die moslims levend zou willen begraven. Hoop dat hij als seculier niet aan de macht komt.
En dat je mij laat praten, ja het is ook anders zo saai zonder moslims op forum. Gaap.
Iedereen die een boek nodig heeft om in zijn maatschap een goedaardige bijdrage te leveren gebruikt het belangrijkste niet: zijn/haar verstand. Die heb je nl ook van je allah meegekregen toch?
Ja, je zou als atheïst Allah moeten bedanken voor je verstand. Wat ben jij ondankbaar.

Tuurlijk komt het uit jezelf, maar het is altijd wel goed om je gesterkt te voelen door Allah en de profeten die voor jou hetzelfde gehandeld of meegemaakt hebben. Of omgekeerd als je juist niet moreel bent, of een zwak geweten hebt, kan je iets leren over hoe je Schepper je graag ziet. En wat echt goed voor je is.
Je kan en religieus zijn en wijs zijn. Ik weet wat wijsheid is dat hoef je mij niet uit te leggen.
Laatst gewijzigd door lisa op 17 dec 2012 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

lisa schreef:
Nu denk ik dat moslims, en ook elke christen en judaïst, per definitie niet (na)denken. Zeker niet zelfstandig.

Anders zouden ze namelijk dat geloof, enig geloof, niet aanhangen.

Het is ook niet de bedoeling dat men nadenkt.
Vandaar dat scholing zo gericht is, en (bijna) alleen voor mannen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

@ Lisa: Wilders seculier? waar haal je dat vandaan?

Frankrijk: juist vanwege het seculiere zijn hoofddoeken (binnen) niet toegestaan.

Maar dan denk ik nog niet te weten wat dit met ritueel slachten te maken heeft.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Lisa had het over: Hoe je schepper je graag ziet .....

Je begrijpt echt niet, of wil het niet begrijpen, hoe bijbels tot stand kwamen, hè?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

lisa schreef: Moslims denken heel goed na hoor. Daarom hebben ze als ze zelf goed nadenken en de Koran lezen, de juiste mindset.
Your new religion.
Iedere gelovige, incl.de Moslim, wordt van jongs af aan geïndoctrineerd.
Dat bio industrie een uitvinding is van atheïsten is gewoon grote nonsens.
De meeste boeren zijn gelovigen en de rijkdom zit meer bij gelovigen dan bij atheïsten.
Om bij jouw religie te blijven: Shi ieten en Soennieten behandelen elkaar als kippen in een bio industrie!
Die maken elkaar af omwege een verschil van uitleg van de religie! Over nadenken gesproken!
Ik ben niet religieus en kijk wel degelijk heel goed uit wat ik koop, wat ik eet en hoe ik leef ! Gewoon het gezonde verstand gebruiken. Daarvoor heb ik echt geen religie nodig.

lisa schreef:En natuurlijk houdt de overheid en de grote bedrijven niet van moslims, joden of amish. Dat zijn spelbrekers.
Wel eens gezien in de supermarkt, een hele lange rij met alleen snoepgoed. Een hele gangpad. Seculiere zieke samenleving. Ben blij dat ik mij er niet mee identificeer. Dat ik er niet bij hoor.
Mensen zijn heel makkelijk manipuleerbaar. Daarom zijn moslims alert en happen niet toe, zoals atheïsten dat doen. Atheisten volgen blindelings wat hen door reclame wordt wijsgemaakt. Dat noem ik pas slavernij. Als domme kudde dieren sloffen atheïsten naar de AH, kopen een zogenaamde kogelbiefstuk, gaan voor de tv zitten als domme zombies, denken niet na. Eten, poepen, slapen. O ja, en gaan naar werk. Iedere dag. En dan roept de DJ vrijdag middag, het is weer weekend.
Ze kijken nooit eens omhoog, naar de zon. Die zijn ze vergeten. En Allah ook.
De overheid en grote bedrijven bestaan vnl uit gelovigen ! Dus de christenen, joden en moslims in de regering en bedrijven houden niet van zichzelf en hun geloofsgenoten ?
Voorlopig zie ik alleen gelovigen w.o de meeste Moslims die klakkeloos hun religie volgen en ik weet niet hoeveel maal per dag op de grond zitten om te bidden! Over klakkeloos volgen gesproken.
Ja, mensen zijn idd gemakkelijk te manipuleren. Dat bewijzen de vele religies heel duidelijk.
Over kogelbiefstuk gesproken. Wat eet jij dan? Halal geslachte dieren? Hoe weet jij dat die op de juiste Halal wijze zijn geslacht? Omdat de verkoper dat zegt? Die denkt ook alleen maar om zijn geld hoor!
En Moslims doen niet aan eten, poepen en slapen? :shock: OK die bidden dan nog x keer tussendoor!
En gaan die niet iedere dag naar hun werk???? Hoe komen zij dan aan het geld om voedsel te kopen, de huur te betalen etc?
Omhoog kijken naar de zon? Helaas zie ik die zelden in Nederland. Hierin heb je gelijk.
Allah ???? God ???? JaWe ???? Ra ???? Alle religies denken dat ze het bij het juiste eind hebben maar enig bewijs is er niet. Dus GELOVEN dan maar! De meeste religies veroordelen het vermoorden van andere mensen maar kijk eens om je heen ! Syrië? Andere landen in die regio? 2de WO ? VietNam? Irak ?
Come on Lisa, wake up !
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Vilaine schreef:
Lisa schreef:Maatschappelijke problemen krijg je er niet mee opgelost hoor. Ik zou juist zeggen, dat alle mensen de Koran zouden moeten lezen, daar wordt de samenleving juist vriendelijker en leefbaarder van.
Wellicht is dat zo. Maar daar zouden ze dan eens in de Islamitische landen mee moeten beginnen.
Al die misstanden, die je beschreef, lijken in moslimlanden gemeengoed. Hier wordt nog vervolging ingesteld, in moslimlanden gaan de daders vrijuit.

Ik weet het, het is de cultuur en echte moslims wonen er niet in die landen. Maar waarom heeft de Islam geen enkele invloed op de mensen in Islamitische landen?

Er gaan jaarlijks duizenden westerse moslims naar Mekka. Kunnen ze daar dan niet eens de ware Islam verkondigen?
Zeker dat ze daar eerst moeten beginnen. Maar denk dat ie machthebbers daar niet echt blij mee zullen zijn.
Hier staat een moslimland bord, dus is het een moslimland. Ik kijk naar wat mensen, doen zeggen. Alleen omdat er moskeeën staan en vijf x per dag een oproep tot het gebed is, of dat de leider zegt dat ze een islamitische land zijn, denk ik niet dat het een moslim land is. Dit geldt ook voor mensen. Als jij als man je vrouw slaat, je dier mishandeld, fraude pleegt, vreemd gaat. En al heb je een lange baard, en zeg je iedere keer Elhamdullilah ik ben moslim in het openbaar. Dan spuug ik in je gezicht.

Islam invloed? Mensen hebben invloed op hun leven. Allah zegt in de Koran: "Ik verander niks aan jullie situatie, zolang jullie niks aan jullie eigen situatie veranderen." De kracht van Allah zit in ons, in alle levende wezens.
Je hebt helemaal gelijk vilaine. Ook hier in Nederland zie ik er niks van terug. Ontspoorde Marokkaanse jongens, ook bij Turkse gezinnen heel veel geweld, agressie. Hypocrisie alom. Moslim zijn is een status symbool geworden, en daar houdt het dan ook op. Jaloezie, manipulatie, rivaliteit binnen gezinnen. Niemand leest ook de Koran. Vraag maar gewoon aan een persoon, heb jij de Koran in het Turks gelezen? Nee zal het antwoord zijn. Maar ze weten wel wat Lady Gaga laatst droeg. Ze kijken naar Big Brother op tv, jongeren drinken en roken wiet, zijn werkloos, hangen de hele dag, bidden niet.

En die moslims die naar mekka gaan..daar loopt van alles rond. Mensen komen terug uit Mekka en gaan gewoon door met hun gedrag, schelden tegen hun kind. Ze zijn gegaan om te kunnen zeggen dat ze "Hac" zijn, ze krijgen een titel voor hun naam. Wauw! Nu ben je niet meer gewoon Fatma, maar Fatma Hacci.
Nu mag je met een rechte rug lopen, maar je bent nog steeds niet veranderd. Ja, je buurvrouw ging naar Turkije en jij naar Mekka wauw. Bij Nederlanders, zij zijn een weekje gaan kamperen in Belgie, maar wij, wij hebben een rondreis door China gemaakt: status, status..
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Je vergat nog het misbruik van kinderen, gehandicapt of niet, door geestelijken.
Geestelijken die zeggen dat ze de morele schatbewaarders zijn, omdat alleen een bijbel ethiek en 'het goede' bevat. Geestelijken die hun kudde
Dit heeft niks met de Islam te maken.

Maar dan nog: er is in het geheel geen reden om überhaupt in god(en) te geloven, laat staan naar het 'woord' van een sprookjesfiguur je leven en/of je maatschappij in te richten.
Wel er is wel een reden, maar die zie jij niet of wil je niet zien. En Allah zegt in de Koran, dat mensen als jij ook een goed leven zullen hebben, ze zullen alles krijgen wat ze maar willen hebben. Hij zal niet ingrijpen. Hij zal je laten leven totdat het tijd is om je ziel te ontnemen.

Bewustzijn van jezelf. En dan niet die "ik" waarvan je denkt dat je die bent. Maar je ware "Ik".
Maar je kan er ook voor kiezen om middelmatig te leven.

Is dit alles hoehoehoee..
Gesloten