Aanslag tegen Charlie Hebdo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Henry II
Bevlogen

Re: Aanslag tegen Charlie Hebdo

Bericht door Henry II »

En dan nog niet eens een buikspreekpop van Allah, maar van Djibriel (Gabriël). En daar had het NT ons nog zo voor gewaarschuwd: "Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt." (Gal. 1-8) :)
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg »

Ik las dat in Niger (Afrika) extreme Moslims protesteren tegen de aanslagen op Charlie Hebdo en vervolgens christelijke kerken in brand (willen) steken.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
A. T. Jist
Ervaren pen

Bericht door A. T. Jist »

laat maar, off topic
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.refdag.nl/opinie/over_broede ... um=twitter" onclick="window.open(this.href);return false;

Een heilzaam doel. Volgens mij zeggen de islamisten dat ook.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Henry II schreef:Het vervelende van de Koran is, dat dit de uitspraken van slechts één mens bevatten, of die aan hem worden toegeschreven. Dit geeft een heel eenzijdig beeld, dat moeilijk in de hedendaagse tijd te transponeren is. De bijbel is in dit opzicht makkelijker, omdat dit geschriften van veel schrijvers en een groter tijdsbereik bevat. Je kunt in de bijbel makkelijker een humanistisch standpunt vinden dan in de koran. Het is best mogelijk om op basis van beide boeken en geloven een goed mens te worden, maar het is niet zonder moeite. Het beste zou zijn om direct vanuit een humanistische visie te leven.
Het zijn de volgelingen die Mohammed als perfect zien en die maar moeilijk ermee om kunnen gaan dat er grappen over hem gemaakt worden. Ik denk niet dat Mohammed zichzelf als perfect zag; zijn er teksten te vinden in de koran waaruit blijkt dat het bespotten van Mohammed bestraft zal worden? Lijkt me sterk.
Hetzelfde met Jezus; hij werd bespot toen hij aan het kruis hing, maar waren daar gevolgen aan verbonden?
Het zijn de volgelingen die een leer opstellen waarin niet bespot mag worden, ook niet door anders/niet - gelovigen.
Voor een atheïst zal dat een rotzorg zijn, maar iemand die diep gelovig is, zal zich gekwetst voelen. Overigens iemand die een zeer kwetsende cartoon met betrekking op mij zou maken moet niet vreemd opkijken als hij een knal voor z'n kop krijgt. Er zijn zaken die mensen zo diep kunnen raken dat ze over de rooie gaan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je iemand moet vermoorden.
A. T. Jist
Ervaren pen

lanier schreef:Het zijn de volgelingen die een leer opstellen waarin niet bespot mag worden,.
Precies, het is het lijden van een persoon dat later word misbruikt om er een ideologie van te maken die voor eigen belang word gebruikt. Het was een geweldige tool destijds om macht en zeggenschap te krijgen over anderen.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lanier schreef: Voor een atheïst zal dat een rotzorg zijn, maar iemand die diep gelovig is, zal zich gekwetst voelen. Overigens iemand die een zeer kwetsende cartoon met betrekking op mij zou maken moet niet vreemd opkijken als hij een knal voor z'n kop krijgt. Er zijn zaken die mensen zo diep kunnen raken dat ze over de rooie gaan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je iemand moet vermoorden.
Gekwetst door een tekening? Wat versta jij over een zeer kwetsende tekening van jezelf? Een knal voor je kop waard??? Ik zou zeggen, maak een tegen-tekening of...beter nog, maak jezelf belachelijk. Maar slaan om een tekening?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Als je jezelf belachelijk maakt ontneem je je tegenstanders de wapens om jou belachelijk te maken.
Lange tenen nodigen uit om er op te gaan staan.
Wat mij vooral opvalt is dat zich beledigd voelen blijkbaar enkel aan religieuze zijde plaatsvind.
En met hun extreme reacties daarmee hun god degraderen tot een watje wat niet voor zichzelf op kan komen.
Waar maken ze zich toch druk om, die spotters krijgen hun verdiende loon toch wel als ze dood gaan.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Volgens mij is 'bespotten' nog kantje boord. Maar belediging mag niet van hun.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Erik schreef: Wat mij vooral opvalt is dat zich beledigd voelen blijkbaar enkel aan religieuze zijde plaatsvind.
op dit forum lopene r toch ook paar met bijzonder lange tenen rond,
ik zou 'beledigd voelen' toch niet iets exclusief religieus noemen
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

appelfflap schreef:
Erik schreef: Wat mij vooral opvalt is dat zich beledigd voelen blijkbaar enkel aan religieuze zijde plaatsvind.
Je bedoeld als hun intelligentie beledigd wordt?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Erik schreef:
appelfflap schreef:
Je bedoeld als hun intelligentie beledigd wordt?
Dat valt mij ook wel eens op, alleen is het m.i dan meer verontwaardiging dan belediging...
Maar sommige mensen zijn nu eenmaal snel op de teentjes getrapt. Alleen zijn heilige teentje meestal nog veel langer!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
A. T. Jist
Ervaren pen

Gerard R. schreef:Volgens mij is 'bespotten' nog kantje boord. Maar belediging mag niet van hun.
Volgens mij hebben "zij" het alleenrecht op beledigt WILLEN zijn. Men gaat er maar gelijk bij voorbaat van uit dat Mohammed echt bewezen een profeet was.

Door "zijn" heiligheid in twijfel te trekken kan een moslim misschien ook gaan twijfelen, EN DAT MAG NIET anders is men de macht over die persoon kwijt. Dus vandaar dat men elke twijfel gelijk als belediging wil zien, elke twijfel gelijk de kop in drukken vanuit een spastische angst om de controle kwijt te raken.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

A. T. Jist schreef:
Gerard R. schreef:Volgens mij is 'bespotten' nog kantje boord. Maar belediging mag niet van hun.
Volgens mij hebben "zij" het alleenrecht op beledigt WILLEN zijn. Men gaat er maar gelijk bij voorbaat van uit dat Mohammed echt bewezen een profeet was.

Door "zijn" heiligheid in twijfel te trekken kan een moslim misschien ook gaan twijfelen, EN DAT MAG NIET anders is men de macht over die persoon kwijt. Dus vandaar dat men elke twijfel gelijk als belediging wil zien, elke twijfel gelijk de kop in drukken vanuit een spastische angst om de controle kwijt te raken.
Ja, ik houd niet van die manier van 'religie bedrijven'. Ik zie het niet als 'geloven', het is macht en dwang. Maar dat is niets nieuws. Vrijwel alle religieuze instituties doen het min of meer zo.... machtuitoefening en dwang.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

A. T. Jist schreef: Door "zijn" heiligheid in twijfel te trekken kan een moslim misschien ook gaan twijfelen, EN DAT MAG NIET anders is men de macht over die persoon kwijt.
Als je geloof rotsvast is zou je je schouders ophalen en 'weten' dat Mohammed de juiste straf zou uitdelen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie