Roken
Moderator: Moderators
Re: Roken
En er vervolgens nooit meer mee kan stoppen! Zoooooo stoer om jezelf slaaf te maken van Meester Nicotine.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je leven ligt in jouw handen. Jij bepaalt wat je ervan maakt.
Roken is een gewoonte die je geld verdampt en je langzaam doodt, het ene trekje na het andere. Stop met roken, start met leven.
De sigaret is het enige consumentenartikel dat bij gebruik volgens de voorschriften de gebruiker doodt.
Roken is betalen om je leven korter te maken.
Als je ooit een sigaret hebt aangestoken, is je wil om te leven erg beperkt.
Verbrand calorieën, geen sigaretten.
De kunst is om je te focussen op het positieve. Werk aan de goede dingen in je leven en het roken verdwijnt vanzelf.
De levendige kleuren van het leven zijn veel te mooi en kostbaar om te worden vervormd door de rook van sigaretten.
Alleen een dwaas sluit zijn lippen om het uiteinde van een brandend vuur. Stop dwaas te zijn.
Een sigaret per dag houdt de dokter aan de slag.
Definitie van een sigaret: een vuur aan de ene kant, een dwaas aan de andere kant, en een beetje tabak er tussenin.
Het is nooit te laat om een nieuwe weg in te slaan.
Asfalteer wegen, niet je longen.
Sigaretten zijn een ‘stijlvolle’ manier om zelfmoord te plegen.
Hij die zijn verlangens overwint, acht ik moediger, dan hij die zijn vijanden overwint; want de moeilijkste overwinning is over jezelf. – Aristoteles
Dagelijks stoppen duizenden mensen met roken – doordat ze eraan doodgaan.
Als je niet genoeg van jezelf houdt om te stoppen met roken, houd dan genoeg van een ander om het te doen.
Geef je longen zuurstof, geen teer. Geef je lichaam beweging, geen slechte gezondheid. Geef je lippen kussen, geen sigarettenpeuken. Geef jezelf leven, niet de dood.
Rokers overladen zichzelf met excuses en luiheid – elke keer dat ze een sigaret opsteken.
Je kunt niet van het een op andere moment levenslange gewoontes afzweren. – Mahatma Gandhi
Wat in onze macht ligt om te doen, ligt in onze macht om niet te doen. – Aristoteles
Adem de toekomst in, adem het verleden uit.
Er zijn veel nadelen aan roken, aan stoppen geen een.
Je geest faalt altijd als eerste, niet je lichaam. Het geheim is om je geest in je voordeel te laten werken – niet tegen je.
Goede gewoontes zijn net zo verslavend als slechte gewoonten. Maar veel lonender.
Opgeven betekent niet altijd dat je zwak bent, soms betekent het dat je sterk en slim genoeg bent om los te laten.
Wissel dat wat je het liefst wilt, niet in voor wat je op dit moment wilt.
Roken helpt je om af te vallen, één long tegelijk.
Roken ruïneert jouw leven – en dat van je dierbaren.
Je verlangen is TIJDELIJK, de schade aan je longen PERMANENT.
Vervang de sigaret in je gezicht door een glimlach en vervang ziekte door geluk.
Een sigaret zegt: Vandaag verander je mij in as, maar morgen is het mijn beurt.
Gezondheid is niet alles. Maar zonder gezondheid, is al het andere niets.
Dit kan de dag zijn waarop je stopt met zelfvernietiging.
Het beste moment om te stoppen met roken was de dag waarop je begon, het op een na beste moment is vandaag.
Je hebt geen sigaretten nodig om compleet te zijn. Al het geluk, de troost en de vrede die je zoekt, zit al in je.
Op beslissende momenten wordt je bestemming bepaald.
Besluit om te stoppen met roken, en niets houdt je meer tegen.
Het geheim van vooruitgang is aan de slag gaan. – Mark Twain
Mensen zeggen vaak dat motivatie geen standhoudt. Nou, douchen ook niet – daarom raden we het dagelijks aan. – Zig Ziglar
Een succesvolle stoppoging start met de beslissing om te proberen. Een vast besluit nemen om te stoppen met roken, zorgt voor vastberadenheid en motivatie.
Geloof dat je het kunt en je bent al halverwege. – Theodore Roosevelt
Roken is je zwakte, je troost. Stoppen met roken is een proces dat het vertrouwen in jezelf, je gezondheid en je leven zal veranderen.
Vraag jezelf ten minste 3 keer per dag af wat echt belangrijk is. Heb de wijsheid en de moed om je leven te bouwen rond je antwoord. – Lee Jampolsky
Je ego loslaten, is een groot deel van het herstel van verslaving. – Susannah Grant
Er bestaat niet zoiets als een onbelangrijke dag. Stop vandaag.
Je bent groter dan je verslaving. – Nasia Davos
We zijn wat we herhaaldelijk doen. Excellentheid is daarom geen handeling, maar een gewoonte. – Aristoteles
Roken is een gewoonte die je geld verdampt en je langzaam doodt, het ene trekje na het andere. Stop met roken, start met leven.
De sigaret is het enige consumentenartikel dat bij gebruik volgens de voorschriften de gebruiker doodt.
Roken is betalen om je leven korter te maken.
Als je ooit een sigaret hebt aangestoken, is je wil om te leven erg beperkt.
Verbrand calorieën, geen sigaretten.
De kunst is om je te focussen op het positieve. Werk aan de goede dingen in je leven en het roken verdwijnt vanzelf.
De levendige kleuren van het leven zijn veel te mooi en kostbaar om te worden vervormd door de rook van sigaretten.
Alleen een dwaas sluit zijn lippen om het uiteinde van een brandend vuur. Stop dwaas te zijn.
Een sigaret per dag houdt de dokter aan de slag.
Definitie van een sigaret: een vuur aan de ene kant, een dwaas aan de andere kant, en een beetje tabak er tussenin.
Het is nooit te laat om een nieuwe weg in te slaan.
Asfalteer wegen, niet je longen.
Sigaretten zijn een ‘stijlvolle’ manier om zelfmoord te plegen.
Hij die zijn verlangens overwint, acht ik moediger, dan hij die zijn vijanden overwint; want de moeilijkste overwinning is over jezelf. – Aristoteles
Dagelijks stoppen duizenden mensen met roken – doordat ze eraan doodgaan.
Als je niet genoeg van jezelf houdt om te stoppen met roken, houd dan genoeg van een ander om het te doen.
Geef je longen zuurstof, geen teer. Geef je lichaam beweging, geen slechte gezondheid. Geef je lippen kussen, geen sigarettenpeuken. Geef jezelf leven, niet de dood.
Rokers overladen zichzelf met excuses en luiheid – elke keer dat ze een sigaret opsteken.
Je kunt niet van het een op andere moment levenslange gewoontes afzweren. – Mahatma Gandhi
Wat in onze macht ligt om te doen, ligt in onze macht om niet te doen. – Aristoteles
Adem de toekomst in, adem het verleden uit.
Er zijn veel nadelen aan roken, aan stoppen geen een.
Je geest faalt altijd als eerste, niet je lichaam. Het geheim is om je geest in je voordeel te laten werken – niet tegen je.
Goede gewoontes zijn net zo verslavend als slechte gewoonten. Maar veel lonender.
Opgeven betekent niet altijd dat je zwak bent, soms betekent het dat je sterk en slim genoeg bent om los te laten.
Wissel dat wat je het liefst wilt, niet in voor wat je op dit moment wilt.
Roken helpt je om af te vallen, één long tegelijk.
Roken ruïneert jouw leven – en dat van je dierbaren.
Je verlangen is TIJDELIJK, de schade aan je longen PERMANENT.
Vervang de sigaret in je gezicht door een glimlach en vervang ziekte door geluk.
Een sigaret zegt: Vandaag verander je mij in as, maar morgen is het mijn beurt.
Gezondheid is niet alles. Maar zonder gezondheid, is al het andere niets.
Dit kan de dag zijn waarop je stopt met zelfvernietiging.
Het beste moment om te stoppen met roken was de dag waarop je begon, het op een na beste moment is vandaag.
Je hebt geen sigaretten nodig om compleet te zijn. Al het geluk, de troost en de vrede die je zoekt, zit al in je.
Op beslissende momenten wordt je bestemming bepaald.
Besluit om te stoppen met roken, en niets houdt je meer tegen.
Het geheim van vooruitgang is aan de slag gaan. – Mark Twain
Mensen zeggen vaak dat motivatie geen standhoudt. Nou, douchen ook niet – daarom raden we het dagelijks aan. – Zig Ziglar
Een succesvolle stoppoging start met de beslissing om te proberen. Een vast besluit nemen om te stoppen met roken, zorgt voor vastberadenheid en motivatie.
Geloof dat je het kunt en je bent al halverwege. – Theodore Roosevelt
Roken is je zwakte, je troost. Stoppen met roken is een proces dat het vertrouwen in jezelf, je gezondheid en je leven zal veranderen.
Vraag jezelf ten minste 3 keer per dag af wat echt belangrijk is. Heb de wijsheid en de moed om je leven te bouwen rond je antwoord. – Lee Jampolsky
Je ego loslaten, is een groot deel van het herstel van verslaving. – Susannah Grant
Er bestaat niet zoiets als een onbelangrijke dag. Stop vandaag.
Je bent groter dan je verslaving. – Nasia Davos
We zijn wat we herhaaldelijk doen. Excellentheid is daarom geen handeling, maar een gewoonte. – Aristoteles
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Sam en Moos
Sam en Moos komen elkaar tegen in de Kalverstraat. Sam biedt Moos een sigaret aan.
- "Rook jij nog?"
- "Weet jij wat je uitspaart als je niet rookt?"
- "Dan zal ik jou eens iets vertellen.
Als je niet rookt, leef je twintig jaar langer.
Weet je wel wat dát kost?"
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
Een man komt op klaarlichte dag onverwacht thuis en vindt zijn vrouw naakt in bed, terwijl de slaapkamer sterk naar sigarenrook geurt.
De man kijkt onder het bed en in alle kasten, maar vindt niemand, tot hij uit het raam naar beneden kijkt en bij de bushalte een sigarenroker ziet staan. Woedend sleurt hij de koelkast naar het raam en gooit deze naar buiten. Even later arriveert de verpletterde roker bij de hemelpoort.
"Wat is er met jou gebeurd?" vraagt Petrus. "Geen idee", zegt de man.
"Sta ik op de bus te wachten, krijg ik een koelkast op mijn kop."
"Kom maar binnen", zegt Petrus.
Even later arriveert er weer een man. "Wat is er gebeurd?" vraagt Petrus. "Ik had zo'n berouw dat ik iemand met een koelkast vermoord had", zegt de man, "Dat ik mezelf heb opgeknoopt."
"Ga maar naar binnen", zegt Petrus en weer arriveert er een man. "En jij?" vraagt Petrus. "Geen idee," zegt de man.
"Zit ik in de koelkast rustig een sigaartje te roken, word ik ineens van het balkon gegooid."
De man kijkt onder het bed en in alle kasten, maar vindt niemand, tot hij uit het raam naar beneden kijkt en bij de bushalte een sigarenroker ziet staan. Woedend sleurt hij de koelkast naar het raam en gooit deze naar buiten. Even later arriveert de verpletterde roker bij de hemelpoort.
"Wat is er met jou gebeurd?" vraagt Petrus. "Geen idee", zegt de man.
"Sta ik op de bus te wachten, krijg ik een koelkast op mijn kop."
"Kom maar binnen", zegt Petrus.
Even later arriveert er weer een man. "Wat is er gebeurd?" vraagt Petrus. "Ik had zo'n berouw dat ik iemand met een koelkast vermoord had", zegt de man, "Dat ik mezelf heb opgeknoopt."
"Ga maar naar binnen", zegt Petrus en weer arriveert er een man. "En jij?" vraagt Petrus. "Geen idee," zegt de man.
"Zit ik in de koelkast rustig een sigaartje te roken, word ik ineens van het balkon gegooid."
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Mirror, mirror, on the wall
OMG, what grew my belly tall!
Ik stopte met roken voor een betere gezondheid,
ik kwam aan en ging 'lite' producten gebruiken,
want daar zat 50 tot 100% minder vet in,
helaas wist ik niet dat vanwege de smaak en conservatie
er in die producten tot wel 50% meer suiker werd gestopt.
Inmiddels heb ik de diagnose Diabetes II
Maar ik rook niet meer!
[Wel minder ...
.
.
.
.
Uitstekend nieuws om zo beetje bij beetje van die sneue verslaving verlost te gaan worden.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja.
Ik weet als geen ander dat de roker blijft roken en slaaf blijft van zijn meester (Nicotine). De tabaksindustrie heeft er handig op ingespeeld met die sneue vapers. Je moet mensen immers verslaafd maken en houden en gelukkig is de zwakke homo adictus hier gevoelig voor.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het Ecuadoraanse leger is op zijn grootste drugsvangst ooit gestuit: 22 duizend kilo cocaïne, naar schatting in Europa een miljard euro waard. Het is een opsteker voor president Noboa, die eerder deze maand de oorlog verklaarde aan de drugsbendes.
Gebruikers/verslaafden zijn de schuldigen. Kun je 2 dingen doen. Legaliseren van al die snuifsels en spuitsels of toch maar gaan verbieden. In bovenstaande voorbeeld hebben we met enorme criminaliteit te maken hetgeen bij rookwaar minder is. Maar al deze verslavingen zorgen voor overlast en kunnen (bewezen!) dodelijk zijn.
Waarom blijven gedogen? Waarom de verantwoordelijkheid niet bij de sneue gebruikers leggen?
Gebruikers/verslaafden zijn de schuldigen. Kun je 2 dingen doen. Legaliseren van al die snuifsels en spuitsels of toch maar gaan verbieden. In bovenstaande voorbeeld hebben we met enorme criminaliteit te maken hetgeen bij rookwaar minder is. Maar al deze verslavingen zorgen voor overlast en kunnen (bewezen!) dodelijk zijn.
Waarom blijven gedogen? Waarom de verantwoordelijkheid niet bij de sneue gebruikers leggen?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik was nog wel zo blij met die wet!
Er moet meer geld in de schatkist komen en
daarom schaft de nieuwe MP het wettelijk rookverbod af!
- Als het aan de nieuwe regering van Nieuw-Zeeland ligt, komt er geen rookverbod voor toekomstige generaties. Nieuw-Zeeland was hard op weg om als eerste land ter wereld een levenslang verbod op sigaretten in te stellen. Maar de nieuwe leider van het land, Christopher Luxon, ziet het plan niet zitten.
De wetgeving werd geïntroduceerd onder leiding van de progressieve oud-premier Jacinda Ardern. Zij trad begin dit jaar af, nog voor het vervullen van haar termijn.
Het voornemen van de conservatievere premier Luxon om een streep te zetten door het levenslange rookverbod leidt tot ophef in het land. Critici spreken van een grote overwinning voor de tabaksindustrie.
Luxon zelf geeft als reden aan dat hij bang is voor de opkomst van sigaretten op de zwarte markt en het belastinggeld dat daarmee wordt misgelopen.
Anti-rookbeleid Nieuw-Zeeland op losse schroeven
.
.
.
.
Luxon is niet dom. Ook hij weet dat een verslaafde kost wat kost aan zijn verslaving moet komen. Dat een verslaafde gebruik zal gaan maken van het criminele circuit. Alles in t werk stellen voor je dagelijkse dope.
En dat zegt genoeg over die sneue middelen, maar DAT zien onze verslaafde vriendjes en vriendinnetjes niet. Die hunkeren slechts naar een volgende snuif, shot of slurp.
Een treurige wereld, de wereld van de junks.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat vind ik een raar argument. Voor zover ik het zie kan de staat enkel belastingsgeld mislopen als het om legale producten gaat waar ook taksen aan verbonden worden. Als dat product dan op de zwarte markt verschijnt, dan wordt het dus verkocht zonder die geïnde taxes en verliest de staat belanstingsgeld.
Maar als een product illegaal is, dan worden er hoe dan ook geen taksen geïnd op dat product. Als het dan op de zwarte markt verschijnt, heeft dat dan ook geen invloed op de geïnde taksen.
Het enige verlies aan belastingsgeld betreffende dat rookverbod zijn natuurlijk de niet langer geïnde taksen op de verkoop van tabakswaren. Als verlies aan belastingsgeld dan het motief is dan lijkt het erop dat Luxon liever heeft dat een beduidend deel van de bevolking verslaafd is, zodat hij die mensen op die manier kan blijven takseren.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Onlangs in Rotterdam (Schammenkamp) een (naar alle waarschijnlijkheid) drugslab ontploft. ENORME schade!
En wie heeft er schuld? De uitbater van dit "lab" of de gebruikers die maar willen blijven snuiven, roken, slikken en spuiten?
Ik neig naar die laatste sneue groep! Want zo zullen de rokers ook blijven roken als het legaal niet meer verkrijgbaar is. En al wordt het verslavende stokje door uitgebuite kinderhandjes vervaardigd, er blijft (illegaal) gerookt worden.
En wie heeft er schuld? De uitbater van dit "lab" of de gebruikers die maar willen blijven snuiven, roken, slikken en spuiten?
Ik neig naar die laatste sneue groep! Want zo zullen de rokers ook blijven roken als het legaal niet meer verkrijgbaar is. En al wordt het verslavende stokje door uitgebuite kinderhandjes vervaardigd, er blijft (illegaal) gerookt worden.
Einstein/Mick
Einstein/Mick