Mus schreef: ↑19 sep 2024 17:41
Lieftallige,
Ik ook van jou hoor!
Mus schreef:1. Dat ik het verleden zou willen veranderen klopt niet
het verleden is het verleden en daar heb je dan mee te dealen.
Eensch! Dan heb ik je kennelijk verkeerd begrepen toen je opperde
om de bewoners van het huidige Israël te deporteren om zo de situatie
van voor de oprichting van Israël te kunnen herstellen.
Mus schreef:2. Voor het droppen van nieuwe ideeën
moet je idd niet al te bescheiden zijn dat klopt.
3. Een ideetje in de groep droppen doet niks af aan democratie, je kan een een idee namelijk bespreken om vervolgens tot een besluit te komen. Met andere woorden de aanname waar je hele stuk op is gebaseerd klopt niet.
4. En verder je draaft wel heel erg door beste HierEnNu, want ik heb één en ander wel degelijk overdacht en daarbij alle partijen, ook de partijen waar jij nu zo op afgeeft meegenomen in dat idee. Ik snap verder ook heel goed waarom nog niemand in Israël op het zelfde idee is gekomen. Hoe je het ook went of keert in de ogen van wat jij terroristen en aanverwanten noemt is de Israëlische staat een bezetter, en de Israëlische staat ziet zichzelf als eigenaar en zie daar het hele probleem in een notendop.
Dat is echter niet het hele probleem in een notendop. Wat is de zin van notedop oplossingen verzinnen voor complexe problemen behalve dan misschien wat tijdverdrijven? Ik ben warm voorstander van eenvoud van denken, daar niet van, maar haal er dan niet veel meer bij dan de situatie in het hier nu, althans, de situatie daar.
Beperk je dan bijvoorbeeld tot ideeën betreffende de eerste stap, wat is nodig
om te komen tot een al dan niet tijdelijk wederzijds staakt-het-vuren
alvorens vredebesprekingen überhaupt kunnen beginnen en als latere stap,
als er sprake is van '
na de oorlog', hoe de wederopbouw aan weerszijde
van de grenze tussen Gaza en Israël aangepakt kan worden op een manier
dat het vredesproces tussen Gazanen en Israëliërs daar
- [het vredesproces welk daar vóór 7 oktober gaande was!]
daar in betrokken kan worden. Ja, inderdaad: ik heb ook onbescheiden en radicale ideeën!
Mus schreef:Om dit probleem op de lossen zul je helemaal terug moeten naar het begin waar de Israëlische staat werd opgericht. Doe je dat dan is de oplossing van het hele probleem ook zo gevonden. Het is maar een ideetje, schiet gerust van uit de onderbuik af daar is iedereen mee geholpen.
Je maakt een denkfout: het begin van de complexe problematiek waar de Levant regio momenteel mee te kampen heeft is niet waar de Israëlische staat werd opgericht! Maar vertel, welke oplossing van het hele probleem heb jij gevonden door helemaal terug te gaan naar het begin waar de Israëlische staat werd opgericht? Ik ben benieuwd ...
Mus schreef:Alles begint bij erkenning,
zolang die er niet is zal de oplossing ver weg blijven.
Eensch!
Zolang de vijanden van Israël blijven weigeren om Israël te erkennen en Israël haar bestaansrecht blijven betwisten door haar aan te vallen, zolang zal de oplossing inderdaad ver weg blijven.
Mus schreef:Een vrolijke groet van een niet zo bescheiden mus.
Zelf vind ik bescheidenheid geen deugd hoor, maar als een onbescheiden persoon anderen denkt voor te moeten schrijven dat ze bescheiden moeten zijn, dan stip ik zulks graag aan!