Kan dit soort uitbraaksels een halt worden toegeroepen aub?Vind het moeilijk zo'n opmerking niet als antisemitisme te zien, aangezien ...etc
Voor zover ik weet zitten hier nog steeds GEEN antisemieten. Die kaart blijft echter maar getrokken worden
Moderator: Moderators
Kan dit soort uitbraaksels een halt worden toegeroepen aub?Vind het moeilijk zo'n opmerking niet als antisemitisme te zien, aangezien ...etc
Moeten we er nu is acties van de Israëlieten in Jericho indertijd dan ook maar weer bij gaan halen?ChaimNimsky schreef: ↑19 sep 2024 09:47Israel is geen Nederland dat zo'n 150.000 Indonesische slachtoffers heeft gemaakt en niets deed hen te sparen.
...
Ik dacht ik gooi eens een muntje op met een radicaal idee, maar het is een slecht idee begrijp ik?gerard_m schreef: ↑18 sep 2024 20:06Blijven fantaseren over wat destijds had moeten gebeuren, draagt niets bij. Ook de VS had nooit gesticht mogen worden op Indiaans grondgebied en Een halstarrige Spanjaard kan Nederland beschouwen als een opstandige provincie.Mus schreef:Laten we beginnen, we vragen de Schotten om een stukje van ‘hun land, wiens land door de Britten in ver verleden is geannexeerd, in te leveren in ruil voor onafhankelijkheid, dan kunnen we Israël verhuizen naar het vrijgekomen deel van Schotland. De klaagmuur kunnen ze wel een replica van bouwen, stop er genoeg gebeden in en het wordt net echt, en met de eis dat ze zich houden aan de aangegeven grenzen blabla ect. Zijn ze daar in het Midden-Oosten blij, hoeven die israëli niet langer bang te zijn dat ze worden aangevallen door de een of andere bende, Schotland blij want ze zijn weer onafhankelijk, de Britten blij want ze hebben een enorme fout uit het verleden tot een goed einde kunnen brengen.
Ik vind het wel wat hebben.
Maar we moeten verder.
Neemt overigens niet weg dat Israel uit alle macht nog meer olie op het vuur lijkt te willen gooien.
Los van de punten die ChaimNinski aandraagt..........Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten.
Net als dat eerdere idee van jou om het verleden te veranderen
Hoewel bescheidenheid jou op zijn plek LIJKT[!] te zijn, getuigen jouw uitspraken geenszins van enige bescheidenheid, integendeel! HOE zou jouw idee, wat jij ff snel uit de losse pols uitkraamt zonder onderbouwing, bij de Palestijnse gemeenschap wat goodwill kweken? En belangrijker, Israël is een Democratie in werking en jij stelt hier ff geheel koudbloedig als voorwaarde dat Democratisch gekozen volksvertegenwoordigers en ministers van Israël tezamen met de burgers die op hen stemden 'even buiten spel' gezet moeten worden. En dat moeten 'ze' [wie?] dan ff doen omdat zulks volgens jou dat heel misschien zou kunnen leiden tot wat goodwill bij de Palestijnse gemeenschap? Iets meer bescheidenheid jouwerzijds blijkt inderdaad wel op zijn plek te zijn,Mus schreef:Mogelijk dat met die erkenning naar de Palestijnse gemeenschap wat goodwill wordt gekweekt, moeten ze wel die radicaal rechtse joden even buiten spel zetten want die zullen de zaak er niet beter op maken, bescheidenheid lijkt me namelijk wel op zijn plek te zijn.
Gedenk voortaan het onderschrift van heeck:Mus schreef:Het spijt me, ik ben een fantasievol en zie oplossingen bij de vleet,
het vraagt echter wel wat.
Nou en? Wat gaat concreet verdwijnen van het bordje van de Iraelische gemeenschap door de uitkraamsels op basis van jouw fantasievolle overwegingen? Nada, toch?Mus schreef:Want ja de woede die de Israëlische staat over zich heeft afgeroepen met hun handelen door de jaren heen, maar vooral met de laatste ontwikkelingen, zal niet zomaar van het bordje van de Iraelische gemeenschap verdwijnen.
Hoop doet Israël niet leven zolang er nog Islamisten en andere terroristische groeperingen zijn die Israël willen vernietigen, dat geloof je toch zelf niet? Als Israël bij wijze van spreken morgen heel hoopvol de wapens omsmelt tot werktuigen om gezamenlijk met haar vijanden in coëxistentie de gehele Levant te ontwikkelen, zoals het de Israëliërs ook in Israël met veel succes is gelukt, dan zou overmorgen Israël medogenloos vernietigd worden door diezelfde vijanden, maar als vandaag Hamas#Co onvoorwaardelijk capituleert, de wapens neerlegt en de gegijzelden terug laat keren naar Israël, dan is morgen de Gaza oorlog voorbij en kunnen vredesbesprekingenMus schreef:Het wordt dan gewoon een kwestie van stil blijven zitten terwijl je hoofd wordt geschoren. Het is niet leuk, maar wel leerzaam. En let wel ik zie het echt niet gebeuren die erkenning van een slechte keus en vervolgens de consequentie met terug werkende kracht aanvaarden,
echter hoop doet leven.
Wat zou dit precies opleveren?
Aangezien de staat Israel vanaf dag 1 is aangevallen, kan de woede onmogelijk het gevolg zijn van haar beleid door de jaren heen. Tenzij de Arabieren over paragnostische gaven beschikten.Het spijt me, ik ben een fantasievol en zie oplossingen bij de vleet, het vraagt echter wel wat. Want ja de woede die de Israëlische staat over zich heeft afgeroepen met hun handelen door de jaren heen, maar vooral met de laatste ontwikkelingen, zal niet zomaar van het bordje van de Iraelische gemeenschap verdwijnen. Het wordt dan gewoon een kwestie van stil blijven zitten terwijl je hoofd wordt geschoren. Het is niet leuk, maar wel leerzaam.
Waar hoop je precies op?En let wel ik zie het echt niet gebeuren die erkenning van een slechte keus en vervolgens de consequentie met terug werkende kracht aanvaarden, echter hoop doet leven.
Absoluut. Ten eerste is kiesoeach desj'e (grasmaaien) daadwerkelijk een militaire strategie tegen terroristische organisaties die is ontworpen door de militaire experts Efra'iem Inbar en Eitan Sjami om de tegenstander tijdelijk zeer te verzwakken zonder deze te vernietigen, waarna de tegenstander na verloop van tijd zich weer reorganiseert en het gras oprnieuw gemaaid moet worden, zoals de vele operaties tegen Hamas, Hezbollah, de Islamitische Jihad, etc. Ten tweede is het eveneens waar dat er weinig zo waardevol is voor de wapenindustrie als de mogelijkheid wapens uit te kunnen testen in een echte oorlogs-omgeving. Ten derde is het een feit dat de inlichtingendiensten en defensie, samen met de liberale demonstranten veelal de eersten zijn die telkens op een staakt-het-vuren aandringen voordat de vijand is vernietigd.
Dat is reeds meerdere malen gebeurd. Ehoed Olmert heeft bijvoorbeeld aanzienlijke concessies aan de Arabische moslim-Palestijnen gedaan door voor te stellen dat Israel zich zou terugtrekken uit 94% van de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem te delen, financiële compensatie en landruil aan te bieden voor de resterende 6%, een Palestijnse hoofdstad in Oost-Jeruzalem te accepteren, de terugkeer van Arabische moslim-Palestijnse vluchtelingen voor te stellen en te investeren in economische samenwerking met de Arabische moslim-Palestijnen.
Het is veel makkelijker om het soort uitbraaksels welke niet of nauwelijks van antiSemitische uitingen te onderscheiden zijn achterwege te laten, dan hoeft ook niet meer opgeroepen te worden om een ander de mond te snoeren als die terecht diens moeite uit, dat specifieke uitkraamsels niet of nauwelijks van antiSemitische uitingen te onderscheiden zijn!Kan dit soort uitbraaksels een halt worden toegeroepen aub?Vind het moeilijk zo'n opmerking niet als antisemitisme te zien,
Nogmaals:
Je draaft nl al weer heel snel erg ver door.Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten.
Kijk, dát is de geest waar wij naar zoeken op aarde.dikkemick schreef: ↑19 sep 2024 16:10 HierEnNu
Zullen we eerst even het antwoord van Yours afwachten op deze stelling:Je draaft nl al weer heel snel erg ver door.Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten.
Laten we dus eerst praten, praten en onderhandelen alvorens dit topic te annexeren met antisemitisme
P.s. Voor de kunstliefhebbers onder ons:
https://www.nu.nl/311351/video/duizende ... -gaza.html
Het is hier inderdaad een slecht idee
In gaza heeft het geweld vrij spel en zonder rem, de waanzin zie je daar en je ziet ook hoe de schimmel nu uitbreidt over de hele regio.Hannah Arendt schreef:Good can be radical; evil can never be radical, it can only be extreme, for it possesses neither depth nor any demonic dimension yet--and this is its horror--it can spread like a fungus over the surface of the earth and lay waste the entire world. Evil comes from a failure to think.”