Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Vind het moeilijk zo'n opmerking niet als antisemitisme te zien, aangezien ...etc
Kan dit soort uitbraaksels een halt worden toegeroepen aub?

Voor zover ik weet zitten hier nog steeds GEEN antisemieten. Die kaart blijft echter maar getrokken worden
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 19 sep 2024 09:47
Yours schreef: 19 sep 2024 06:48 Het is verbijsterend wat hier aan alle kanten (beide kanten) binnen dit conflict inmiddels aan Kwaad aanwezig is.
Israel is geen Nederland dat zo'n 150.000 Indonesische slachtoffers heeft gemaakt en niets deed hen te sparen.
...
Moeten we er nu is acties van de Israëlieten in Jericho indertijd dan ook maar weer bij gaan halen?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 18 sep 2024 20:06
Mus schreef:Laten we beginnen, we vragen de Schotten om een stukje van ‘hun land, wiens land door de Britten in ver verleden is geannexeerd, in te leveren in ruil voor onafhankelijkheid, dan kunnen we Israël verhuizen naar het vrijgekomen deel van Schotland. De klaagmuur kunnen ze wel een replica van bouwen, stop er genoeg gebeden in en het wordt net echt, en met de eis dat ze zich houden aan de aangegeven grenzen blabla ect. Zijn ze daar in het Midden-Oosten blij, hoeven die israëli niet langer bang te zijn dat ze worden aangevallen door de een of andere bende, Schotland blij want ze zijn weer onafhankelijk, de Britten blij want ze hebben een enorme fout uit het verleden tot een goed einde kunnen brengen.

Ik vind het wel wat hebben.
Blijven fantaseren over wat destijds had moeten gebeuren, draagt niets bij. Ook de VS had nooit gesticht mogen worden op Indiaans grondgebied en Een halstarrige Spanjaard kan Nederland beschouwen als een opstandige provincie.
Maar we moeten verder.

Neemt overigens niet weg dat Israel uit alle macht nog meer olie op het vuur lijkt te willen gooien.
Ik dacht ik gooi eens een muntje op met een radicaal idee, maar het is een slecht idee begrijp ik?

Hoe dan ook het lijkt me een goed idee om ten eerste eens te erkennen dat het idee van de Britten een slecht idee was en dat stom was van de Joodse gemeenschap, hoe begrijpelijk ook, om daar in mee te gaan. Mogelijk dat met die erkenning naar de Palestijnse gemeenschap wat goodwill wordt gekweekt, moeten ze wel die radicaal rechtse joden even buiten spel zetten want die zullen de zaak er niet beter op maken, bescheidenheid lijkt me namelijk wel op zijn plek te zijn. Het spijt me, ik ben een fantasievol en zie oplossingen bij de vleet, het vraagt echter wel wat. Want ja de woede die de Israëlische staat over zich heeft afgeroepen met hun handelen door de jaren heen, maar vooral met de laatste ontwikkelingen, zal niet zomaar van het bordje van de Iraelische gemeenschap verdwijnen. Het wordt dan gewoon een kwestie van stil blijven zitten terwijl je hoofd wordt geschoren. Het is niet leuk, maar wel leerzaam. En let wel ik zie het echt niet gebeuren die erkenning van een slechte keus en vervolgens de consequentie met terug werkende kracht aanvaarden, echter hoop doet leven.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten.
Los van de punten die ChaimNinski aandraagt..........
De stelling dat "Joden" het aan zichzelf te danken hebben dat zij nergens veilig zijn, is m.i. per definitie (zacht gezegd) zeer bedenkelijk.

Ook als je het beleid van de Israelische regering 100% fout vindt, zijn "de Joden" daar niet voor verantwoordelijk. Hooguit de groep die Netanyahu steumt, naast vanzelfsprekend altijd ook de dader van geweld zelf.

Moeten Nederlanders wereldwijd verantwoordelijk worden gehouden voor het beleid van de Nederlandse regering?
Ik heb op geen van de regeringspartijen gestemd en voel daar geen enkele verantwoordelijkheid voor.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 19 sep 2024 11:12Hoe dan ook het lijkt me een goed idee om ten eerste eens te erkennen
dat het idee van de Britten een slecht idee was en dat stom was
van de Joodse gemeenschap, hoe begrijpelijk ook, om daar in mee te gaan.
Net als dat eerdere idee van jou om het verleden te veranderen :mrgreen: , LIJKT zulks jou een goed idee? En dat is je hele onderbouwing? Daaruit BLIJKT dan volgens mij dat je maar wat uit de losse pols uitkraamt zonder onderbouwing, meer niet. Dus tenzij je het nog eens goed overdenkt en met feiten aantoont waarom zulks een goed idee LIJKT, kan ook dat idee mijns inziens verticaal geclassificeerd worden in het ronde archief, daar waar jouw eerdere idee ook al snel terecht kwam.

Mus schreef:Mogelijk dat met die erkenning naar de Palestijnse gemeenschap wat goodwill wordt gekweekt, moeten ze wel die radicaal rechtse joden even buiten spel zetten want die zullen de zaak er niet beter op maken, bescheidenheid lijkt me namelijk wel op zijn plek te zijn.
Hoewel bescheidenheid jou op zijn plek LIJKT[!] te zijn, getuigen jouw uitspraken geenszins van enige bescheidenheid, integendeel! HOE zou jouw idee, wat jij ff snel uit de losse pols uitkraamt zonder onderbouwing, bij de Palestijnse gemeenschap wat goodwill kweken? En belangrijker, Israël is een Democratie in werking en jij stelt hier ff geheel koudbloedig als voorwaarde dat Democratisch gekozen volksvertegenwoordigers en ministers van Israël tezamen met de burgers die op hen stemden 'even buiten spel' gezet moeten worden. En dat moeten 'ze' [wie?] dan ff doen omdat zulks volgens jou dat heel misschien zou kunnen leiden tot wat goodwill bij de Palestijnse gemeenschap? Iets meer bescheidenheid jouwerzijds blijkt inderdaad wel op zijn plek te zijn,
want ook bij dit betoog ontbreekt iedere onderbouwing jouwerzijds ...
... en bovendien ga je geheel voorbij aan de gevolgen die jouw voorstel tot het kaltstellen van Democratisch gekozen volksvertegenwoordigers en ministers van Israël tezamen met de burgers die op hen stemden zal hebben. Neem zulke gevolgen eens mee in je fantasievolle overwegingen!

Mus schreef:Het spijt me, ik ben een fantasievol en zie oplossingen bij de vleet,
het vraagt echter wel wat.
Gedenk voortaan het onderschrift van heeck:
  • "Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt."
Mus schreef:Want ja de woede die de Israëlische staat over zich heeft afgeroepen met hun handelen door de jaren heen, maar vooral met de laatste ontwikkelingen, zal niet zomaar van het bordje van de Iraelische gemeenschap verdwijnen.
Nou en? Wat gaat concreet verdwijnen van het bordje van de Iraelische gemeenschap door de uitkraamsels op basis van jouw fantasievolle overwegingen? Nada, toch?

Mus schreef:Het wordt dan gewoon een kwestie van stil blijven zitten terwijl je hoofd wordt geschoren. Het is niet leuk, maar wel leerzaam. En let wel ik zie het echt niet gebeuren die erkenning van een slechte keus en vervolgens de consequentie met terug werkende kracht aanvaarden,
echter hoop doet leven.
Hoop doet Israël niet leven zolang er nog Islamisten en andere terroristische groeperingen zijn die Israël willen vernietigen, dat geloof je toch zelf niet? Als Israël bij wijze van spreken morgen heel hoopvol de wapens omsmelt tot werktuigen om gezamenlijk met haar vijanden in coëxistentie de gehele Levant te ontwikkelen, zoals het de Israëliërs ook in Israël met veel succes is gelukt, dan zou overmorgen Israël medogenloos vernietigd worden door diezelfde vijanden, maar als vandaag Hamas#Co onvoorwaardelijk capituleert, de wapens neerlegt en de gegijzelden terug laat keren naar Israël, dan is morgen de Gaza oorlog voorbij en kunnen vredesbesprekingen
en wederopbouw van Gaza aanvangen.

Israël heeft het recht om zichzelf te verdedigen,
ook als daardoor Collateral Damage te betreuren valt en
Collateral Damage is geen moord!

Jij bent kennelijk gewend je uitkraamsels te onderbouwen met hoop op gebeurtenissen waarvan je zelf al in je eigen woorden letterlijk en bijvoorbaat aangeeft:
  • "ik zie het echt niet gebeuren".
Ik benieuwd of jij alsnog die voor jouzelf goed LIJKENDE ideeën nog eens goed overdenkt en vervolgens aantoont waarom jouw goed LIJKENDE ideeën
daadwerkelijk goede ideeën zouden kunnen zijn.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 19 sep 2024 11:12 Hoe dan ook het lijkt me een goed idee om ten eerste eens te erkennen dat het idee van de Britten een slecht idee was en dat stom was van de Joodse gemeenschap, hoe begrijpelijk ook, om daar in mee te gaan.
Wat zou dit precies opleveren?
De dekolonisatie leidde tot een grote reeks onlogische grenzen waaruit tal van conflicten zijn ontstaan. Als we dat erkennen, stoppen die conflicten dan?
Het spijt me, ik ben een fantasievol en zie oplossingen bij de vleet, het vraagt echter wel wat. Want ja de woede die de Israëlische staat over zich heeft afgeroepen met hun handelen door de jaren heen, maar vooral met de laatste ontwikkelingen, zal niet zomaar van het bordje van de Iraelische gemeenschap verdwijnen. Het wordt dan gewoon een kwestie van stil blijven zitten terwijl je hoofd wordt geschoren. Het is niet leuk, maar wel leerzaam.
Aangezien de staat Israel vanaf dag 1 is aangevallen, kan de woede onmogelijk het gevolg zijn van haar beleid door de jaren heen. Tenzij de Arabieren over paragnostische gaven beschikten.
En let wel ik zie het echt niet gebeuren die erkenning van een slechte keus en vervolgens de consequentie met terug werkende kracht aanvaarden, echter hoop doet leven.
Waar hoop je precies op?

Met fantasie en out of the box denken is op zich niets mis, al fantaseer ik zelf liever over andere dingen dan de deportatie van 6 miljoen Joden naar Schotland. Ik zie daar namelijk hele nare beelden bij.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nogmaals:

Praten, praten, onderhandelen en water bij de wijn doen. ALLE partijen!
Deportatie lijkt me zeker geen oplossing.
Annexatie ook niet.
De-escalatie daarentegen....
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 19 sep 2024 00:41 ChaïmNimsky: wordt je in de tweede alinea niet wat complotdenkerig?
Absoluut. Ten eerste is kiesoeach desj'e (grasmaaien) daadwerkelijk een militaire strategie tegen terroristische organisaties die is ontworpen door de militaire experts Efra'iem Inbar en Eitan Sjami om de tegenstander tijdelijk zeer te verzwakken zonder deze te vernietigen, waarna de tegenstander na verloop van tijd zich weer reorganiseert en het gras oprnieuw gemaaid moet worden, zoals de vele operaties tegen Hamas, Hezbollah, de Islamitische Jihad, etc. Ten tweede is het eveneens waar dat er weinig zo waardevol is voor de wapenindustrie als de mogelijkheid wapens uit te kunnen testen in een echte oorlogs-omgeving. Ten derde is het een feit dat de inlichtingendiensten en defensie, samen met de liberale demonstranten veelal de eersten zijn die telkens op een staakt-het-vuren aandringen voordat de vijand is vernietigd.

Dat ik deze drie gegevens aan elkaar koppel, is om die pro-Pallies als nuttige idioten van de Israelische wapenindustrie en inlichtingendiensten neer te kunnen zetten, aangezien dat een positie is die hen tot nadenken kan aanzetten.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 19 sep 2024 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 19 sep 2024 15:04 Nogmaals:

Dat is reeds meerdere malen gebeurd. Ehoed Olmert heeft bijvoorbeeld aanzienlijke concessies aan de Arabische moslim-Palestijnen gedaan door voor te stellen dat Israel zich zou terugtrekken uit 94% van de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem te delen, financiële compensatie en landruil aan te bieden voor de resterende 6%, een Palestijnse hoofdstad in Oost-Jeruzalem te accepteren, de terugkeer van Arabische moslim-Palestijnse vluchtelingen voor te stellen en te investeren in economische samenwerking met de Arabische moslim-Palestijnen.

Wat je telkens vergeet, is dat we niet te maken hebben met het westerse gedachtengoed, maar met jihadisten voor wie het geen probleem is martelaar te worden omwille van de vernietiging van Israel.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Vind het moeilijk zo'n opmerking niet als antisemitisme te zien,
Kan dit soort uitbraaksels een halt worden toegeroepen aub?
Het is veel makkelijker om het soort uitbraaksels welke niet of nauwelijks van antiSemitische uitingen te onderscheiden zijn achterwege te laten, dan hoeft ook niet meer opgeroepen te worden om een ander de mond te snoeren als die terecht diens moeite uit, dat specifieke uitkraamsels niet of nauwelijks van antiSemitische uitingen te onderscheiden zijn!

Zulks staat overigens los van "wie de schoen past trekke hem aan" hetgeen opvallend genoeg telkens juist diegenen overkomt die voortdurend uitbraaksels produceren welke niet of nauwelijks van antiSemitische uitingen te onderscheiden zijn. Dat is vast toeval,
want hoewel overal ter wereld antiSemieten voorkomen:
  • op dit forum komen geen antiSemieten voor [according to dikkemick! :roll: ]

dikkemick schreef: 19 sep 2024 15:04 Nogmaals:

Deportatie lijkt me zeker geen oplossing.
Annexatie ook niet.
De-escalatie daarentegen....
Nogmaals:

zowel Netanyahu&Co, Hamas&Co en HezboAllaH willen niet praten,
zij eisen dat eerst aan hun voorwaarden wordt voldaan.
alvorens ze een begin willen maken met praten.

Eenvoudige conclusie:
om onderhandelend praten enige kans op slagen te geven
zullen eerst zowel Netanyahu&Co alsook Hamas&Co hun macht verloren dienen te hebben.

Mijns inziens is het eerste wat moet gebeuren voor er ook maar een begin zal worden gemaakt om tot een staakt-het-vuren te komen dat Hamas&Co onvoorwaardelijk capituleert en de gegijzelden terugkeren naar Israël. Bovendien zal zulks vlug moeten gebeuren, want als HezboAllah haar te verwachten wraakactie als reactie op de, technisch gezien geniale, aanval van Israël met die pagers eenmaal heeft ingezet, dan zal het Netanyahu&Co ongetwijfeld lukken om de te verwezenlijken oorlogsdoelen uit te breiden met de vernietiging/verjaging van HezboAllah uit zuidLibanon vanaf de Israëlische grens tot aan Beiroet. Met alle gevolgen van dien, onder andere dat Netanyahu&Co nog langer aan de macht zal blijven ...
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Zullen we eerst even het antwoord van Yours afwachten op deze stelling:
Helaas zal geen enkele Israeli/Joods mens zich dan ook in de toekomst, waar dan ook ter wereld, nog veilig kunnen voelen. Dat hebben ze dan echter volledig aan zichzelf te wijten.
Je draaft nl al weer heel snel erg ver door.

Laten we dus eerst praten, praten en onderhandelen alvorens dit topic te annexeren met antisemitisme :wink:

P.s. Voor de kunstliefhebbers onder ons:
https://www.nu.nl/311351/video/duizende ... -gaza.html
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 19 sep 2024 16:10 Je draaft nl al weer heel snel erg ver door.

.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 19 sep 2024 16:10 HierEnNu

Zullen we eerst even het antwoord van Yours afwachten op deze stelling:
Je draaft nl al weer heel snel erg ver door.

Laten we dus eerst praten, praten en onderhandelen alvorens dit topic te annexeren met antisemitisme :wink:

P.s. Voor de kunstliefhebbers onder ons:
https://www.nu.nl/311351/video/duizende ... -gaza.html
Kijk, dát is de geest waar wij naar zoeken op aarde. :)
¥¥
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Mus schreef: 19 sep 2024 11:12Ik dacht ik gooi eens een muntje op met een radicaal idee, maar het is een slecht idee begrijp ik?
Het is hier inderdaad een slecht idee
geweld kent geen grenzen en als er geen rem op staar overwoekert het alles, hetzelfde gaat op voor haat, polarisatie, ...

laat ons met Hannah arendt eindigen
https://www.goodreads.com/quotes/844959 ... re%20world.
Hannah Arendt schreef:Good can be radical; evil can never be radical, it can only be extreme, for it possesses neither depth nor any demonic dimension yet--and this is its horror--it can spread like a fungus over the surface of the earth and lay waste the entire world. Evil comes from a failure to think.”
In gaza heeft het geweld vrij spel en zonder rem, de waanzin zie je daar en je ziet ook hoe de schimmel nu uitbreidt over de hele regio.
beepers in Libanon als bommen inzetten zal vrede niet dichterbij brengen, integendeel
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De staat Israël als onherstelbare vergissing lees ik zojuist. Wat een treffende conclusie.
Uit het boek: Palestina en Israël, een verzwegen geschiedenis.

Overigens kan Chaimnimsky weer een glas vullen.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... srael.html

Hassan Nasrallah, de leider van Hezbollah, zegt dat Israël achter de explosies van mobiele communicatieapparatuur in Libanon zit. Nasrallah noemt de ontploffingen een oorlogsverklaring en zegt dat Israël daarmee een 'rode lijn' heeft overschreden.

Op naar een volgende afslachting/decimering met een 1 op 1 collateral damage
Einstein/Mick
Gesloten