Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Post-Trump periode.

Bericht door ChaimNimsky »

Mullog schreef: 13 mei 2023 17:24 En zo maakt iedereen zich zorgen en houdt zijn hart vast, van ultra links naar ultra rechts en alles ertussen, van nationalist tot globalist en alles ertussen.

Het lijkt mij een soort van iets dat niks oplost of oplevert.
Heb bij de Amerikaanse verkiezingen alleen aangaande Trump m'n hart vastgehouden en een klein beetje bij G. W. Bush. Bij Reagan of de overleden president Bush had ik dat bijvoorbeeld niet, al was ik tijdens Reagan nog te jong. Trump is een ander verhaal: die man is echt gevaarlijk voor het voortbestaan van de Amerikaanse democratie, van het leven op Aarde, van de Trans Atlantische relaties, het succes van de NAVO en vooral ook Europa. Voor Trump ben ik bang, zoals ik dat voor Stalin en Hitler zou zijn. Aanzienlijk meer dan voor Poetin.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 13 mei 2023 22:19
Mullog schreef: 13 mei 2023 17:24 En zo maakt iedereen zich zorgen en houdt zijn hart vast, van ultra links naar ultra rechts en alles ertussen, van nationalist tot globalist en alles ertussen.

Heb bij de Amerikaanse verkiezingen alleen aangaande Trump m'n hart vastgehouden en een klein beetje bij G. W. Bush. Bij Reagan of de overleden president Bush had ik dat bijvoorbeeld niet, al was ik tijdens Reagan nog te jong. Trump is een ander verhaal: die man is echt gevaarlijk voor het voortbestaan van de Amerikaanse democratie, van het leven op Aarde, van de Trans Atlantische relaties, het succes van de NAVO en vooral ook Europa. Voor Trump ben ik bang, zoals ik dat voor Stalin en Hitler zou zijn. Aanzienlijk meer dan voor Poetin.
Ik heb maar een lichtpuntje of misschien is het dat niet, de man heeft een ngelooflijk grote bek, maar als het puntje bij het paalje komt doet hij niet veel. En zo werd bv. Noord-Korea een kernmacht, die een echte dreiging vormt ondanks dat Trump's lanceerknop "veel groter" was naar zijn zeggen dan die van Kim.

Hoe dan ook, Trump is een enorm gevaar.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 13 mei 2023 22:31 Ik heb maar een lichtpuntje of misschien is het dat niet, de man heeft een ngelooflijk grote bek, maar als het puntje bij het paalje komt doet hij niet veel. En zo werd bv. Noord-Korea een kernmacht, die een echte dreiging vormt.
Hij is zo'n beetje uit alle akkoorden gestapt en heeft eigenhandig verdragen, afspraken en regelingen stopgezet. Van de Iran deal totaan de Parijsakkoorden. Zijn naaste adviseur heeft gezegd dat Trump ook uit de NAVO wilde stappen en was bang dat hij het diezelfde dag op het hoofdkwartier van de NAVO nog bekend zou maken, maar ze hebben hem toen kunnen overtuigen het nog niet te doen. Bolton zegt te verwachten dat Trump bij een eventuele tweede regeerperiode zondermeer uit de NAVO zal stappen en dan staat Europa er ineens bijna alleen voor. Trump had doorlopend kritiek op Europa en ging eveneens de economische strijd aan met een handelsoorlog en heeft zelfs gezegd Europa erger te vinden dan China.

Over die enge Poetin echter niets dan lof. Eergisteren heeft de oranje vetzak nog het lef gehad te zeggen dat hij van plan is een gaspijpleiding van Rusland naar Amerika te laten bouwen -- goed voor Rusland en de VS. Die man heeft geen hart en kent geen schaamte. En net als Poetin ziet hij Europa en de EU graag verzwakt.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Trump een bedreiging voor het voortbestaan van het leven op Aarde - geef de man niet teveel eer hoor...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Stel het maar zoals het is.
Trump is geen leider, hij gedraagt zich als een chaotische terrorist in dienst van de Russische staat olv. Putin.
Hij probeert het Westen in de soep te draaien en het lijkt wel alsof Amerika geen écht middel tegen hem heeft.
Ook als hij het gevang in draait bijvoorbeeld, schijnt hij gewoon te mogen proberen president te worden. 8-[ 8-[ 8-[
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 13 mei 2023 22:56 Trump een bedreiging voor het voortbestaan van het leven op Aarde - geef de man niet teveel eer hoor...
Die man is een klimaat-complotdenker, gelooft niet in de menselijke oorzaak van het broeikaseffect (ik neem aan omdat de winning van vervuilende brandstoffen nou eenmaal goed is voor de binnenlandse economie), vindt de herinvoering van steenkool geen probleem (vermoedelijk vanwege het geld dat het oplevert) en is dan ook uit de Parijs-akkoorden gestapt. Hij is tevens een gevaar voor de wereldvrede en zal volgens John Bolton - zijn naaste adviseur - uit de NAVO stappen in zijn tweede regeerperiode en samen met zijn geliefde Poetin doorgaan de EU uiteen te drijven.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Duitsland geeft op dit moment ook de voorkeur zaan kolen- boven kerncentrales. Waanzin komt meer voor.
Bacteriën en virussen zullen ons met Eonen overleven. Dit is hun planeet, niet die van Donsld Trump. Zo, dat kan ie in zijn zak steken! :D
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 13 mei 2023 22:19
@ChaimNimsky
Ik ervaar Trump exact zoals jij.
En ieder downplayen maakt het gevaar dat hij is enkel groter.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.cnn.com/2023/05/31/politics ... index.html
The recording indicates Trump understood he retained classified material after leaving the White -House, according to multiple sources familiar with the investigation. On the recording, Trump’s comments suggest he would like to share the information but he’s aware of limitations on his ability post-presidency to declassify records, two of the sources said.
:mrgreen: Hier gaat hij last mee krijgen.
Dit haalt een heboel van zijn liegen over deze kwestie onderuit...
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Trump zal morgen of volgende week aangeklaagd worden bij de federale rechtbank! Yes! Het gaat nu echt gebeuren. Voor het eerst in de geschiedenis van de VS dat een ex-president (en het Amerikaanse volk) zoiets moet meemaken.
Men kan nu ook al voorspellen dat hij veroordeeld zal worden. Maar hoe serieus die straf zal zijn blijft gissen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ja! Hij is aangeklaagd voor zeven overtredingen!
https://www.youtube.com/watch?v=RtEynZFJvc4

Trump heeft weer iets om over op te scheppen: "First president to be indicted on state charges a few months ago, and now the first president to be indicted on federal charges. Truly a remarkable achievement." :lol:

De enige reaktie van Trump tot nu toe is zijn aanhangers vragen om meer geld. :lol:

Peter Baker (die een boek heeft geschreven over Trump) merkt op hoe ironisch: "We have come full circle: How did Trump win the presidency in the first place? He won it at least in part by accusing his opponent of mishandling classified information. (Hillary Clinton's emails). Again and again he said 'This is outrageous', 'We are not going to allow that in my administration', 'We are going to protect classified information', 'You have mishandled classified information', 'You are disqualified for the presidency' "
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 08 jun 2023 19:01 Trump zal morgen of volgende week aangeklaagd worden bij de federale rechtbank! Yes! Het gaat nu echt gebeuren. Voor het eerst in de geschiedenis van de VS dat een ex-president (en het Amerikaanse volk) zoiets moet meemaken.
Men kan nu ook al voorspellen dat hij veroordeeld zal worden. Maar hoe serieus die straf zal zijn blijft gissen.
Een EX-president en zeer goed mogelijk (het is immers het land van de onbegrensde mogelijkheden aldus de trotse inwoners) de toekomstig president.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

dikkemick schreef: 09 jun 2023 07:50 Een EX-president en zeer goed mogelijk (het is immers het land van de onbegrensde mogelijkheden aldus de trotse inwoners) de toekomstig president.
Of het zeer goed mogelijk is moeten we maar afwachten. Indien de Republikeinse partij geen afstand doet van Trump is dat het loslaten van een hoeksteen van moraal en gezonde democratie en als het volk Trump inderdaad weer tot president kiest is dat een catastrofe die mijn levenslang geloof in democratie volledig zou torpederen.

Ik voor mij probeer me zo lang mogelijk ervoor te hoeden me aan cynisme en aan defaitisme over te geven en geef de VS vooralsnog de kans om de gezonde democratie te laten zegevieren.
In eerste instantie is het nieuws van vandaag goed. Zoals Lawrence O'Donnell opmerkt maakt deze federale aanklacht een einde aan de 49 jaar oude traditie dat wanneer een president misdaden begaat hij kan rekenen op een gratie gegeven door de volgende president. Voor het eerst komt een ex-president voor het federale gerecht. That's something.
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Liegen, koeioneren van medewerkers, ontslagen aan de lopende band, je land vervreemden van geallieerden, discriminatie en masse,, landen tot vijand maken, chaos alom, het proberen je opvolger te laten mislukken, belasting verlagen zodat de schulden super oplopen... ritselen..
Twee keer empeached.
Enzovoort. En dan weer president worden??
Ik kan mij er waarlijk NIETS bij voorstellen.
VS.. free.. demo.. hou toch op.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 09 jun 2023 09:35 Liegen, koeioneren van medewerkers, ontslagen aan de lopende band, je land vervreemden van geallieerden, discriminatie en masse,, landen tot vijand maken, chaos alom, het proberen je opvolger te laten mislukken, belasting verlagen zodat de schulden super oplopen... ritselen..
Twee keer empeached.
Enzovoort. En dan weer president worden??
Ik kan mij er waarlijk NIETS bij voorstellen.
VS.. free.. demo.. hou toch op.
HET IS DE USTATUS KNIGHTs OF AMERICA . Het GROOTSE land dat zichzelf altijd het hardst op de borst klopt, waar the sky nog niet the limit is.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gesloten