ChaimNimsky schreef:Jezus is de Joodse messias van de T'NaCH omdat een Christelijke bijlage dit nou eenmaal beweert? Het NT heeft gelijk omdat het NT gelijk heeft? “Wij van WC-eend adviseren WC-eend”.Karssenberg schreef:Ik beroep mij op het Oude en het Nieuwe Testament. (...)
U zegt "Ik zou hier best eens met CN over willen discussiëren". Laten we op correcte & onderbouwde wijze beginnen a.u.b.
Chaim
Dag Chaim,
Wij hebben gemeenschappelijk, dat wij de 39 boeken van de Heilige Schrift (oude testament) erkennen als gezaghebbend. Maar wij verschillen fundamenteel over de vraag of Jezus van Nazareth de beloofde Messias is en daarmee samenhangend of de 27 boeken van het Nieuwe Testament ook gezaghebbend zijn, ja of nee.
Dit verschil bestaat al zo'n 2000 jaar.
Na uw uitvoerige en nauwkeurige uiteenzetting had ik het WC-eend-argument van u niet verwacht. Dit wordt gehanteerd door mensen, die het gezag van de Schrift niet willen erkennen, als dat niet door buitenbijbelse bronnen zou worden bevestigd. Bedenk wel, dat als u dat argument in mijn richting hanteert anderen dat ook tegen u zouden kunnen richten, waardoor het zich uiteindelijk als een boemerang tegen ons beiden zou keren. Ware het niet, dat het een losse flodder is. Toch?