De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

siger

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door siger »

Fish schreef:Ik geloof ook niet dat er wapens of munitie inzitten, die kunnen ze daar (het gebied daar wordt door sepratisten gecontroleerd) makkelijk op een andere manier over de grens krijgen.
Ik geloof eerder dat dit een spelletje provoceren is van de russen, heel het westen (zwart wit gesteld) staat op zijn kop, en dan blijkt er gewoon humanitaire goederen in de truck's te zitten. :-" :lol:
Dat begrijp ik weer niet. Als er gewoon humanitaire goederen in zitten, zoals altijd beweerd door Rusland, op welke manier is het dan provoceren?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

siger schreef:
Fish schreef:Ik geloof ook niet dat er wapens of munitie inzitten, die kunnen ze daar (het gebied daar wordt door sepratisten gecontroleerd) makkelijk op een andere manier over de grens krijgen.
Ik geloof eerder dat dit een spelletje provoceren is van de russen, heel het westen (zwart wit gesteld) staat op zijn kop, en dan blijkt er gewoon humanitaire goederen in de truck's te zitten. :-" :lol:
Dat begrijp ik weer niet. Als er gewoon humanitaire goederen in zitten, zoals altijd beweerd door Rusland, op welke manier is het dan provoceren?
Het is best mogelijjk dat de manier waarop een en ander is geregeld, bewust gekozen is om de regering van de Oekraine er toe te verleiden het convooi tegen te houden. Maar vooralsnog wacht ik af, hoe het verder gaat, Ik sta niet zo heel snel klaar met een definitief oordeel, zoals jullie wellicht weten.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fish schreef:
siger schreef:
Correspondenten van onder meer Britse en Amerikaanse media [...] worden vriendelijk ontvangen en krijgen toegang tot de trucks. Ze mogen zelf aanwijzen in welke vrachtwagens ze willen kijken, schrijft Roth. De oogst lijkt Russische claims over hulpgoederen te bevestigen: "Boekweit, slaapzakken en gereedschap." Ook het Rode Kruis is aanwezig, maar weigert vooralsnog te praten met journalisten, twittert hij. Ook correspondent Roland Oliphant van de Britse krant The Telegraph twittert over graan en slaapzakken aan boord van de trucks.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... roje.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof ook niet dat er wapens of munitie inzitten, die kunnen ze daar (het gebied daar wordt door sepratisten gecontroleerd) makkelijk op een andere manier over de grens krijgen.
Als het gaat regenen, blijken al die honderden witte trucks legergroen te zijn.
Het gaat er om dat Rusland met deze "humanitaire actie" laat zien dat het zich het recht toe-eigent om met Russische manschappen en Russisch materieel zomaar het buurland Oekraïne binnen te trekken. In feite laten de Russen zien dat zij schijt hebben aan de landsgrens met Oekraïne.
Natuurlijk is het al lang bekend dat afgelopen maanden er ongelooflijk veel Russische wapens en Russische manschappen over de Oekraïense grens zijn "gesmokkeld", genoeg om een echte oorlog met een echt slachtveld in het oostelijk deel van Oekraïne te creëren en in stand te houden. Met als triest dieptepunt het uit de lucht knallen van een overvliegend verkeersvliegtuig door een door de Russen geleverde en vanuit door Russische terroristen veroverd gebied door Russen bediende BUK-raket.
In feite zal dit konvooi het land Oekraïne binnendringen alsof de landsgrenzen van Oekraïne niet bestaan en het door Russische terroristen en ander Russisch moordenaarstuig veroverde delen van Oekraïne al deel uitmaken van Rusland.
Deze groene legertrucks zijn een ongewapende invasiemacht waar onontkoombaar een gewapende Russische invasiemacht op volgt om het Russisch materieel en de Russische "werknemers" te beschermen. Dat is logisch want tenslotte trekken ze het slachtveld van de Russisch-Oekraïense oorlog van 2014 in.
Rusland heeft niet eens een paar kogelgaten in een vrachtwagen nodig of een uitgebrande truck om een zwaarbewapende legermacht van enkele tienduizenden manschappen groot te sturen. Maar het is gemakkelijk te voorspellen dat er op zeer korte termijn een al dan niet in scene gezet incident zal komen die Rusland de kutsmoes oplevert om het verhaal landjepik weer uit te voeren.
Met de invasie van die honderden legertrucks wordt de illegale aanwezigheid van Rusland op het slagveld van de Rusland-Oekraïene oorlog in feite gelegaliseerd.
Deze invasie met groene legertrucks met "humanitaire spullen" is de opmaat voor de annexatie van weer een stuk Oekraïne door Rusland.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Mogelijkerwijs doen de trucks er niet toe.
Als er inderdaad APC's de grens over zijn getrokken - zoals hier word beweerd dan lijkt me de status van de trucks enigzins irrelvant.
Ik wens u alle goeds
siger

Bericht door siger »

Peter van Velzen schreef:
siger schreef:
Fish schreef:Ik geloof eerder dat dit een spelletje provoceren is van de russen, heel het westen (zwart wit gesteld) staat op zijn kop, en dan blijkt er gewoon humanitaire goederen in de truck's te zitten. :-" :lol:
Het is best mogelijk dat de manier waarop een en ander is geregeld, bewust gekozen is om de regering van de Oekraine er toe te verleiden het konvooi tegen te houden.
Het is dit soort ongefundeerd "eerder geloven" en "best mogelijk" dat een essentieel onderdeel uitmaakt van de psychologische beginfase van een oorlog.

We hebben ons een vijand gemaakt zonder enige andere basis dan insinuaties, propaganda en verdachtmakingen. Zo gaat dat in zijn werk.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De Russisch-Oekraïense oorlog is begin April 2014 begonnen, halverwege de maand April is de strijd ontbrand.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Kijk hoe overtuigd deze meneer is van het feit dat Amerika de boosdoener is, hij noemt tegenstanders van Rusland Nazi's, en geeft aan de 4de wereldoorlog binnenkort te verwachten. Sergei Glazyev, economisch adviseur van Poetin:

Zonder blikken of blozen doet hij zijn uitspraken. Is dit propaganda? Kun je het nog zo noemen als iemand zo overtuigd is van zijn kijk op de stand van zaken? Beangstigend vind ik.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Explorer

Bericht door Explorer »

Peter van Velzen schreef:Mogelijkerwijs doen de trucks er niet toe.
Als er inderdaad APC's de grens over zijn getrokken - zoals hier word beweerd dan lijkt me de status van de trucks enigzins irrelvant.

Een kleine colonne Russische pantserwagens is idd de grens overgestoken, in een gebied gecontroleerd door seperatisten.
De Russen maken er geen geheim van dat ze op deze manier blijkbaar de toegangsroute voor het hulpkonvooi verkennen. Van een massieve invasie is - volgens The Guardian - geen sprake.

Intussen heeft de uitbreidingsdrang van de EU ook Moldavië, een 'onafhankelijk' en straatarm buurland van Oekraïne, door middel van een financieel steunpakket, bereikt.
Hier ontwikkelt zich een herhaling/uitbreiding van de geopolitieke en etnische spanningen, met name in het oostelijk gedeelte van het land met een Russische legerplaats, waar een afsplitsing dreigt.
Operatie ex-zo dus...
siger

Bericht door siger »

MoreTime schreef:Kijk hoe overtuigd deze meneer is van het feit dat Amerika de boosdoener is, hij noemt tegenstanders van Rusland Nazi's, en geeft aan de 4de wereldoorlog binnenkort te verwachten.
In Oekraïne waren de tegenstanders ook nazi's, die langs straatgeweld gesteund door het westen de macht hadden gegrepen. Die trouwens niet alleen een acute bedreiging vorm(d)en voor Russischsprekende Oekraïners, maar ook voor Oekraïense joden en lgtb's.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef: Deze groene legertrucks zijn een ongewapende invasiemacht waar onontkoombaar een gewapende Russische invasiemacht op volgt om het Russisch materieel en de Russische "werknemers" te beschermen. Dat is logisch want tenslotte trekken ze het slachtveld van de Russisch-Oekraïense oorlog van 2014 in.
Ik moet enkele uren na plaatsing mijn bericht al weer updaten.
De gewapende Russische invasiemacht volgt de invasie van de witgekalkte groene legertrucks niet, ze rijden op de troepen vooruit.
Overigens, die vrachtwagenchauffeurs en laad- en loshelpers van het invasiekonvooi, het valt mij op dat ze allemaal van hetzelfde formaat en leeftijd zijn. Het zou mij niets verbazen als op het loonstrookje van allemaal dezelfde werkgever staat, dat is gewoon het Russische leger.
En het zou me niets verbazen als er op de plaatsen van bestemming de schone kleren voor de humanitaire werkers al klaarliggen, dan kan het "Afrika Korps" tenue omgewisseld worden voor een officieel Russisch Krijgsmacht camouflage uniform in meerdere tinten groen. Want ik heb zelf het vermoeden dat ze uiteindelijk ook gewoon in dat gebied zullen overwinteren.
Wat was het spreekwoord ook alweer?
Vertrouw nooit een Rus die met geschenken komt.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

O, ironie, Cluny is conspiracy theorist geworden.

Cluny schreef :
Als het gaat regenen, blijken al die honderden witte trucks legergroen te zijn.
Veel fantasie heb je wel, waar zijn daarvoor de bewijzen?

Cluny schreef :
Natuurlijk is het al lang bekend dat afgelopen maanden er ongelooflijk veel Russische wapens en Russische manschappen over de Oekraïense grens zijn "gesmokkeld", genoeg om een echte oorlog met een echt slachtveld in het oostelijk deel van Oekraïne te creëren en in stand te houden. Met als triest dieptepunt het uit de lucht knallen van een overvliegend verkeersvliegtuig door een door de Russen geleverde en vanuit door Russische terroristen veroverd gebied door Russen bediende BUK-raket.
Pure propaganda, er gaan andere versies de wereld rond, niet in het minst die van 2 oekrainse jets die door ooggetuigen werden gezien, en een air to air raket hebben afgeschoten op de airliner.

Cluny schreef :
In feite zal dit konvooi het land Oekraïne binnendringen alsof de landsgrenzen van Oekraïne niet bestaan en het door Russische terroristen en ander Russisch moordenaarstuig veroverde delen van Oekraïne al deel uitmaken van Rusland.
Niks van, dat konvooi staat mooi te wachten aan de grens terwijl er een oekrainse inspectie plaatsheeft
Ondertussen staat een Russisch hulpkonvooi van bijna 280 trucks stil aan de Russische kant van de grens. Oekraïne eist dat de vrachtwagens het land binnenkomen onder toezicht van internationale organisaties zoals de OVSE of het internationale Rode Kruis. Kiev verdenkt Moskou ervan in de vrachtwagens wapens voor de rebellen te vervoeren, maar Moskou ontkent dat.

Oekraïense grenswachten zijn de grens met Rusland al overgestoken om daar een begin te maken met de inspectie van een Russisch konvooi met hulpgoederen. Dat heeft een woordvoerder van de Oekraïense grenswacht gezegd. "Oekraïense grenswachten zijn daar al in groten getale", klinkt het.
Link : http://www.hln.be/hln/nl/18262/Onrust-i ... nnen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Cluny schreef :
En het zou me niets verbazen als er op de plaatsen van bestemming de schone kleren voor de humanitaire werkers al klaarliggen, dan kan het "Afrika Korps" tenue omgewisseld worden voor een officieel Russisch Krijgsmacht camouflage uniform in meerdere tinten groen. Want ik heb zelf het vermoeden dat ze uiteindelijk ook gewoon in dat gebied zullen overwinteren.
Wat was het spreekwoord ook alweer?
Vertrouw nooit een Rus die met geschenken komt.
Tegeltjes wijsheid? Dat had ik nou niet van jou verwacht.

Nuchter blijven, de propaganda media niet geloven, en zeker geen kant kiezen, dat is de boodschap. Kiev probeert samen met america er alles aan te doen rusland in een slacht daglicht te stellen, en omgekeerd doen de russen er alles aan om kiev in een slecht daglicht te zetten. Hoe kan jij in dit stadium nou weten wat er werkelijk aan de hand is, dan moet je wel een grote glazen bol hebben. Wansmakelijk hoe je uit eigen persoonlijke gevoelens (haat tegen putin en rusland) meedoet met de propaganda machine. Niet alle mensen die in rusland leven zijn barbaars, er zijn ook hele leuke mensen daar, en ik spreek uit persoonlijke ervaring. Dit laatste zal vermoedelijk ook wel opgaan voor het oekrainse volk. We zitten dus met een oorlogspelletje dat uitgevoerd wordt door enkele figuren die er niet voor terugdienzen op hun eigen volk te schieten. Dat is voorlopig alles wat ik eruit kan opmaken, of het zwaarte punt van deze acties bij rusland al dan wel bij kiev ligt zal de toekomst moeten uitmaken, op dit moment zijn het beiden wolven die klaarstaan met ontblote tanden. In een oorlog gaat geen van de partijen met propere handen naar huis.

MVG, LD.

Ps : het zou niet serieus zijn als ik dit ook nog even meegeef, goed lezen is de boodschap ;
Een Russisch militair konvooi is gisterenavond Oekraïne binnengereden, zo melden Britse media. Een journalist van de krant The Guardian zag een kolonne van tanks, brandstofwagens en andere logistieke voertuigen de Russisch-Oekraïense grens overschrijden. De voertuigen droegen Russische nummerplaten.
Volgens The Guardian wachtte het konvooi tot het donker werd om via een binnenweg langs een gat in de grensafsluiting Oost-Oekraïne binnen te rijden. De regio wordt gecontroleerd door pro-Russische rebellen.
Volgens the guardian, een britse krant. Voorlopig wacht ik maar even mooi af of dat nieuws ergens bevestigt wordt.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef:O, ironie, Cluny is conspiracy theorist geworden.
Welnee, jôh!
Ik kijk over een paar maanden gewoon welke deel van mijn verhaal ( je mag het ook doemscenario noemen ) uitgekomen is.
Peter van Velzen
Site Admin

Cluny schreef:
Welnee, jôh!
Ik kijk over een paar maanden gewoon welke deel van mijn verhaal ( je mag het ook doemscenario noemen ) uitgekomen is.
Als we het een doemscenario mogen noemen dan moet ik concluderen dat jij zelf hoopt dat je er helemaal naast zit.
Eerlijk gezegd vindt ik de theorie van je oponnent (was het niet Chromis?) nauwelijks aantrekkelijker.
Ik wens u alle goeds
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

cluny schreef :
Welnee, jôh!
ok :), ik begrijp wel dat een mens zich dingen begint af te vragen en dan in het hoofd met doemscenario's zit. NP, ik probeer zolang mogelijk een neutrale houding te handhaven, kwestie van mijn zicht niet te (laten) bedoezelen 8-[

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:
Welnee, jôh!
Dat heb ik nu dus ook.

Maar ik ben bang dat mijn scenario op de één of andere manier gestalte gaat krijgen.
Zoals je zei: giften van Russen .....
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Plaats reactie