Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
coby
Forum fan

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door coby »

Rereformed schreef:
coby schreef: Voordat ik hier kwam was ik nog redelijk stabiel.
Het lijkt me niet erg eerlijk deze uitspraak.
coby schreef:Helaas hangt mijn verstand nu voorgoed aan de kapstok.
Dat is alweer je volgende poging om de aandacht te krijgen.

Het wordt tijd dat je naar de Babbelbox gaat. Er zijn forummers daar die een gave hebben om je van terapie te voorzien.
Nou in de hemel was ik nog nooit opgenomen geweest.
Ik ga weer naar christianforums, alleen MrHappy neemt me serieus, die heeft dezelfde ervaringen gehad en gelooft dat er opwekking in Engeland komt. Go where you're celebrated, not where you're tolerated.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Jin schreef:
coby schreef: Nou leuk, dan heb je een beschrijving. En wat dan? In een psychiatrische inrichting kun je me niet opsluiten, dan komt ie leeg.
En veel hulp krijg ik van jullie niet. Ik zweef nu helemaal. Ik werd opgenomen in de derde hemel en zag Jezus, ik dacht dat ik geraptured werd man.
Voordat ik hier kwam was ik nog redelijk stabiel. Helaas hangt mijn verstand nu voorgoed aan de kapstok.
Je krijgt hulp genoeg, maar je moet zelf willen, en dat ontbreekt Coby.
Dat klopt. Ik ben alleen maar blij met de uitwerking die mijn uitstapje naar FreeThinker op me heeft gehad.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

coby schreef: Ik ga weer naar christianforums, alleen MrHappy neemt me serieus, die heeft dezelfde ervaringen gehad en gelooft dat er opwekking in Engeland komt. Go where you're celebrated, not where you're tolerated.
Zo is het meid. Wellicht vraagt de Heilige Geest je nu de boot naar Dover of Harwich te nemen.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

coby schreef:
dikkemick schreef:Citaten zijn van Dawkins.
Oh Dawkins, een intelligent man ja.
http://www.bbcamerica.com/anglophenia/2 ... azy-pills/" onclick="window.open(this.href);return false;
Intelligent op zijn vakgebied. Zeker! Je link zal ik later kijken. Kijk jij ook naar zijn bijdragen aan de evolutietheorie dan aub? Oordeel dan nogmaals.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
coby
Forum fan

Bericht door coby »

dikkemick schreef:
coby schreef:
dikkemick schreef:Citaten zijn van Dawkins.
Oh Dawkins, een intelligent man ja.
http://www.bbcamerica.com/anglophenia/2 ... azy-pills/" onclick="window.open(this.href);return false;
Intelligent op zijn vakgebied. Zeker! Je link zal ik later kijken. Kijk jij ook naar zijn bijdragen aan de evolutietheorie dan aub? Oordeel dan nogmaals.
Altijd interessant, de evolutietheorie.
Als je die link kijkt, hij is van vorig jaar en hij zei dat het binnen 30 dagen zou gaan gebeuren, Dat gebeurde niet. Maar hij profeteerde over mij toen ik naar voren ging voor gebed dat ik een doorbraak zou hebben in dat woedeuitbarstingen krijgen binnen 30 dagen. Gebeurde ook niet, nu, exact een jaar later, is het alsnog gebeurd. Vandaar en ook omdat hij het nu deze keer weer zei, dat ik geloof dat het dit jaar gaat gebeuren.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Coby, sorry maar ik snap je verhaal niet. Misschien wel als ik de filmpjes gezien heb...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

coby schreef:
Bonjour schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:Zijn wij dan allemaal arm van geest of labiel?
Ja! Het wordt tijd dat we jullie toestand als een geestesziekte gaan beschrijven. Het feit dat je bij elkaar steun kan krijgen en dat velen aan deze ziekte lijden, wil nog niet zeggen dat geloven normaal is.
Nou leuk, dan heb je een beschrijving. En wat dan? In een psychiatrische inrichting kun je me niet opsluiten, dan komt ie leeg.
En veel hulp krijg ik van jullie niet. Ik zweef nu helemaal. Ik werd opgenomen in de derde hemel en zag Jezus, ik dacht dat ik geraptured werd man.
Voordat ik hier kwam was ik nog redelijk stabiel. Helaas hangt mijn verstand nu voorgoed aan de kapstok.
Ik heb al eerder gezegd dat religie niet waar hoeft te zijn om mensen een gevoel van stabiliteit te geven. En als jou dat helpt, klamp er dan aan vast, en ga niet met atheïsten in discussie. Als je alle verhalen leest van mensen die hun geloof hebben verloren, zie je ook hoe het verlies van die stabiliteit op hun inwerkt.

Het gevolg van het benoemen van geloven als geestesziekte zou b.v. kunnen zijn dat het verboden wordt kinderen te beïnvloeden met religieuze gedachten.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Bonjour schreef:Ik heb al eerder gezegd dat religie niet waar hoeft te zijn om mensen een gevoel van stabiliteit te geven. En als jou dat helpt, klamp er dan aan vast, en ga niet met atheïsten in discussie.
Het punt is juist dat Coby op dit forum bewezen heeft dat haar geloof haar helemaal geen stabiliteit geeft. Het werkt juist averrechts. Ze klampt zich vast aan geloofsdogma's en profetieën of bijbelverzen, maar ze krijgt juist telkens nul op haar request. Het geloof stuurt haar van hot naar her. Dat wij door haar te pressen het geloof op te geven haar nog duizeliger doen voelen is heel normaal. Een geloofscrisis is geen pretje om door te gaan, net zoals een kankerkuur of afkicken van drugs geen pretje is. Maar ik houd Coby wel voor zo intelligent om dit in te zien. Zij heeft het geloof ook wel in zoverre al doorgeprikt dat ze behoefte heeft om hier te komen. Ze weet dat het haar gemakkelijk naar excessen stuwt, en ze gebruikt dit forum om haar daarvoor te behoeden. De moed om een beslissing te nemen het geloof geheel de rug toe te keren ontbreekt haar echter. Daarvoor moet eerst de maat vol zijn.

Een particulier religieus geloof opgeven is een terugkeer tot het gebruik van gezond verstand en een terugkeer tot de ongedeelde mensheid. Het is een helend proces.
Born OK the first time
Plaats reactie