Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door B.S. »

Wat is een Pager voor de duidelijkheid https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pager
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Vanaf het begin van deze oorlog tot midden sept 2024 zijn er 41.000 gazanen vermoord door de Israëlische staat dat is 20,5 gazanen dood voor elke vermoorde of meegenomen Israeli.

Ik zou willen pleiten dat de Israeli op hun fotomuur met vermoorde danwel meegenomen dierbaren ook plaats zouden maken voor alle foto’s van de gazanen die in hun naam vermoord zijn. Dat betekent dus 20,5 foto’s naast 1 van een Israeli, wel zorgen dat er nog voldoende ruimte overblijft voor de gazanen die nog vermoord zullen gaan worden ter ere van die armzalige Israeli.

Ik zou trots op mezelf zijn wanneer ik Israeli zou zijn en in naam van mijn trauma tot nu toe 41.000 moorden naast mijn naam zag staan. Hoe stupide kan je zijn in deze waanzin
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 17 sep 2024 22:51 Vanaf het begin van deze oorlog tot midden sept 2024 zijn er 41.000 gazanen vermoord door de Israëlische staat dat is 20,5 gazanen dood voor elke vermoorde of meegenomen Israeli.

Ik zou willen pleiten dat de Israeli op hun fotomuur met vermoorde danwel meegenomen dierbaren ook plaats zouden maken voor alle foto’s van de gazanen die in hun naam vermoord zijn. Dat betekent dus 20,5 foto’s naast 1 van een Israeli, wel zorgen dat er nog voldoende ruimte overblijft voor de gazanen die nog vermoord zullen gaan worden ter ere van die armzalige Israeli.

Ik zou trots op mezelf zijn wanneer ik Israeli zou zijn en in naam van mijn trauma tot nu toe 41.000 moorden naast mijn naam zag staan. Hoe stupide kan je zijn in deze waanzin
Kan geen wijzigen aanbrengen in de oorspronkelijke post, de cijfers niet helemaal goed en vergeten aan te geven waar de cijfers vandaan kwamen.

ChatGPT: On October 7, 2023, Hamas launched a large-scale attack on Israel, during which approximately 1,200 Israeli civilians were killed, and around 250 people were abducted and taken to Gaza as hostages. This assault marked the beginning of the Israel-Hamas war. Among the abducted were a mix of Israeli citizens and individuals holding foreign or dual citizenship. As the conflict progressed, some hostages were released, while others remain in captivity or were killed .

ChatGPT: As of mid-September 2024, over 40,000 Palestinians have been reported killed in the Gaza Strip since the start of the Israel-Hamas conflict in October 2023. By September 8, 2024, the total number of Palestinian casualties had reached approximately 40,972, the majority of whom were civilians, with women and children making up over half of the identified victims. Additionally, the war has caused severe infrastructural damage, leading to a humanitarian crisis with rising deaths from preventable diseases and malnutrition .

1200 Israeli vermoord 250 ontvoerd, ik maak er 1550 van, dat mijn cijfer met 450 naar beneden kan maakt zaken nog erger.

26,4 gazanen op 1 israeli die vermoord danwel ontvoerd zijn door hamas, levend terug gekomen mensen niet mee gerekend, het maakt de foto muur nog indrukwekkender. Stel je even voor hoe dat er uit zou zien, 1 Israeli met 26,4 foto’s van met in zijn of haar naam vermoorde gazanen om zich heen als een ware erehaag.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/buitenland/6328582/vo ... banon.html

Nog steeds geen keiharde feiten maar het begint er weer op te lijken! Ook kinderen zijn wederom slachtoffer, maar Israël is toch wel mooi het meest bewapende land ter wereld! Drinken we er nog 1 op!
En zo maakt Israël zich met de dag geliefder!

Volgens Amerikaanse media zou Israël achter de aanval zitten die ervoor zorgde dat duizenden piepers van Hezbollah-leden dinsdag tegelijk ontploften in Libanon. Dat melden onder meer CNN en The New York Times op basis van Amerikaanse regeringsfunctionarissen.

'Deze criminele vijand zal zijn rechtvaardige vergelding krijgen voor deze agressie', zo liet Hezbollah weten in een verklaring.

Maar ik begrijp het wel. Als Hamas verslagen is (wat mi nooit lukt) MOET het kabinet wel een nieuwe oorlog aanvangen, anders valt het. Overigens zal Gallant wel snel vervangen worden door
Gideon Sa'ar. Een lekkere oorlogsrakker die vindt dat Gallant (z'n vriend nb) te soft is. De sukkel wilde immers een akkoord sluiten en zo het moorden stoppen. :lol: Fout natuurlijk!!

P.s.
Aysenur Ezgi Eygi. Had zij een hamas bataljon onder haar rok verstopt?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ach, zolang jij er nog mee lacht!
:cry:

Een reactie vol doodslag en dreiging tot escalatie,
voor jouw doen nog enigszins to-the-point ook!
Maar toch weer onnozelheid troef door daarmee te eindigen:

dikkemick schreef: 18 sep 2024 06:29 :lol: Fout natuurlijk!!

P.s.
Aysenur Ezgi Eygi. Had zij een hamas bataljon onder haar rok verstopt?
:shock:
Bahbah ...

-------------
Mus schreef: 18 sep 2024 00:02 :scissors:
Kan geen wijzigen aanbrengen in de oorspronkelijke post, de cijfers niet helemaal goed en vergeten aan te geven waar de cijfers vandaan kwamen.

ChatGPT:

:scissors:
ChatGPT is geen betrouwbare bron en geeft zulks zelf ook aan, zeker wat betreft recente informatie, je zult zulke informatie dus eerst dienen te factchecken aan de hand van betrouwbare bronnen en dan kun je daar vervolgens ook naar verwijzen.

ChatGPT schrijft:
    • "over 40,000 Palestinians have been reported killed"
    en jij vertaald "killed" vervolgens naar
    • "vermoord door de Israëlische staat"
De rest van jouw reactie is gebaseerd op die bias, dat maakt jouw vraag dus treffend:
Mus schreef:Hoe stupide kan je zijn in deze waanzin

Wat bedoel je concreet met:
Mus schreef: 17 sep 2024 22:51Ik zou trots op mezelf zijn wanneer ik Israeli zou zijn en in naam van mijn trauma
tot nu toe 41.000 moorden naast mijn naam zag staan.
en met:
Mus schreef: 18 sep 2024 00:02Stel je even voor hoe dat er uit zou zien,
1 Israeli met 26,4 foto’s van met in zijn of haar naam vermoorde gazanen
om zich heen als een ware erehaag.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Wat wil je bereiken met bovenstaande post? Ik doorgrond m.niet helemaal. Vind het euforisch fijn dat Israël op 3 fronten tegelijk oorlog voert en burgers dood?
Snap je de rok-Hamas- (cynische) grap niet?
Begrijp je Mus ook niet??
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 18 sep 2024 12:41
ChatGPT is geen betrouwbare bron en geeft zulks zelf ook aan, zeker wat betreft recente informatie, je zult zulke informatie dus eerst dienen te factchecken aan de hand van betrouwbare bronnen en dan kun je daar vervolgens ook naar verwijzen.

ChatGPT schrijft:
    • "over 40,000 Palestinians have been reported killed"
    en jij vertaald "killed" vervolgens naar
    • "vermoord door de Israëlische staat"
De rest van jouw reactie is gebaseerd op die bias, dat maakt jouw vraag dus treffend:
Mus schreef:Hoe stupide kan je zijn in deze waanzin

Wat bedoel je concreet met:
Mus schreef: 17 sep 2024 22:51Ik zou trots op mezelf zijn wanneer ik Israeli zou zijn en in naam van mijn trauma
tot nu toe 41.000 moorden naast mijn naam zag staan.
en met:
Mus schreef: 18 sep 2024 00:02Stel je even voor hoe dat er uit zou zien,
1 Israeli met 26,4 foto’s van met in zijn of haar naam vermoorde gazanen
om zich heen als een ware erehaag.
HierEnNu, we hoeven natuurlijk niet net te doen alsof de Israëlische staat zich niet bezig houdt met genocide en dat je al die vermoorden en gewonden onder de gazanen dus niet bestaan en daarom geen plaats verdienen op de fotomuur van de israeli.

Waar het om gaat is om verhouding, 1 vermoorde Israeli tegenover 26,4 vermoorde even onschuldige gazanen, stel je dat plaatje maar heel even voor. Stel je dan vervolgens voor dat jij 1 van die Israeli zou zijn of dat 1 van die vermoorde gazanen zou zijn of stel het miezerige plasje tranen van israeli om het verlies van geliefden even voor naast die zee van tranen van gazanen die hun geliefden verloren zijn, zie je het verschil? En dat alleen omdat die zogenaamde bovengemiddeld intelligente Israëlieten zich lieten besturen door de onderbuik waar het oorlogstrauma nog welig tiert, hun verstand waren ze op dat moment toch ff kwijt geraakt.

Wat denk je nu dat Hamas niet wist wat hun daad teweeg zou brengen en hoe dat zich uiteindelijk zou kunnen gaan uitspelen, en zie hier die zgn intelligente Israeli trapten er met beide benen in, zulke zaken worden in dit geval geboren uit waanzin.

Mijn vraag aan ChatGPT was hoeveel gazanen sinds het begin van de huidige oorlog tot medio sept. 2024 vermoord zijn door de Israëlische staat. Chat. heeft dat vertaald als ‘killed’.

Ik bedoelde “trots zijn” en/of erehaag cynisch. Ik ga er vanuit de weldenkende Israëliet bij het zien van een fotomuur waar ook de vermoorde gazanen die in naam van de door Hamas vermoorde en ontvoerde israeli zijn toegevoegd zich zullen afvragen waar hun staat mee bezig is. Zou jij naast jou foto 26,4 foto’s van vermoorde gazanen, daar zitten ook vrouwen en uiteengereten en of verbrande kinderen bij, willen zien? Ik zou me de ogen uit de kop schamen als mijn foto ook op die muur zou staan en er een familielid dikke tranen zou huilen omdat ze op dat moment totaal uit het oog verloren zijn hoeveel mensen er vermoord zijn en worden door hun staat om hun geliefden te wreken cq te willen bevrijden. Wanneer mijn regering bezig is een heel volk uit te moorden onder mom van: “we willen Hamas kapot maken en onze mensen terug en daarom maar een vluchtelingenkamp te bombaderen omdat dat een Hamas bolwerk zou zijn. Ja, ik noem dat totale waanzin. Gaza is in een concentratie kamp, de gazanen kunnen nergens heen, want waar ze ook naar toe vluchten er kan elk moment een bom op in hoofd vallen. Wanneer ik de smoes hoor:” maar we waarschuwen ze toch,” een volstrekt wassen neus, dat het een wassen neus is kan iedere idioot nog zien.

Ik blijf pleiten voor een fotomuur in Israël waar ook de vermoorde Gazanen vertegenwoordigd zijn, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Laatst gewijzigd door Mus op 18 sep 2024 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoop ik niet dat Chaimnimsky op iedere foto een borrel drinkt.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 18 sep 2024 14:10 :scissors:

Ik blijf pleiten voor een fotomuur in Israël
waar ook de vermoorde Gazanen vertegenwoordigd zijn,
ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Dat is uiteraard jouw goed recht en als ik me verplaats in jouw betoog op basis van je emoties heb ik weliswaar begrip voor bovenstaand pleiten, maar tevens schud ik mijn hoofd en denk:
  • "Hoe stupide kan je zijn in deze waanzin?"
Dankjewel voor je uitgebreide reactie met als bron jouw eigen overwegingen in plaats van data die ChatGPT uitkraamt aan de hand van algoritmes die er over het algemeen voor zorgen dat de ChatGPT gebruiker passende antwoorden krijgt die stimuleren om meer gebruik van ChatGPT te maken of daar zelfs verslaafd aan te raken zoals kennelijk 'onze' bonifacius aan het overkomen is.

Ik wil graag uitgebreid op jouw uitgebreide reactie terugreageren, mits jij ff aangeeft dat je er mee kan dealen dat ik dan reageer op wat je daadwerkelijk schrijft en niet op wat je er [misschien] mee bedoelt, want zulks lees ik dan eventueel wel in je tegenreactie in het geval ik je verkeerd begreep.

ff Afgezien van je vaste voornemen te blijven pleiten voor een dergelijke fotomuur in Israël.
  1. wat is de reden van die rigide houding, hoe is zulks ontstaan en
  2. wat denk je met dat voortdurende pleiten te kunnen bereiken en
  3. stel dat jouw muur nu werkelijkheid zou zijn:
    • wat zal jouw inziens zoal de impact van die muur zijn?

-------------
dikkemick schreef: 18 sep 2024 14:27 Hoop ik niet dat Chaimnimsky op iedere foto een borrel drinkt.
Dat hoop jij helemaal niet en verder beperk ik me opnieuw tot: bahbah!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 sep 2024 14:54
dikkemick schreef: 18 sep 2024 14:27 Hoop ik niet dat Chaimnimsky op iedere foto een borrel drinkt.
Je begrijpt mijn schrijfsels nooit, maar nu WEET jij wat ik NIET hoop?
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 sep 2024 15:32
Je begrijpt mijn schrijfsels nooit, maar nu WEET jij wat ik NIET hoop?
Dat ik reageer op wat jij daadwerkelijk schrijft betekent niet dat ik je al dan niet begrijp, zulks betekent 'slechts' dat ik niet WEET wat jij bedoelt en om die reden uitga
van MIJN interpretatie van hetgeen jij daadwerkelijk schrijft.

Pas na jouw bevestiging dat MIJN interpretatie van hetgeen jij daadwerkelijk schrijft inderdaad jouw bedoeling enigszins weergeeft WEET ik tot op zekere hoogte of ik je al dan niet begrepen heb, waarbij ik wil aantekenen dat het proces met name door jouzelf voortdurend verstoord wordt doordat je [te!] vaak hetgeen je daadwerkelijk schrijft om moverende redenen
achteraf tot een cynische [poe :wink: ] transformeert.

Ik heb je zulks eerder ook al eens uitgelegd en kwam toen met het voorbeeld van zeiksnor Johan Derksen. weet je nog? Johan Zeiksnor, de schier onovertrefbare cynisch humoristische satiricus die ik vrijwel mijn hele lange leven vervloekt hebt, maar sinds ik 'dankzij' jouw manier van communiceren jouw reacties op de waarde weet te waarderen die jouw reacties verdienen, voel ik zelfs dankbaarheid voor jouw onvermoeibare. doch Hels vermoeiende, manier van communiceren.

Ik zal je ook vertellen waarom dat zo is:
  • ik lach me tegenwoordig dagelijks 'pijnlijk'blind door de tranen met tuiten en van de buikpijn tijdens het kijken naar 'Vandaag Inside', want het is heerlijk om zulke reacties op de waarde weten te waarderen die zulke reacties verdienen! Net zo als jouw reacties! Snap?
Ik bedoel ook nu weer wat ik daadwerkelijk schrijf, begrijp je? Maar als jij de voorkeur geeft aan jouw eigen interpretatie en dus reageert op wat jij denkt dat ik bedoel heb ik daar uiteraard ook alle begrip voor, maar gezien jouw manier van communiceren,
  • ik doel daarmee op jouw neiging om hetgeen je daadwerkelijk schrijft
    voortdurend achteraf tot een cynische [poe :wink: ] te transformeren :idea: ,
heb ik besloten om AL jouw reacties op die waarde te waarderen
die jouw reacties in zijn algemeenheid verdienen. Lachen toch? :wink: [poe :wink: ]
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Mus schreef: 18 sep 2024 14:10 :scissors:

Ik blijf pleiten voor een fotomuur in Israël
waar ook de vermoorde Gazanen vertegenwoordigd zijn,
ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
  1. wat is de reden van die rigide houding, hoe is zulks ontstaan en
  2. wat denk je met dat voortdurende pleiten te kunnen bereiken en
  3. stel dat jouw muur nu werkelijkheid zou zijn:
    • wat zal jouw inziens zoal de impact van die muur zijn?
1. Laten we eerst even constateren dat jij rigiditeit ziet, ik heb er niet zoveel mee. Ik heb wel iets tegen de rigiditeit van hen door die Israel tot op het bot blijven ondersteunen, alsof dat het beste jongetje van de klas zou zijn terwijl dat niet zo is ( bedenk ik me ineens dat de hele westerse wereld getraumatiseerd is vanwege die tweede wereld oorlog en daarom maar een oogje toeknijpt met betrekking tot het arme Israël) zonder zich rekenschap te geven van de andere kant. Dit verhaal heeft namelijk 2 kanten HierEnNu of ben je dat vergeten misschien. Er wordt een volk onderdrukt (de Palestijnen) en er is een volk met de rol van onderdrukker ( Israël), we kunnen dat ontkennen onze ogen voor sluiten maar dat neemt de feiten niet weg dat er onschuldige Palestijnse burgers worden vermoord, elke dag, dat onschuldige Palestijnen in Israëlische militaire gevangenissen zitten, al voor deze oorlog, en daar gemarteld worden, neemt niet weg dat ultra rechtse joden menen dat ze een beetje aan Palestijnen pesten kunnen doen door ze van huis en haard weg te jagen om vervolgens in hun huizen te gaan wonen blabla en waarschijnlijk niet tevreden zullen zijn tot ze oudtestamentische staat terug veroverd hebben alla Poetin die meent dat Oekraïne geen zelfstandige staat is blabla ect. En dan is men verbaast en verbolgen dat er terug wordt geslagen? Ik vind het niet gek eerlijk gezegd.

2.voortdurend is een figure of speech.

3. Kun je dat zelf niet bedenken HierEnNu?

Ik wil gelijk ook van deze gelegenheid gebruik maken mijn hart verder te luchten. Want die zgn twee staten oplossing die zie ik niet gebeuren dus ik heb wat anders bedacht waar iedereen bij wint.

Dankzij de Britten en de toenmalig Israëli zitten ze daar in het midden oosten in de problemen. Dus ik dacht laten we de hele zaak terug draaien, het vergt wel een volksverhuizing dus dat is een beetje een gedoetje maar alles beter dan dit. Laten we beginnen, we vragen de Schotten om een stukje van ‘hun land, wiens land door de Britten in ver verleden is geannexeerd, in te leveren in ruil voor onafhankelijkheid, dan kunnen we Israël verhuizen naar het vrijgekomen deel van Schotland. De klaagmuur kunnen ze wel een replica van bouwen, stop er genoeg gebeden in en het wordt net echt, en met de eis dat ze zich houden aan de aangegeven grenzen blabla ect. Zijn ze daar in het Midden-Oosten blij, hoeven die israëli niet langer bang te zijn dat ze worden aangevallen door de een of andere bende, Schotland blij want ze zijn weer onafhankelijk, de Britten blij want ze hebben een enorme fout uit het verleden tot een goed einde kunnen brengen.

Ik vind het wel wat hebben.
Laatst gewijzigd door Mus op 18 sep 2024 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik vraag me af of hier nog mensen zijn die denken dat er nog Hamasstrijders in de Gazastrook zijn? Dit afgezien van die paar die mogelijk nog wat gijzelaars aan het bewaken zijn, dus die tellen we even niet mee. Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Pas na jouw bevestiging dat MIJN interpretatie van hetgeen jij daadwerkelijk schrijft inderdaad jouw bedoeling enigszins weergeeft WEET ik tot op zekere hoogte of ik je al dan niet begrepen heb, waarbij ik wil aantekenen dat het proces met name door jouzelf voortdurend verstoord wordt doordat je [te!] vaak hetgeen je daadwerkelijk schrijft om moverende redenen
Dit is de langste zin op freethinker!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 sep 2024 17:51
Dit is de langste zin op freethinker!
En jouw reactie bevestigt kort en kernachtig wat ik zoal bedoel met wat ik daadwerkelijk schrijf!
Gesloten