Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 11 jun 2025 18:05 Al voor deze oorlog omschreven sommige mensen hier Gaza als een openluch tgevangenis en de bewoners als vluchtelingen.
Inmiddels is het veel erger geworden.
Lijkt me geen hele rare aanname dat veel mensen niet willen blijven.

Je kunt het verwerpen, dat doe ik ook. Maar waarschijnlijk is het wel de waarheid.
Ze willen terug naar daar waar ze door de Zionisten vandaan zijn gejaagd, dat lijkt me heel wat logischer.
Ze willen zeker niet vrijwillig naar andere reservaten om daar te creperen.

Dat ze proberen te vluchten omdat ze anders worden uitgemoord door de Zionisten is niet zo vreemd.
Maar een etnische zuivering rechtvaardigen met ''Dat willen ze zelf heel graag'' is werkelijk een verdraaiing van de feiten.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef: 11 jun 2025 18:07
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 jun 2025 17:23
ChaimNimsky schreef: 11 jun 2025 17:19
Als Gaza onleefbaar wordt, willen Trump en Netanjahoe hen daar vrijwillig naartoe verhuizen. Honderdduizenden hebben al aangegeven dat heel graag te willen. Hun bedoeling is om er in ieder geval een miljoen naartoe te verhuizen.
Een denk je nu echt dat we dit soort Zionistisch Propaganda geloven?
Reeds in mei waren volgens Reuters al bijna de helft van de Gazanen bereid naar elders te verhuizen:
Almost half of Gazans may be willing to apply to Israel to help them leave to other countries, according to a survey on Tuesday that also showed significant support for anti-Hamas protests.
The survey by the Palestinian Center for Policy and Survey Research was based on polling of people across the Gaza Strip and in the occupied West Bank between May 1-4, some six weeks after Israeli forces resumed operations in Gaza following the breakdown of a brief ceasefire.
En de RealClear Media Group is nu nog duidelijker:
Trump’s proposal has sparked outrage in some quarters and been denigrated as a proposal for “forced displacement” and “ethnic cleansing.” These criticisms, perhaps well-intentioned, are based on the false assumption that Gazans overwhelmingly want to stay where they are.

In reality, most do not: they want to find safe haven elsewhere, just like millions who in recent years fled Syria, Ukraine, and other war-torn lands.

I know because for the past three years, my organization, the Center for Peace Communications, has engaged innumerable Gazan civilians on the ground and recorded hundreds of face-to-face interviews in order to amplify the voices of people trapped between Hamas’s violent reign and the more recent, destructive war.

Our findings are reflected in polling from the Palestinian Center for Policy and Survey Research, which reports that even before October 7, when Gazans had a semblance of continuity in daily life, about one-third of Gazans wanted to emigrate. Today, based on our continual, direct engagement with Gazans, we assess that this contingent is now a majority of the population.
If Gazans have the opportunity to leave the coastal strip, we anticipate a deluge of humanity akin to the fall of the Berlin Wall. Gazans are no different from people throughout history who have longed to escape authoritarianism and war.

As video testimony we are releasing this week shows, Gazans hoping to emigrate cite a yearning for opportunity, stability, and relief from both the horror of war and the crippling corruption and brutality Hamas has imposed for a generation.
Dus ja, de meerderheid wil graag al weg. En volgens Reuters is Israel reeds begonnen -- de eerste 1.000 zijn al weg en meer zullen volgen:
CAIRO/RAMALLAH/ISRAEL-GAZA BORDER, May 19 (Reuters) - For more than a year, Israeli authorities prevented Ayed Ayoub from escaping Gaza's hunger and war with his family for an academic fellowship in France. He finally left last month, after Israel unexpectedly eased its tight control of the border.
Ayoub, his wife and their four children are among around 1,000 Palestinians who have left Gaza following Israel's relaxation of rules in recent months, bussed from the enclave to board flights to Europe and elsewhere, according to interviews with affected Gazans and foreign diplomats. (...)
Het is niet alleen een realitisch plan, maar het is ook al in beweging gezet.
Omgeschreven tot Zionistische propaganda.

Komt uit Zionistisch gebied waar geen vrije pers meer is.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 jun 2025 18:10
gerard_m schreef: 11 jun 2025 18:05 Al voor deze oorlog omschreven sommige mensen hier Gaza als een openluch tgevangenis en de bewoners als vluchtelingen.

Je kunt het verwerpen, dat doe ik ook. Maar waarschijnlijk is het wel de waarheid.
Ze willen terug naar daar waar ze door de Zionisten vandaan zijn gejaagd, dat lijkt me heel wat logischer.
Volgens een onderzoek van Reuters en de RealClear Media Group willen de meesten weg. En de Palestinian Center for Policy and Survey Research, is Palestijns; een onafhankelijke Palestijnse onderzoeksinstelling gevestigd in Ramallah (Westelijke Jordaanoever). Het wordt geleid door Dr. Khalil Shikaki, een gerespecteerde Palestijnse politicoloog. Het centrum is opgericht door Palestijnen, wordt gerund door Palestijnen en voert onderzoek uit onder Palestijnse gemeenschappen in zowel de Westelijke Jordaanoever als Gaza. Het PCPSR is geen Israelische organisatie en opereert onafhankelijk van de Israelische staat of overheid.

Het betreffen directe links naar de website van Reuters en de RealClear Media Group -- geen "zionistische propaganda".
De Realclear Media Group is - sinds Trump weer president is volgens velen een puur rechtse bron geworden. Reuters schijnt anders dan Associated press niet de benaming "golf van Mexico" te gebruiken. Maar is verder een nog vrij onverdachte bron.

Peter van Velzen
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

O?!
Ze willen!

Ze worden nu uit liefdadigheid begeleid door het uitermate humane Israël. Traantjes in mn ogen dat ik Israël zo benadeeld heb.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 11 jun 2025 18:21 O?!
Ze willen!

Ze worden nu uit liefdadigheid begeleid door het uitermate humane Israël. Traantjes in mn ogen dat ik Israël zo benadeeld heb.
Het is niet alleen een zeer realitisch plan, ondersteund door objectieve onafhankelijke data, maar het is ook al reeds in werking gesteld.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

ChaimNimsky schreef: 11 jun 2025 18:15
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 jun 2025 18:10

Volgens een onderzoek van Reuters en de RealClear Media Group willen de meesten weg. En de Palestinian Center for Policy and Survey Research, is Palestijns; een onafhankelijke Palestijnse onderzoeksinstelling gevestigd in Ramallah (Westelijke Jordaanoever). Het wordt geleid door Dr. Khalil Shikaki, een gerespecteerde Palestijnse politicoloog. Het centrum is opgericht door Palestijnen, wordt gerund door Palestijnen en voert onderzoek uit onder Palestijnse gemeenschappen in zowel de Westelijke Jordaanoever als Gaza. Het PCPSR is geen Israelische organisatie en opereert onafhankelijk van de Israelische staat of overheid.

Het betreffen directe links naar de website van Reuters en de RealClear Media Group -- geen "zionistische propaganda".
Voorlopig reageer ik niet meer op je.

Als ik Zionistische propaganda wil lezen zijn daar beter bronnen voor.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 11 jun 2025 18:21 O?!
Ze willen!

Inderdaad.

Het is werkelijk heel ver de waarheid voorbij.
Vermoedelijk geloven de Zionisten in hun eigen leugens.
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 jun 2025 18:24 Als ik Zionistische propaganda wil lezen zijn daar beter bronnen voor.
Het tegendeel is aangetoond. Nogmaals, het betreffen aantoonbaar directe links naar de website van Reuters en de RealClear Media Group -- geen "zionistische propaganda".

En de Palestinian Center for Policy and Survey Research, is Palestijns; een onafhankelijke Palestijnse onderzoeksinstelling gevestigd in Ramallah (Westelijke Jordaanoever). Het wordt geleid door Dr. Khalil Shikaki, een gerespecteerde Palestijnse politicoloog. Het centrum is opgericht door Palestijnen, wordt gerund door Palestijnen en voert onderzoek uit onder Palestijnse gemeenschappen in zowel de Westelijke Jordaanoever als Gaza. Het PCPSR is geen Israelische organisatie en opereert onafhankelijk van de Israelische staat of overheid.

Volgens een onderzoek van Reuters en de RealClear Media Group willen de meesten weg.
Voorlopig reageer ik niet meer op je.
Begrijpelijk :). Dat is altijd de reactie als men geen weerwoord heeft.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 11 jun 2025 17:19 Als Gaza onleefbaar wordt en alle gebouwen met Caterpillar D9 bulldozers geheel met de grond gelijk zijn gemaakt om er iets nieuws op te bouwen, willen Trump en Netanjahoe hen daar vrijwillig naartoe verhuizen. Honderdduizenden hebben al aangegeven dat heel graag te willen. De bedoeling is om er in ieder geval een miljoen naartoe te verhuizen.
Dat is gewoon wegpesten met Caterpillars. Daar is niets vrijwilligs aan. Daar is een term voor Etnisch zuiveren. Deportatie. Jammer dat er geen treinen rijden in Gaza, want dan kan er zo'n mooie foto gemaakt worden van een kind in een goederenwagen, waar 80 jaar later nog steeds naar gekeken wordt.

Besef je wel wat je hier allemaal zegt? Dat dit over alle grenzen heen gaat. Wat als alle Israëliërs eens moesten verhuizen? Als Iran wel die bom had kunnen gooien? Praat je dan ook zo gemakkelijk over een volksverhuizing? En dat prikkeldraad, wat denk je daarvan? En wie gaat het allemaal betalen. 1 miljoen mensen zijn rond de 250.000 gebouwen, plus opzetten nieuwe bedrijven, ziekenhuizen, wegen. Ik denk dat je zeker op de triljoen euro komt. En de eigenaar van de caterpillars die de mensen weg willen hebben, mag van mij dokken met z'n vriendje in de VS.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

=D> Bonjour
Echter : Paarlen

Oogkleppen bij 'zionist'
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bonjour schreef: 11 jun 2025 19:08
ChaimNimsky schreef: 11 jun 2025 17:19 Als Gaza onleefbaar wordt en alle gebouwen met Caterpillar D9 bulldozers geheel met de grond gelijk zijn gemaakt om er iets nieuws op te bouwen, willen Trump en Netanjahoe hen daar vrijwillig naartoe verhuizen. Honderdduizenden hebben al aangegeven dat heel graag te willen. De bedoeling is om er in ieder geval een miljoen naartoe te verhuizen.
Dat is gewoon wegpesten met Caterpillars. Daar is niets vrijwilligs aan. Daar is een term voor Etnisch zuiveren. Deportatie. Jammer dat er geen treinen rijden in Gaza, want dan kan er zo'n mooie foto gemaakt worden van een kind in een goederenwagen, waar 80 jaar later nog steeds naar gekeken wordt.

Besef je wel wat je hier allemaal zegt? Dat dit over alle grenzen heen gaat. Wat als alle Israëliërs eens moesten verhuizen? Als Iran wel die bom had kunnen gooien? Praat je dan ook zo gemakkelijk over een volksverhuizing? En dat prikkeldraad, wat denk je daarvan? En wie gaat het allemaal betalen. 1 miljoen mensen zijn rond de 250.000 gebouwen, plus opzetten nieuwe bedrijven, ziekenhuizen, wegen. Ik denk dat je zeker op de triljoen euro komt. En de eigenaar van de caterpillars die de mensen weg willen hebben, mag van mij dokken met z'n vriendje in de VS.
Er liep vroeger langs de kust een trein van Alexandrië naar Beiroet.
Daar zal wel niet veel van over zijn vermoed ik.

Het gaat om die triljoen dat is wel er veel.
Een biljoen is al een miljoen per inwoner en daar gaan ze het inderdaad niet me redden.

Als men de etnische zuivering doorzet, zullen ze gedeporteerd worden gedumpt en achter gelaten.
Bij voorbeeld in het Zuiden van Algerije of iets wat ook heel ver weg is.

Daarna zullen de bewoners van Cis-Jordanië wel volgen want die willen natuurlijk ook dolgraag weg.

Daarna is dan het Overjordaanse aan de beurt.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 11 jun 2025 19:24 =D> Bonjour

Oogkleppen bij 'zionist'
Ze weten heel goed wat ze doen.

Ze hebben echter een moraal die dit rechtvaardigt.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Oogkleppen bij 'zionist'
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 jun 2025 19:28

Oogkleppen bij 'zionist'
Ze weten heel goed wat ze doen.

Ze hebben echter een moraal die dit rechtvaardigt.
Zo kan je iemand (nog) beter leren kennen via schrijfsels. Wat is het nou wérkelijk...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik bedoel biljoen. Had het alvast vertaald voor Trump.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bonjour schreef: 11 jun 2025 19:36 Ik bedoel biljoen. Had het alvast vertaald voor Trump.
Daar zal Trump vast heel erg blij mee zijn.

Maar ik denk niet dat hij er echt an gaat me betalen, hij zit op de centen net als Uncle Strooge.
Gesloten