De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Peter van Velzen »

Rereformed schreef: 13 dec 2017 05:22 Ik kijk net naar de resultaten...Doug Jones kreeg ongeveer één procent meer stemmen dan Roy Moore. Een verschil van ongeveer 12-duizend stemmen!

Is heeel spannend geweest! Na het tellen van 40% van de stemmen leek het erop dat Roy Moore zou worden gekozen met 52% van de stemmen.
Het is treurig dat zo'n - in alle opzichten - foute kandidaat nog zoveel steun kreeg. Anderzijds een grote verbetering sinds vorig jaar toen Trump in Alabama 62% van de stemmen kreeg tegen Clinton 34%.
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Dat wordt een hertelling :o
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Peter van Velzen
Site Admin

Mullog schreef: 13 dec 2017 07:19 Dat wordt een hertelling :o
Als Moore daar voor betalen wil. 0,7 % is een iets te groot verschil voor een automatische hertelling.
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Christelijk rechts is in Amerika natuurlijk hartstikke fout. Helaas is het echter niet de linkse politiek die de islam zoveel mogelijk buiten de deur houdt. Dus ideaal is het nooit.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Een bijkomend voordeel van de Democratische overwinning is dat iedere Republikeinse senator relatief een boel macht krijgt om de president onder grote druk te zetten bij een stemming, aangezien iedere Republikeinse stem nu telt als doorslaggevend indien de Democraten ouderwets dwars besluiten te blijven liggen. Iedere senator kan nu zeggen: ¨wat krijg ik ervoor terug?¨ -- eventueel ook een Democratische senator indien Trump niet alle Republikeinen meekrijgt.

Een belangrijke overwinning & een veelbelovend voorteken =D>
Zionist
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat weet ik nog niet. De Republikeinen hebben de meerderheid in de Senaat en in het Congres. En Trump heeft vele hoge rechters voor het leven benoemd. Ook al zit er over 3 jaar een Democraat als president, dan heeft hij ben ik bang weinig te vertellen. Onder Obama zaten de Republikeinen al veelvuldig dwars, dat is alleen maar erger geworden en dat blijft ook nog wel even zo.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er was nog niets gepost over het besluit om Jeruzalem aan te wijzen als hoofdstad van Israël. Op zijn zachtst gezegd zijn tientallen islamitische landen daar niet blij mee. Merkwaardig is wel dat Trump direct na zijn mededeling een document tekende om de verhuizing 6 maanden uit te stellen. Prince die naast hem stond vond het prachtig. Een die-hard evangelistische christen die de belofte van Trump aan zijn achterban zag uitkomen. Koren op de molen van de Russen die verder schaken in het Midden-Oosten.
Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 »

lanier schreef: 13 dec 2017 21:45 Prince die naast hem stond vond het prachtig.
Ik dacht dat Prince was overleden. :shock:
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Pence ipv Prince. Mijn toetsenbord corrigeert woorden, soms erg irritant als je het niet controleert... 8*)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lanier schreef: 13 dec 2017 22:58 Pence ipv Prince. Mijn toetsenbord corrigeert woorden, soms erg irritant als je het niet controleert... 8*)
Geen probleem. Een toetsenbord dat 'Pence' als een fout ziet en er vervolgens 'Prince' van maakt is alleen maar toe te juichen.
Zionist
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

vegan-revolution schreef: 13 dec 2017 12:39 Christelijk rechts is in Amerika natuurlijk hartstikke fout. Helaas is het echter niet de linkse politiek die de islam zoveel mogelijk buiten de deur houdt. Dus ideaal is het nooit.
Ik zie de rechtse politiek ook de islam niet zoveel mogelijk buiten houden. De rechtse politiek hamert graag op het thema maar eens aan de macht kunnen zij ook de mensenrechten niet zomaar opzij zetten om hun zin door te drijven.

Van alles beweren over hoe je de islam zoveel mogelijk buiten de deur zal houden, terwijl je weet dat er heel wat wetten en praktische bezwaren zijn aan wat je de kiezer voorschotelt, is voornamelijk gebakken lucht verkopen. Je kan er verkiezingen mee winnen maar het probleem oplossen is nog iets anders.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Iemand draait zich om in zijn graf! :-({|=
Bijlagen
prince.jpg
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Gisteren hoorde ik Michiel Vos (Amerika correspondent) over Donald Trump. Hij stoort zich toch wel aan het eenzijdige nieuws wat we hier in Nederland over Trump brengen. Vaak kritiek over hoe deze man zich gedraagt en niet zozeer inhoudelijk. Uiteraard valt er veel op te merken over Donald Trump maar wat nieuws in Nederland betreft, maken we wel een beetje een karikatuur van hem (aldus Vos). Dat heeft hij natuurlijk wel aan zichzelf te danken maar Trump doet het nu eenmaal op een totaal andere manier dan zijn voorgangers. En eerlijk is eerlijk, hij probeert wel zijn woord te houden of probeert tenminste zijn plannen te realiseren. En dat is enorm belangrijk in Amerika waar politici van alles hebben beloofd en niets nakwamen, of plannen in de ijskast zetten. Het zou mij niet verbazen als hij gewoon de 4 jaar vol maakt en grote kans maakt om te worden herkozen, want wat is namelijk het alternatief?
Peter van Velzen
Site Admin

lanier schreef: 15 dec 2017 12:50 Gisteren hoorde ik Michiel Vos (Amerika correspondent) over Donald Trump. Hij stoort zich toch wel aan het eenzijdige nieuws wat we hier in Nederland over Trump brengen. Vaak kritiek over hoe deze man zich gedraagt en niet zozeer inhoudelijk. Uiteraard valt er veel op te merken over Donald Trump maar wat nieuws in Nederland betreft, maken we wel een beetje een karikatuur van hem (aldus Vos). Dat heeft hij natuurlijk wel aan zichzelf te danken maar Trump doet het nu eenmaal op een totaal andere manier dan zijn voorgangers. En eerlijk is eerlijk, hij probeert wel zijn woord te houden of probeert tenminste zijn plannen te realiseren. En dat is enorm belangrijk in Amerika waar politici van alles hebben beloofd en niets nakwamen, of plannen in de ijskast zetten. Het zou mij niet verbazen als hij gewoon de 4 jaar vol maakt en grote kans maakt om te worden herkozen, want wat is namelijk het alternatief?
Mensen als Bernie Sanders en Elisabeth Warren?
Uit de exit polls in Alabama blijkt dat niet alleen "zwarte"amerikanen in overgrote mate democratisch hebben gestemd. Onder de keizers tussen de 18 en 45 jaar, ging 60% van de stemmen naar Doug Jones. Er is alle reden om een toekomst te verwachten waarin minder mensen voor Trump zullen kiezen. Hij heeft verleden jaar ontzettend gemazzeld, maar dat zal hem waarschijnlijk geen tweede keer lukken. Als hij al niet wegens geestelijk ongeschiktheid uit het ambt wordt verwijderd.

Nog een keer de republikijnse nominatie winnen zal hem wellicht wél lukken. Bij de primaries stemden deze kiezers consequent op de grootste leugenaars die de meeste loze beloftes deden. De enige republikein die meestal de waarheid sprak (Jeb Bush) kreeg slechts 4% van de stemmen. Treurig maar waar. Trump loog net wat vaker dan de rest. Wellicht ook met meer overtuigimg. want hij lijkt zijn eigen leugens te geloven. Misschien zijn het dus niet eens leugens, maar waandenkbeelden.
Ik wens u alle goeds
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Waarom werd het Clinton en niet Sanders?
Later zeiden veel mensen dat ze moesten kiezen tussen twee kwaden. Clinton of Trump. Wat zegt dat over Sanders?
'Slechts' 11% van de Amerikaanse bevolking is zwart, dat is veel minder dat de meeste mensen denken.
Trump is in Amerika ook veel anders in het nieuws. Zoals zijn plan om bureaucratie aan te pakken. Dat spreekt mensen aan. Als hij bepaalde plannen weet door te zetten dan is hij bij bepaalde groepen populair, dat zien wij niet direct, maar de Amerikanen wel.
Gesloten