Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
https://historiek.net/israelisch-palest ... el/159526/
Zijne Majesteits regering is de stichting van een nationaal tehuis voor het Joodse volk in Palestina gunstig gezind, en zal haar beste krachten geven om het bereiken van dat doel te vergemakkelijken, waarbij duidelijk in het oog moet worden gehouden dat er niets mag gebeuren wat de burgerlijke en godsdienstige rechten van de niet-Joodse gemeenschappen in Palestina of de rechten en politieke status die de Joden in andere landen genieten, aan zou kunnen tasten.
Zij bevatte twee onverenigbare beloftes: én de stichting van een Joods nationaal tehuis, én het bewaren van de rechten van de ‘niet-Joodse gemeenschappen’ (lees: de Arabieren). Uit het gebruik van de term ‘niet-Joodse gemeenschappen’ voor de overgrote meerderheid bleek wel hoe geringschattend de Britse houding tegenover de Arabieren was.
De staat Israël was geboren uit oud onrecht, maar gegrondvest op nieuw onrecht. De oorlog had namelijk een vluchtelingenstroom van 750.000 Arabische Palestijnen teweeggebracht. Er bleven slechts 160.000 Arabieren binnen de grenzen van de staat Israël wonen. De meeste vluchtelingen belandden in kampen op de Westoever en in de Gazastrook. Van terugkeer naar hun haardsteden kon geen sprake zijn, omdat Israël weigerde die toe te staan
Rond 2000 was het bevolkingsaantal van Israël gestegen tot 6 miljoen mensen, onder wie ongeveer een miljoen Arabieren. De Arabische inwoners kregen vanaf 1966 wel kiesrecht en andere burgerrechten, maar werden op vele manieren gediscrimineerd. Voor hen gold de dienstplicht niet (daardoor profiteerden zij niet van voorzieningen voor veteranen) en zij konden moeilijker land kopen; enkele nieuwe wetten hadden het effect dat meer dan 90 procent van de landbouwgrond in Joodse handen terechtkwam. Een groot percentage van de nieuwkomers werd gevormd door Joden uit de Arabische wereld, waar hun voorouders al vele eeuwen als minderheden tussen de moslims hadden geleefd. Alleen al uit Marokko zochten 260.000 Joden toevlucht in Israël, en uit Irak zo’n 130.000.
Het overheersen van Israël komt uitermate goed uit de verf.
Zijne Majesteits regering is de stichting van een nationaal tehuis voor het Joodse volk in Palestina gunstig gezind, en zal haar beste krachten geven om het bereiken van dat doel te vergemakkelijken, waarbij duidelijk in het oog moet worden gehouden dat er niets mag gebeuren wat de burgerlijke en godsdienstige rechten van de niet-Joodse gemeenschappen in Palestina of de rechten en politieke status die de Joden in andere landen genieten, aan zou kunnen tasten.
Zij bevatte twee onverenigbare beloftes: én de stichting van een Joods nationaal tehuis, én het bewaren van de rechten van de ‘niet-Joodse gemeenschappen’ (lees: de Arabieren). Uit het gebruik van de term ‘niet-Joodse gemeenschappen’ voor de overgrote meerderheid bleek wel hoe geringschattend de Britse houding tegenover de Arabieren was.
De staat Israël was geboren uit oud onrecht, maar gegrondvest op nieuw onrecht. De oorlog had namelijk een vluchtelingenstroom van 750.000 Arabische Palestijnen teweeggebracht. Er bleven slechts 160.000 Arabieren binnen de grenzen van de staat Israël wonen. De meeste vluchtelingen belandden in kampen op de Westoever en in de Gazastrook. Van terugkeer naar hun haardsteden kon geen sprake zijn, omdat Israël weigerde die toe te staan
Rond 2000 was het bevolkingsaantal van Israël gestegen tot 6 miljoen mensen, onder wie ongeveer een miljoen Arabieren. De Arabische inwoners kregen vanaf 1966 wel kiesrecht en andere burgerrechten, maar werden op vele manieren gediscrimineerd. Voor hen gold de dienstplicht niet (daardoor profiteerden zij niet van voorzieningen voor veteranen) en zij konden moeilijker land kopen; enkele nieuwe wetten hadden het effect dat meer dan 90 procent van de landbouwgrond in Joodse handen terechtkwam. Een groot percentage van de nieuwkomers werd gevormd door Joden uit de Arabische wereld, waar hun voorouders al vele eeuwen als minderheden tussen de moslims hadden geleefd. Alleen al uit Marokko zochten 260.000 Joden toevlucht in Israël, en uit Irak zo’n 130.000.
Het overheersen van Israël komt uitermate goed uit de verf.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
En zonder inhoudelijk in te gaan op m'n posting, hop je - zoals altijd - weer over naar een nieuw onderwerp.
Nogmaals, er zijn die jihadisten genoeg kansen aangeboden en allemaal afgewezen. Na de Oslo-onderhandelingen, de Camp David-onderhandelingen, de verdere onderhandelingen onder Ehoed Barak - die allemaal meteen werden gevolgd door terrorisme en een Intifada - deed Ehoed Olmert aanzienlijke concessies aan de Arabische moslim-Palestijnen door voor te stellen dat Israel zich zou terugtrekken uit 94% van de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem te delen, financiële compensatie en landruil aan te bieden voor de resterende 6%, een Palestijnse hoofdstad in Oost-Jeruzalem te accepteren, de terugkeer van Arabische moslim-Palestijnse vluchtelingen voor te stellen, en te investeren in economische samenwerking met de Arabische moslim-Palestijnen. Het werd afgewezen en er volgden meteen weer terreuraanslagen en raketaanvallen, gericht op het ondermijnen van de Joodse staat. Met de indoctrinatie die er in de Palestijnse gebieden op grote schaal plaatsvindt via kinderboeken, spelletjes, TV- en radiozenders, zijn er altijd voldoende rekruten te vinden om aanslagen te plegen.
Ze hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar de Jihadisten hebben andere prioriteiten. Na 7 oktober worden de jihadisten terecht gedecimeerd en dat maakt deze zionist dolgelukkig.
Nogmaals, er zijn die jihadisten genoeg kansen aangeboden en allemaal afgewezen. Na de Oslo-onderhandelingen, de Camp David-onderhandelingen, de verdere onderhandelingen onder Ehoed Barak - die allemaal meteen werden gevolgd door terrorisme en een Intifada - deed Ehoed Olmert aanzienlijke concessies aan de Arabische moslim-Palestijnen door voor te stellen dat Israel zich zou terugtrekken uit 94% van de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem te delen, financiële compensatie en landruil aan te bieden voor de resterende 6%, een Palestijnse hoofdstad in Oost-Jeruzalem te accepteren, de terugkeer van Arabische moslim-Palestijnse vluchtelingen voor te stellen, en te investeren in economische samenwerking met de Arabische moslim-Palestijnen. Het werd afgewezen en er volgden meteen weer terreuraanslagen en raketaanvallen, gericht op het ondermijnen van de Joodse staat. Met de indoctrinatie die er in de Palestijnse gebieden op grote schaal plaatsvindt via kinderboeken, spelletjes, TV- en radiozenders, zijn er altijd voldoende rekruten te vinden om aanslagen te plegen.
Ze hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar de Jihadisten hebben andere prioriteiten. Na 7 oktober worden de jihadisten terecht gedecimeerd en dat maakt deze zionist dolgelukkig.
Zionist
Niks kansen! Dat beargumenteer ik met bovenstaande link! De geschiedenis van zionist -kolonist Israël. ZIJ bepalen, zij bepalen en zij bepalen.
Verdiep je erin en kijk waarom PLO is opgericht. Het staat er allemaal en dat is motivatie genoeg om Israël ook te veroordelen!
IK verover jouw huis Chaimnimsky en neem het volledig in. Maar!! Na enkele jaren van protest vanaf jouw kant doe ik je een handreiking. Je mag in het schuurtje op het erf wonen.
Accepteer jij dat?
Volgende toezegging mijnerzijds is dat je ook stromend water in je schuur krijgt. Ga je nu akkoord?
Verdiep je erin en kijk waarom PLO is opgericht. Het staat er allemaal en dat is motivatie genoeg om Israël ook te veroordelen!
IK verover jouw huis Chaimnimsky en neem het volledig in. Maar!! Na enkele jaren van protest vanaf jouw kant doe ik je een handreiking. Je mag in het schuurtje op het erf wonen.
Accepteer jij dat?
Volgende toezegging mijnerzijds is dat je ook stromend water in je schuur krijgt. Ga je nu akkoord?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Sterker nog: dit soort duivelse muziek is in die kringen verboden.ChaimNimsky schreef: ↑31 aug 2024 11:20De jihadisten slaan meteen al bij "Imagine there's no heaven" op hol.Ik stel voor "imagine" van John Lennon.
------------------
Wat ik niet goed begrijp is waarom je telkens een stukje van de geschiedenis weglaat. Het Britse mandaatgebied is opgedeeld in een groot islamitisch- arabisch deel (Jordanie) en een klein Joods deel. Vanaf dag 1 is het Joodse deel aangevallen door landen en groeperingen met als doel de Joodse staat te vernietigen.Dikkemick schreef:Niks kansen! Dat beargumenteer ik met bovenstaande link! De geschiedenis van zionist -kolonist Israël. ZIJ bepalen, zij bepalen en zij bepalen.
Je doet telkens alsof agressie tegen Israel slechts een reactie is op het beleid van Israel maar dat is gewoon niet waar. Het is een reactie op het bestaan van Israel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard_m
Hoeveel Arabieren zijn er destijds verjaagd?
Hoeveel zij er in de tussentijd verjaagd?
Hoeveel worden er nog steeds verjaagd?
Het is de underdog! En ik kan vaak enigszins begrip opbrengen voor een underdog.
Hoeveel Arabieren zijn er destijds verjaagd?
Hoeveel zij er in de tussentijd verjaagd?
Hoeveel worden er nog steeds verjaagd?
Het is de underdog! En ik kan vaak enigszins begrip opbrengen voor een underdog.
dikkemick schreef: ↑31 aug 2024 10:14NEEN, HierEnNu. Ik wens geen escalatie.HierEnNu schreef: ↑31 aug 2024 09:39Jouw wens loopt paralel met de pogingen van Iran om wapens de WestBank in te smokkelen,
want Iran wenst net als jij dat het ook op de WestBank tot escalatie komt.
Achter je masker van vredelievendheid zit kennelijk oorlogs zucht?
Ik zou liever zien dat de gehele WestBank gedemilitariseerd wordt ...
... maar waarschijnlijk hebben de bewoners van de Westelijke Jordaan oever
zich reeds tot de tanden toe bewapend en wordt jouw wens tot escalatie vervuld!
- Be careful what you wish for ...
Jij wilt dat bewoners van de Westelijke Jordaan oever zich tot de tanden toe bewapenen:
- dat IS escalatie!
dikkemick schreef:Ik wens hetzelfde als jij.
Nee! Ik wens helemaal niet dat bewoners van de Westelijke Jordaan oever
zich tot de tanden toe bewapenen:
- want dat IS escalatie!
Ik verdedig mij, mijn naasten en mijn bezit zonder tot de tanden bewapend te zijn!dikkemick schreef:De mogelijkheid jezelf te VERDEDIGEN
als je eigen bezit wordt aangevallen of ingepikt.
dikkemick schreef:Ik wens dus vrede, geen escalatie.
Nee! Jij wilt dat bewoners van de Westelijke Jordaan oever zich tot de tanden toe bewapenen:
dat IS escalatie en gaat niet leiden tot vrede maar gaat lijden [SIC] tot een nieuwe oorlog!
dikkemick schreef:Wat jij wilt is 1-zijdige bewapening aan de kant van Israël.
Nou lul je toch echt uit je nek! Lees in plaats hetgeen waar je op reageert ...
dikkemick schreef:En dan is mijn insteek: Of beide kanten wapens om zich te verdedigen,
of beide kanten worden ontwapenend.
Dat laatste lijkt me helaas schier onmogelijk.
Israël wordt van vier kanten met raketten aangevallen en
jij eist dat Israël éénzijdig gaat ontwapenen?
Jij quote me wel volledig en reageert op hetgeen ik schrijf,
maar leest nog steeds niet datgene waar je op reageert,
heb je wellicht een iets groter lettertype nodig? Ik schreef namelijk:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
In WO2, toen de Duitsers hier het leven van de burger akelig maakten was er ultiem tenminste éen troost.
Ze werden er door de geallieerden na een paar jaren uitgetrapt. Terug naar je eigen hok.
Dat is voor wat de Palestijnse burger heel anders. Niemand staat ze bij. Ik moet er toch niet aan denken dat ik Palestijn met als dodelijke meester Israël zou zijn.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
HierEnNu schreef: ↑31 aug 2024 12:47dikkemick schreef: ↑31 aug 2024 10:14NEEN, HierEnNu. Ik wens geen escalatie.HierEnNu schreef: ↑31 aug 2024 09:39
Jouw wens loopt paralel met de pogingen van Iran om wapens de WestBank in te smokkelen,
want Iran wenst net als jij dat het ook op de WestBank tot escalatie komt.
Achter je masker van vredelievendheid zit kennelijk oorlogs zucht?
Ik zou liever zien dat de gehele WestBank gedemilitariseerd wordt ...
... maar waarschijnlijk hebben de bewoners van de Westelijke Jordaan oever
zich reeds tot de tanden toe bewapend en wordt jouw wens tot escalatie vervuld!
- Be careful what you wish for ...
![]()
Jij wilt dat bewoners van de Westelijke Jordaan oever zich tot de tanden toe bewapenen:
- dat IS escalatie!
dikkemick schreef:Ik wens hetzelfde als jij.![]()
Nee! Ik wens helemaal niet dat bewoners van de Westelijke Jordaan oever
zich tot de tanden toe bewapenen:
- want dat IS escalatie!
Ik verdedig mij, mijn naasten en mijn bezit zonder tot de tanden bewapend te zijn!dikkemick schreef:De mogelijkheid jezelf te VERDEDIGEN
als je eigen bezit wordt aangevallen of ingepikt.
dikkemick schreef:Ik wens dus vrede, geen escalatie.![]()
Nee! Jij wilt dat bewoners van de Westelijke Jordaan oever zich tot de tanden toe bewapenen:
dat IS escalatie en gaat niet leiden tot vrede maar gaat lijden [SIC] tot een nieuwe oorlog!
dikkemick schreef:Wat jij wilt is 1-zijdige bewapening aan de kant van Israël.![]()
Nou lul je toch echt uit je nek! Lees in plaats hetgeen waar je op reageert ...
dikkemick schreef:En dan is mijn insteek: Of beide kanten wapens om zich te verdedigen,
of beide kanten worden ontwapenend.
Dat laatste lijkt me helaas schier onmogelijk.![]()
Israël wordt van vier kanten met raketten aangevallen en
jij eist dat Israël éénzijdig gaat ontwapenen?![]()
Jij quote me wel volledig en reageert op hetgeen ik schrijf,
maar leest nog steeds niet datgene waar je op reageert,
heb je wellicht een iets groter lettertype nodig? Ik schreef namelijk:
HierEnNu
Jij hoeft niet tot de tanden bewapend te zijn. Jij geniet de bescherming van het meest geavanceerde leger ter wereld.
Dat leger dat tot voor kort een tegenstander was van stenen gooiende menigte.
En jij vindt dat die menigte zich niet mag wapenen? Die moet zich maar gedwee onder de voet laten lopen?
Sweet dreams! Dit heeft deze escalatie van 7 oktober oa tot gevolg gehad. Lees de geschiedenis uit mijn vorige bericht. De ongecensureerde geschiedenis.
Over de Arabieren die altijd aan het kortste eind hebben moeten trekken.
Accepteer jij het schuurtje in je eigen tuin en omgeving omdat ik dat met geavanceerde wapens veroverd heb? Ik geef je nb nog stro ens water ook!!
De Duitsers van destijds zijn de annexerende zionisten van nu.Gerard R. schreef: ↑31 aug 2024 13:19In WO2, toen de Duitsers hier het leven van de burger akelig maakten was er ultiem tenminste éen troost.
Ze werden er door de geallieerden na een paar jaren uitgetrapt. Terug naar je eigen hok.
Dat is voor wat de Palestijnse burger heel anders. Niemand staat ze bij. Ik moet er toch niet aan denken dat ik Palestijn met als dodelijke meester Israël zou zijn.![]()
Als de Arabieren massaal Israel aanvallen om het te vernietigen, maar de Israeliers blijken te sterk, moet de sympathie dan toch gaan naar de zwakste partij?
Als destijds Israel -net als Jordanie- gewoon met rust was gelaten, waren de oorlogen niet gevoerd en waren de Palestijnen niet verjaagd.
En als de Arabische landen voor al hun inwoners hadden gezorgd, dan waren de kleinkinderen van de vluchtelingen nu gewoon staatsburgers, zoals wereldwijd heel normaal is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Nog een verschil; Duitsland viel ons niet aan in reactie op een moordpartij.Gerard R. schreef: ↑31 aug 2024 13:19
In WO2, toen de Duitsers hier het leven van de burger akelig maakten was er ultiem tenminste éen troost.
Dat is voor wat de Palestijnse burger heel anders. Niemand staat ze bij. Ik moet er toch niet aan denken dat ik Palestijn met als dodelijke meester Israël zou zijn.![]()
Gaza had al 17 jaar zelfbestuur toen ze hun moordpartij in Israel begonnen.
Hadden ze deze aanval niet uitgevoerd, dan was Israel ook niet binnengevallen.
Ik ben niet hier om jouw eenzijdige bevooroordeelde historie colleges te volgen!
Ik ben hier om te leren door middel van discussie, en daartoe is het nodig dat men elkaars schrijfsel eerst goed leest vóór men daar op reageert. Jij leest echter kennelijk niets terwijl je wel telkens hele pagina's quote, dus waarom zou ik jouw versie van de geschiedenis lezen? Ik bedoel,
je bent toch niet van plan om te reageren op wat ik daar dan vervolgens over schrijf ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nee, er zijn die jihadisten genoeg kansen aangeboden en allemaal afgewezen. Ook Ehoed Olmert aanzienlijke concessies aan de Arabische moslim-Palestijnen door voor te stellen dat Israel zich zou terugtrekken uit 94% van de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem te delen, financiële compensatie en landruil aan te bieden voor de resterende 6%, een Palestijnse hoofdstad in Oost-Jeruzalem te accepteren, de terugkeer van Arabische moslim-Palestijnse vluchtelingen voor te stellen, en te investeren in economische samenwerking met de Arabische moslim-Palestijnen.
Ze hadden alles kunnen hebben om vreedzaam naast Israel te kunnen leven, inclusief de verwijdering van de nederzettingen en landruil, maar de Jihadisten hebben andere prioriteiten. Na 7 oktobeer worden ze eindelijk afgeslacht.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Wees gerust. Dat is nu met de Palestijnse jihadisten ook het geval zoals toen met de Nazi's -- beiden hongerig naar de vernietiging van de Joden, worden beiden zelf afgeslacht.
Ken je Manneken Piep nog? Ook die is gisteren naar de andere wereld geholpen.
Zionist
-
appelfflap
- Banned
framen, duidelijker kun je niet zijn
tot je er wordt op aangesproken en plots is het
en ben jij het slachtoffer dat verkeerd wordt begrepen en uiteraard iets anders bedoelt.Waarom lukt het je geen enkele keer om een bericht juist te lezen, zelfs niet bij een kort berichtje?
Israelische Soldaten die in gaza burgers in een kerk executeren?
Soldaten die bommen van 1000 kilo op vluchtelingenkampen gooien?
een staat die 2 miljoen mensen opsluit en omstandigheden creëert dat Polio uitbreekt
...
Hannah arendt's banaliteit vh kwaad dat je aan zulke verschrikkelijke oorlogsmisdaden zelfs geen woorden meer vuilmaakt?
ik zie dat je blijft beweren dat gaza niet bezet was, ondanks dat het belangrijkste rechtsorgaan (ICC) op de planeet anders beweert.