Hallo devious
Nee hoor, (zie boven) er is niets in de evolutietheorie dat het geloof in een Schepper in de weg staat (wel het geloof in een zeer dogmatische letterlijke opvatting van Koran, Bijbel etc.)
Dit schreef je
Als je de bijbel wel accepteert behalve het scheppingsverslag, kom je in conflict met de hele schrift,van
Genesis 3,15 tot openbaring 20,2 Het creatie verslag in Genesis is de basis voor geloof, hoop en vergeving van de erfelijke zondige toestand vanaf Adam,
genesis 3,15
Vijandschap sticht ik tussen jou en de vrouw,
Tussen jouw nageslacht en het hare,
Zij verbrijzelen je kop,
Jij bijt hen in de hiel.
Openbaring 12,9
De grote draak werd op de aarde gegooid. Hij is de slang van weleer, die duivel of Satan wordt genoemd en die de hele wereld misleidt. Samen met zijn engelen werd hij op de aarde gegooid
openbaring 20,2
Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren
Ieder bijbelboek heeft er wel iets over te zeggen, ook Jezus zelf heeft meermalen naar Adam verwezen, en het vreemde is dat hij daar
nooit op aangevallen is, En dat terwijl er wel op alle mogelijke manieren getracht is om hem onwettig te verklaren.
Zoals:
Hij drinkt met zondaars.
Hij houdt zich niet aan onze riten.
Hij is een vijand/vriend van caesar.
Hij kettert over de tempel.
Maar geen moment is hij aangevallen op zijn verwijzingen naar Adam, ook geen moment is hij aangevallen op het geslachtsregister <Adam tot Maria>
Voor zijn tijdgenoten was Adam
geen mythisch figuur.
Dus verklaar het eerste hoofdstuk van genesis tot een mythe en je hebt een boek dat bulkt van de
contradicties.
Ik weet dat veel christenen er anders over denken, maar dan verval je in filosofie en wensdenken de Bijbel wordt naar mijn idee volkomen ontkracht,
En denk aan wat er geschreven is onder Goddelijke inspiratie.
2 Petr 1,20 Besef daarbij vooral dat geen enkele profetie uit de Schrift een eigenmachtige uitleg toelaat,
Heb 4,12 Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden
ROM 12,7 Wie de gave heeft bijstand te verlenen, moet bijstand verlenen. Wie de gave heeft te onderwijzen, moet onderwijzen
Mar 7,7 tevergeefs vereren ze mij, want ze onderwijzen hun eigen leer,
voorschriften van mensen.”
Antoon