De kerken

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

wahlers schreef:Een onbelangrijk detail en mogelijk mijn fout...

Ik schaar Cremo met zijn Vedic interpretatie onder het Hindoeïsme.
Strikt gezien klopt dit ook wel, de Internationale gemeenschap voor Krishna bewustzijn is een hindoesekte (vaishnavisme)
En dus niet als Hare Krishna (bestaan deze oranje jurken nog wel?)
Ja hoor. Een kleine tien jaar geleden, toen ik zelf nog tot de bijgelovigen behoorde, ben ik meerdere malen bij verschillende ashrams in België en Duitsland op bezoek geweest. Af en toe kom ik er nog één tegen in het centrum van Groningen (boekjes verkopen).

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Devious,

OK! Wist ik niet! Ik dacht dat die sekte inmiddels allang overleden en begraven was!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Het is aan Otter gericht,maar ik zeg alvast wat:
n vele opzichten zijn we beter!
In vele opzichten zijn we inderdaad beter dan alle dieren!
En in vele opzichten zijn we slechter dan dieren!
En in vele opzichten zijn we slechter dan de meeste dieren!
Aldus Wim
Dit is gewoon filosofie...................

Je had al 3 argumenten naar voren gebracht
1 ogen
2 voetlijnen
3 vegetarisme

Mensen hebben ogen die afgestemd zijn op de behoefte van de mens betreffende zien/kijken.
Dieren hebben ogen die weer afgestemd zijn op de specifieke behoeften van het desbetreffende dier nachtkijker, focussen scherpstellen,

Voetlijnen zijn nuttig zijn, ook in verband met het vasthouden van huidlagen.
Vegetarisme, even gesteld dat de mens vegetarische kenmerken heeft, is terug te voeren tot Genesis

buitendit
De mens is niet gedisigned om als een hazewindhond achter zijn prooi te gaan
De mens is niet gedisigned om als een vleermuis met sonar om te gaan
De mens is niet gedisigned om als een haai zijn prooi op 500 km.te ruiken.
De mens is niet gedisigned om als een valk zijn omgeving te verkennen.

Dat de mens iets te kort komt of te veel heeft is nergens bevestigd
M.V.G.
Antoon
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Hee Antoon,

Gefeliciteerd! :lol:

Je hebt zojuist beschreven hoe evolutie werkt!
(los van een paar amateuristische foutjes)

Nogmaals! Gefeliciteerd! :lol:

MvG, Wim.

p.s. Voor evolutie zijn natuurlijk duizenden en duizenden en duizenden bewijzen!
Voor jou waanidee van design is natuurlijk geen enkel bewijs!
Maar vreest niet! Otter is hard op zoek om deze te verzamelen!
Ik heb hem daar bij persoonlijk 100 euro toegezegd per wetenschappelijk onderbouwd design argument
die nog niet gefalsificeerd is!
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

p.s. Voor evolutie zijn natuurlijk duizenden en duizenden en duizenden bewijzen!
Voor jou waanidee van design is natuurlijk geen enkel bewijs!
Maar vreest niet! Otter is hard op zoek om deze te verzamelen!
Jij zal het leuteren nooit afleren

VOOR ET. IS GEEN DOORSLAGGEVEND BEWIJS
VOOR CREATIE IS BEWIJS,TEMINSTE ALS JE ER VOOR OPENSTAAT.
ABIOGENESIS, CEL UIT MATERIE IS ONMOGELIJK
PALEONTOLOGIE IS BEDROG WAT DE KLOK SLAAT.

M.V.G.
Antoon
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Antoon,

Zoals eerder gezegd, ik sta open voor het bewijs!
Ik wacht met smart op Otter's bewijzen!
Sterker nog! Ik heb er wel 100 euro voor over!

Overigens sta jij ook vrij om mij het bewijs te tonen voor creatie!
Maar de Bijbel alleen is natuurlijk geen bewijs!
Religies noemen we geloof!
En het Christelijke geloof is gebaseerd op de Bijbel!
De Bijbel bevat uitsluitend en alleen dichterlijke verzen vol beweringen en andere levensfilosofiëen.

Ik vindt er noch de atoom theorie noch de kinetische gas theorie noch de vergelijkingen van Maxwell noch wetenschappelijke geologie noch wetenschappelijke biologie of enige andere wetenschap in terug!

Mocht jij er met je uitgebreide Bijbelse kennis hier anders over denken die zie ik graag dat tekstgedeelte van de Bijbel tegemoet dat één van het bovenstaande of enig ander wetenschappelijk onderwerp aansnijdt!

Overigens doet jou persoonlijke mening, de mening van 'alles is gedesigned', in het geheel niet ter zake als dit niet begeleid is van verifieerbare feiten die jou conclusie van design ondersteunen.
En het maakt niet uit hoe vaak jij 'gedesigned' zegt het is eenvoudig een verspilling van jou energie om dit maar ad infinitum te herhalen zonder ondersteunend bewijs materiaal!
Zoals velen het verloren energie vinden om hun energie te verspillen aan jou loze repetitio ad nauseum statement.
N.b. Ik neem aan dat jij als autodidact niet schrikt van één of twee latijnse uitdrukkingen :wink:

MvG, Wim.
Laatst gewijzigd door wahlers op 09 jul 2006 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
sanvandenberg

...

Bericht door sanvandenberg »

Stultorum infinitus numerus est
Non numeranda sed ponderanda sunt argumenta
wahlers
Bevlogen

Re: ...

Bericht door wahlers »

sanvandenberg schreef:Stultorum infinitus numerus est
Geen idee wat hier staat!
Maar ik heb ook nooit beweerd, in tegenstelling tot Antoon, autodidact te zijn!
Antoon zal dit ongetwijfeld onmiddelijk begrijpen!

Ik zelf moest de betekenis opzoeken.
En de betekenis staat o.a. hier:
http://www.heinpragt.com/spreuken/latijn.php

MvG, Wim.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Antoon, nogmaals!

Je hebt nog niets laten zien Antoon. Zoals ik reeds zei, je hebt alleen dingen afgekraakt (waar je niet in bent geslaagd), maar je hebt niets laten zien. Het is niet genoeg om dingen af te kraken, je moet ook met een wetenschappelijk alternatief komen. Hoewel je eigenlijk, op punten, dik hebt verloren, maar niet knock out bent gegaan, vanwege een plaatwerk dat je gezicht beschermd :wink: , is je nu een nieuwe ronde gegund, met nieuwe kansen.
Kom met dat wetenschappelijke alternatief!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Hoewel je eigenlijk, op punten, dik hebt verloren, maar niet knock out bent gegaan, vanwege een plaatwerk dat je gezicht beschermd
Schreef Devious

Dat kan je ook omdraaien Devious, ik heb geen moment het idee dat ik een plaatwerk voor mijn hoofd heb, maar ik denk dat jullie de realiteit gewoon niet zien.
Hebben jullie dan,ook geen oogkleppen voor die het uitzicht beschermen, en je alleen focust op je eigen idee, betreffende de oorsprong,behoudens dan enkele christenen op het forum.
Op ogen, voetlijnen, vegetarisme daar heb ik op geantwoord, maar het is inderdaad te absurd in jullie optiek.

Terugkomend op Abiogenese.
Als jij evolutionist beweerd te zijn,dan moet je ook aanvaarden dat er in de zogenaamde oer soep dingen gebeurden, wat geen enkel sprookje kan evenaren.
Ook moet je dan als vaststaand gegeven aannemen dat je een klomp genen bent die toevallig is ontstaan, en dat terwijl je wel kunt redeneren over je oorsprong en de toekomst.
Je zult er ook vanuit moeten gaan dat na de dood je nageslacht hetzelfde lot bepaald is NL. geboren worden, leven, sterven. the end,en maar niet te spreken over minder gelukkigen met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar in honger en armoede.

Aan de andere kant geeft de bijbel wel een verklaring voor dit alles, en niet te vergeten ook een toekomst.

Je zult ook moeten aannemen dat complexe systemen als de bloedstolling, kip/ei, verschil in man vrouw, de fijn afstemming op de natuur van de mens allemaal door stom toeval is gebeurd, iets wat niemand kan bewijzen, want het was een eenmalige gebeurtenis zonder getuigen.

Onlogisch moet je ook aannemen dat uit een paar botsplinters en fragmenten een oermens in elkaar gezet kan worden, zie daar het ultieme bewijs
Leg voor de volledigheid ook de bijbelse archeologie dan naast je neer, met bewijzen voor de juistheid, dus ook voor de profetieën.
Nu jullie toch bezig zijn....
Leg ook het onderzoek naar de oermoeder EVA naast je neer waarmee men wil bewijzen dat we van een enkel mensen paar uit Afrika afstammen, ze zijn er al heel ver mee, en over enkele jaren zal het rapport gepubliceerd worden .Maar goed verklaren jullie het dan alvast tot een kwak onderzoek, dan heb je daar ook geen zorgen meer over.

Als jij of jullie zo kunnen of willen leven is dat je goed recht, ik denk er anders over.

Aantoon
Laatst gewijzigd door antoon op 09 jul 2006 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

sanvandenberg schreef:
Stultorum infinitus numerus est

Geen idee wat hier staat!

Het aantal van de dwazen is oneindig.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Leg voor de volledigheid ook de bijbelse archeologie dan naast je neer, met bewijzen voor de juistheid, dus ook voor de profetieën.
Da's niet zo moeilijk. Lees eens 'de bijbel als mythe'.
De profetieën zijn pas opgeschreven nadat ze zogenaamd zijn uitgekomen. Wil je dat ik een profetie uitspreek wat er staat te gebeuren op 18 juni 1815?

Dat kan je ook omdraaien Devious, ik heb geen moment het idee dat ik een plaatwerk voor mijn hoofd heb, maar ik denk dat jullie de realiteit gewoon niet zien.
Nogmaals, kom met een alternatieve wetenschappelijke theorie!

Geeft de bijbel ook een verklaring hoe God is ontstaan? Hoe kun je wel aanvaarden dat God oneindig is en er altijd is geweest? Hoe kun je aanvaarden dat God uit niets materie heeft doen ontstaan?

Niet meer lullen over de Evolutietheorie, maar zet je eigen wetenschappelijke theorie hier uiteen!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Da's niet zo moeilijk. Lees eens 'de bijbel als mythe'.
De profetieën zijn pas opgeschreven nadat ze zogenaamd zijn uitgekomen. Wil je dat ik een profetie uitspreek wat er staat te gebeuren op 18 juni 1815?
Aldus Lanier

hier heb ik een VB.
Nabonidus (Belsazar)

In geen enkel werelds geschrift komt voor dat Belsazar bestaan heeft laat staan dat het de zoon was van Nabonidus (het stond wel in de schrift)
In de eeuwen daarna vermeldde geen enkele geschiedschrijver deze naam.
In 1854 leidde J.G. Taylor opgravingen in de stad Oer, in het zuiden van Mesopotamië. Men groef de ruïnes van een grote bakstenen toren op die deel uitmaakte van de tempel van de maangod Sin. Taylor vond verschillende kleicylinders die begraven waren in de overblijfselen van de toren. Ze waren beschreven met ongeveer 60 regels in Babylonisch spijkerschrift
In deze cylinders werden de 2 namen wel genoemd en met elkaar in verband gebracht
Zoals in de bijbel beschreven is.
Terloops zij opgemerkt dat Belazer Daniël de derde heerser over het koninkrijk wilde maken, iets wat hij kon, want hij was zelf de tweede heerser
Tot in details was het bijbelse verslag juist

http://www.bga.nl/nl/artikelen/daniel.html

Antoon
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Hoe kun je aanvaarden dat God uit niets materie heeft doen ontstaan?
God wordt ook omschreven als een bron van energie,uit energie kan ook materie ontstaan,daar zijn geleerden nu ook mee bezig

Antoon.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Geeft de bijbel ook een verklaring hoe God is ontstaan? Hoe kun je wel aanvaarden dat God oneindig is en er altijd is geweest?
God staat buiten de de dimensie,voor ons niet waarneembaar,dan komt idd. geloof om de hoek kijken.

Antoon
Plaats reactie