Roken
Moderator: Moderators
Re: Roken
Ook (veel) drinken is niet goed te praten. Echter, de meeste mensen weten maat te houden met drinken. Het is mogelijk om alleen in het weekend te drinken zonder dat je doordeweeks je werk met de broodnodige drankpauzes moet onderbreken. Hoe anders is dat met roken?
Bij misbruik is het anders. Dan is alcohol even verwerpelijk als nicotine.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Vrijheid is binnen een Democratie een groot goed waar we zuinig op moeten zijn. Als de vrijheid van de ene de vrijheid van de ander belemmert dient zulks binnen een Democratie op een Democratische wijze opgelost te worden.dikkemick schreef: ↑18 dec 2022 11:12 Ook (veel) drinken is niet goed te praten. Echter, de meeste mensen weten maat te houden met drinken. Het is mogelijk om alleen in het weekend te drinken zonder dat je doordeweeks je werk met de broodnodige drankpauzes moet onderbreken. Hoe anders is dat met roken?
Wat op de openbare ruimte plaatsvindt dient de overheid op toe te zien en wetten/regels te handhaven, maar tenzij daar zwaarwegende redenen voor zijn dient de overheid in principe buiten de privésfeer te blijven.
Alcohol is niet verwerpelijk, althans,
net zo min verwerpelijk als liefde, want
liefde maakt meer kapot
dan alcohol goed kan maken ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Kijk, dit is tegeltjeswijsheid waar je iets mee kuntHierEnNu schreef: ↑18 dec 2022 11:42Vrijheid is binnen een Democratie een groot goed waar we zuinig op moeten zijn. Als de vrijheid van de ene de vrijheid van de ander belemmert dient zulks binnen een Democratie op een Democratische wijze opgelost te worden.dikkemick schreef: ↑18 dec 2022 11:12 Ook (veel) drinken is niet goed te praten. Echter, de meeste mensen weten maat te houden met drinken. Het is mogelijk om alleen in het weekend te drinken zonder dat je doordeweeks je werk met de broodnodige drankpauzes moet onderbreken. Hoe anders is dat met roken?
Wat op de openbare ruimte plaatsvindt dient de overheid op toe te zien en wetten/regels te handhaven, maar tenzij daar zwaarwegende redenen voor zijn dient de overheid in principe buiten de privésfeer te blijven.
Alcohol is niet verwerpelijk, althans,
net zo min verwerpelijk als liefde, want
liefde maakt meer kapot
dan alcohol goed kan maken ...
Gevoel Liefde maakt meer stuk dan drank goed kan maken.jpg
Verder is vrijheid in de openbare ruimte ook mijn vrijheid.
Buurman rookt, IK word beperkt in mijn vrijheid
Buurman drinkt en ik heb er (mits hij niet gaat lopen lallen) geen last van.
En hoe buurman zich ook klemzuipt, ik krijg er geen levercirrose van. Hoe anders is dat als ik maar blijf meeroken?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Maar als meer mensen alcohol drinken of roken, gaan r kosten komen, medisch, verkeerstechnisch, etc..
Dan gaat t om kosten-veilig leven, hetgeen in ver doorgevoerde zin miskien wat beperkend gaat worden.
Misschien moet r gekeken worden naar wat r achter verslaving of maatschappij-schadend compensatie-gedrag zit ?
* happens
Ja, zo loopt de knieschijf schieten topic ook. Hoe zorg je ervoor dat die snuivende hoodies tevreden worden? Ik denk nooit. Meer geld is meer dope.MZP schreef: ↑18 dec 2022 12:20Maar als meer mensen alcohol drinken of roken, gaan r kosten komen, medisch, verkeerstechnisch, etc..
Dan gaat t om kosten-veilig leven, hetgeen in ver doorgevoerde zin miskien wat beperkend gaat worden.
Misschien moet r gekeken worden naar wat r achter verslaving of maatschappij-schadend compensatie-gedrag zit ?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Sterker nog Mick, waren t alleen maar die snuivende hoodies...
Tijdje terug was r op tv Neerlandse geschiedenis.
Industriele revolutie.
Arbeiders: zuipen.
Welgestelde burgerij: protest-acties tegen alcolhol.
Oorzaak: armoe, ongelukkig zijn.
Of, oorlog Vietnam.
Amerikaanse dienstplichtigen: aan de drugs.
Oorzaak: doodangst, ongelukkig zijn.
Weer thuis: veelal einde verslaving.
Rode draad: niet gelukkig zijn.
Uiteraard zullen r mensen zijn die om andere redenen conflict veroorzaken.
Tijdje terug was r op tv Neerlandse geschiedenis.
Industriele revolutie.
Arbeiders: zuipen.
Welgestelde burgerij: protest-acties tegen alcolhol.
Oorzaak: armoe, ongelukkig zijn.
Of, oorlog Vietnam.
Amerikaanse dienstplichtigen: aan de drugs.
Oorzaak: doodangst, ongelukkig zijn.
Weer thuis: veelal einde verslaving.
Rode draad: niet gelukkig zijn.
Uiteraard zullen r mensen zijn die om andere redenen conflict veroorzaken.
* happens
Dus alle mensen die roken zijn in diepste zin ongelukkig?
Kijk, ik kan 's avonds in t weekend een biertje drinken en daar van genieten. Niet omdat ik ongelukkig ben, maar gewoon omdat ik dat zo nu en dan lekker vind. Doordeweeks drink ik per definitie niet en soms vergeet ik het in het weekend ook omdat een glas sap ook best lekker kan zijn.
De roker echter, die MOET de dosis nicotine binnen krijgen, anders wordt ie inderdaad ongelukkig. Cold Turkey heet dat
Kijk, ik kan 's avonds in t weekend een biertje drinken en daar van genieten. Niet omdat ik ongelukkig ben, maar gewoon omdat ik dat zo nu en dan lekker vind. Doordeweeks drink ik per definitie niet en soms vergeet ik het in het weekend ook omdat een glas sap ook best lekker kan zijn.
De roker echter, die MOET de dosis nicotine binnen krijgen, anders wordt ie inderdaad ongelukkig. Cold Turkey heet dat
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nee, ik denk niet dat -alle- mensen die roken in diepste zin ongelukkig zijn.
R is in deze wereld wel een hoop compensatie-gedrag, conflict, inefficientie,
en ik heb t vermoeden dat dit te maken heeft met een tekort aan geluk, tevredenheid.
R zijn volgens mij ook een hoop rokers die willen stoppen, maar de kracht niet kunnen vinden om zulks te doen.
Ze stoppen, voelen een fysieke behoefte, ervaren tegenslag, miskien komt r wat oudzeer boven, en grijpen dan maar weer naar een paf,
iets dat dan heel even bevredigend werkt maar dat ook zo zn schaduwkant heeft.
Al was t maar dat jij van nabije paffers geÏrriteerd raakt ?
Dikkemick: "Met bijna religieus fundamentalistisch fanatisme ben ik tegen roken, puur omdat die ranzige lucht mijn reukorgaan penetreert."
T kan ook dat je, net als bij af en toe een biertje-drinken, t gewoon lekker vind om af en toe s -fel tegen te zijn-.
* happens
Nou, hier niet van iedereen. Er lijken nog mensen te zijn met de insteek: Een tevreden roker is geen onruststoker.
Helaas gaat die vlieger niet op.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Zo begon het ook ooit met de drooglegging in Amerika, weet je nog?HierEnNu schreef: ↑16 dec 2022 04:16De overheid heeft de plicht om de volksgezondheid te beschermen. Kinderen die zichzelf en anderen opzettelijk blootstellen aan kankerverwekkende stoffen lijkt me een goede reden om in te grijpen, ook indien ouders zulks toestaan.lost and not found yet! schreef: ↑15 dec 2022 22:15 Als je wilt roken moet je gewoon roken zolang je er anderen niet mee lastig valt! Ben je minderjarig en wil je roken dan zijn je ouders verantwoordelijk! Wat een onzin allemaal!
Waarom jij zulks onzin noemt is mij een raadsel. Wat is er onzin aan de oplossing[?] waar men in Nieuw Zeeland voor gekozen heeft, zodat steeds meer jeugdigen op die manier steeds minder vaak in de verleiding zullen komen om dat eerste sigaretje op te steken?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Bevlogen
Geen idee! Is de jeugd massaal aan het slurpen geslagen? Waar dan? En laat ik eerst vragen wat je met slurpen bedoelt! Roken? Drinken?dikkemick schreef: ↑16 dec 2022 06:51Nee, helaas. Ik heb de oplossing niet. Voorlichting leek HET middel, maar schiet overduidelijk tekort. Jij als voorstander van zelfbeschikking vind het wrschl uitstekend dat de jeugd massaal aan t slurpen is geslagen?lost and not found yet! schreef: ↑15 dec 2022 22:16Dus? Kom maar op met je oplossing! Ben benieuwd! Je kunt het!dikkemick schreef: ↑15 dec 2022 11:53 Allemaal leuk en aardig, maar mijn eerste actie was een knuppel op de knieschijf bij hooligans die andermans spullen moedwillig vernielen.
Is een andere orde van grootte dan die stinkende rokers die min of meer geaccepteerd overlast veroorzaken. Zij slopen voor het grootste gedeelte alleen hun eigen lijf en in mindere mate dat van (niet-rokende) omstanders. Hier komt in eerste instantie preventief ontmoedigen aan de orde. Dit heeft alleen bij de hoodie hooligans helemaal geen effect. Bij rokers blijkbaar minimaal omdat er door de jeugd weer meer gerookt wordt.
En wat blijft er dan over? Duurder maken van die verslavende stokken? Dan komt de illegaliteit in beeld. Nog meer voorlichting? Misschien.
De knuppel (of kogel) gaat hier te ver omdat die rokers eigenlijk zichzelf fysiek al straffen.
We will dance again!
- Bevlogen
En douw je het de illegaliteit in! Probleem opgelost??
We will dance again!
- Bevlogen
Dikkemick schreef:
Het levert een verrekte hoeveelheid belastinggeld op! Dat dan weer wel!Nog meer voordelen aan roken die ik vergeet?
We will dance again!