Je hebt ook al de ergerlijke gewoonte van naast de kwestie te antwoorden als dat in je kraam past :OpSafari schreef:Rustig an.Digit schreef: Als die Chinees mijn kat steelt (voor welke reden dan ook), dan is hij een dief. Als ik een gekochte biefstuk opeet, dan heeft geen enkele dierenliefhebber daar ook maar één moer mee te maken !
Duidelijk ?
Heeft u niet liever dat de Chinees uw kat steelt en fijn verzorgt dan uw kat steelt en opeet? Dat is totaal irrelevant?
OpSafari schreef:Zoals u een Chinees die uw huiskat opeet veroordeelt, kan een dierenliefhebben een vleeseter veroordelen. Een chinees kan een westerling niet veroordelen omdat hij geen huiskatten opeet. Evengoed kunt u, vleeseter, een vegetariër niet veroordelen op zijn eetgewoonten.
Het stelen van katten is een misdrijf. Het opeten ervan is hier (volgens de normen van de overgrote meerderheid) sociaal laakbaar, maar niet voor die chinees. Vlees eten is géén van beide, dát is de kern.Digit schreef:Als die Chinees mijn kat steelt (voor welke reden dan ook), dan is hij een dief. Als ik een gekochte biefstuk opeet, dan heeft geen enkele dierenliefhebber daar ook maar één moer mee te maken !
Vandaar dat je oorspronkelijke bewering een drogreden was, wat je nu probeert toe te dekken !
Digit