axxyanus schreef: ↑09 okt 2023 18:09HierEnNu schreef: ↑09 okt 2023 17:25axxyanus schreef:Jullie blijven maar discriminatie aanhalen alsof het discriminatie zou zijn als bv een (jeugd)theater het quota aan drag queens tijdens hun jaar niet zou halen. Beslissen om geen drag queens op het podium te brengen is geen discriminatie zoals bv beslissen om enkel blanke acteurs op het podium zetten wel discriminatie is.
Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.
Ja en? Drag queen is zoiets als kabouter, elf of heks.
Er zullen inderdaad best wel Drag Queens zijn die zich soms verkleden als kabouter, elf of heks, en ook andersom, nou en? Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.
axxyanus schreef:Er wordt niemand gediscrimineerd als iemand die een voorleesuutje zou organiseren zou beslissen om geen elfen op te voeren als voorlezer. Het idee dat elfen daardoor gediscrimineerd zouden worden is gewoon belachelijk omdat niemand elf is Elf is wat iemand op een bepaald moment vertolkt. Je hebt eventueel mensen die elven vertolken als beroep hebben maar dat is het dan.
Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.
axxyanus schreef:Op de zelfde manier is niemand drag.
Een Drag Queen die kleuters voorleest uit een kinderboek
IS op dat moment een Drag Queen.
axxyanus schreef:Je hebt enkel drag vertolkers, mensen die als beroep hebben om een drag te vertolken.
Welnee, hoe kom je daar nou weer bij?
Zelfs oud voetballer Jan Mulder kan en mag een Drag Queen zijn,
gewoon op het moment dat hij daar zelf voor kiest!
AD 09-09-23, 16:00 schreef:
Jan Mulder in Make up your mind. © VTM
Jan Mulder ontroert met deelname Vlaamse Make up your mind:
‘Leve de dragqueens’

,,Ik wilde eerst niet meedoen, want dit is natuurlijk niks voor mij. Maar toen belden ze na drie weken terug en in die tijd had ik vreselijke artikelen gelezen over bespugen en beschimpen van de dragqueens in Nederland”, legt hij uit, verwijzend naar de mishandeling van de bekende dragqueen Envy Peru in juli. ,,Ik las die kranten en vond het zo erg, om nog maar te zwijgen van hoe die mensen behandeld worden in Amerika of Italië.’’
Achteraf vond Mulder Make up your mind een ervaring om nooit te vergeten. ,,Ik vind het eigenlijk een vrolijke kunst. Zelfs ík heb een soort Picasso-hoofd, maar wel na drie uur schminken. Ik wil solidair zijn, ik dacht: één keer in mijn leven stel ik een daad! Leve de dragqueen!”
Mooi toch? Leve de Drag Queens! Waarom ook niet?
Zouden meer mensen moeten doen,
als Drag Queen voorlezen aan kleuters uit een kinderboek,
heel normaal en acceptabel ...
axxyanus schreef:Maar niemand is verplicht om aan een bepaald quota van drag vertolkingen te voldoen in de vertoningen die die organiseert. Dus neen het is geen discrimnatie als iemand die voorleesuurtje organiseert, daarbij beslist om daar nooit een dragvertolking aan te koppelen, net zoals het geen discriminatie is als die persoon zou beslissen om daarbij nooit een elfvertolking aan te koppelen.
Daar gaat de discussie niet over!
Iemand willen verbieden om in verband met de pride tijdens een voorleesuurtje uit een kinderboek kleuters voor te lezen omdat die persoon op dat moment een Drag Queen is, dat is discriminatie volgens de Nederlandse grondwet Artikel 1 lid 2.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.