'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 09 okt 2023 17:25
axxyanus schreef: 09 okt 2023 10:56
HierEnNu schreef: 09 okt 2023 09:45Net als bij racisme kunnen de opvattingen van kinderen over discriminatie variëren en worden ze beïnvloed door hun opvoeding en omgeving. Kinderen worden niet geboren met de overtuiging dat discriminatie van Drag Queens normaal en acceptabel is, maar ze zullen deze opvattingen ontwikkelen als ze worden blootgesteld aan discriminatoire denkbeelden of gedragingen in hun omgeving.
Maar Drag Queens zijn niet normaal en acceptabel.
En vervolgens er weer van allerlei andere mensen bij slepen die volgens jouw mening[!]
ook gediscrimineerd mogen worden als het op voorlezen van kleuters uit een kinderboek aan komt. Let's agree to disagree in plaats van in ja/nee te vervallen? Mijn mening ten aanzien van Drag Queens die kleuters uit een kinderboek voorlezen:
  • Drag Queens zijn heel normaal en acceptabel. Drag Queens zijn artiesten die optreden in extravagante en vaak overdreven kostuums en make-up, meestal met een komisch of dramatisch karakter. Ze spelen vaak met genderexpressie en gebruiken hun kunst als een vorm van zelfexpressie en entertainment.
Je bevestigt mijn punt. Drag queen is een opvoering. Voor opvoeringen zijn er specifieke tijden en plaatsen voorzien. In tegenstelling tot wat normaal en acceptabel is, wat gewoon altijd kan.
axxyanus schreef:Net zomin als clowns, mime spelers, zwarte pieten, elf, spook, heks, fee, tovenaar, sinterklaas of de kerstman normaal en acceptabel zijn. Dat zijn allemaal rollen die mensen op bepaalde momenten kunnen spelen maar het is niet normaal dat iemand in een dergelijke rol bv zijn dagelijkse boodschappen zou gaan doen.
Het gaat over het geplande voorlezen van kleuters uit een kinderboek binnen een vooraf bepaalde en bij de ouders bekende setting. Zulk soort optreden[!] gebeurd ook met regelmaat door de door jou genoemde acteurs en ook dat is heel normaal en algemeen geaccepteerd.
Er is een verschil tussen iets is normaal en acceptabel en iets is normaal en acceptabel als opvoering. Als jij enkel dat laatste bedoelde, heb ik geen probleem met je bewering maar dat was mij niet duidelijk.

axxyanus schreef:Ik weet niet hoe de toestand in Nederland is maar in België is het verboden om onherkenbaar over straat te lopen. (Met uitzondering als men deelneemt aan een evenement, als men bv naar een verkleedbal of aan een processie meedoet)
Tijdens de Coronapandemie was onder bepaalde omstandigheden jezelf onherkenbaar maken zelfs verplicht.
Ja en? Dat er in uitzonderlijke omstandigheden, uitzonderlijke regels van kracht zijn, verandert niets aan de algemene wetgeving.
axxyanus schreef:
HierEnNu schreef: 09 okt 2023 09:45 Het is van groot belang om kinderen te onderwijzen over gelijkheid, respect voor anderen en het schadelijke karakter van discriminatie. Ouders, opvoeders en de maatschappij als geheel kunnen een rol spelen in het vormen van de opvattingen van kinderen over dit onderwerp.
Dat heeft niets met drag queens te maken. Ik hoef helemaal geen respect te hebben voor tovenaars, clowns, drag queens of de kerstman. Ik mag van oordeel zijn dat dat een rol is die beter niet gespeeld zou worden. Wat je hier doet is verwarring scheppen tussen de persoon en wat ze op dat moment doen. Als ik geen tovenaars of drag queens wil tijdens de voorstellingen die ik organiseer dan is dat geen discriminatie. Zolang ik geen onderscheid maak in wie ik aanneem en enkel de rol beperk die ik toelaat is er geen sprake van discriminatie.
Je bent slecht op de hoogte van de Nederlandse grondwet!

Deze discussie gaat wel degelijk over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek:
Neen, dat is het niet. Als iemand die voorleesuurtje organiseert, er daarbij nooit voor kiest om een drag queen te laten voorlezen, dan is dat geen discriminatie. Net zoals het geen discriminatie is wanneer die er voor kiest om geen kabouters te laten voorlezen. Om de hele eenvoudige reden dat kabouter en drag queen geen bevolkingsgroepen zijn maar rollen die door om het even wie gespeeld kunnen worden en dat wie een drag queen of kabouter kan spelen ook een andere rol op zich kan nemen. Als er mensen zijn die enkel en alleen een drag queen of een kabouter willen spelen en daarom nooit bij die organisator aan de bak kunnen komen dan is dat enkel en alleen hun verantwoordelijkheid. Niemand hoeft zich iets aan te trekken van de beperkingen die deze mensen zichzelf opleggen.
axxyanus schreef:Jullie blijven maar discriminatie aanhalen alsof het discriminatie zou zijn als bv een (jeugd)theater het quota aan drag queens tijdens hun jaar niet zou halen. Beslissen om geen drag queens op het podium te brengen is geen discriminatie zoals bv beslissen om enkel blanke acteurs op het podium zetten wel discriminatie is.
Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.
Ja en? Drag queen is zoiets als kabouter, elf of heks. Er wordt niemand gediscrimineerd als iemand die een voorleesuutje zou organiseren zou beslissen om geen elfen op te voeren als voorlezer. Het idee dat elfen daardoor gediscrimineerd zouden worden is gewoon belachelijk omdat niemand elf is Elf is wat iemand op een bepaald moment vertolkt. Je hebt eventueel mensen die elven vertolken als beroep hebben maar dat is het dan. Op de zelfde manier is niemand drag. Je hebt enkel drag vertolkers, mensen die als beroep hebben om een drag te vertolken. Maar niemand is verplicht om aan een bepaald quota van drag vertolkingen te voldoen in de vertoningen die die organiseert. Dus neen het is geen discrimnatie als iemand die voorleesuurtje organiseert, daarbij beslist om daar nooit een dragvertolking aan te koppelen, net zoals het geen discriminatie is als die persoon zou beslissen om daarbij nooit een elfvertolking aan te koppelen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 09 okt 2023 18:09
axxyanus schreef:Jullie blijven maar discriminatie aanhalen alsof het discriminatie zou zijn als bv een (jeugd)theater het quota aan drag queens tijdens hun jaar niet zou halen. Beslissen om geen drag queens op het podium te brengen is geen discriminatie zoals bv beslissen om enkel blanke acteurs op het podium zetten wel discriminatie is.
Ja en? Drag queen is zoiets als kabouter, elf of heks.
Er zullen inderdaad best wel Drag Queens zijn die zich soms verkleden als kabouter, elf of heks, en ook andersom, nou en? Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.

axxyanus schreef:Er wordt niemand gediscrimineerd als iemand die een voorleesuutje zou organiseren zou beslissen om geen elfen op te voeren als voorlezer. Het idee dat elfen daardoor gediscrimineerd zouden worden is gewoon belachelijk omdat niemand elf is Elf is wat iemand op een bepaald moment vertolkt. Je hebt eventueel mensen die elven vertolken als beroep hebben maar dat is het dan.

axxyanus schreef:Op de zelfde manier is niemand drag.
Een Drag Queen die kleuters voorleest uit een kinderboek IS op dat moment een Drag Queen.

axxyanus schreef:Je hebt enkel drag vertolkers, mensen die als beroep hebben om een drag te vertolken.
Welnee, hoe kom je daar nou weer bij?
Zelfs oud voetballer Jan Mulder kan en mag een Drag Queen zijn,
gewoon op het moment dat hij daar zelf voor kiest!
AD 09-09-23, 16:00 schreef:

Jan Mulder in Make up your mind. © VTM

Jan Mulder ontroert met deelname Vlaamse Make up your mind:

‘Leve de dragqueens’

:scissors:
,,Ik wilde eerst niet meedoen, want dit is natuurlijk niks voor mij. Maar toen belden ze na drie weken terug en in die tijd had ik vreselijke artikelen gelezen over bespugen en beschimpen van de dragqueens in Nederland”, legt hij uit, verwijzend naar de mishandeling van de bekende dragqueen Envy Peru in juli. ,,Ik las die kranten en vond het zo erg, om nog maar te zwijgen van hoe die mensen behandeld worden in Amerika of Italië.’’

Achteraf vond Mulder Make up your mind een ervaring om nooit te vergeten. ,,Ik vind het eigenlijk een vrolijke kunst. Zelfs ík heb een soort Picasso-hoofd, maar wel na drie uur schminken. Ik wil solidair zijn, ik dacht: één keer in mijn leven stel ik een daad! Leve de dragqueen!”
:scissors:
Mooi toch? Leve de Drag Queens! Waarom ook niet?
Zouden meer mensen moeten doen,
als Drag Queen voorlezen aan kleuters uit een kinderboek,
heel normaal en acceptabel ...
axxyanus schreef:Maar niemand is verplicht om aan een bepaald quota van drag vertolkingen te voldoen in de vertoningen die die organiseert. Dus neen het is geen discrimnatie als iemand die voorleesuurtje organiseert, daarbij beslist om daar nooit een dragvertolking aan te koppelen, net zoals het geen discriminatie is als die persoon zou beslissen om daarbij nooit een elfvertolking aan te koppelen.
Daar gaat de discussie niet over!

Iemand willen verbieden om in verband met de pride tijdens een voorleesuurtje uit een kinderboek kleuters voor te lezen omdat die persoon op dat moment een Drag Queen is, dat is discriminatie volgens de Nederlandse grondwet Artikel 1 lid 2.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

axxyanus schreef: 09 okt 2023 10:56
HierEnNu schreef: 09 okt 2023 09:45 Net als bij racisme kunnen de opvattingen van kinderen over discriminatie variëren en worden ze beïnvloed door hun opvoeding en omgeving. Kinderen worden niet geboren met de overtuiging dat discriminatie van Drag Queens normaal en acceptabel is, maar ze zullen deze opvattingen ontwikkelen als ze worden blootgesteld aan discriminatoire denkbeelden of gedragingen in hun omgeving.
Maar Drag Queens zijn niet normaal en acceptabel.

Net zomin als clowns, mime spelers, zwarte pieten, elf, spook, heks, fee, tovenaar, sinterklaas of de kerstman normaal en acceptabel zijn. Dat zijn allemaal rollen die mensen op bepaalde momenten kunnen spelen maar het is niet normaal dat iemand in een dergelijke rol bv zijn dagelijkse boodschappen zou gaan doen. Ik weet niet hoe de toestand in Nederland is maar in België is het verboden om onherkenbaar over straat te lopen. (Met uitzondering als men deelneemt aan een evenement, als men bv naar een verkleedbal of aan een processie meedoet)
Dus jij vindt:
Pipo de Clown, Marcel Marceau, Zwarte Piet, Tinkelbel uit Peter Pan, Het spookje Casper, Eucalipta uit Paulus de Boskabouter, De goede Fee uit assepoester, De Ti-Ta-Tovenaar, Sinterklaas, en de Kerstman niet normaal en acceptabel. Het lijkt mij dat als ze niet geschikt zijn om voor te lezen, we al deze boeken, hoorspelen, Televisieprogramma’s en films bij de kinderen vandaan moeten houden. Het mag een wonder heten dat iemand als ik, die ze vrijwel allemaal beluisterd en bekeken heeft, er geen trauma aan heeft over gehouden!

Mijn excuses aan jongere forumleden, die wellicht niet de Televisieprogramma's (zoals Pipo de Clown) heeft gezien die ik in mijn jeugd heb gezien. Maar ik heb een google search gedaan op de clown, mime-speler elf, spook, heks, fee en tovernaar, die als eerste bij mij op kwam. (en ik ben 73 jaar oud)
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 10 okt 2023 03:40:scissors:

Mijn excuses aan jongere forumleden, die wellicht niet de Televisieprogramma's (zoals Pipo de Clown) heeft gezien die ik in mijn jeugd heb gezien. Maar ik heb een google search gedaan op de clown, mime-speler elf, spook, heks, fee en tovernaar, die als eerste bij mij op kwam. (en ik ben 73 jaar oud)
Ik ken alleen Marcel Marceau niet, maar ja, ik ben nog jong, bijn 67! :lol:

Slijtage Kkrokant.jpg
.
.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 10 okt 2023 03:40 Pipo de Clown, Marcel Marceau, Zwarte Piet, Tinkelbel uit Peter Pan, Het spookje Casper, Eucalipta uit Paulus de Boskabouter, De goede Fee uit assepoester, De Ti-Ta-Tovenaar, Sinterklaas, en de Kerstman niet normaal en acceptabel. Het lijkt mij dat als ze niet geschikt zijn om voor te lezen, we al deze boeken, hoorspelen, Televisieprogramma’s en films bij de kinderen vandaan moeten houden. Het mag een wonder heten dat iemand als ik, die ze vrijwel allemaal beluisterd en bekeken heeft, er geen trauma aan heeft over gehouden!
Ik stel voor dat je mijn vorige bijdragen herleest waarin ik uitleg wat ik juist bedoel met niet normaal en acceptabel en dat dat niet automatisch betekent ongeschikt om voor te lezen.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Eensch. Een dragqueen KAN misschien beter voorlezen dan ik.qua intonatie, inleving etc, maar het doel klopt op doe leeftijd niet. Ze leest niet voor omdat ze de voorleeswedstrijd als "hij" altijd wint. Ik wil die dubbele intentie niet op 3 jarige leeftijd!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 10 okt 2023 02:58
axxyanus schreef: 09 okt 2023 18:09
HierEnNu schreef: 09 okt 2023 17:25Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.
Ja en? Drag queen is zoiets als kabouter, elf of heks.
Er zullen inderdaad best wel Drag Queens zijn die zich soms verkleden als kabouter, elf of heks, en ook andersom, nou en? Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.
.
Neen, daar gaat de discussie niet over. Dat is hoe we dat verwoorden omdat dat korter is. Maar hier zorgt deze verwoording voor misverstanden.
Waar deze discussie over gaat is over personen die een Drag Queen vertolken tijdens een voorleesuurtje.
HierEnNu schreef: 10 okt 2023 02:58
axxyanus schreef:Er wordt niemand gediscrimineerd als iemand die een voorleesuutje zou organiseren zou beslissen om geen elfen op te voeren als voorlezer. Het idee dat elfen daardoor gediscrimineerd zouden worden is gewoon belachelijk omdat niemand elf is Elf is wat iemand op een bepaald moment vertolkt. Je hebt eventueel mensen die elven vertolken als beroep hebben maar dat is het dan.
...
axxyanus schreef:Op de zelfde manier is niemand drag.
Een Drag Queen die kleuters voorleest uit een kinderboek IS op dat moment een Drag Queen.
Wettelijk gezien is dat totaal onbelangrijk.

Waar het om gaat is dat wie een toneelstuk, voorleesuurtje of andere opvoeringen organiseert mag kiezen welke vertolkingen hij wil en welke niet en dat die daar geen enkele rationele reden voor moet geven. Net zoals iemand die voedsel verkoopt daarbij helemaal vrij is in welk voedsel die aanbied en welk niet en daar geen enkele rationele reden voor moet geven.

Dus als zo'n organisator beslist dat hij geen drag vertolkingen wil (tijdens voorleesuurtje) dan is dat geen discriminatie om de heel eenvoudige reden dat de beperkingen niet gericht zijn op mensen en hun persoonlijke kenmerken maar op wat die vertolkt wil zien en wat niet en dat is volkomen legaal.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 10 okt 2023 07:48:scissors:

Dus als zo'n organisator beslist dat hij geen drag vertolkingen wil (tijdens voorleesuurtje) dan is dat geen discriminatie om de heel eenvoudige reden dat de beperkingen niet gericht zijn op mensen en hun persoonlijke kenmerken maar op wat die vertolkt wil zien en wat niet en dat is volkomen legaal.
Daar gaat de discussie over:
  • de organisator nodigde een Drag Queen uit om tijdens een voorleesuurtje uit een kinderboek voor te lezen aan kleuters. Uit de discussies wordt duidelijk dat er mensen zijn die om moverende redenen willen verbieden dat Drag Queens tijdens een voorleesuurtje uit een kinderboek voor mogen lezen aan kleuters:
    • DAT is discriminatie!
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 10 okt 2023 12:47

• de organisator nodigde een Drag Queen uit om tijdens een voorleesuurtje uit een kinderboek voor te lezen aan kleuters. Uit de discussies wordt duidelijk dat er mensen zijn die om moverende redenen willen verbieden dat Drag Queens tijdens een voorleesuurtje uit een kinderboek voor mogen lezen aan kleuters:
    • DAT is discriminatie!
Het heeft zo ontzettend niets met discriminatie te maken
Ik discrimineer drags niet. Ik vind het een wonderbaarlijk fenomeen, maar dat staat er buiten.
Het gaat mij erom dat het NIETS met kleuters te maken heeft. En dus voorzie ik andere motivaties.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 10 okt 2023 12:47

• DAT is discriminatie!
Ja en je kan daar over van mening verschillen in hoeverre dat aan te bevelen dan wel te verwerpen is en daar zijn argumenten voor en tegen aan te voeren.

Als je echter zo ver wil gaan om mensen die geen Drag Queen vertolking willen op zo'n uurtje, van discriminatie te beschuldigen dan heb je geen poot om op te staan. Moverende redenen impliceren niet automatisch discriminatie. De wet laat toe dat mensen bepaalde zaken vermijden om moverende redenen en de keuze in wat een organisator wil toelaten als vertolking valt daar onder.

Daarom zijn IMO Drag Queens geen goede keuze als je discriminatie bespreekbaar wil maken, omdat beperkingen opleggen die niet gericht zijn op mensen, en hun persoonlijke kenmerken maar die gericht zijn op de diensten/vertolkingen/zaken waar men naar op zoek is, niet vallen onder discriminatie.

Of men die beperkingen nu oplegt om moverende of andere redenen daar maakt de wet geen onderscheid in.
Peter van Velzen
Site Admin

axxyanus schreef: 10 okt 2023 07:17
Peter van Velzen schreef: 10 okt 2023 03:40 Pipo de Clown, Marcel Marceau, Zwarte Piet, Tinkelbel uit Peter Pan, Het spookje Casper, Eucalipta uit Paulus de Boskabouter, De goede Fee uit assepoester, De Ti-Ta-Tovenaar, Sinterklaas, en de Kerstman niet normaal en acceptabel. Het lijkt mij dat als ze niet geschikt zijn om voor te lezen, we al deze boeken, hoorspelen, Televisieprogramma’s en films bij de kinderen vandaan moeten houden. Het mag een wonder heten dat iemand als ik, die ze vrijwel allemaal beluisterd en bekeken heeft, er geen trauma aan heeft over gehouden!
Ik stel voor dat je mijn vorige bijdragen herleest waarin ik uitleg wat ik juist bedoel met niet normaal en acceptabel en dat dat niet automatisch betekent ongeschikt om voor te lezen.
Wees zo vriendelijk een link te plaatsen naar de plek waar je dat uitlegt. en leg alsjeblieft uit wat er niet acceptabel is aan de genoemde figuren en waarom je elk daarvan genoemd hebt. En wat ze met dit topic te maken hebben. Het komt op mij vrij warrig over!
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

axxyanus schreef: 10 okt 2023 07:48
HierEnNu schreef: 10 okt 2023 02:58 Er zullen inderdaad best wel Drag Queens zijn die zich soms verkleden als kabouter, elf of heks, en ook andersom, nou en? Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.
Neen, daar gaat de discussie niet over. Dat is hoe we dat verwoorden omdat dat korter is. Maar hier zorgt deze verwoording voor misverstanden.
Waar deze discussie over gaat is over personen die een Drag Queen vertolken tijdens een voorleesuurtje.
Niemand vertolkt een Drag Queen. Een Drag Queen is iemand die geen vrouw is en zichzelf ook niet als vrouw beschouwd en zich (soms) kleedt en schminkt zoals men dat van sommige vrouwen gewend is.

Iemand die een Drag-Queen vertolkt is als een acteur die een acteur speelt.
HierEnNu heeft volstrekt gelijk als jij beweert waarover de discussie gaat.

Jij probeert blijkbaar een zijtak te behandelen die betrekking heeft op discriminatie.
Ik ben het met je eens dat het niet uitnodigen van een Drag-Queen geen discriminatie is,
Maar eisen dat men geen Drag-Queen uitnodigt, is dat mogelijk wel. Tenzij men ook eist dat een vrouw die op dezelfde wijze is uitgedost niet wordt uitgenodigd, maakt men immers onderscheid op geslacht.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ALS je jonge kinderen al in verwarring wilt brengen ben je op de goede weg bezig. Want misschien valt t ze op dat er iemand anders schuil gaat onder die "vrouw" maar is dat werkelijk het doel van het voorlezen? Kinderen in verwarring brengen?
Die krijgen later nog genoeg voor hun kiezen als het lhbtqi alfabet verder uitgebreid is met diverse letters.
Komt tijd komt raad!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Peter van Velzen schreef: 11 okt 2023 02:20
axxyanus schreef: 10 okt 2023 07:48
HierEnNu schreef: 10 okt 2023 02:58 Er zullen inderdaad best wel Drag Queens zijn die zich soms verkleden als kabouter, elf of heks, en ook andersom, nou en? Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek.
Niemand vertolkt een Drag Queen. Een Drag Queen is iemand die geen vrouw is en zichzelf ook niet als vrouw beschouwd en zich (soms) kleedt en schminkt zoals men dat van sommige vrouwen gewend is.
Dat is allemaal naast de kwestie. Waar het om gaat is dat een Drag Queen zich over het algemeen kleed en schminkt voor een opvoering. Net zoals een Clown zich kleedt en schminkt voor een opvoering. Dus de Clown en de Drag Queen zijn een vertolking/opvoering.
Peter van Velzen schreef: 11 okt 2023 02:20 Jij probeert blijkbaar een zijtak te behandelen die betrekking heeft op discriminatie.
Dat is geen zijtak die ik begonnen ben.
Peter van Velzen schreef: 11 okt 2023 02:20 Ik ben het met je eens dat het niet uitnodigen van een Drag-Queen geen discriminatie is,
Maar eisen dat men geen Drag-Queen uitnodigt, is dat mogelijk wel. Tenzij men ook eist dat een vrouw die op dezelfde wijze is uitgedost niet wordt uitgenodigd, maakt men immers onderscheid op geslacht.
Men eist niet dat er geen Drag-Queen wordt uitgenodigd, men eist dat er geen drag acts (hoe verwatered ook) worden opgevoerd. Het gaat niet om de persoon, het gaat om de act/vertolking/opvoering. Eisen dat er geen spookacts worden opgevoerd (ook als dat zich zou beperken tot iemand die als spook verkleed is) is ook geen discriminatie.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ik zou het ook niet willen dat er mensen komen voorlezen die onder de tatoeages en piercings zitten en die overduidelijk tonen.
Ik weet dat er mensen zijn die zich hierom gediscrimineerd voelen, maar ik vind deze uitstraling ongezond voor jonge kinderen.
Ouders hebben het recht om kinderen van ongezonde zaken weg te houden, dus........
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie