Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Roken

Bericht door dikkemick »

Zelfs de tabaksplant uitroeien zal weinig effect hebben. De nicotine slurpers verzinnen wel iets creatiefs.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mensen denken dat dingen er prettiger door worden. Verslaving aan nicotine of noem maar wat. Zo cool.
Dat het lichaam er niet goed van wordt maakt dan niets uit, met cocaine of drank etc. net zo.
En dat ánderen risico's lopen en dus daarmee rekening houden is al helemáál niet mode tegenwoordig.
En al helemaal niet als ik in de buitenlucht rook in mijn eigen tuin waar IK wil doen wat IK wil...
En pas op want anders dreigt nog geweld ook.

Probeer die geest maar eens weg te krijgen...

En soorten planten of dieren uitroeien omdat mensen raar willen doen, daar kan ik helemáál niet tegen.
Dat doen we al massaal. En als je niet oppast roeien we onszelf of een ander volk ook nog uit !! :lol: :(
Mensen... volgens mij zou een herstart van dingen kunnen helpen, maar dat is uiteraard fantasie.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ja dan weet ik het ook niet meer hoor.
Net weer een adolescent en een zeventienjarige zien roken. Het houdt niet op, niet vanzelf...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Patiënten met 1 geamputeerd been (slechte vaten) die maar blijven roken.
Zelfbeschikkingsrecht hè?! Een groot goed.

Nee.... roken is niet goed te praten! Geen 1 enkel geldig excuus.

"Maar ik vind het lekker". NEE, dat is het niet. Er worden natuurlijk smaakstofjes ingestopt omdat die bladeren puur natuur niet te nassen zijn. Je zou dood gaan van de scherpe penetrante verstikkende misselijk makende rook.
Het is ook absoluut niet natuurlijk om een struik in de fik te steken en daar aan te gaan slurpen. DUS stoppen ze er stofjes in die misselijkheid tegen gaan.
Methaan (koeienscheten) is ook een bijproduct. Smakelijk ook!

"Maar het brengt rust in mijn hoofd" NEEN! Je wordt onrustig omdat je nicotine gebrek hebt. Omdat je verslaafd bent aan een harddrug.

"Het is zo gezellig" NEE!! Want je buren hebben toevallig een broertje dood aan die penetrante verstikkende geur. Weinig gezellig.

Nog meer voordelen aan roken die ik vergeet?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

In het kader van de misschien domme vragen: die Indianen vroeger stopten er toch geen additieven in? Of toch wel?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 16 dec 2022 20:11 In het kader van de misschien domme vragen: die Indianen vroeger stopten er toch geen additieven in? Of toch wel?
Leven die nog?
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Haha.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

In Bhutan, waar roken volledig verboden was omdat roken als een zonde beschouwd wordt want men gelooft daar dat de plant groeit uit het bloed van een duivelin, heeft men in verband met de Coronapandemie het verbod tijdelijk opgeheven om de vraag naar gesmokkelde sigaretten te temperen en, in theorie, het risico van grensoverschrijdende besmetting te verminderen.

31 augustus 2020
Boeddhistisch Bhutan staat roken sigaretten vanwege corona toch weer toe
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een verbod gebaseerd op geloof is niet nodig. We hebben knetterharde stinkende wetenschappelijke bewijzen die een verbod zouden legaliseren
Einstein/Mick
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

een Zelf-bewieroker
is geen onruststoker
* happens
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

MZP schreef: 17 dec 2022 13:43 een Zelf-bewieroker
is geen onruststoker
Dan heb jij zeker nooit van Donald Trump gehoord. :lol:
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 17 dec 2022 09:12 Een verbod gebaseerd op geloof is niet nodig. We hebben knetterharde stinkende wetenschappelijke bewijzen die een verbod zouden legaliseren
Is het niet absurd dat keiharde bewijzen geen verbod opleveren, maar het geloof in een duivelin wel?
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

B.S. schreef: 16 dec 2022 17:03 Ja dan weet ik het ook niet meer hoor.
Net weer een adolescent en een zeventienjarige zien roken. Het houdt niet op, niet vanzelf...
Ach, in je tienertijd wat uitproberen hoort bij het leven.
ChaimNimsky schreef:Is het niet absurd dat keiharde bewijzen geen verbod opleveren, maar het geloof in een duivelin wel?
Ook ophouden met roken gaat gemakkelijker wanneer je er een religieus geloof op nahoudt. Ik rookte ook in mijn tienertijd. Werd ervan bevrijd in de kracht van geloof in Jezus. :lol:
Blijkbaar is absurditeit wat de menselijke soort kenmerkt.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

In Finland (waar ik woon) rookt enkel nog 12% van de bevolking. Roken is hier equivalent geworden van "behoren tot de groep arm en/of ongeschoold" of "immigrant uit Rusland".

Ik googlede er even op. In Nederland schijnt 21% nog dagelijks te roken. Nog een heel groot verschil. Ik word tegenwoordig vrijwel nooit meer geconfronteerd met roken/rokers.

Toen ik 45 jaar geleden in Finland arriveerde was Finland nog heel bekend vanwege excessief alcoholgebruik en zag je met regelmaat gealcoholiseerde daklozen dronken rondlopen. Ook had Finland het hoogste cijfer zelfmoorden van Europa. Een hoop daarvan is inmiddels volledig verleden tijd.
Ik begrijp nu dat het te maken had met de nasleep van de tweede wereldoorlog. Honderdduizenden getraumatiseerde vaders en bij implicatie gezinnen die daaronder te lijden hadden.

Finnen drinken tegenwoordig nog wel iets meer alcohol dan Nederlanders, maar het verschil is niet groot (9 versus 7 liter alcohol per jaar). Heel bemoedigend voor de Finnen aangezien de grootste alcoholdrinkers ter wereld allemaal te vinden zijn in Oost-Europa. (Top vijf Modaviërs, 17½ liter, Belarussen (17), Litouwers (16), Russen (14½), Tjechen (14), Oekraïeners (14), Roemenen (13), Serviërs (12). Pas op de tiende plaats staat een land buiten Oost-Europa! (Australië). Of deze laatste statistieken (uit 2017) betrouwbaar zijn weet ik niet. Er wordt daar gezegd dat de Nederlanders 9,4 liter alcohol drinken per jaar, maar volgens de andere statistiek zou dat in 2017 maar 7 liter zijn.
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 17 dec 2022 16:10 Er wordt daar gezegd dat de Nederlanders 9,4 liter alcohol drinken per jaar, maar volgens de andere statistiek zou dat in 2017 maar 7 liter zijn.
Toen ik stopte met zuipen en er weer wat meer bloed in mijn alcohol kwam ging die statistiek wellicht van 9,4 naar 7? :D
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Plaats reactie