Mooi hé? Wel jammer dat sommige van hun opa's nog niet zo ver zijn ...
'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen
Moderator: Moderators
Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Neen, dat is niet mooi. Kinderen vinden ook racisme normaal en acceptabel. Het is maar welke waarden ze absorberen uit hun omgeving.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Als kinderen de 'waarde'[?] uit hun omgeving meekrijgen dat Drag Queens gediscrimineerd mogen/moeten worden wat het voorlezen uit kinderboeken betreft gaan ze discriminatie van andersuitzienden inderdaad normaal en acceptabel vinden. Dat is inderdaad niet mooi!
Net als bij racisme kunnen de opvattingen van kinderen over discriminatie variëren en worden ze beïnvloed door hun opvoeding en omgeving. Kinderen worden niet geboren met de overtuiging dat discriminatie van Drag Queens normaal en acceptabel is, maar ze zullen deze opvattingen ontwikkelen als ze worden blootgesteld aan discriminatoire denkbeelden of gedragingen in hun omgeving.
Het is van groot belang om kinderen te onderwijzen over gelijkheid, respect voor anderen en het schadelijke karakter van discriminatie. Ouders, opvoeders en de maatschappij als geheel kunnen een rol spelen in het vormen van de opvattingen van kinderen over dit onderwerp.
Door open gesprekken te voeren, kinderen bewust te maken van discriminatie en hen te leren om respectvol met anderen om te gaan, kunnen we bijdragen aan het voorkomen dat kinderen discriminatie als normaal en acceptabel beschouwen. Het is essentieel om kinderen aan te moedigen om zich uit te spreken tegen discriminatie en om actief bij te dragen aan een inclusieve en rechtvaardige samenleving.
Een voorleesuurtje tijdens de pride door een Drag Queen uit een kinderboek welk over de pride gaat is actief bij dragen aan een inclusieve en rechtvaardige samenleving.
Maar het heeft dus voor deze kinderen geen meerwaarde en dus doen we het voor de dramaqueen. En daar ben ik op tegen omdat zij de kinderen zo op totaal verkeerde wijze inzetten voor hun eigen erkennings-problematiek.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Moet je echt dit soort thema 's al verwerken in verhaaltjes voor deze leeftijdsgroep?
What's next? Hansje Hamas en de rammelende raketjes?
Pietje pietjerovitz Poetje en de Oekraïense oliebol?
De ranzige raamhoer?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
What's next? Eerder zoiets:
informatieavond bij de bieb voor opa's met voordrachten van Dikkemick:
- "Hoe opa's seksuele fantasie op hol slaat als die over Drag Queens fantaseert"
- chromis
- IT Tech. & Moderator
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Maar Drag Queens zijn niet normaal en acceptabel.HierEnNu schreef: ↑09 okt 2023 09:45 Net als bij racisme kunnen de opvattingen van kinderen over discriminatie variëren en worden ze beïnvloed door hun opvoeding en omgeving. Kinderen worden niet geboren met de overtuiging dat discriminatie van Drag Queens normaal en acceptabel is, maar ze zullen deze opvattingen ontwikkelen als ze worden blootgesteld aan discriminatoire denkbeelden of gedragingen in hun omgeving.
Net zomin als clowns, mime spelers, zwarte pieten, elf, spook, heks, fee, tovenaar, sinterklaas of de kerstman normaal en acceptabel zijn. Dat zijn allemaal rollen die mensen op bepaalde momenten kunnen spelen maar het is niet normaal dat iemand in een dergelijke rol bv zijn dagelijkse boodschappen zou gaan doen. Ik weet niet hoe de toestand in Nederland is maar in België is het verboden om onherkenbaar over straat te lopen. (Met uitzondering als men deelneemt aan een evenement, als men bv naar een verkleedbal of aan een processie meedoet)
Dat heeft niets met drag queens te maken. Ik hoef helemaal geen respect te hebben voor tovenaars, clowns, drag queens of de kerstman. Ik mag van oordeel zijn dat dat een rol is die beter niet gespeeld zou worden. Wat je hier doet is verwarring scheppen tussen de persoon en wat ze op dat moment doen. Als ik geen tovenaars of drag queens wil tijdens de voorstellingen die ik organiseer dan is dat geen discriminatie. Zolang ik geen onderscheid maak in wie ik aanneem en enkel de rol beperk die ik toelaat is er geen sprake van discriminatie.HierEnNu schreef: ↑09 okt 2023 09:45 Het is van groot belang om kinderen te onderwijzen over gelijkheid, respect voor anderen en het schadelijke karakter van discriminatie. Ouders, opvoeders en de maatschappij als geheel kunnen een rol spelen in het vormen van de opvattingen van kinderen over dit onderwerp.
Jullie blijven maar discriminatie aanhalen alsof het discriminatie zou zijn als bv een (jeugd)theater het quota aan drag queens tijdens hun jaar niet zou halen. Beslissen om geen drag queens op het podium te brengen is geen discriminatie zoals bv beslissen om enkel blanke acteurs op het podium zetten wel discriminatie is.
Onzin. Kinderen van die leeftijd pikken zo goed als niets op van een dergelijk eenmalig evenement. Plus dat een specifiek evenement rond drag queens dan nog eens verwarring schept door persoon en de rol die een persoon speelt door elkaar te halen.HierEnNu schreef: ↑09 okt 2023 09:45 Door open gesprekken te voeren, kinderen bewust te maken van discriminatie en hen te leren om respectvol met anderen om te gaan, kunnen we bijdragen aan het voorkomen dat kinderen discriminatie als normaal en acceptabel beschouwen. Het is essentieel om kinderen aan te moedigen om zich uit te spreken tegen discriminatie en om actief bij te dragen aan een inclusieve en rechtvaardige samenleving.
Een voorleesuurtje tijdens de pride door een Drag Queen uit een kinderboek welk over de pride gaat is actief bij dragen aan een inclusieve en rechtvaardige samenleving.
Zoals eerder opgemerkt, dit heeft niets met seks te maken. Het gaat over het voordeel voor kleuters en daT is er NIET! Blijft over, een voordeel voor die drags en dat doen ze maar ergens anders.HierEnNu schreef: ↑09 okt 2023 10:47What's next? Eerder zoiets:
informatieavond bij de bieb voor opa's met voordrachten van Dikkemick:
- "Hoe opa's seksuele fantasie op hol slaat als die over Drag Queens fantaseert"
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
en dat is de kern vh verhaal
je bent ertegen, je hebt geen idee van de eigenlijke inhoud van zo'n voorleesuurtje dus geef je er maar je eigen invulling aan die vooral gekleurd wordt daar je eigen onwetendheid en afkeer.
Het zal inmiddels als normaal worden beschouwd dat sommige mannen zich menen excessief te moeten uitdossen als 'vrouw', maar om te zeggen dat t veel voorkomend is. Moet ieder excessief gedrag de kans krijgen voor te lezen voor een doelgroep die er niets aan heeft?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat is een non sequitur omdat je toen gestopt bent met lezen.appelfflap schreef: ↑09 okt 2023 12:10en dat is de kern vh verhaal
je bent ertegen, je hebt geen idee van de eigenlijke inhoud van zo'n voorleesuurtje dus geef je er maar je eigen invulling aan die vooral gekleurd wordt daar je eigen onwetendheid en afkeer.
Voor mij betekent normaal en acceptabel, dat je zo over straat rondloopt, je boodschappen doet, gaat solliciteren en werken enz. Op die manier is drag queen zijn niet normaal en acceptabel net zoals rondlopen als circusartiest of sprookjesfiguur niet normaal en acceptabel is.
Maar dat iets op deze manier niet normaal en acceptabel is, zegt voor de rest niets over de geschiktheid van zo iemand in de rol als voorlezer.
Misschien zou je beter je best kunnen doen om op de inhoud van mijn bijdrage te reageren i.p.v. reflexmatig op sleutelwoorden.
-
appelfflap
- Banned
een foutieve conclusie
ik lees al je berichten
maar in dit topic is het elke keer een variatie op je afkeer
btw
ik kwam dit toevallig tegen omdat ik eens wou zien wat het nu met zo'n voorleesmoment op zich heeft.
Wat verschijnt op mijn google?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230324_96451719
En vervolgens er weer van allerlei andere mensen bij slepen die volgens jouw mening[!]axxyanus schreef: ↑09 okt 2023 10:56Maar Drag Queens zijn niet normaal en acceptabel.HierEnNu schreef: ↑09 okt 2023 09:45Net als bij racisme kunnen de opvattingen van kinderen over discriminatie variëren en worden ze beïnvloed door hun opvoeding en omgeving. Kinderen worden niet geboren met de overtuiging dat discriminatie van Drag Queens normaal en acceptabel is, maar ze zullen deze opvattingen ontwikkelen als ze worden blootgesteld aan discriminatoire denkbeelden of gedragingen in hun omgeving.
ook gediscrimineerd mogen worden als het op voorlezen van kleuters uit een kinderboek aan komt. Let's agree to disagree in plaats van in ja/nee te vervallen? Mijn mening ten aanzien van Drag Queens die kleuters uit een kinderboek voorlezen:
- Drag Queens zijn heel normaal en acceptabel. Drag Queens zijn artiesten die optreden in extravagante en vaak overdreven kostuums en make-up, meestal met een komisch of dramatisch karakter. Ze spelen vaak met genderexpressie en gebruiken hun kunst als een vorm van zelfexpressie en entertainment.
Diversiteit en verscheidenheid in genderexpressie en identiteit zijn normaal en acceptabel in de Nederlandse samenleving. Drag Queens dragen bij aan deze diversiteit en bieden een ruimte voor mensen om zich creatief uit te drukken en zichzelf te zijn. Discriminatie of vooroordelen tegenover Drag Queens of andere leden van de LGBTQ+-gemeenschap is onacceptabel en gaat in tegen de principes van gelijkheid en inclusie. Het is belangrijk om respectvol en begripvol te zijn ten opzichte van alle vormen van zelfexpressie en identiteit.
Het gaat over het geplande voorlezen van kleuters uit een kinderboek binnen een vooraf bepaalde en bij de ouders bekende setting. Zulk soort optreden[!] gebeurd ook met regelmaat door de door jou genoemde acteurs en ook dat is heel normaal en algemeen geaccepteerd.axxyanus schreef:Net zomin als clowns, mime spelers, zwarte pieten, elf, spook, heks, fee, tovenaar, sinterklaas of de kerstman normaal en acceptabel zijn. Dat zijn allemaal rollen die mensen op bepaalde momenten kunnen spelen maar het is niet normaal dat iemand in een dergelijke rol bv zijn dagelijkse boodschappen zou gaan doen.
Tijdens de Coronapandemie was onder bepaalde omstandigheden jezelf onherkenbaar maken zelfs verplicht. In Nederland hebben we identificatieplicht en zijn we vanaf 14 jaar verplicht ten alle tijde een IDbewijs bij ons te hebben. Onder bepaalde omstandigheden is gezichtsbedekkende kleding officieel verboden, zoals bijvoorbeeld in het openbaar vervoer en in overheidsgebouwen, maar 'onze' politie heeft officieel te kennen gegeven daar onder normale omstandigheden, mits men zich bij navraag wel legitimeert, niet op te handhaven.axxyanus schreef:Ik weet niet hoe de toestand in Nederland is maar in België is het verboden om onherkenbaar over straat te lopen. (Met uitzondering als men deelneemt aan een evenement, als men bv naar een verkleedbal of aan een processie meedoet)
Zover ik weet worden clowns, mime spelers, zwarte pieten, elfjes, spoken, heksen, feeën, tovenaars, sinterklazen en/of kerstmannen nooit gearresteerd vanwege hun verkleed zijn, want ook de politie vind zulks over het algemeen normaal en acceptabel!
In Nederland gaan zelfs sommige politiemensen verkleed als burger over straat.
Dat vind ik dus niet normaal en/of acceptabel!
Je bent slecht op de hoogte van de Nederlandse grondwet!axxyanus schreef:Dat heeft niets met drag queens te maken. Ik hoef helemaal geen respect te hebben voor tovenaars, clowns, drag queens of de kerstman. Ik mag van oordeel zijn dat dat een rol is die beter niet gespeeld zou worden. Wat je hier doet is verwarring scheppen tussen de persoon en wat ze op dat moment doen. Als ik geen tovenaars of drag queens wil tijdens de voorstellingen die ik organiseer dan is dat geen discriminatie. Zolang ik geen onderscheid maak in wie ik aanneem en enkel de rol beperk die ik toelaat is er geen sprake van discriminatie.HierEnNu schreef: ↑09 okt 2023 09:45 Het is van groot belang om kinderen te onderwijzen over gelijkheid, respect voor anderen en het schadelijke karakter van discriminatie. Ouders, opvoeders en de maatschappij als geheel kunnen een rol spelen in het vormen van de opvattingen van kinderen over dit onderwerp.
Deze discussie gaat wel degelijk over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboek:
- zulks is nota bene zelfs de titel van dit topic!
- 2 Onder onderscheid op grond van geslacht wordt mede verstaan onderscheid op grond van geslachtskenmerken, genderidentiteit en genderexpressie.
BRON: Overheid:
Algemene wet gelijke behandeling
Hoofdstuk 1. Gelijke behandeling van personen ongeacht hun godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid of burgerlijke staat
Deze discussie gaat over Drag Queens die kleuters voorlezen uit een kinderboekaxxyanus schreef:Jullie blijven maar discriminatie aanhalen alsof het discriminatie zou zijn als bv een (jeugd)theater het quota aan drag queens tijdens hun jaar niet zou halen. Beslissen om geen drag queens op het podium te brengen is geen discriminatie zoals bv beslissen om enkel blanke acteurs op het podium zetten wel discriminatie is.
Dat volwassen[?] mensen verward raken door hun opborrelende latente parafilieënaxxyanus schreef:Onzin. Kinderen van die leeftijd pikken zo goed als niets op van een dergelijk eenmalig evenement. Plus dat een specifiek evenement rond drag queens dan nog eens verwarring schept door persoon en de rol die een persoon speelt door elkaar te halen.HierEnNu schreef: ↑09 okt 2023 09:45Door open gesprekken te voeren, kinderen bewust te maken van discriminatie en hen te leren om respectvol met anderen om te gaan, kunnen we bijdragen aan het voorkomen dat kinderen discriminatie als normaal en acceptabel beschouwen. Het is essentieel om kinderen aan te moedigen om zich uit te spreken tegen discriminatie en om actief bij te dragen aan een inclusieve en rechtvaardige samenleving.
zodra ze geconfronteerd worden met een Drag Queen die kleuters voorleest uit een kinderboek zegt helemaal niets over hoe kinderen in ontwikkeling
omgaan met normale en acceptabele situaties.
Dat lees jij erin. Ik heb mijn specifieke redenen gegeven voor waarom ik een drag queen uurtje geen goed idee vind en die hebben niets met afkeer te maken.appelfflap schreef: ↑09 okt 2023 16:33een foutieve conclusie
ik lees al je berichten
maar in dit topic is het elke keer een variatie op je afkeer.
Ik heb dadelijk duidelijk gemaakt op welke manier ik die drag queens niet normaal en acceptabel vind. Tenzij jij er mij nu van verdenkt een afkeer te hebben van iedereen in circuskostuum of verkleed als sprookjesfiguur is uw afleiding geheel voor jouw rekening.
Ik heb daarop gereageerd omdat de bewering van HierEnNu dat drag queens normaal en acceptabel zijn, een heleboel context weglaat. Zoals negeren dat drag queen een rol is en het daarbij dus enkel normaal en acceptabel is in een context waarbij die rol wordt opgenomen. Net zoals een circuskostuum enkel normaal en acceptabel is in een circusact en niet noodzakelijk in andere omstandigheden. Ik hoef geen afkeer voor clowns of heksen te hebben om mijn bezwaren te uiten tegenover iemand die beweert dat clowns of heksen normaal en acceptabel zijn. Op de zelfde manier hoef ik geen afkeer van drag queens te hebben om mijn bezwaren te uiten tegenover iemand die beweert dat drag queens normaal en acceptabel zijn.
Ja en? Ik heb mijn eigen redenen om mijn bedenkingen te hebben bij een drag queen voorleesuurtje. Die verdwijnen niet omdat Dries van Langenhove zijn nummertje opvoert.appelfflap schreef: ↑09 okt 2023 16:33 ik kwam dit toevallig tegen omdat ik eens wou zien wat het nu met zo'n voorleesmoment op zich heeft.
Wat verschijnt op mijn google?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230324_96451719