Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door Rereformed »

Krautsjo schreef: Wat is het topic dan ?
Uiteraard godsdienstwaanzin.
Born OK the first time
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Rereformed schreef:
Krautsjo schreef: Wat is het topic dan ?
Uiteraard godsdienstwaanzin.
Dan is het altijd off-topic, immer van het pad(je) af en dat blijkt ook; anything goes.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef:
coby schreef:In ieder geval, bedankt he, Rereformed.
Je hoeft me nergens voor te bedanken hoor Coby. De reden waarvoor je me bedankt is eenvoudig een nieuwe waan die je jezelf wijsmaakt en wellicht voor twee dagen in je leven geldig is.
Ik ben enkel met je in gesprek geweest zodat je kan dienen als een afschrikwekkend voorbeeld van waar religieuze overgave op uit kan lopen wanneer instabiele mensen zich daaraan overgeven. Je hebt het met deze laatste reactie tot op een niet te overtreffen hoogtepunt weten te illustreren, zodat we we wel zo ongeveer klaar zijn in dit topic.
Mag ik me hierbij aansluiten?
Je verdiepen in (een) Godsdienst is tot daar aan toe, maar om alle besef van werkelijkheid dan te verliezen (door je blind over te geven), doet zelfs mijn atheïstische hart zeer.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

coby schreef: Bijna niet, een keer denk ik of twee. Jullie zijn heiliger. Dat was een vriend van mijn tweede exman. Die zat ook aan de alcohol en de drugs trouwens, maar ik heb 'm al een tijd niet meer gezien.
We vallen buiten het begrip heilig :) Als ik jou zo volg dan heb ik maar een saaie kennissenkring. Buiten het forum dan. Ik ontmoet hier altijd bijzondere mensen. Die vaak met het hoofd boven het maaiveld zitten. Ben je nog steeds aan het bidden?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Het is om je te bescheuren, maar tegelijkertijd is het doodeng dat mensen zo compleet gehersenspoeld zijn dat ze ieder gevoel voor realiteit kwijt zijn.

Ik hoop dat het ooit nog goed met je komt coby.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Erik schreef:Het is om je te bescheuren, maar tegelijkertijd is het doodeng dat mensen zo compleet gehersenspoeld zijn dat ze ieder gevoel voor realiteit kwijt zijn.

Ik hoop dat het ooit nog goed met je komt coby.
Ik hoop het ook. Voordat het echt te laat is.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Jammer dat we niet geloven. Dan konden we bidden voor Coby.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

@Coby,
ik zag jou ergens schrijven dat mensen jou uitmaken voor 'borderliner' en toen viel het kwartje bij mij. Vervelend voor je, maar zou er geen kern van waarheid in zitten die je zelf ook wel doorhebt. Als je deze diagnose wou ontkennen had je deze bewoordingen ook kunnen weglaten van dirt forum. Hoewel een duidelijker statement van instabiliteit niet nodig is.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henry II schreef:@Coby,
ik zag jou ergens schrijven dat mensen jou uitmaken voor 'borderliner' en toen viel het kwartje bij mij.
Voor mij ook. Ik heb dan ook geen zin om me er mee te vermaken. Eerder dan om te bescheuren is het voor mij hartverscheurend aangezien er weinig of niets aan gedaan kan worden. Maar het is wel duidelijk nu dat het geen zin heeft een verdere discussie met Coby te vervolgen.
Born OK the first time
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Henry II schreef:@Coby,
ik zag jou ergens schrijven dat mensen jou uitmaken voor 'borderliner' en toen viel het kwartje bij mij. Vervelend voor je, maar zou er geen kern van waarheid in zitten die je zelf ook wel doorhebt. Als je deze diagnose wou ontkennen had je deze bewoordingen ook kunnen weglaten van dirt forum. Hoewel een duidelijker statement van instabiliteit niet nodig is.
Natuurlijk zat er een kern van waarheid in. Het is maar goed dat ze me toen die kinderen tijdelijk af hebben genomen, want toen was het echt behoorlijk extreem.
Maar ik was er nog steeds niet helemaal van af. Iemand in de kerk zei afgelopen zondag dat ik er totaal anders uitzag en ik werd niet meer kwaad en geirriteerd toen mijn zoontje continu begon te jengelen (tja, mijn kinderen zijn niet gewend om uren braaf stil te zitten in een kerk, die willen lekker buiten spelen, neem het ze eens kwalijk).
Ik ben eigenlijk sinds die ervaring helemaal niet meer kwaad geworden. Daar geloven jullie vast geen biet van.
Ik zal eens een keer teruggaan naar die psychiater en me laten testen. Zij hadden het op papier gezet: een milde vorm van borderline. Goed idee. Jullie blij, hahaha, eindelijk gaat ze eens hulp zoeken.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Religie hoeft niet waar te zijn om te kunnen helpen met een dergelijke diagnose.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zou dit boek heel misschien nuttig kunnen zijn?
Maarten 't Hart: "Wie God verlaat heeft niets te vrezen"

Godsdienst(waanzin) laten voor wat het is en weer gelukkig worden met de werkelijkheid om je heen? Je storten in de kosmologie b.v. Muziek, poezie.... Zien hoe mooi alles om je heen werkelijk KAN zijn.
Iedere atheist is bereid je hierin te helpen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Als ik al jouw reacties op een rijtje zet, zie ik eigenlijk alleen maar een roep om hulp. Dat je nu antwoord denkt te hebben gevonden in je geloof is slechts tijdelijk. Natuurlijk biedt dit jou houvast, maar vestig je hoop op gezond verstand en niet op geloof. Met een dergelijke diagnose is instabiliteit niet veroorzaakt door zonde of ongeloof, of gebrek aan overgave aan Jezus. Het is iets diep in je en zal steeds weer de kop op steken. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt, maar dit forum lijkt mij niet de plaats op bevestiging te krijgen van je geloof. De meeste leden baseren hun visie op gezond verstand, dat wij allen van onze schepper hebben gekregen als je het zo wilt verwoorden. Dat zit ook in jou, al heb je daar misschien wat steun bij nodig. Maar wie ben ik, ik ben geen psychiater en heb alleen mijn verstand, net zoals jij trouwens, al denk je dat het de heilige Geest is die van buitenaf op je is neergedaald. Het licht van de waarheid zit in ieder mens en is gratis, daarvoor hoef je je niet te laten dopen of dagelijks voor te bidden of je te laten reinigen van je erfzonde. Veel geluk met het zoekn naar jezelf. Voor mij is Coby nu een gesloten boek.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Neem de rode pil coby.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
coby
Forum fan

Bericht door coby »

dikkemick schreef:Zou dit boek heel misschien nuttig kunnen zijn?
Maarten 't Hart: "Wie God verlaat heeft niets te vrezen"

Godsdienst(waanzin) laten voor wat het is en weer gelukkig worden met de werkelijkheid om je heen? Je storten in de kosmologie b.v. Muziek, poezie.... Zien hoe mooi alles om je heen werkelijk KAN zijn.
Iedere atheist is bereid je hierin te helpen.
Dat is nou aardig!
In ieder geval hebben jullie me ervoor behoed weer dagenlang Todd Bentley te gaan kijken. Ik stond nog in dubio eerlijk gezegd. Zal m'n broer er weer even voor gaan behoeden.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Plaats reactie