Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

Sararje schreef:
islamwomen schreef:
Sararje schreef:Ja heel fijn, maar toon maar eerst die Allah van je aan, daarna praten we verder, goed? En ajb niet spammen op dit forum want zo kennen we er nog een paar.
???
Jij pretendeert hier iets over allah, prima, maar ik vraag je om die aan te tonen, om daarna de discussie verder voort te kunnen zetten, is dat zoveel gevraagd?
wat moet ik aantonen?????
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

islamwomen schreef:
Sararje schreef:
islamwomen schreef: ???
Jij pretendeert hier iets over allah, prima, maar ik vraag je om die aan te tonen, om daarna de discussie verder voort te kunnen zetten, is dat zoveel gevraagd?
Nou, toon is aan dat allah bestaat bijvoorbeeld! :lol:

Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

2 Johannes 1:10,11 schreef:
Indien iemand tot u komt en [de christelijke] leer niet brengt, ontvangt hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken.
Henoch schreef:Breng jij een andere leer over Christus dan? Niet-gelovigen en Christus-ontkenners mag ik wel binnen laten.
Het is weer duidelijk dat Henoch zijn eigen Bijbel niet goed leest. Er staat namelijk niet: indien hij een andere leer dan het christendom brengt, maar: Indien hij de Christelijke leer niet brengt. En ongelovigen brengen de Christelijke leer niet, dus mag je dezen niet binnen laten.
Het is zo duidelijk dat zelfs een kind het kan snappen.

Ken je ook het vers van het stof van uw voeten schudden Henoch? Of heb je daar ook zo je eigen 'vertaling' bij.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

lost and not found yet! schreef:
islamwomen schreef:
Sararje schreef: Jij pretendeert hier iets over allah, prima, maar ik vraag je om die aan te tonen, om daarna de discussie verder voort te kunnen zetten, is dat zoveel gevraagd?

Vr. groet.
We weten dat Allah bestaat door:

De getuigenis die we hebben afgelegd tegenover Allah door ons bestaan op de Aarde.
De Fitrah de natuurlijke aanleg van de mens.
De Boeken en de Profeten die gestuurd zijn.
De wonderen van de schepping.

en wat vooral heel erg belangrijk is is de koran, heb jij die wel eens gelezen??
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

De getuigenis die we hebben afgelegd tegenover Allah door ons bestaan op de Aarde.
Dat zegt niets dat Allah bestaat. Als ik morgen zeg: "Ik geloof in het vliegend spagetthi monster en de onzichtbare paarse eenhoorn is zijn profeet" dan heb ik ook niets aangetoond over het bestaan van een van beide.
Verklaar je nader?

Zonder boeken geen allah of profeet dus opnieuw mag je je nader verklaren.
Verklaar je nader.
en wat vooral heel erg belangrijk is is de koran, heb jij die wel eens gelezen??
Ja heb ik gelezen, ik vond het een buitengewoon monotoon, barbaars, slechtgeschreven handleiding tot een fascistoide maatschappij. Wat nu?

Edit: op verzoek van een andere moderator is dit topic samengevoegd met een ander topic. Sorry voor de overlast.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

???
We weten dat Allah bestaat door:
Getuigenissen zijn aannames zonder bewijs en kunnen dus verworpen worden zonder bewijs!
En waar wordt dit op gebaseerd dan?
De bijbel en de profeten die gestuurd zijn! Waarom geloof je daar eigenlijk niet in?
Er is geen enkel bewijs voor de schepping dus een wonder is het zeker niet!
Ja!

Vr. groet!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

<zucht>

Ik doe dus nogmaals een poging...

robindr schreef:Henoch, zou je eens kunnen verklaren waarom Jezus vindt dat je slaven mag houden en zelfs hard mag slaan?

(off-topic: In België wordt het woord constatatie wel gebruikt.)
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Misschien kunnen Islamwoman en Henoch hier proberen elkaar te overtuigen?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Ach,
dan kan ik als aleenstaande mama met trots zeggen:
Ik ben echt productief voor deze maatschappij.
Ik werk en leef niet van de goedheid des maatschappij...
Henoch gaat geestelijke zaken doen om zijn tijd te verdoen...
Nou.. laat mij dan maar gewoon zelfstandig mijn eigen kost verdienen.
Ach ja...
ieder zijn trots, niet?
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Martha:
Ecclesiastes 3

1To every thing there is a season, and a time to every purpose under the heaven:

2A time to be born, and a time to die; a time to plant, and a time to pluck up that which is planted;

3A time to kill, and a time to heal; a time to break down, and a time to build up;

4A time to weep, and a time to laugh; a time to mourn, and a time to dance;

5A time to cast away stones, and a time to gather stones together; a time to embrace, and a time to refrain from embracing;

6A time to get, and a time to lose; a time to keep, and a time to cast away;

7A time to rend, and a time to sew; a time to keep silence, and a time to speak;

8A time to love, and a time to hate; a time of war, and a time of peace.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Henoch schreef:En maar blijven spotten! Maar naar ieder ijdel woord dat jullie - ook hier - hebben gesproken/geschreven, worden jullie uiteindelijk geoordeeld.

Ik heb wel een groot licht gezien, maar het was zeker niet rereformed, die zijn leven baseerd op het belachelijk maken van Evangelische Christenen, door zijn eigen teleurstellingen. Hij heeft een veel te hoge pet op van zichzelf, en meent dat hij een groot intelletueel licht is; en jullie bevestigen hem ook nog daarin! Maar zijn veelheid van woorden en vernuftig gekuntstelde verdichtsels, maken op mij totaal geen indruk! Ik vind het alleen snue voor hem, dat hij denkt zonder de God van de Bijbel te kunnen leven, en niet kan zien wie Jezus Christus is, en wat Hij voor de mensheid gedaan heeft.
En in hoeverre heb jij daar dan problemen mee?
Ik merk aan de "nasmak" die blijft kleven in jouw berichten, dat je niets met deze mensen hebt.
Je kijkt immers alleen denigrerend tegen hen aan.
Want JIJ bent superieur boven de rest.
Ieder ander, Atheïst, Pantheïst, reformatorische of Luthersen zijn meer dan te min in jouw ogen.
Maar ja... een ieder moet jouw geloof gaan aanhangen, want indien jij niet genoeg zieltjes wint voor de enige echte stroming --> de stroming die Henoch aanhangt... ja...
dan gaat ook jij verloren...
Want dat is het enige wat voo jou welt... dat JIJ het eeuwige leven zult krijgen... ons interesseert je geen enkele zier, jij HUICHELAAR!!!!
BAH!!!! mond spoelen met zeep, jij addergebroed!

Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Samante

Bericht door Samante »

Even een herhaling van mijn vragen. Henoch en Islamwomen mogen er op antwoorden, maar anderen natuurlijk ook:

Hoe is het mogelijk dat zaken geschieden tegen de wil van een almachtige God?
Hoe is het mogelijk dat een almachtige God gekwetst kan worden, een almachtige God is toch onkwetsbaar?
Waarom zou een God die liefde is zoiets scheppen als de hel?

Waarom zou een almachtige God nog iets van de mens behoeven?

De meest zuivere liefde is onvoorwaardelijk, dergelijke liefde verlangt niets terug en stelt dus geen voorwaarden. Als God die meest zuivere liefde IS, hoe kan het dan zijn dat er geboden en verboden zijn en zoiets als zonde kan bestaan?
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kitty schreef:Misschien kunnen Islamwoman en Henoch hier proberen elkaar te overtuigen?
Ik vind het een briljante oplossing.
Fuck met alles.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Een pedofiel v.s. iemand die in een luier aan een kruis gaat hangen, ach ja waarom niet, gods' wegen zijn ondorgrondelijk 8)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

@Henoch,

Henoch, leg jij even aan islamwomen uit dat ze een dwaalleer volgt.

@Islamwoman,

Islamwomen, leg jij even aan Henoch uit dat hij een dwaalleer volgt.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gesloten