Antiquities Authority determined not to return dozens of items to Israeli collector accused of faking burial box of Jesus's brother.
Fish, als ik het goed heb begrepen heeft de rechtbank geen vervalsing kunnen vaststellen op het Jakobus-ossuarium. Dit wil zeggen dat de eiser ( AAI ), ondanks de uitvoerige expertises en de ( valse ) getuigenis van een kopiïst de rechtbank niet heeft kunnen overtuigen dat er fraude gepleegd is en het opschrift ' Jakobus, zoon van Jozef en broer van Jezus ' orrigineel is. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit de Jakobus uit het N.T. is, alhoewel volgens kansberekening deze naamcombinatie maar 1 op 600.000 kan plaatsvinden. De bevolking van Jeruzalem werd toen op 80.000 inwoners geschat... Het AAI had anders wel minder moeite met het ossuarrium van Jozef, zoon van Kajafas. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kajafas#Gr ... evonden.3F" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik het goed begrepen hebt, liet de rechter zelfs weten dat het best fake kon zijn maar dat niemand dat tijdens de rechtzaak onomstotelijk kon aantonen.
Dus kon hij niet anders dan de claim ongegrond verklaren.
Over een paar jaar heeft men misschien weer betere onderzoeksmogelijkheden die een andere uitkomst geven (of niet), nog maar even geduld dan.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish schreef:Als ik het goed begrepen hebt, liet de rechter zelfs weten dat het best fake kon zijn maar dat niemand dat tijdens de rechtzaak onomstotelijk kon aantonen.
Dus kon hij niet anders dan de claim ongegrond verklaren.
Over een paar jaar heeft men misschien weer betere onderzoeksmogelijkheden die een andere uitkomst geven (of niet), nog maar even geduld dan.
Aan vergevorderd onderzoek is er geen gebrek geweest, maar ik denk dat hier andere belangen mee gemoeid zijn. Stel je even voor dat men dit ( deze ossuaria ) ossuarium voor echt zou verklaren, wat voor gevolgen zou dit hebben? Het christendom zou van z'n sokkel vallen. Ik vrees dat deze zaak weer in de vergetelheid zal geraken, net zoals het ossuarium van Simon Kefas.
“Maybe I’ll order them to be destroyed and neither side will have them,” said Farkash in comments that were not recorded in the official court transcript.
It would be “the judgement of Solomon,” said Judge Farkash.
Zie je wel dat ze nog het liefst deze items willen laten verdwijnen, de klootzakken !! Waarom een vervalsing laten verdwijnen ? De souvenirswinkeltjes staan vol van ' vevalsingen ' en daar hebben ze geen moeite mee !! Of hoe machtig de invloed van de vaticaanse mafia is. On-voor-stelbaar !
Lijkt me niet!
De hele religie (christelijk dan wel anderszins) is gestoeld op manipulatie en vervalsingen. Wat moet je anders aan bewijs 'toveren' als er niets op schrift staat, dan wel gevonden kan worden?
Wat wel on-voor-stel-baar is dat zoveel mensen het geloven. Dat al die teksten door "boven" zijn in/op -gegeven.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Zie je wel dat ze nog het liefst deze items willen laten verdwijnen, de klootzakken !! Waarom een vervalsing laten verdwijnen ? De souvenirswinkeltjes staan vol van ' vevalsingen ' en daar hebben ze geen moeite mee !! Of hoe machtig de invloed van de vaticaanse mafia is. On-voor-stelbaar !
Wel typisch dat ook Finkelstein vindt dat de vondst in de afdeling 'Forgeries' kan worden opgeslagen.
Wat is de implicatie als dit inderdaad het Ossuarium van Jakobus de broer van Jezus is, waarom zou men dat willen tegenwerken? (afgezien van het feit dat Jezus geen broers had volgens de roomsen).
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
MoreTime schreef:
Wel typisch dat ook Finkelstein vindt dat de vondst in de afdeling 'Forgeries' kan worden opgeslagen.
Omdat Finkelstein zijn woorden dan moet inslikken. Hij gaat er van uit dat er geen historische Jezus bestaan heeft. Met deze vondst én de ossuarium-cluster uit Talpiot blijkt dit wel het geval te zijn. Ook Freke & Gandi beweren dat dit een verzonnen figuur is. Ik niet. De Jezus - versie uit het N.T. is een verzonnen figuur, maar opgehangen aan een historische die niks te maken had met een ' leer '. Zéér moeilijk dit te laten doordringen dat de historische Jeshua bar Jehosef een zeloot geweest is, een chassidische jood.
Wat is de implicatie als dit inderdaad het Ossuarium van Jakobus de broer van Jezus is, waarom zou men dat willen tegenwerken? (afgezien van het feit dat Jezus geen broers had volgens de roomsen).
Dat is een misvatting! De broers en zussen staan duidelijk beschreven in de evangeliën en dit wordt door de Roomse Kerk ook niet tegengesproken. Er is wel één groot probleem : Hieruit zou blijken dat 1 - Hij niet verrezen is ( en daar gaat het belangrijkste geloofspunt ), 2- Dat Hij niet uit een arme familie uit Nazareth afkomstig is, maar in tegendeel, een rijke familie ( gezien ze in het bezit waren van een luxueuze tombe )uit de buurt van Jeruzalem.
aton schreef:Dat is een misvatting! De broers en zussen staan duidelijk beschreven in de evangeliën en dit wordt door de Roomse Kerk ook niet tegengesproken. Er is wel één groot probleem : Hieruit zou blijken dat 1 - Hij niet verrezen is ( en daar gaat het belangrijkste geloofspunt ), 2- Dat Hij niet uit een arme familie uit Nazareth afkomstig is, maar in tegendeel, een rijke familie ( gezien ze in het bezit waren van een luxueuze tombe )uit de buurt van Jeruzalem.
Ok, dank voor de uitleg. Ik had een roomse vriendin die toch echt zei dat Jezus geen broers had anders was de maagd Maria niet maagd gebleven
Dit Ossuarium was toch van Jakobus, wat heeft dat te maken met de opstanding van Jezus?
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
MoreTime schreef:
Dit Ossuarium was toch van Jakobus, wat heeft dat te maken met de opstanding van Jezus?
Omdat dit ossuarium oorspronkelijk uit de Talpiot-cluster afkomstig is. En als dit ossuarium voor echt wordt verklaard, dan vallen de andere domino-steentjes ook. Het heeft er dus alles mee te maken.
MoreTime schreef:
Toegegeven de schrijver is verbonden aan een Bijbelse club, maar zijn verhaal bevat wel de nodige bewijzen.
Dat soort bewijzen ken ik onderhand al wel.
O ja, het lijstje broers en zussen van Jezus ( voor je vriendin )
Jakobus, Jozef, Simon, Judas, Joanna, Sara.
Haha, dank je! Ik kende de namen al wel, zei hield altijd vol dat er enkel over Broers als in Broeders wordt gesproken. Dus niet als letterlijke familie. Zo gaat dat meestal met de bijbel, iedereen bewijst zijn/haar gelijk op eigen manier.
MoreTime schreef:Haha, dank je! Ik kende de namen al wel, zei hield altijd vol dat er enkel over Broers als in Broeders wordt gesproken. Dus niet als letterlijke familie. Zo gaat dat meestal met de bijbel, iedereen bewijst zijn/haar gelijk op eigen manier.
Die kwezels komen me op den duur ook m'n strot uit.