Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Roken

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 30 nov 2021 16:04 ik heb t over die roker die WIL stoppen.
elke roker wil stoppen, zal het meermaals proberen, en geen enkele zal zijn kind aanzetten om ook roker te worden.
verdiep je eens in de verslavingsproblematiek.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 30 nov 2021 16:33
dikkemick schreef: 30 nov 2021 16:05 Als ik WIL stoppen dan stop ik!! Als ik merk dat dit forumgedrag meer na-dan voordelen heeft (zoals bij roken) dan stop ik. Zeker en gewis als ik dat WIL.
Dat een van je favoriete onderwerpen (advocaten ei) ondertussen in de babbelbox geparkeerd werd, waar de rest het onderwerp zo goed als negeert, is dus onvoldoende nadeel voor je?

Je beseft toch dat je met dit soort bijdragen op de lange termijn minder en minder serieus genomen gaat worden, als je weer ergens je aversie voor uitspreekt omdat de rest langzaam wel de boodschap zal oppikken dat er wat dat soort topics betreft toch niet met jou van gedachten te wisselen valt?
Ga dan een goed gesprek aan en bewijs mij t tegendeel. De roker die wil stoppen maar bij wie dit niet lukt, heeft een overdosis karakter
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 30 nov 2021 17:14
elke roker wil stoppen, zal het meermaals proberen, en geen enkele zal zijn kind aanzetten om ook roker te worden.
Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.
Dat maakt je in deze tijd een dubbele looser.
Over roken is geen goed woord te zeggen, behalve dat t de schatkist en de fabrikant spekt
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 30 nov 2021 17:47
Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.
Over roken is geen goed woord te zeggen, behalve dat t de schatkist en de fabrikant spekt
Waarom haat je rokers zo??
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 30 nov 2021 17:47 Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.
Op karakter kun je met alles stoppen maar je meot gewoon willen
dan bestaan verslavingen inderdaad niet meer

lekker simpel en 1dimensionaal wordt 1 vd grootste problemen van individuele mensen opgelost
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 30 nov 2021 17:36 Ga dan een goed gesprek aan en bewijs mij t tegendeel. De roker die wil stoppen maar bij wie dit niet lukt, heeft een overdosis karakter
Voor een goed gesprek moet je met twee zijn. Na viewtopic.php?p=597233#p597233, lijkt het mij redelijk duidelijk dat jij daar geen belangstelling in hebt.

Trouwens hoe zouden we jouw het tegendeel kunnen bewijzen? Je hebt je gewoon ingegraven in een onweerlegbare positie en hanteert de no true scotsman drogreden. Toen er LANFY, hier aangaf op welke manier hij wel karakter had, werd dat door jouw gewoon weggezet als: toch geen karakter wat betreft het stoppen met roken.

Het is dus onmogelijk om jou het tegendeel te bewijzen omdat je er een semantisch argument van hebt gemaakt, waarbij iedereen die wel wil maar niet kan stoppen met roken, het ontbreekt aan karakter volgens de persoonlijke betekenis die jij aan dat woord geeft. Namelijk iemand die wel wil maar niet kan stoppen met roken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 nov 2021 17:49
dikkemick schreef: 30 nov 2021 17:47
ik haat de stank. Ik haat het altijd maar MOETEN roken waardoor ik als niet roker in m'n vrijheid beperkt wordt
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 30 nov 2021 18:27
dikkemick schreef: 30 nov 2021 17:36 Ga dan een goed gesprek aan en bewijs mij t tegendeel. De roker die wil stoppen maar bij wie dit niet lukt, heeft een overdosis karakter
Voor een goed gesprek moet je met twee zijn. Na viewtopic.php?p=597233#p597233, lijkt het mij redelijk duidelijk dat jij daar geen belangstelling in hebt.

Trouwens hoe zouden we jouw het tegendeel kunnen bewijzen? Je hebt je gewoon ingegraven in een onweerlegbare positie en hanteert de no true scotsman drogreden. Toen er LANFY, hier aangaf op welke manier hij wel karakter had, werd dat door jouw gewoon weggezet als: toch geen karakter wat betreft het stoppen met roken.

Het is dus onmogelijk om jou het tegendeel te bewijzen omdat je er een semantisch argument van hebt gemaakt, waarbij iedereen die wel wil maar niet kan stoppen met roken, het ontbreekt aan karakter volgens de persoonlijke betekenis die jij aan dat woord geeft. Namelijk iemand die wel wil maar niet kan stoppen met roken.
Axxyanus, kom op nou! Het tegendeel bewijzen. Er is geen tegendeel wat betreft roken. Dat weet jij ook. Er is geen positief effect te bedenken van roken en stoppen lukt niet ALS je niet door kunt zetten. Ik noem dat dan gebrek aan karakter.
En kom dan niet met advocaten babbelbox oid, roken kun je niet goedpraten. Op geen enkele wijze. Dat is jezelf bedonderen en dat weet je ook.
Geef mij 1 positief effect van roken. 1.
En dan niet dat de schatkist gevuld wordt uiteraard. Ik ontkracht ieder argument waarmee je komt.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 30 nov 2021 18:42 Ik haat het altijd maar MOETEN roken
jij moet toch niet roken?
Ik kan zelfs geen 5 plaatsen kunnen opsommen waar je binnen nog mag roken

nogmaals

ik heb een mentale klick gemaakt en ik was er klaar mee. geen afkickvershcijnselen, geen stress, geen doorbijten of andere inspanning en opofferingen.
het hoefde niet meer en klaar.
Waarom blijf je nu volhouden dat ik vol op karakter ben gestopt? doorgezet heb, een heel plan had, een hele timing heb opgezet, karakter heb getoond?.

dat roken slecht en ongezond is staat niet ter discussie hoor :)
som de voordelen op probeer hert en je blijft zitten met een leeg wit blad
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 30 nov 2021 18:42
dikkemick schreef: 30 nov 2021 17:47 Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.
ik haat de stank. Ik haat het altijd maar MOETEN roken waardoor ik als niet roker in m'n vrijheid beperkt wordt
Werkelijk, je hebt niet de mogelijkheid een paar meter verder te gaan staan?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 30 nov 2021 18:54
dikkemick schreef: 30 nov 2021 18:42 Ik haat het altijd maar MOETEN roken
jij moet toch niet roken?
Ik kan zelfs geen 5 plaatsen kunnen opsommen waar je binnen nog mag roken

nogmaals

ik heb een mentale klick gemaakt en ik was er klaar mee. geen afkickvershcijnselen, geen stress, geen doorbijten of andere inspanning en opofferingen.
het hoefde niet meer en klaar.
Waarom blijf je nu volhouden dat ik vol op karakter ben gestopt? doorgezet heb, een heel plan had, een hele timing heb opgezet, karakter heb getoond?.

dat roken slecht en ongezond is staat niet ter discussie hoor :)
som de voordelen op probeer hert en je blijft zitten met een leeg wit blad
Hallo! Ik vind dat behoorlijk getuigen van zelfbeheersing en doorzettingsvermogen, dus karakter zoals jij bent gestopt.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 nov 2021 18:55
dikkemick schreef: 30 nov 2021 18:42
Werkelijk, je hebt niet de mogelijkheid een paar meter verder te gaan staan?
Je weet echt niet hoe penetrant die geur is en hoever ze drijft? Ik had goddomme in bed last van m'n zwaar verslaafde buurman omdat die iedere 20 minuten buiten 2 peuken MOEST opsteken.
Kan ik daar iets van vinden? Blijkbaar niet.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 30 nov 2021 19:02Je weet echt niet hoe penetrant die geur is en hoever ze drijft? Ik had goddomme in bed last van m'n zwaar verslaafde buurman omdat die iedere 20 minuten buiten 2 peuken MOEST opsteken.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik geen fobie heb. :D

Maar rookt jouw buurman dan de hele nacht door?
Dat komt me toch heel onwaarschijnlijk voor.
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 30 nov 2021 19:00 Hallo! Ik vind dat behoorlijk getuigen van zelfbeheersing en doorzettingsvermogen, dus karakter zoals jij bent gestopt.
ik moest niet doorzetten, ik had geen zelfbeheersing nodig, ik moest me niets ontzeggen, ik moest me nergens tegen verzetten (drang om te roken)
ik had geen last van verleidingen allerhande, ...

ik snap niet hoe je toch blijft volhouden dat ik karakter moest tonen. Daarmee ontken je toch gewoon het zonlicht hoor.
of wat bedoel je met karakter tonen? misshcien hanteer je een totaal andere definitie als de normaal gangbare
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 30 nov 2021 19:11
dikkemick schreef: 30 nov 2021 19:02Je weet echt niet hoe penetrant die geur is en hoever ze drijft? Ik had goddomme in bed last van m'n zwaar verslaafde buurman omdat die iedere 20 minuten buiten 2 peuken MOEST opsteken.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik geen fobie heb. :D

Maar rookt jouw buurman dan de hele nacht door?
Dat komt me toch heel onwaarschijnlijk voor.
Dit was slechts 1 voorbeeld. Na 23.00 uur is de lucht weer schoon, dan weet meneer z'n verslaving te onderdrukken
Einstein/Mick
Plaats reactie