elke roker wil stoppen, zal het meermaals proberen, en geen enkele zal zijn kind aanzetten om ook roker te worden.
verdiep je eens in de verslavingsproblematiek.
Moderator: Moderators
Ga dan een goed gesprek aan en bewijs mij t tegendeel. De roker die wil stoppen maar bij wie dit niet lukt, heeft een overdosis karakteraxxyanus schreef: ↑30 nov 2021 16:33Dat een van je favoriete onderwerpen (advocaten ei) ondertussen in de babbelbox geparkeerd werd, waar de rest het onderwerp zo goed als negeert, is dus onvoldoende nadeel voor je?
Je beseft toch dat je met dit soort bijdragen op de lange termijn minder en minder serieus genomen gaat worden, als je weer ergens je aversie voor uitspreekt omdat de rest langzaam wel de boodschap zal oppikken dat er wat dat soort topics betreft toch niet met jou van gedachten te wisselen valt?
Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.appelfflap schreef: ↑30 nov 2021 17:14elke roker wil stoppen, zal het meermaals proberen, en geen enkele zal zijn kind aanzetten om ook roker te worden.
Waarom haat je rokers zo??dikkemick schreef: ↑30 nov 2021 17:47Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.appelfflap schreef: ↑30 nov 2021 17:14elke roker wil stoppen, zal het meermaals proberen, en geen enkele zal zijn kind aanzetten om ook roker te worden.
Dat maakt je in deze tijd een dubbele looser.
Over roken is geen goed woord te zeggen, behalve dat t de schatkist en de fabrikant spekt
Op karakter kun je met alles stoppen maar je meot gewoon willen
Voor een goed gesprek moet je met twee zijn. Na viewtopic.php?p=597233#p597233, lijkt het mij redelijk duidelijk dat jij daar geen belangstelling in hebt.
ik haat de stank. Ik haat het altijd maar MOETEN roken waardoor ik als niet roker in m'n vrijheid beperkt wordtTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 nov 2021 17:49Waarom haat je rokers zo??dikkemick schreef: ↑30 nov 2021 17:47Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.appelfflap schreef: ↑30 nov 2021 17:14
elke roker wil stoppen, zal het meermaals proberen, en geen enkele zal zijn kind aanzetten om ook roker te worden.
Over roken is geen goed woord te zeggen, behalve dat t de schatkist en de fabrikant spekt
Axxyanus, kom op nou! Het tegendeel bewijzen. Er is geen tegendeel wat betreft roken. Dat weet jij ook. Er is geen positief effect te bedenken van roken en stoppen lukt niet ALS je niet door kunt zetten. Ik noem dat dan gebrek aan karakter.axxyanus schreef: ↑30 nov 2021 18:27Voor een goed gesprek moet je met twee zijn. Na viewtopic.php?p=597233#p597233, lijkt het mij redelijk duidelijk dat jij daar geen belangstelling in hebt.
Trouwens hoe zouden we jouw het tegendeel kunnen bewijzen? Je hebt je gewoon ingegraven in een onweerlegbare positie en hanteert de no true scotsman drogreden. Toen er LANFY, hier aangaf op welke manier hij wel karakter had, werd dat door jouw gewoon weggezet als: toch geen karakter wat betreft het stoppen met roken.
Het is dus onmogelijk om jou het tegendeel te bewijzen omdat je er een semantisch argument van hebt gemaakt, waarbij iedereen die wel wil maar niet kan stoppen met roken, het ontbreekt aan karakter volgens de persoonlijke betekenis die jij aan dat woord geeft. Namelijk iemand die wel wil maar niet kan stoppen met roken.
jij moet toch niet roken?
Werkelijk, je hebt niet de mogelijkheid een paar meter verder te gaan staan?dikkemick schreef: ↑30 nov 2021 18:42ik haat de stank. Ik haat het altijd maar MOETEN roken waardoor ik als niet roker in m'n vrijheid beperkt wordtTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 nov 2021 17:49Waarom haat je rokers zo??dikkemick schreef: ↑30 nov 2021 17:47 Als je op voorhand al weet dat die stinkstok verslavend is (en dat weet je anno 21e eeuw) dan heb je zelfs geen karakter als je eraan begint.
Hallo! Ik vind dat behoorlijk getuigen van zelfbeheersing en doorzettingsvermogen, dus karakter zoals jij bent gestopt.appelfflap schreef: ↑30 nov 2021 18:54jij moet toch niet roken?
Ik kan zelfs geen 5 plaatsen kunnen opsommen waar je binnen nog mag roken
nogmaals
ik heb een mentale klick gemaakt en ik was er klaar mee. geen afkickvershcijnselen, geen stress, geen doorbijten of andere inspanning en opofferingen.
het hoefde niet meer en klaar.
Waarom blijf je nu volhouden dat ik vol op karakter ben gestopt? doorgezet heb, een heel plan had, een hele timing heb opgezet, karakter heb getoond?.
dat roken slecht en ongezond is staat niet ter discussie hoor
som de voordelen op probeer hert en je blijft zitten met een leeg wit blad
Je weet echt niet hoe penetrant die geur is en hoever ze drijft? Ik had goddomme in bed last van m'n zwaar verslaafde buurman omdat die iedere 20 minuten buiten 2 peuken MOEST opsteken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 nov 2021 18:55Werkelijk, je hebt niet de mogelijkheid een paar meter verder te gaan staan?
Dat komt waarschijnlijk omdat ik geen fobie heb.
ik moest niet doorzetten, ik had geen zelfbeheersing nodig, ik moest me niets ontzeggen, ik moest me nergens tegen verzetten (drang om te roken)
Dit was slechts 1 voorbeeld. Na 23.00 uur is de lucht weer schoon, dan weet meneer z'n verslaving te onderdrukkenTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 nov 2021 19:11Dat komt waarschijnlijk omdat ik geen fobie heb.![]()
Maar rookt jouw buurman dan de hele nacht door?
Dat komt me toch heel onwaarschijnlijk voor.