Gerard_m, dat is wat ik bedoelde met mijn reactie over logica:Ik begrijp de redenering maar de eindconclusie snap ik niet. Voor zover mensen écht onbevoordeeld kunnen zijn (wat ik me afvraag), hoef je voor je religie geen uitzondering te maken. Uiteindelijk ga je uit van een aanname over God op basis van je afweging van informatie. Dat doe ik, en dat doen atheisten niet anders. Op basis van je informatie kun je veronderstellen dat "God" niets toevoegt, niet zichtbaar is, heilige boeken onlogisch zijn, etc. en neem je aan dat God niet bestaat. Op basis van mijn informatie, filosofie, ervaringen, gesprekken, etc. kom ik -vooralsnog- tot een andere aanname. Ik weet niet of dit met vooroordelen te maken heeft.
Je komt tot de aanname die je wil bekomen. In weze is er geen verschil tussen een Mypos die absoluut in aliens wil geloven en jij die God ziet in jouw ervaringen en beleving. Denk eens na over het feit dat jij niet alleen dit voelt en zoekt, maar dat miljarden mensen al geprobeerd hebben (en nog steeds proberen) een rationele basis voor hun religieuze overtuiging te vinden. Doch is er geen enkele wetenschapper of grote denker geweest die met nog maar een hint van bewijs aangedragen heeft. Lees maar eens bij over de talloze godsbewijzen waar Mypos zijn graancirkels nog geloofwaardiger zijn.Dit in tegenstelling tot de logica. Het menselijke brein is fantastisch goed om verbanden te leggen, vooral wanneer die er niet zijn.
Dus Gerard_m kan je alleen op je gevoel vertrouwen dat er een God is, en wat zei Henri Pointcarré nu weer? Vind je zelf dat dit vrijdenken is?