Sorry dat ik je tegen moet spreken, maar het is nu juist precies omdat een atoombom een stad kan vernietigen, dat de gedachte aan een atoombom er niet alleen toe kon leiden dat Albert Einstein op 2 augustus 1939 een brief schreef aan de Amerikaanse president Roosevelt, waarin hij waarschuwde dat Duitsland bezig was een atoombom te ontwikkelen, maar ook kon leiden tot vernietiging van Hirosjima en Nagasaki.pallieter schreef:De potentiele energie van een keuze? De optelsom van het aantal neuronen dat vuurt.
Het is niet omdat een atoombom een stad kan vernietigen, dat denken aan een atoombom dit ook kan.
Onderschat niet het vermogen van een gedachte om potentiële krachten te ontketenen.
Natuurlijk hebben gedachten, die niet tot daden leiden, dergelijke gevolgen niet.
Net zo min als mijn idee dat de waargenomen neutrino's ontstonden voor de botsing die ze veroozaakte, ook maar ergens toe zal leiden, aangezien ik niet de middelen heb om het noodzakelijke onderzoek naar dat idee te starten, behalve dan als de gedachte zou worden opgepikt door iemand die die middelen wèl heeft.