Christelijk Informatie Platform

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door Jinny »

biemer schreef: Ik reageer me gek onder de naam: Willem, Dongen
Dacht ik al.....
Rook een FT'er op 3 berichten afstand. :D
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

De link op de eerste pagina van dit draadje laat maar posts tot 7-5 zien, waar zitten jullie?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Fishhook schreef:De link op de eerste pagina van dit draadje laat maar posts tot 7-5 zien, waar zitten jullie?
Ow ? Ik heb even getest, maar up to date...

Misschien even op 'refresh' drukken ??

We zitten trouwens in meerdere discussies...

Ook een Nora ?? van Hier ??
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Jinny

Bericht door Jinny »

Nora leeft al langer op dat platform, zou een goede aanwinst zijn voor hier, maar komt niet van hier denk ik.
Herkende de schrijfstijl niet.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Is het niet een beetje een overkill met 10 man op Huib springen?? Ik moet zeggen dat ik erg veel sympathie voor de man kan opbrengen zoals hij schrijft (het forum daar leent zich totaal niet voor lange discussies trouwens.. in zon klein balkje).

Wat de andere shockerende, kuch, items betreft.. hebben jullie deze al gezien:

Afbeelding

Met bijschrift:

Een prachtig handgemaakte beige kussen met vrolijke paarse en blauwe tinten. Deze zal een echte "eye-catcher" in uw huis!

Als dat een eye-catcher is in hun huis.. vrees ik voor de rest.. :lol:.. worden jullie ook zo vrolijk van die paarsblauwe tinten trouwens? 8*)
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

samsa,

Ja, Huib wordt flink aangepakt, maar ja hij is de enige die nog reageert...Hij blijft uitwegen zoeken.

Het lijkt me alsof Huib wankelt in zijn rotsvaste overtuiging..
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Samsa schreef:Is het niet een beetje een overkill met 10 man op Huib springen?? Ik moet zeggen dat ik erg veel sympathie voor de man kan opbrengen zoals hij schrijft (het forum daar leent zich totaal niet voor lange discussies trouwens.. in zon klein balkje).
Doen wij dat of reageert Huib op 10 man. Ik heb hem nu talloze malen zien vertellen: "ik geloof ,,,, en Jezus is mijn verlosser". En hij blijft dat maar herhalen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

een van de reacties die we krijgen.

Waarom komen deze ongelovige mensen op deze christelijke site?..........., omdat ze zo vreselijk onzeker zijn,en het toch willen horen hoe het werkelijk zit.
Omdat iedereen een ingeschapen Godskennis heeft!!
Al roepen en schreeuwen ze nog zo hard,niet in God te geloven!,
als deze mensen op punt staan te verdrinken bv,roepen ze allemaal ,o God help me!........ ! bewezen!!

Maar het is vreselijk, te vallen in de handen van een levende God,
indien je je niet hebt bekeert!
Wel de weg geweten te hebben, ook middels deze site,
en er niets mee gedaan te hebben!

Er zijn maar 2 wegen, eeuwige vreugde of eeuwige pijn!!

Zouden jullie toch maar niet het zekere ! voor het onzekere nemen??

Wat wij niet kunnen , kan God wel! Als Hij Zijn liefde in jullie harten uitstort, zijn jullie om!!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:een van de reacties die we krijgen.

Weet je Biemer dat ik ze niet eens meer lees. Het is veel van hetzelfde. Ik zoek naar concrete zaken.
Het lijkt wel een kippenhok, waar een atheïstische vos per ongeluk naar binnen is geglipt. Ze dromen al van ons. Uit freethinker stijgen vlammen op.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Piet. Toch bijzonder dat we ook deze reactie krijgen. Ik wil het onze mede forum leden niet onthouden:

Beschamend, deze 'discussie'. Met name vanuit de christelijke hoek. Geen enkel gedegen argument waarom de argumenten van Hobrink zwaarder zouden wegen dan die van andere wetenschappers. Alleen maar kreten als 'Er zijn maar 2 wegen, eeuwige vreugde of eeuwige pijn!!', 'bekeer je , het is nu genade tijd , dus haast maken, voordat het te laat is' en 'Je tegen Gods woord en zijn gezag verzetten, heeft geen zin.'
Ik beschouw mezelf als iemand binnen het christelijke kamp, maar vandaag hoor ik er even niet bij hoor.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

biemer schreef:een van de reacties die we krijgen.

Waarom komen deze ongelovige mensen op deze christelijke site?..........., omdat ze zo vreselijk onzeker zijn,en het toch willen horen hoe het werkelijk zit.
Omdat iedereen een ingeschapen Godskennis heeft!!
Al roepen en schreeuwen ze nog zo hard,niet in God te geloven!,
als deze mensen op punt staan te verdrinken bv,roepen ze allemaal ,o God help me!........ ! bewezen!!

Maar het is vreselijk, te vallen in de handen van een levende God,
indien je je niet hebt bekeert!
Wel de weg geweten te hebben, ook middels deze site,
en er niets mee gedaan te hebben!

Er zijn maar 2 wegen, eeuwige vreugde of eeuwige pijn!!

Zouden jullie toch maar niet het zekere ! voor het onzekere nemen??

Wat wij niet kunnen , kan God wel! Als Hij Zijn liefde in jullie harten uitstort, zijn jullie om!!
Over roepen gesproken.
Ik dacht er gisteren nog aan, waarom het psychologisch gezien toch steeds nodig is om alles met uitroeptekens, of in het geval van moslims, steeds met dat Allahu Akbar uit te roepen. Hoe onzekerder je over jezelf bent, hoe vaker je iets moet herhalen, alsof je steeds jezelf steun geeft in je eigenlijke twijfel. Wat is het toch lekker om jezelf te bevestigen.

Die persoon kan me ook vast niet uitleggen waarom de een God aanroept en verhoord wordt met het christendom, en de ander met de islam (en dus met de hel?). Toch zijn ze beiden even oprecht op zoek naar die liefdevolle God.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:
Beschamend, deze 'discussie'. Met name vanuit de christelijke hoek. Geen enkel gedegen argument waarom de argumenten van Hobrink zwaarder zouden wegen dan die van andere wetenschappers. Alleen maar kreten als 'Er zijn maar 2 wegen, eeuwige vreugde of eeuwige pijn!!', 'bekeer je , het is nu genade tijd , dus haast maken, voordat het te laat is' en 'Je tegen Gods woord en zijn gezag verzetten, heeft geen zin.'
Ik beschouw mezelf als iemand binnen het christelijke kamp, maar vandaag hoor ik er even niet bij hoor.
Dat is Ruben een bekende van ons. Denkt in grote lijnen hetzelfde. Is een oer creationist, die bladzijden vol schrijft om maar niet een punt te hoeven te maken. Iemand die constant achter atheïsten aanloopt om ze te bekeren. Maar dan met creationistische slogans over de zondvloed etc.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

petals schreef: Ik dacht er gisteren nog aan, waarom het psychologisch gezien toch steeds nodig is om alles met uitroeptekens, of in het geval van moslims, steeds met dat Allahu Akbar uit te roepen. Hoe onzekerder je over jezelf bent, hoe vaker je iets moet herhalen, alsof je steeds jezelf steun geeft in je eigenlijke twijfel. Wat is het toch lekker om jezelf te bevestigen. Die persoon kan me ook vast niet uitleggen waarom de een God aanroept en verhoord wordt met het christendom, en de ander met de islam (en dus met de hel?). Toch zijn ze beiden even oprecht op zoek naar die liefdevolle God.
Geloof lijkt wel een in de samenleving algemeen aanvaarde vorm van een psychotische toestand. Zonder blikken of blozen zegt men te geloven in de meest vreemde wonderen. Het geloof duld zeer weinig kritiek wanneer je er iets van durft te zeggen of te vinden. Wie waagt het immers om de almachtige God en de benevelde auteurs van heilige boeken tegen te spreken. Dan kunnen ze helemaal doorslaan. Is dit misschien niet net zoiets wat men bedoeld wanneer men zegt dat het gevaarlijk is om mensen wakker te maken die slaapwandelen?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Destinesia schreef: Dan kunnen ze helemaal doorslaan. Is dit misschien niet net zoiets wat men bedoeld wanneer men zegt dat het gevaarlijk is om mensen wakker te maken die slaapwandelen?
Ben jij doorgeslagen? Secularisatie begint ergens. En trekt langzaam sporen in iemands leven. Op internet zit gewoon de frontlinie.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail. ... 1#reacties

Hier zitten ze dus. Homo-emancipatie is in sommige kringen ver weg.
Plaats reactie