BadAssChick schreef:Sarnian, jij schrijft in jouw onderschrift dat je het recht ondersteunt van vrijheid van denken en vinden, maar mijn denken en vinden val je keer op keer aan ,omdat ik niet dezelfde mening heb als jij je kan je ook afvragen waarom ik tot een bepaalde conclusie gekomen ben zonder meteen mij te verooordelen als allochtoon/rotterdammer of whatever.
Van mij mag je best anders denken en andere opinies hebben. Geen probleem !
Wat ik aanval is de inconsistentie van je denken en je doelen, zoals b.v. met je PVV voorkeur terwijl je een pro-dier levenshouding voorgeeft. Die twee passen niet bij elkaar.
Net als je anti-buitenlander houding en daarnaast de wens voor een eerlijker verdeling van de Nederlandse economie : onze economie kan niet zonder die buitenlanders ! Zonder die mensen zakt het hele systeem in elkaar. Het is ook onmogelijk : de Europese regels verbieden dat.
In een democratie beslist wel-is-waar de meerderheid, maar als die meerderheid alleen de eigen belangen nastreeft loop het schip van staat spoedig aan de grond.
Je moet twee zaken uit elkaar houden : vrij denken voor jezelf en ieder ander, daarbij wel rekening houdend met de belangen van anderen, en de onderbouwing van je eigen voorkeuren.
Als je hier (politieke) onzin verkoopt wordt je hier zeker op je vingers getikt.
BadAssChick schreef:ja je heb je excuses aangeboden...geaccepteerd ,maar ik ben ook geen afrikaan
ik ben een beemsterlinge
Waar denk jij dat ik gesteld heb dat je een Afrikaan bent ? Heb ik beslist niet gedaan. Lees maar terug!
Ik verwonderde me er over dat iemand die in diverse Afrikaanse landen heeft gewoond er zulke bekrompen ideeën op na houdt t.o.v. buitenlanders.
BadAssChick schreef:... respecteer gewoon mijn mening zoals ik jouw mening respecteer.
ik heb juist doordat ik het apartheid beleid heb gezien in Z-afrika en gezien heb wat de blanken immigranten daar gedaan hebben...te walgelijk voor woorden.
Ik respecteer je vrijheid van denken. Ik zie echter geen enkele reden je ondemocratische visie te respecteren. Zeker niet als die door jouw verpakt wordt in pro-PVV propaganda.
Over Zuid Afrika : ik heb in heel veel Afrikaanse landen gewoond. Was vorig jaar nog in Gauteng waar mijn oudste dochter woont. Wat ik er aantrof was een gedemoraliseerde zwarte bevolking die in meerderheid - als ze de kans zou worden gegeven - de zaak zou terug rollen tot voor 1992, omdat de verkregen politieke macht niet opweegt tegen de economische toestand en de economische vooruitzichten van voor die omslag.
Als je maag rammelt kan het politieke bestel je weinig schelen. Zover voor dat zo door jou zo "walgelijke" apartheid systeem. Ik ben het met je eens dat apartheid niet democratisch was en veel ellende heeft veroorzaakt voor velen.
Maar nou jij: jij bent er voor om buitenlanders uit te zetten omdat ze moslim zijn.
Dat vind ik nou walgelijk ! Net zo walgelijk als apartheid. Omdat dat net zo goed apartheid is !!!

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)