Tweede kamer praat over Libie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Tweede kamer praat over Libie

Bericht door Jinny »

sarnian schreef:
Jim schreef:BAC is van autotochtone afkomst.
Ik dacht dat ze vertelde dat ze afkomstig is van een van die Balkan landen, Jim.
Nee, oerhollandse meid.
Maar als haar wieg in Rotterdam of zo stond, neem ik die "allochtoon" term zonder problemen terug.
Waar het wat mij betreft hier omgaat is :

1 - GEEN totaal onnodig GESCHREEUW !(toon respect voor anderen door die tekst eerst over te typen!)
2 - Politieke propaganda hoort elders thuis. Hang dat maar op in die PVV "tuigdorpen", als je dat durft ...
3 - Ik heb persoonlijk mijn buik helemaal vol van al dat PVV haten, PVV dreigen, en PVV stier-afval.

:)
Punt 1 ben ik met je eens.
2, propaganda of discussie, dat wordt de vraag.
3, Maar dat is persoonlijk.
Ik ben ook geen pvv'er maar ik wil wel graag weten hoe ze denken.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jim schreef:2, propaganda of discussie, dat wordt de vraag.
Dat lijstje (zie 01 maart 2011 14:55) was vraag noch discussie, maar geschreeuwde PVV propaganda.
Jim schreef:3, Maar dat is persoonlijk. Ik ben ook geen pvv'er maar ik wil wel graag weten hoe ze denken.
Hoe ze denken is iets anders dan propaganda. Maar mijn geduld voor PVV propaganda is geheel op.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Ik ondersteun het recht van anderen te denken en te vinden wat ze ook maar willen.
Hoe verkeerd of zelfs bespottelijk die gedachten ook mogen zijn.

@Sarnian
jouw reactie op mijn posting klopt niet met jouw onderschrift ,en ok die hoofdletters waren misschien niet goed ,maar alles wat ik gedaan heb was knippen en plakken en ik vond het grappig...maar das mijn recht van denken en vinden
en wat jij verkeerde of bespottelijke gedachten mag vinden hoeft voor een ander niet verkeerd of bespottelijk te zijn

en wat Jim ook al zegt ik ben een oer hollandse meid ,of te wel je veroordeelt me weer zonder mij werkelijk te kennen ,als je goed bij http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 6&start=15 had gekeken had je gezien dat ik er oer hollands uit zie ,blond haar en blauw/grijze ogen ,en geen hoofddoek
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:... @Sarnian : jouw reactie op mijn posting klopt niet met jouw onderschrift ,en ok die hoofdletters waren misschien niet goed ,maar alles wat ik gedaan heb was knippen en plakken en ik vond het grappig...maar das mijn recht van denken en vinden en wat jij verkeerde of bespottelijke gedachten mag vinden hoeft voor een ander niet verkeerd of bespottelijk te zijn
Je kopieerde een in hoofdletters getypte email, en postte het hier opnieuw zonder enige correctie. Je stond dus te schreeuwen hier. Al sinds mijn eerste jaren op ARPAnet werd het gebruik van alleen hoofdletters door iedereen beschouwd als schreeuwen, en "not-done". En het is nu nog steeds "not-done".

Daarnaast was je email directe pro-PVV propaganda. Ook iets dat "not-done" is op een forumsite.
Dat was 40 jaar geleden al fout, en het is nu vandaag de dag nog steeds fout om te doen op het Internet.
En of je die regels van het Internet al of niet kende doet er verder niet toe. Je wordt geacht ze te kennen, net zoals iedere Nederlander geacht wordt de wet te kennen.
Mijn kritiek op jouw her-posten van die email had dus niets met mijn onderschrift te maken, maar alles met jouw negeren van (of niet voldoen aan) de algemeen geldende Internet etiquette regels.
BadAssChick schreef:.. . en wat Jim ook al zegt ik ben een oer hollandse meid ,of te wel je veroordeelt me weer zonder mij werkelijk te kennen ...
Allereerst : ik neem terug als zou jij van buitenlandse afkomst zijn : jij woonde slechts een tijdje in Afrika. Mijn excuses voor de verwarring ! Ik had je opmerkingen over Tjavo/Kenya en Johannesburg/Z.Afrika beter moeten lezen.
Maar nu ook even over mijn vermeende "veroordeling" van jouw afkomst : ik heb je afkomst helemaal nooit veroordeeld. Wel sta ik perplex dat jij met jouw Afrikaanse achtergrond zo extreem anti-buitenlanders kan zijn. Daar begrijp ik echt niets van. Vrijwel iedere Nederlander die ik ken met buitenlandse ervaring staat juist open voor buitenlanders, omdat wij weten dat Nederland niet zonder ze kan, en dat er in feite ook niets te vrezen is, ook al stelt je favoriete politieke partij dat anders.

Nogmaals : ik wens je wijsheid, morgen in het stemhokje !

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
BadAssChick
Ervaren pen

sarnian schreef:
BadAssChick schreef:... @Sarnian : jouw reactie op mijn posting klopt niet met jouw onderschrift ,en ok die hoofdletters waren misschien niet goed ,maar alles wat ik gedaan heb was knippen en plakken en ik vond het grappig...maar das mijn recht van denken en vinden en wat jij verkeerde of bespottelijke gedachten mag vinden hoeft voor een ander niet verkeerd of bespottelijk te zijn
Je kopieerde een in hoofdletters getypte email, en postte het hier opnieuw zonder enige correctie. Je stond dus te schreeuwen hier. Al sinds mijn eerste jaren op ARPAnet werd het gebruik van alleen hoofdletters door iedereen beschouwd als schreeuwen, en "not-done". En het is nu nog steeds "not-done".

Daarnaast was je email directe pro-PVV propaganda. Ook iets dat "not-done" is op een forumsite.
Dat was 40 jaar geleden al fout, en het is nu vandaag de dag nog steeds fout om te doen op het Internet.
En of je die regels van het Internet al of niet kende doet er verder niet toe. Je wordt geacht ze te kennen, net zoals iedere Nederlander geacht wordt de wet te kennen.
Mijn kritiek op jouw her-posten van die email had dus niets met mijn onderschrift te maken, maar alles met jouw negeren van (of niet voldoen aan) de algemeen geldende Internet etiquette regels.
BadAssChick schreef:.. . en wat Jim ook al zegt ik ben een oer hollandse meid ,of te wel je veroordeelt me weer zonder mij werkelijk te kennen ...
Allereerst : ik neem terug als zou jij van buitenlandse afkomst zijn : jij woonde slechts een tijdje in Afrika. Mijn excuses voor de verwarring ! Ik had je opmerkingen over Tjavo/Kenya en Johannesburg/Z.Afrika beter moeten lezen.
Maar nu ook even over mijn vermeende "veroordeling" van jouw afkomst : ik heb je afkomst helemaal nooit veroordeeld. Wel sta ik perplex dat jij met jouw Afrikaanse achtergrond zo extreem anti-buitenlanders kan zijn. Daar begrijp ik echt niets van. Vrijwel iedere Nederlander die ik ken met buitenlandse ervaring staat juist open voor buitenlanders, omdat wij weten dat Nederland niet zonder ze kan, en dat er in feite ook niets te vrezen is, ook al stelt je favoriete politieke partij dat anders.

Nogmaals : ik wens je wijsheid, morgen in het stemhokje !

Sarnian
jij schrijft in jouw onderschrift dat je het recht ondersteunt van vrijheid van denken en vinden
maar mijn denken en vinden val je keer op keer aan ,omdat ik niet dezelfde mening heb als jij
je kan je ook afvragen waarom ik tot een bepaalde conclusie gekomen ben zonder meteen mij te verooordelen als allochtoon/rotterdammer of whatever
ja je heb je excuses aangeboden...geaccepteerd ,maar ik ben ook geen afrikaan
ik ben een beemsterlinge...sterker nog mijn familie heeft de beemster gemaakt tot wat het nu is
ik heb je ook al gezegd dat idd de hoofdletters eruit had moeten laten <mijn excuses aan de mods >

en of ik nu wel of niet voor de PVV ben is dat mijn keus...of je het er mee eens bent of niet
juist doordat ik van m,n 12e tot m,n 16e in Tsavo heb gezeten ,heb ik nu gewoon mijn mening over het allochtoon beleid <en dan oordeel ik niet eens op huidskleur,want m,n eigen broer is een mulat >
respecteer gewoon mijn mening zoals ik jouw mening respecteer
ik heb juist doordat ik het apartheid beleid heb gezien in Z-afrika en gezien heb wat de blanken immigranten daar gedaan hebben...te walgelijk voor woorden
en mocht mijn mening of stemkeus fout zijn ,jammer dan .....iedereen maakt fouten
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:Sarnian, jij schrijft in jouw onderschrift dat je het recht ondersteunt van vrijheid van denken en vinden, maar mijn denken en vinden val je keer op keer aan ,omdat ik niet dezelfde mening heb als jij je kan je ook afvragen waarom ik tot een bepaalde conclusie gekomen ben zonder meteen mij te verooordelen als allochtoon/rotterdammer of whatever.
Van mij mag je best anders denken en andere opinies hebben. Geen probleem !
Wat ik aanval is de inconsistentie van je denken en je doelen, zoals b.v. met je PVV voorkeur terwijl je een pro-dier levenshouding voorgeeft. Die twee passen niet bij elkaar.
Net als je anti-buitenlander houding en daarnaast de wens voor een eerlijker verdeling van de Nederlandse economie : onze economie kan niet zonder die buitenlanders ! Zonder die mensen zakt het hele systeem in elkaar. Het is ook onmogelijk : de Europese regels verbieden dat.
In een democratie beslist wel-is-waar de meerderheid, maar als die meerderheid alleen de eigen belangen nastreeft loop het schip van staat spoedig aan de grond.

Je moet twee zaken uit elkaar houden : vrij denken voor jezelf en ieder ander, daarbij wel rekening houdend met de belangen van anderen, en de onderbouwing van je eigen voorkeuren.
Als je hier (politieke) onzin verkoopt wordt je hier zeker op je vingers getikt.
BadAssChick schreef:ja je heb je excuses aangeboden...geaccepteerd ,maar ik ben ook geen afrikaan
ik ben een beemsterlinge
Waar denk jij dat ik gesteld heb dat je een Afrikaan bent ? Heb ik beslist niet gedaan. Lees maar terug!
Ik verwonderde me er over dat iemand die in diverse Afrikaanse landen heeft gewoond er zulke bekrompen ideeën op na houdt t.o.v. buitenlanders.
BadAssChick schreef:... respecteer gewoon mijn mening zoals ik jouw mening respecteer.
ik heb juist doordat ik het apartheid beleid heb gezien in Z-afrika en gezien heb wat de blanken immigranten daar gedaan hebben...te walgelijk voor woorden.
Ik respecteer je vrijheid van denken. Ik zie echter geen enkele reden je ondemocratische visie te respecteren. Zeker niet als die door jouw verpakt wordt in pro-PVV propaganda.

Over Zuid Afrika : ik heb in heel veel Afrikaanse landen gewoond. Was vorig jaar nog in Gauteng waar mijn oudste dochter woont. Wat ik er aantrof was een gedemoraliseerde zwarte bevolking die in meerderheid - als ze de kans zou worden gegeven - de zaak zou terug rollen tot voor 1992, omdat de verkregen politieke macht niet opweegt tegen de economische toestand en de economische vooruitzichten van voor die omslag.
Als je maag rammelt kan het politieke bestel je weinig schelen. Zover voor dat zo door jou zo "walgelijke" apartheid systeem. Ik ben het met je eens dat apartheid niet democratisch was en veel ellende heeft veroorzaakt voor velen.

Maar nou jij: jij bent er voor om buitenlanders uit te zetten omdat ze moslim zijn.
Dat vind ik nou walgelijk ! Net zo walgelijk als apartheid. Omdat dat net zo goed apartheid is !!!

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Sarnian
1 - GEEN totaal onnodig GESCHREEUW !(toon respect voor anderen door die tekst eerst over te typen!)
2 - Politieke propaganda hoort elders thuis. Hang dat maar op in die PVV "tuigdorpen", als je dat durft ...
3 - Ik heb persoonlijk mijn buik helemaal vol van al dat PVV haten, PVV dreigen, en PVV stier-defecatie.
Ze hoeft de tekst helemaal niet over te typen jij slavendrijver :D , gewoon alles selecteren en in kleine letters zetten in een tekstverwerker. Verder dacht ik dat er hier nog wel meer mensen zitten die voor de pvv zijn, er zijn hier zelfs in andere subforums discussies over politiek. Dus ik zie niet in waarom er niet mag gepraat worden over politiek. Niet dat het zo mijn ding is hoor , al die partijtjes. Maar zouden jullie, als je verder wil discussiëren, dit misschien in een gepast topic kunnen doen. Hier gaat het over Libië. 8-[

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
BadAssChick
Ervaren pen

sarnian schreef:
BadAssChick schreef:Sarnian, jij schrijft in jouw onderschrift dat je het recht ondersteunt van vrijheid van denken en vinden, maar mijn denken en vinden val je keer op keer aan ,omdat ik niet dezelfde mening heb als jij je kan je ook afvragen waarom ik tot een bepaalde conclusie gekomen ben zonder meteen mij te verooordelen als allochtoon/rotterdammer of whatever.
Van mij mag je best anders denken en andere opinies hebben. Geen probleem !
Wat ik aanval is de inconsistentie van je denken en je doelen, zoals b.v. met je PVV voorkeur terwijl je een pro-dier levenshouding voorgeeft. Die twee passen niet bij elkaar.
Net als je anti-buitenlander houding en daarnaast de wens voor een eerlijker verdeling van de Nederlandse economie : onze economie kan niet zonder die buitenlanders ! Zonder die mensen zakt het hele systeem in elkaar. Het is ook onmogelijk : de Europese regels verbieden dat.
In een democratie beslist wel-is-waar de meerderheid, maar als die meerderheid alleen de eigen belangen nastreeft loop het schip van staat spoedig aan de grond.

Je moet twee zaken uit elkaar houden : vrij denken voor jezelf en ieder ander, daarbij wel rekening houdend met de belangen van anderen, en de onderbouwing van je eigen voorkeuren.
Als je hier (politieke) onzin verkoopt wordt je hier zeker op je vingers getikt.
BadAssChick schreef:ja je heb je excuses aangeboden...geaccepteerd ,maar ik ben ook geen afrikaan
ik ben een beemsterlinge
Waar denk jij dat ik gesteld heb dat je een Afrikaan bent ? Heb ik beslist niet gedaan. Lees maar terug!
Ik verwonderde me er over dat iemand die in diverse Afrikaanse landen heeft gewoond er zulke bekrompen ideeën op na houdt t.o.v. buitenlanders.
Sarnian schreef:.. Wel sta ik perplex dat jij met jouw Afrikaanse achtergrond
hier dus

BadAssChick schreef:... respecteer gewoon mijn mening zoals ik jouw mening respecteer.
ik heb juist doordat ik het apartheid beleid heb gezien in Z-afrika en gezien heb wat de blanken immigranten daar gedaan hebben...te walgelijk voor woorden.
Ik respecteer je vrijheid van denken. Ik zie echter geen enkele reden je ondemocratische visie te respecteren. Zeker niet als die door jouw verpakt wordt in pro-PVV propaganda.

ook mijn ondemocratische visie is mijn vrije mening....

Over Zuid Afrika : ik heb in heel veel Afrikaanse landen gewoond. Was vorig jaar nog in Gauteng waar mijn oudste dochter woont. Wat ik er aantrof was een gedemoraliseerde zwarte bevolking die in meerderheid - als ze de kans zou worden gegeven - de zaak zou terug rollen tot voor 1992, omdat de verkregen politieke macht niet opweegt tegen de economische toestand en de economische vooruitzichten van voor die omslag.
Als je maag rammelt kan het politieke bestel je weinig schelen. Zover voor dat zo door jou zo "walgelijke" apartheid systeem. Ik ben het met je eens dat apartheid niet democratisch was en veel ellende heeft veroorzaakt voor velen.

Maar nou jij: jij bent er voor om buitenlanders uit te zetten omdat ze moslim zijn.
Dat vind ik nou walgelijk ! Net zo walgelijk als apartheid. Omdat dat net zo goed apartheid is !!!

ik ben nooit in Gauteng geweest,dus daar kan ik niet over oordelen

kijk nu ga je de fout in ....niet omdat ze moslim zijn ,maar gewoon omdat ze kortweg banen,huizen en uitkeringen krijgen waardoor mijn oerhollands kind en vele andere oerhollandse kinderen het nakijken hebben ...stel je heb 1 woning vrij ,aan wie geef je dat ,die zielige buitenlander omdat die gevlucht is uit z,n eigen land ,of aan een oer hollands persoon die hier geboren en getogen is
dat heeft niets te maken met wat ze geloven ,maar gewoon simpel : zoek een woning en werk in je eigen land en pak het niet af van een ander ,die hier hoort

waarom zou nederland niet kunnen zonder de buitenanders,waarom zou dan onze economie inzakken
moet je is bedenken wat er dan een hoop banen vrijkomen voor de nederlandse werklozen, een hoop woningen vrijkomen voor de wachtende nederlanders..bvb starters
en wat een hoop geld vrijkomt als de uitkeringen alleen nog voor nederlanders is.

BadAssChick
Ervaren pen

LordDragon schreef:Sarnian
3 - Ik heb persoonlijk mijn buik helemaal vol van al dat PVV haten, PVV dreigen, en PVV stier-defecatie.
Ze hoeft de tekst helemaal niet over te typen jij slavendrijver :D , gewoon alles selecteren en in kleine letters zetten in een tekstverwerker. Verder dacht ik dat er hier nog wel meer mensen zitten die voor de pvv zijn, er zijn hier zelfs in andere subforums discussies over politiek. Dus ik zie niet in waarom er niet mag gepraat worden over politiek. Niet dat het zo mijn ding is hoor , al die partijtjes. Maar zouden jullie, als je verder wil discussiëren, dit misschien in een gepast topic kunnen doen. Hier gaat het over Libië. 8-[

MVG, LD.
LD
ik heb mijn mening gegeven ,ook over Libie...tis zielig voor de dieren en kinderen daar wat er gebeurt...maar ik kan er niets aan doen
en ik ben niet zo handig met tekstverwerker...en ik heb geen zin om er verder over te discussieren.ook geen tijd voor ,a,s Zaterdag vier ik de verjaardag van m,n zoon die dan 12 wordt

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:ik heb mijn mening gegeven ,ook over Libie...tis zielig voor de dieren en kinderen daar wat er gebeurt...maar ik kan er niets aan doen
Je haalt alles door elkaar. Ja, het is zielig wat er met de kinderen in de dieren gebeurt in Libië, maar anderen en ik hadden het over de kinderen en de dieren in Nederland, en dat de ideeën van de PVV lijnrecht op de belangen van kinderen en dieren in Nederland staan. Je politieke voorkeur is dus in strijd met wat je zelf aangeeft als belangrijk voor je.
NB : je hebt alle recht om vrij te denken, en ik wijs je alleen op de tegenstrijdigheden in jouw denken.
BadAssChick schreef:en ik ben niet zo handig met tekstverwerker...en ik heb geen zin om er verder over te discussieren.ook geen tijd voor ,a,s Zaterdag vier ik de verjaardag van m,n zoon die dan 12 wordt
Van harte ! Nog een jaartje en hij kan zijn bar mitswa vieren ! Tot volgende week.

BadAssChick
Ervaren pen

sarnian schreef: Van harte ! Nog een jaartje en hij kan zijn bar mitswa vieren ! Tot volgende week.

zullen we het er maar op houden dat we elk onze eigen mening hebben...en als je mij wil beledigen prima...maar beledig niet mijn kind...ik betrek jouw kinderen<als je die heb,dat weet ik dus niet > ook niet in onze discussie

GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

BadAssChick schreef:
sarnian schreef: Van harte ! Nog een jaartje en hij kan zijn bar mitswa vieren ! Tot volgende week.
zullen we het er maar op houden dat we elk onze eigen mening hebben...
en als je mij wil beledigen prima...maar beledig niet mijn kind...
ik betrek jouw kinderen<als je die heb,dat weet ik dus niet > ook niet in onze discussie
  • :shock:
Hoezo beledigt hij je kind, enne:
jij was zelf degene die je zoon in de discussie betrok!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

BadAssChick schreef:...en als je mij wil beledigen prima...maar beledig niet mijn kind...ik betrek jouw kinderen<als je die heb,dat weet ik dus niet > ook niet in onze discussie
Hoezo beledig ik je kind? Het was jij die hier eerder meldde :
BadAssChick schreef:... ik ben niet zo handig met tekstverwerker...en ik heb geen zin om er verder over te discussieren.ook geen tijd voor ,a,s Zaterdag vier ik de verjaardag van m,n zoon die dan 12 wordt
sarnian schreef:Van harte ! Nog een jaartje en hij kan zijn bar mitswa vieren ! Tot volgende week.
Wat is daar nou weer beledigend aan?
En ik dacht dat je het zo druk had, maar ik zie je overal op FT doorposten. Wie belazert nou de zaak hier?

:(
Jinny

Bericht door Jinny »

Sarnian, ff wat koest.
De moraalridder spelen doe je maar voor je eigen kinderen.
BAC zit achter de pc als ze geen hoofdpijn heeft.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jim schreef:BAC zit achter de pc als ze geen hoofdpijn heeft.
Dan moet ze me hier niet aanvallen over mijn VERMEEND beledigen van haar zoon.
Dat deed ik niet, dus heb ik alle recht op haar onterecht verwijt scherp te reageren.

Plaats reactie