Het beloofde land of het beroofde land?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

fred neerhoff
Forum fan

Re: Het beloofde land of het beroofde land?

Bericht door fred neerhoff »

Je mantra is zo langzamerhand wel bekend. Nu graag een behoorlijk antwoord op mijn vragen.
GayaH
Bevlogen

Re: Re:

Bericht door GayaH »

@ appelfflap
*
Dat Israel hetzelfde doet als, en er geen/nauwelijks verschil is met de apartheidsstaat Zuid Afrika,
dat is een ferme uitspraak: ga je dat ook onderbouwen zodat ik er eventueel op in kan gaan?

Gezien jouw stelligheid over wat en waarom volgens jou geen democratische rechtsstaat mag heten:
welke staten noem jij wel democratische rechtsstaten?
Jouw exclusies in aanmerking genomen vraag ik me namelijk af of die wel bestaan in jouw beleving.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Sinds wanneer zijn de mensenrechten bepalend of een staat democratisch is? Waarom is een sociaal-democratie wel een democratie, welke autoriteit heeft bepaald waar de staatsinrichting aan moet voldoen alvorens een staat democratisch genoemd kan/mag worden?
appelfflap schreef:<< >>
alleen houden de europese christelijke partijen zich
aan de mensenrechten ivm religie en godsdiensten
<< >>
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

GayaH schreef: @ appelfflap
Dat Israel hetzelfde doet als, en er geen/nauwelijks verschil is met de apartheidsstaat Zuid Afrika,
dat is een ferme uitspraak: ga je dat ook onderbouwen zodat ik er eventueel op in kan gaan?
http://mondediplo.com/2003/11/04apartheid
ik steel de woorden van een nobelprijswinnaar en ervaringsdeskundige op het terrein van apartheid.
Ik heb het over Desmond Tutu en anders haal je Israelische academici en mensenrechtenstrijders zoals Uri Davis aan.
davis schreef:The land laws of the State of Israel are apartheid laws, because they enforce preference on the basis of tribal affiliation (religious, and/or ethnic and/or national), allocating in law privileged access to the land (including housing) and the subsoil (notably water) to persons defined in law as a "Jews", correlatively discriminate against those defined in law as "non-Jews", in the first instance, against the Arab-Palestinian people. In other words, these are racist laws in the sense defined in the international conventions that Israel has signed and ratified, such as the Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination of 1965, as well as Covenants which Israel has refused to join, such as the International Convention on the Suppression and Punishment of the Crime of Apartheid of 1973.
lijkt me een vrij heldere en sluitende argumentatie. normaal gaan zionisten over tot de aanval en noemen zulke mensen "selfhating jews"
GayaH schreef: Gezien jouw stelligheid over wat en waarom volgens jou geen democratische rechtsstaat mag heten:
welke staten noem jij wel democratische rechtsstaten?
Jouw exclusies in aanmerking genomen vraag ik me namelijk af of die wel bestaan in jouw beleving.
EU lidstaten. Schoolvoorbeeld zijn de Skandinavische landen.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Zodra een terroristische organisatie democratisch verkozen wordt spreken we niet over terroristen?
Remember: Hitler werd ook democratisch verkozen!

Hamas is in de media vooral bekend vanwege terreur en zelfmoordaanslagen in Israël. Ze wordt door Israël, de Europese Unie, de Verenigde Staten, Canada en Japan als een terroristische organisatie beschouwd. In Jordanië is de organisatie verboden. Australië en Groot-Brittannië beschouwen de militaire vleugel van Hamas, de Izz ad-Din al-Qassam Brigade, als een terroristische organisatie.
F001 schreef:Hamas is democratisch verkozen, dus spreken we hier niet over terroristen.
Joden die aan landjepik doen en voortdurend het oorlogsrecht schenden zijn de ware terroristen.
      • :roll:
Kwestie van eigen definities hebben en/of maken,
maar aan de hand van jouw eigenste definities heb je vast wel gelijk!
      • :arrow:
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
appelfflap
Banned

GayaH schreef:*
Sinds wanneer zijn de mensenrechten bepalend of een staat democratisch is? Waarom is een sociaal-democratie wel een democratie, welke autoriteit heeft bepaald waar de staatsinrichting aan moet voldoen alvorens een staat democratisch genoemd kan/mag worden?
alleen houden de europese christelijke partijen zich
aan de mensenrechten ivm religie en godsdiensten
<< >>
analyseer een keert je het woord democratie. het heeft een griekse oorsprong.
koppel dit aan de Franse waarde gelijkheid (1 man en stem of gelijke rechten tijdens een proces) en dan ben je er bijna waarom mensenrechten essentieel zijn voor een democratische staat.

wil je het over terrorisme en terroristen hebben dan raade ik je CHomsky aan. Mislukte staten is een geweldig boek waarin prachtig het hele verhaal rond terrorisme uit de doeken gedaan wordt.
is het geen terrorisme als je fosfor over een 6jarige giet of is het enkel terror als je niet tot het goede kamp behoort?
fred neerhoff
Forum fan

Je blijft je demagogische mantra herhalen, zonder ook maar 1 vraag te beantwoorden. In plaats daarvan ga je een betrekkelijk bijzakelijke, nieuwe discussie aan over definities van democratie & terrorisme.
GayaH
Bevlogen

Re:

Bericht door GayaH »

@ appelfflap
*
Het is mij duidelijk dat jij in termen van 'über- en untermensch' denkt ...
... ken je de term projectie?
enno nuy schreef:<< >>
Wat een onzindelijke manier van discussieren is dit toch.
Kennelijk is het heel erg moeilijk om de discussie een beetje zakelijk en to the point te houden.
<< >>
*
ben je het hier niet mee eens dan beschouw je de palestijnen niet als mens en
dan zit je in nazilogica van über- en untermensch.
een logica die veel te veel joden zich tegenwoordig eigen gemaakt hebben.
en jij ook blijkbaar
Dat je mij vanwege mijn eigenste mening in die hoek zou zetten, dat zou ik al erg genoeg vinden,
maar dat je mij daar neer zet vanwege het feit dat ik het niet met jouw mening eens ben,
maakt dat ik verder afzie van het lezen van de verbale uitwerpselen van appelflap.

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
GayaH
Bevlogen

Re:

Bericht door GayaH »

PietV. schreef:<< >>
Ik had ook de mening van CIDI hier kunnen plakken.
<< >>
Die propaganda lees ik wel op hun eigenste site,
ik ben juist blij met jouw eigenste mening,
maar wil er dan ook op kunnen reageren zonder bijvoorbaat off-topic te zijn.

Dat kan nu, waarvoor mijn dank!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
GayaH
Bevlogen

Re:

Bericht door GayaH »

Chinaman schreef:<< >>
De Joden werden mishandelt, verkracht, vermoord, vernederd noem maar op, helaas is het vaak zo dat getraumatiseerde mensen vaak later ook anderen mishandelen... Had de wereld hier beter op gerreageert was het niet zo gelopen, maar ja das allemaal achteraf.
Al sinds de oprichting van de staat Israel verkeren ze in staat van oorlog.
Als je in een survival situatie terecht komt dan gelden andere prioriteiten dan vrijheid, gelijkheid en broederschap, dan moet je op de eerste plaats zien te overleven in plaats van opnieuw jezelf als volk gelijk makke schaapjes af te laten slachten.

Het grote verschil tussen de Joden en hun buren is mijnsinziens
  • dat de Joden zoveel van hun kinderen en hun land houden
    dat ze bereid zijn om daar hun leven voor te riskeren
    en
  • dat de buren van de Joden zoveel haat jegens de Joden koesteren
    dat ze nog liever de levens van hun kinderen opofferen
    dan dat ze vrede willen sluiten.
Als de buren van de Joden vandaag al hun wapens neerleggen, is het morgen vrede.
Als de Joden vandaag hun wapens neerleggen, worden de Joden morgen verdreven!

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
appelfflap
Banned

fred neerhoff schreef:Je blijft je demagogische mantra herhalen, zonder ook maar 1 vraag te beantwoorden. In plaats daarvan ga je een betrekkelijk bijzakelijke, nieuwe discussie aan over definities van democratie & terrorisme.
jij sleurt al die zaken erbij. jij vroeg wie de autoriteit heeft om te bepalen wat een rechtsstaat, democratie is. Ben je zo kort van geheugen dat je niet mee weet wat je gisteren gepost hebt en moet ik je berichten van 12 u geleden gaan quoten?

ik heb jouw vragen beantwoord en eenduidig, helder en ondubbelzinnig angetoond dat israel een racistische religieuze apatheidsstaat is (zoals je vroeg).

Dat jij kinder- en mensenrechten een demagogische mantra noemt is alleen maar een faillietveklaing van je eigen argumenten pro Israel. Heb je, zoals ik vroeg, in de universele verklaringen argumenten gevonden die Israel het recht geeft om fosfor op kinderen te kappen?

aangezien voor mij elke mens gelijkwaardig is denk ik niet in über en untermensch. Jij stelt dat Israel in recht is als ze VN resoluties en rechten vd palestijnen systematisch schenden. jij vindt de fosfor op dat 6jarig meisje minder erg dan het joods meisje in de gaskamer.
fosfor op een kind beschouw jij als normaal en noemt dit zelfverdediging. je argumentatie over staat van oorlog slaat ook nergens op. zoal je in die grondrechten kunt lezen heeft een bezettingsmacht de plicht om voor de burgers in bezet gebied te zorgen.
In die 4 teksten vind je ook de heldere en ondubbelzinnige definitie van bezet gebied. enekl wie niet in staat is tot begrijpend lezen durft bestrijden dat gaza bezet gebied is.

in je laatste bericht heb je het over wapens. Dat 6 jarig meisje met brandwonden van de fosfor heeft nog nooit een wapen vastgenomen. Zij kan dus geen wapens neerleggen. Ook dit argument houdt dus geen steek

de hele pro israelargumentatie steunt op 2 pijlers en beide drijven op los zand
1 bijbel en de mythe vh joodse volk en de exodus
2 de nogal perverse interpretatie vh begrip zelfverdediging

al wie deze argumentatie niet steunt, dus niet bereid is om fundamentele kinderrechten in te slikken, blijkt dan automatisch een neonazi, jodenhater en fascist te zijn.
fred neerhoff
Forum fan

Pardon? Waar staan dan die antwoorden op mijn eerder gestelde vragen? Nog afgezien van je foute mantra, maak je er op z'n zachtst gezegd een flinke warboel van. Geen goede beurt voor een gutmensch als jij!
David Bakker
Banned

Bericht door David Bakker »

Ik vraag uw dringende aandacht voor het onderdrukte volk der Oeigoeren.

van wiki:
Onder Chinese heerschappij
De invloed van China werd nog groter toen in 1949 de communisten aan de macht kwamen. In dat jaar werd de onafhankelijke staat door Mao's Volksbevrijdingsleger veroverd, één jaar voor de inname van Tibet door datzelfde leger.

In 1955 stelde de Chinese overheid de 'Sinkiang Oeigoerse autonome provincie' in, wat neer kwam op het einde van Oost-Turkestan als een land. De Chinese overheid stimuleerde vanaf dat moment etnische Han-Chinezen om naar deze gebieden te verhuizen en omgekeerd. Ook investeerde de Chinese overheid veel in de economie van Sinkiang en Tibet. Deze westelijke provinciën van China hebben veel grondstoffen als aardolie en aardgas[6] en deze nieuwe industrieën verschaffen veel werk voor de Han-Chinezen uit andere gebieden. Zo legde Shell voor de Chinese overheid een 4000km lange pijpleiding van de hoofdstad van Sinkiang naar Peking. [7]

Naast de sinificatie van het gebied wordt ook de cultuur van de Oeigoeren onderdrukt, vergelijkbaar met de sinificatie van Tibet. Zo mag geen Oeigoers meer worden onderwezen aan kinderen en worden er tempels, moskeeën en islamitische scholen gesloten. [8]

Door de economische ontwikkeling, de migratie van etnische Han-Chinezen naar Sinkiang en de 'culturele genocide', komt het behoud van de traditionele Oeigoerse cultuur onder druk te staan, hoewel de Volksrepubliek China als beleid heeft om de culturen van erkende etnische minderheden te beschermen en te stimuleren. [9] Volgens de volkstelling van 2000 bestaat de bevolking van Sinkiang voor 45% uit Oeigoeren, 14% uit andere autochtone volkeren, zoals Kazachen, en voor 41% uit Han-Chinezen, die in vele steden, waaronder de hoofdstad van Sinkiang, Ürümqi, de meerderheid vormen.

De druk tot culturele assimilatie heeft soms tot verzet geleid, waarover in de buitenwereld echter relatief weinig bekend is. De 'Oost-Turkestaanse onafhankelijkheidsbeweging' wordt door China en de VS als een Islamitische terreur organisatie gezien.[10] Volgens Human Rights Watch gebruikt China echter sinds 11 september de strijd tegen terreur als dekmantel voor de onderdrukking van de Oeigoeren.[8] Een belangrijke voorvechtster van de culturele en maatschappelijke autonomie der Oeigoeren is Rebiya Kadeer, die tegenwoordig in de Verenigde Staten leeft.

Onrust in 2009
Zie ook Onrust in Sinkiang in 2009

In 2009 braken hevige rellen uit tussen Oeigoeren en Han-Chinezen in de provincie Sinkiang waarbij zo'n 200 mensen omkwamen. De rellen braken uit als reactie op de moord op ten minste 2 Oeigoerse arbeiders in een speelgoedfabriek in de stad Kanton in het zuidoosten van China, waarvan al snel beelden op YouTube waren gezet.[11] De moorden vonden plaats na valse beschuldigingen dat Oeigoeren een Han-Chinees meisje zouden hebben verkracht.[12] De Turkse president Erdogan, die vlak voor de rellen als eerste Turkse president de Turkssprekende Chinese provincie had aangedaan, sprak van een genocide en zijn minister van buitenlandse zaken riep Turken wereldwijd op om Chinese producten te boycotten. [13] Intussen betichtten de Chinese overheid en het Oeigoerse Wereldcongres elkaar van het opstoken van het geweld.[14] Op 10 oktober werd een Chinees veroordeeld tot de doodstraf voor de moord op de twee Oeigoerse arbeiders. [15]De Chinese staatsmedia berichte twee dagen later dat zes Oeigoeren waren veroordeeld tot de doodstraf voor de rellen in Sinkiang. [16] Weer drie dagen later werden nog eens 5 Oeigoeren en een Chinees ter dood veroordeeld [17] en op 3 December werden nog eens 5 Oeigoeren ter dood veroordeeld. [18]
appelfflap
Banned

fred neerhoff schreef: Pardon? Waar staan dan die antwoorden op mijn eerder gestelde vragen?
vor zover ik zie werden al jouw vragen netjes beantwoord. indien er een miscomunicatie is dan gelieve je vragen nog eens te stellen. liefst in volgorde en genummerd zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.
appelfflap
Banned

David Bakker schreef:Ik vraag uw dringende aandacht voor het onderdrukte volk der Oeigoeren.
het lijden de oeigoeren is niet het ondewerp hier. ik denk niet dat de aandacht zo dringend is dat je er een topic voor zult openen.
toch jammer dat je die slachtoffers misbruikt om de aandacht van Israel af te leiden. interessant te zien hoe de oeigoeren er enkel dan bijgesleurd worden als iemand de democratische seculiere rechtsstaat ISrael bekritiseerd.

ik twijfel aan je oprechtheid om het heel zacht uit te drukken
Plaats reactie