Wat je hier dus zegt is dat je het bestaan van God niet kan bewijzen. Maar elders zei je dat je dat wel kan. Je bent dus nog steeds heel verward bezig in je discussies.Surrendered schreef: En ik zeg dat ik dat ook niet kan. Ik kan de Schepper niet waarnemen. Ik accepteer dat hij er is en alles heeft geschapen. Ik kan alleen met voorbeelden en feiten jou laten geloven dat de Schepper bestaat. En ik beledig jullie hier niet mee. Ik zeg dat niemand hem kan waarnemen, net zoals wij vele dingen niet kunnen waarnemen maar wel accepteren dat die bestaat. Bijvoorbeeld bacteriën.
Wat je wellicht bedoelt is dat je de schepper niet kan bewijzen, maar wel aannemelijk maken. Maar dat kun je enkel omdat je je hersens niet voor de volle 100% gebruikt. Er is jou er al op gewezen dat je voorbeelden niet steekhoudend zijn. Je voorbeeldjes komen uit het denken van de 18e eeuw, de denkwereld van William Paley. Jouw argumentatie is in de twee eeuwen daarna door de mand gevallen als ondeugdelijk, en het is ook hier al door diverse forummers ontzenuwd. Zijn hun redenaties te moeilijk voor je om te vatten of lees je ze niet?
Het is trouwens onnodig je bezig te houden met of je ongelovigen kunt beledigen met wat jij gelooft. Het zal ons een zorg zijn of je nu per se in Mardoek wil geloven of een heilige schildpad die alles gecreëerd heeft of jezelf tot Schepper van het Al uitroept. Je beledigt er ons niet mee. Het beledigen van gelovigen is een voorrecht dat enkel atheïsten hebben.