Een zucht van opluchting

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Theoloog

Re: Een zucht van opluchting

Bericht door Theoloog »

Lostandnotfoundyet schreef:Liefdesleven op basis van religie: Als er iets mis is met het liefdesleven, en de basis is religie, is er wat mis met de liefde of de religie! Ik heb mijn keus gemaakt! Weer een goede reden om geen moslim te worden!
Lanfy; even voor de duidelijkheid: ik heb het niet over liefdeleven op basis van een religie; ik had het over de positieve waardering in de islam voor seksueel genot in tegenstelling tot de negatieve waardering in het christendom.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Misschien doelt Lanfy meer op de zeer gedetailleerde aanwijzingen die Mohammed geeft over de do's and don't s voor de moslim in het liefdesleven. Zoals bekend moet de profeet volgens Allah gehoorzaamd worden.

Het hele idee dat Allah dit zo gedetailleerd voor ons zou gaan uitstippelen, geetf mij ook kippenvel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
siger

Bericht door siger »

De houding van de islam tegenover sex is die van stammenoorlogen: doodt of verkoop je vijand en heb een potje goeie sex met zijn vrouw; je kan haar dan nog altijd doden, verkopen of gewoon verstoten.

Het is niet ingewikkelder. Ik (er)ken geen vrije houding tegenover sex zonder gelijkwaardigheid van de sexen.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

gerard_m schreef:Misschien doelt Lanfy meer op de zeer gedetailleerde aanwijzingen die Mohammed geeft over de do's and don't s voor de moslim in het liefdesleven. Zoals bekend moet de profeet volgens Allah gehoorzaamd worden.

Het hele idee dat Allah dit zo gedetailleerd voor ons zou gaan uitstippelen, geetf mij ook kippenvel.
Ach kom, heet eten de meeste moslims de soep zelfs niet. Ja, die vrome figuren, die helemaal in de Heere raken.
siger

Bericht door siger »

Theoloog schreef:Ach kom, heet eten de meeste moslims de soep zelfs niet. Ja, die vrome figuren, die helemaal in de Heere raken.
Ik vind dat getuigen van veel cynisme. Nadat aanklachten op Freethinker worden weggezet als een hetze, nadat je zelfs getuigenissen van exmoslims en moslimas op Freethinker weglacht als wilde fantasieën, blijf je maar declameren dat het allemaal niet zo erg is. Hirsi Ali kloeg al aan dat vluchthuizen in Nederland overbezet waren door allochtone vrouwen. Elders, bijvoorbeeld in Belgie, is het niet beter:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G3PF60KA schreef: Meer dan de helft van de vrouwen (53 procent) die een toevlucht zoeken tot één van de acht Vlaamse vluchthuizen zijn van allochtone afkomst. Dat blijkt uit pas gepubliceerde cijfers van het Vlaamse Steunpunt Algemeen Welzijnswerk. ,,Dat komt door de slechte maatschappelijke positie van de allochtonen, partnergeweld en problemen rond uithuwelijking'', zegt Danny Lescrauwaet van het Steunpunt. Deze allochtonen zijn geen illegalen, maar Vlamingen die anderstalig zijn of die ouders of grootouders hebben van een andere cultuur. In 2004 meldden 1235 personen zich aan bij het vluchthuis. Van hen waren er 678 vrouwen. De anderen zijn kinderen.
Enkel wat vrome figuren? Misschien, maar zeker met veel morele ruggesteun uit autochtone hoek.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Heel slim, siger, het onderwerp verleggen van...
gerard_m schreef:Misschien doelt Lanfy meer op de zeer gedetailleerde aanwijzingen die Mohammed geeft over de do's and don't s voor de moslim in het liefdesleven. Zoals bekend moet de profeet volgens Allah gehoorzaamd worden.

... naar huiselijk geweld.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G3PF60KA schreef:,,Dat komt door de slechte maatschappelijke positie van de allochtonen, partnergeweld en problemen rond uithuwelijking'', zegt Danny Lescrauwaet van het Steunpunt.
Danny Lescrauwaet van het Steunpunt (in sigers hoofd) schreef:,,Dat komt door de Islam''
siger

Bericht door siger »

Socratoteles schreef:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G3PF60KA schreef:,,Dat komt door de slechte maatschappelijke positie van de allochtonen, partnergeweld en problemen rond uithuwelijking'', zegt Danny Lescrauwaet van het Steunpunt.
Danny Lescrauwaet van het Steunpunt (in sigers hoofd) schreef:,,Dat komt door de Islam''
Wat denk jij? Geen moslims? Een beetje? Niet min? Waarom stoppen we niet eens even om onze oogkleppen af te zetten?

EDIT: Opgelet! Ik was weer bijna in de val getrapt: ikzelf heb geen bewering gemaakt over het aantal moslims onder deze slachtoffers, en een slachtoffer uit een sikhs- of hindoe- of .... milieu vind ik net even erg, en een even grote aanfluiting van onze Westerse waarden.

Kan je nu geloven dat men dit gebruikt om de hetze verder te zetten? Het is toch om kotsmisslijk van te worden.

Maar dat gezegd zijnde, jij begon erover: géén moslimas erbij, die liggen allemaal te kreunen van genot onder goddelijk bevel?
siger

Bericht door siger »

Theoloog schreef:... naar huiselijk geweld.
Die goeie sex waar jij het al de hele tijd over wil hebben, was dat niet thuis dan?
Theoloog

Bericht door Theoloog »

siger schreef:
Theoloog schreef:... naar huiselijk geweld.
Die goeie sex waar jij het al de hele tijd over wil hebben, was dat niet thuis dan?
1. Ik heb het niet over 'goede seks', ik heb het over de positieve waardering in de islam ván seksualiteit en seksueel genot. Dat heb ik nu al verschillende malen herhaald, en ik moet dus concluderen dat je ofwel niet kunt lezen, ofwel de boel moedwillig verdraait.

2. Je draait het onderwerp naar je eigen stokpaardjes, zodat je weer lekker tegen de islam tekeer kan gaan.
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

siger schreef:Opgelet! Ik was weer bijna in de val getrapt: ikzelf heb geen bewering gemaakt over het aantal moslims onder deze slachtoffers
Gelukkig maar. Men zou bijna denken dat je met jouw citaat reageerde op Theoloog, die stelde dat moslims de soep zo heet niet eten als ze opgediend wordt. Temeer daar je hem voorafgaand aan je citaat beschuldigde van cynisme, en daarna direct terugkoppelde met de woorden: "Enkel wat vrome figuren? Misschien, maar zeker met veel morele ruggesteun uit autochtone hoek".

Ik ben benieuwd hoeveel mensen je ervan kunt overtuigen dat je met je citaat niets wilde beweren over moslims.
siger

Bericht door siger »

Socratoteles schreef:
siger schreef:Opgelet! Ik was weer bijna in de val getrapt: ikzelf heb geen bewering gemaakt over het aantal moslims onder deze slachtoffers
Gelukkig maar. Men zou bijna denken dat je met jouw citaat reageerde op Theoloog, die stelde dat moslims de soep zo heet niet eten als ze opgediend wordt. Temeer daar je hem voorafgaand aan je citaat beschuldigde van cynisme, en daarna direct terugkoppelde met de woorden: "Enkel wat vrome figuren? Misschien, maar zeker met veel morele ruggesteun uit autochtone hoek".

Ik ben benieuwd hoeveel mensen je ervan kunt overtuigen dat je met je citaat niets wilde beweren over moslims.
Socratoteles,

Ik denk dat er een ernstig moslimprobleem (haha, moslimprobleem, pak hem!) is in Europa. Ik zou niet weten waarom ik dat zou willen verbergen. Integendeel, het is, met recht en reden, een van mijn stokpaardjes.

Het aantal allochtonen in vluchtelingenhuizen duidt op een ernstig probleem bij allochtonen. Een gedeelte van die allochtonen zijn moslims. Het bijzondere aan moslims is dat ze op autochtonen als Theoloog kunnen rekenen om wantoestanden te bestendigen.

Ik vind dat onze Westerse samenleving veel meer zou moeten doen om slachtoffers van tradities, waaronder de islam, bescherming en een modern leven te bezorgen. Dat is het beste voor hen en voor ons. Als dat je stoort, dan zullen we dat er maar bij moeten nemen.
siger

Bericht door siger »

Theoloog schreef:Je draait het onderwerp naar je eigen stokpaardjes, zodat je weer lekker tegen de islam tekeer kan gaan.
Je hebt geen argumenten, dat merk je zelf toch ook wel?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@Theoloog, ik kan het Hooglied nu niet direct benoemen als een verhaal dat seksualiteit vies en bedoezeld omschrijft. Of heb jij daar andere ideeën over.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

positieve waardering in de islam voor seksueel genot
Earlier this year estate agent Charlotte Adams, 26, and Ayman Najafi, 24, were jailed for a month by a Dubai court for kissing and fondling each other in a restaurant.
The pair, from North London, always maintained that the embrace was nothing but a 'peck on the cheek'.
They were arrested in November last year at a busy burger restaurant after a 38-year-old local woman claimed she spotted them kissing on the lips and stroking each other's backs.
She said she was offended by their behaviour in Bob's Easy Diner at the Jumeirah Beach Residence, where she was dining with her daughter.
They were jailed for indecency and were also fined about £180 for being under the influence of alcohol in a public place.

Zie: http://www.dailymail.co.uk/news/worldne ... z0vosYiq87
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Plaats reactie