Voor mijn kader is een absolute ruimte verondersteld, alsmede een absolute (stilstaande!)tijd (T1) waarin zich het punt met de gestapelde energie laat denken is dat met een explosie van dat punt, zich bewegend- -een universum-tijd (T2) zichtbaar maakt (door die beweging!)Fishhook schreef:Wat ik er van begrijp is dat je niet van ruimte mag spreken vóór de oerknal, je schrijft zelf al dat ruimte en tijd een 'gevolg van' zijn.fbs33 schreef:
Om e.e.a. bevattelijk voor mezelf te maken ga ik uit van het heelal als ruimte waarin op één punt daarin gestapelde energieën in beweging kwamen (waardoor?) die ruimte en tijd als noodzakelijk gevolg daarvan creëerde in voorheen al bestaande totale, maar verder (op dat ene punt na!) lege ruimte.
Als een uiteenbarstende granaat in een ruimte die een tweede ruimte met warmte-druk- en scherven creëert in die eerdere ruimte.
Dit alles om het denkbeeld (van een ID-er?) te omzeilen (van een "Iets" uit "Niets") dat de QM ons lijkt voor te toveren, waarbij een verondersteld Higgs-boson naarstig gezocht wordt (gaat worden) in die deeltjesversneller (L.H.C. van CERN)- - - dat ene Leon Lederman ook wel het godsdeeltje noemde in zijn boek.
Uitgaande dat ene god niet bestaat, moest ik vanaf dat moment op zoek naar een ander/beter kader dat een atheist kan sieren, haha.
Zodoende!