Boek uitgeven

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Boek uitgeven

Bericht door Rereformed »

Jim schreef:In jouw geval zou ik er een ebook en hardcopy van willen hebben.
Vind je het heel erg als het een paperback wordt? Ik vind dat zelf altijd wat aangenamer lezen dan een hardback en het is minder duur.
Of zijn de meesten van mening dat het een hardback moet worden?
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Met hardcopy bedoel ik dus een papieren exemplaar. :D
Of dat nu een paperback wordt of niet is mij dan weer worst.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Een goede omslag is vaak essentieel. Je moet eigenlijk al aan de omslag kunnen zien waar het boek over gaat.
Je kunt googlen op 'stock photo' + een onderwerp. Je vindt dan iig foto's zonder copyright, of foto's die je tegemoet kleine betaling mag gebruiken.
Gaat het boek over jou persoonlijk?
Was het loslaten van het geloof een bevrijding?
Etc.

Je kunt dan bijv. gaan denken aan symbolen (christelijk, atheisme), ketens, tralies, cel, duisternis, naar een vrolijker overgang. Essentieel is altijd dat je al in een bepaalde richting denkt, een bepaald beeld hebt, gevoel uitstraalt wat past bij de inhoud en genre. Ik heb een aantal flyers ontworpen en altijd wou ik eerst een beeld hebben van wat men ervan kon verwachten. En wees vooral kritisch, beter 10 x eraan sleutelen dan in één keer iets bedenken waar je later spijt van krijgt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Reref,

Ben je echt verkleefd met je titel?
Het boek heeft als titel
Volwassen Geloof,
Een afrekening met het christelijk geloof,
Mijn eerste associatie is telkens een iemand die nu de ware godsbelevenis heeft gevonden; terwijl het me zou verbazen als je dat zou willen suggereren.
Nu ben ik niet representatief voor je doelgroep, maar check eens wat anderen hun eerste associatie is bij het lezen van je titel.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

heeck schreef:Reref,

Ben je echt verkleefd met je titel?
Het boek heeft als titel
Volwassen Geloof,
Een afrekening met het christelijk geloof,
Mijn eerste associatie is telkens een iemand die nu de ware godsbelevenis heeft gevonden; terwijl het me zou verbazen als je dat zou willen suggereren.
Nu ben ik niet representatief voor je doelgroep, maar check eens wat anderen hun eerste associatie is bij het lezen van je titel.

Roeland
Destinesia heeft de boektitel in dit topic verdedigd en deed dat op zo'n manier dat het mij overtuigde: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 63#p213063" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeck, het boek is in de eerste plaats bedoeld om mensen die geloven...of misschien beter gezegd, die een bepaalde affiniteit voor geloof hebben aan te spreken...dus niet voor ongelovigen of atheïsten.
Dit boek is wat uit mezelf groeide, terwijl ik nog steeds een gelovige was. Het was de grootste stap die voor mij toen mogelijk was om te nemen. Weer anders gezegd: dit boek spreekt gelovigen aan van binnenuit, via een persoon die één met ze is geweest en zichzelf in dat boek beschouwt als 'ongeneeslijk religieus'; het staat precies sterk daar waar het boek van Dawkins altijd het sterkst op wordt aangevallen.

Dat je bij het lezen van de term 'volwassen geloof' nog kan denken aan het vinden van 'het ware geloof' vind ik nogal ongerijmd, want dat is juist tegengesteld aan volwassen denken. En dat wordt uiteraard ook heel duidelijk in dat boek.
Blijft nog over dat iemand 'geloof' überhaupt een term zou kunnen vinden die niet wenselijk is. Ik antwoord daarop dat je de term gerust wijder kunt zien dan slaande op religieus geloof.

Het boek -en mijn eigen weg tot atheïsme- werd dan ook vervolgd met een tweede boek, mijn commentaar op Nietzsches Zarathoestra, wat een uitwerking is van seculier geloof, iets waarmee het boek Volwassen Geloof eindigt. Dit boek zal nadat het eerste is gelukt in boekvorm te krijgen, het tweede worden.

Tenslotte werd ik atheïst en schreef ik als zodanig nog eens een commentaar op een boek van Ouweneel: De God die ver te zoeken is. Dat boek zal mijn derde uitgegeven boek worden en rekent voorgoed af met God.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lanier schreef:Een goede omslag is vaak essentieel. Je moet eigenlijk al aan de omslag kunnen zien waar het boek over gaat.
Je kunt googlen op 'stock photo' + een onderwerp. Je vindt dan iig foto's zonder copyright, of foto's die je tegemoet kleine betaling mag gebruiken.
Gaat het boek over jou persoonlijk?
Was het loslaten van het geloof een bevrijding?
Etc.

Je kunt dan bijv. gaan denken aan symbolen (christelijk, atheisme), ketens, tralies, cel, duisternis, naar een vrolijker overgang. Essentieel is altijd dat je al in een bepaalde richting denkt, een bepaald beeld hebt, gevoel uitstraalt wat past bij de inhoud en genre. Ik heb een aantal flyers ontworpen en altijd wou ik eerst een beeld hebben van wat men ervan kon verwachten. En wees vooral kritisch, beter 10 x eraan sleutelen dan in één keer iets bedenken waar je later spijt van krijgt.

Helemaal waar wat je hier zegt, maar juist die overwegingen maken het zeer moeilijk voor me. Ik vind de symbolen met een overgang naar vrolijker of bevrijding te naief en ook te pretentieus.

Het boek heeft inderdaad een hoog gehalte aan persoonlijke worsteling of inkijk in mijn persoon zelf, maar om mijn foto op de cover te zetten vind ik ook weer te pretentieus.

Als het een foto moet worden zou het wellicht wel een foto uit mijn persoonlijke leven kunnen zijn die veelzeggend is. Ik heb zitten denken aan een foto die ik op één van mijn trektochten in Lapland maakte. Uitzicht op een enorme wildernis en een kronkelpaadje dat ergens naartoe leidt. Het barre landschap is echter misschien niet zo aantrekkelijk:

Afbeelding
Born OK the first time
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Rereformed schreef: Destinesia heeft de boektitel in dit topic verdedigd en deed dat op zo'n manier dat het mij overtuigde: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 63#p213063" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeck,
Bovendien is "Volwassen Geloof" een aantrekkelijke en bekende term onder gelovigen. Beter dan bijvoorbeeld: "De Bijbel is een leugen", Of: "Het verhaal van een afvallige". Dat soort titels laten gelovigen meestal direct links liggen. De term Volwassen geloof dirigeert gelovigen ook nog eens prima via Google naar het e-book van Ref.

De titel herbergt een aansporing tot meer ambitie in je geloof: Word toch eindelijk eens een écht volwassen gelovige, en stop met geloven! :D
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Destinesia schreef:Bovendien is "Volwassen Geloof" een aantrekkelijke en bekende term onder gelovigen. Beter dan bijvoorbeeld: "De Bijbel is een leugen", Of: "Het verhaal van een afvallige". Dat soort titels laten gelovigen meestal direct links liggen. De term Volwassen geloof dirigeert gelovigen ook nog eens prima via Google naar het e-book van Ref.
Klopt. Het is typisch een aantrekkelijke frase voor gelovigen. Ik was overigens de eerste die met de frase kwam op het internet, toen ik mijn e-boek op het net zette, en kwam daarom meteen bovenaan in de google zoekmachine. Nu na zeven jaar duikt de frase ook op in allerlei andere gelovige websites. "Volwassen Geloof" levert 5400 resultaten op. Mijn boek staat nog steeds als eerste vermeld wanneer je erop googlet. De tweede site waar men naar verwezen wordt is het Freethinkerforum. Men komt dan terecht op de eerste posting die ik ooit deed op dit forum. Mijn boek is van begin af aan al die jaren lang verbonden geweest aan dit forum. PietV. die tegenwoordig de site administrator is gaf me als enige toen een warm onthaal, waar ik nog steeds heel dankbaar voor ben. ook Devious liet zich positief uit.

Ik ben na zeven jaar heel anders in mijn denken geworden, maar toch zie ik terugkijkend op de persoon die net dat boek Volwassen Geloof geschreven had, dat het inderdaad nog steeds relevant is wat ik toen zei als commentaar op het boek:

"Maar waar worden fundamentalistische christenen met doorslaggevende argumentatie aangesproken? Wat heeft een gelovige aan een site "Geloven is shit!". Waar kun je in het nederlands terecht wanneer je een christen bent met vragen aangaande je geloof? Je klikt op Dan Barker en wordt verwezen naar de aankoop van een engels boek...Waar kun je uitgebreid alles vinden waar je mee in de knoop zit en waar vind je buiten de kerk eens iemand die alles van het geloof weet en je geen vrome praatjes verkoopt? En hoe wordt iemand geholpen die zijn geloof verliest? Waar vindt hij mensen die niet om hem lachen of boos worden, maar hem begrijpen en kunnen steunen? Dit zijn de dingen waar ik mee bezig wilde zijn. Door het geven van uitgebreide informatie. Door het aanbieden van mijn persoonlijke worsteling als christen om zo een beeld van herkenning te creëren dat als therapie kan dienen voor velen. En tenslotte door opbouwende suggesties te leveren voor het denken van eens-gelovigen." ( http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 2648#p2648" onclick="window.open(this.href);return false; )
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ik vond nog een foto. Ik sta daar weliswaar zelf op, maar de foto is wel heel symbolisch voor mijn leven en persoon. Misschien is die daarom zo gek nog niet:

Afbeelding

PS mijn foto's zijn scherper dan imageshack ze hier laat zien.
Born OK the first time
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Helemaal waar wat je hier zegt, maar juist die overwegingen maken het zeer moeilijk voor me. Ik vind de symbolen met een overgang naar vrolijker of bevrijding te naief en ook te pretentieus.
Het waren uiteraard voorbeelden van mijn kant. In jouw geval leek het me al niet logisch dat je voor zoiets zou kiezen. :wink:

Die foto lijkt me uitstekend geschikt!
Ik neem aan dat je boek portrait wordt gedrukt dus dan zal wel een flink stuk verdwijnen van de foto.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lanier schreef: Die foto lijkt me uitstekend geschikt!
Ik neem aan dat je boek portrait wordt gedrukt dus dan zal wel een flink stuk verdwijnen van de foto.

Oh, ik dacht dat ik juist landscape moest gebruiken, dus de foto door te laten lopen naar de rug en achterkant van het boek. Is het beter een portrait foto te zoeken, enkel voor de voorkant van de cover? En wat wordt de rest dan?
Born OK the first time
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Destinesia, Reref,
Over de titel.

Het is knalduidelijk dat ik niet bij de doelgroep hoor.
De bestaande titel lijkt dus juist wel onderscheidend vermogen te hebben!

De laatste foto roept op zijn minst de associatie op van:
"Er is leven op de grens van steen en sneeuw".
En dan nog een hondje erbij als symbool van trouw is wel erg mooi.

Wel goed ooggeleidend uitsnijden!

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ik kijk er naar uit om een papieren exemplaar in handen te hebben. Of nee doe er maar meteen 4, ik ken nog wel andere mensen om het aan te schenken, is het niet nu dan wel over 5 jaar, of 10 jaar...... Hebben is hebben.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Rereformed
Moderator
Contacteer:

heeck schreef:Destinesia, Reref,
Over de titel.

Het is knalduidelijk dat ik niet bij de doelgroep hoor.
De bestaande titel lijkt dus juist wel onderscheidend vermogen te hebben!
Smiles. Ik kan me nog herinneren dat een site 'Vers op het Web' mijn site reviewde en het commentaar gaf, zoiets als "De inhoud bestaat uit grote lappen tekst, je moet wel bijna op een wanhopige zoektocht zijn om dit allemaal te gaan lezen". hahahahaha ... Deze reviewer sloeg de spijker op zijn kop! Maar had vast niet gedacht dat mijn site de 7 jaren daarop wel bijna een kwartmiljoen keer aangeklikt zou worden en ik wel enige honderden emails van verdwaalde of zich opnieuw gevonden 'wanhopige zoekers' zou krijgen.

Religie zit bij mensen die er vatbaar voor zijn zo hoog en diep dat het me nog steeds altijd verbaast.
Born OK the first time
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

@Rereformed,

Het lijkt me een prima geschikte foto voor de voor- én achterpagina.
Wat mij er in opvalt, naast het contrast tussen de witte sneeuw en de donkere rotsen, zijn je blote voeten in de 'Jezus-muilen' (zoals ik deze schoenen altijd noem). :wink:
Laatst gewijzigd door Yours op 24 okt 2011 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Plaats reactie