Nieuwe aanval op SGP

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Een studentenpartij, vrouwenpartij, seniorenpartij of boerenpartij die leden weigert omdat ze niet overeen zouden komen met hun 'doelgroep' zou op basis van deze rechterlijke uitspraak ook subsidie geweigerd moeten worden. Maar waar ligt de grens?
Word ik als man gediscrimineert als ik geweigerd wordt om lid te worden van een dameskorfbalvereniging?

Dus tja, ik heb mixed feelings over deze uitspraak. Als kortzichtige sexistische mannetjesputters lid willen worden van de kortzichtige sexistische mannetjesputterspartij, dan moeten ze dat vooral doen. Maar waarom vrouwen hiervan perse lid willen worden, dat ontgaat me geheel. Waar ik wel kan inkomen is dat er geen staatssubsidie aan zo'n partij dient verleend te worden. Maar ook dan dien je naar alle partijen te kijken. Staat de Christenunie wel open voor een atheist? Staat de VVD open voor een anarchist? Staat de SP wel open voor een SGP-er? Gelijke monikken, gelijke kappen, zou ik zeggen: dus dan maar helemaal geen staatssubsidies verlenen aan geen enkele politieke partij.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

1 Korinthiërs 14:34: Dat uw vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.

Koran 33:58-59: O vrouwen van de profeet, gij zijt niet zoals een andere vrouw. Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid; leeft het gebed na.

Pim Fortuyn (interview met de Volkskrant, feb. 2002): “Ik ben vóór afschaffing van dat rare grondwetsartikel 1 ‘Gij zult niet discrimineren’. Prachtig! Maar als een imam wil vertellen dat mijn levenswandel volstrekt verwerpelijk is en beneden die van varkens ligt, okee, dan zegt hij dat maar. <…> Gereformeerden liegen altijd. Hun normen- en waardenstelsel ligt zó hoog, dat je dat menselijkerwijs niet kunt handhaven. Dat zie je in de moslimcultuur ook”.

Wat wil ik nu zeggen? Oja: Veruit de meeste leden van een groep zijn sinds hun eerste levensjaren er diep van overtuigd dat de manier van doen van hun groep de juiste manier van doen is. Daarom zitten er in dit land maar een paar terroristen onder de verder vredelievende moslims en wensen veruit de meeste SGP-vrouwen niet voor een regeringsfunctie gekozen te worden. ‘Ze weten niet beter’ heet dat.
De wens van die vrouwen is door de SGP tot partijwet verheven. Kijk eens aan!

Waarom zijn de vredelievende moslims zo stil na de moord op Theo van Gogh? Waarom hoor je de SGP-vrouwen nooit? Of is Clara Wichman van de SGP? :wink:

Intussen krijgen bepaalde bevolkingsgroepen - niet de draagkrachtige (!) - het komend jaar minder te besteden. Wordt hier niet gediscrimineerd ‘op welke grond dan ook’? (art.1 van de grondwet) Of is hier geen sprake van ‘gelijke gevallen’? (art.1 van de grondwet)

Hoe luidt ook alweer dat gezegde over balk en splinter? :?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

onemangang: het gaat er niet om of vrouwen lid willen worden het gaat erom dat ze bij voorbaat op basis van geslacht worden uitgesloten van gelijke rechten. Dat is de discriminatiore aan de SGP. Bij de liberale punnikclub mag je best als anarchist lid worden maar de vraag is of je argumenten daar een zinvolle inbreng hebben. Dit laatste omdat de meerderheid van de groep andere politieke opvattingen heeft waardoor jouw opvattingen geen meerderhied zullen behalen. Echter, ze zouden je niet mogen weigeren in principe. Het zelfde geldt ook voor de feminiene korfbalclub: je mag als man wel lid worden maar je moet niet verwachten dat je mag meespelen bij vrouwenwedstrijden als man zijnde. Dit omdat anders de kansen voor een geheel vrouwelijk team kleiner zijn.
Dus je mag volgens de rechter bij elke club lid worden en ze mogen je niet weigeren op basis van geslacht.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Gisterenavond tóch maar weer eens bij de EO gekeken naar ‘Het elfde uur’. Ik zag na het nieuws een vooraankondiging voorbijkomen van een gesprek met een paar SGP-vrouwen. En toen hadden in een paar van mijn hersenkernen wat chemische of elektrische reacties plaats zodat ik dacht: ‘Dat wil ik wel even zien’. Mij persoonlijk kun je dus niets verwijten want de natuurverschijnselen in mijn hersenen heb ik niet in de hand. :wink:

Die Andries Knevel blijf ik maar niet mogen, al doe ik nóg zo mijn best. Hij doet me zijn ogen te wijd open, zijn lach vind ik gemaakt en zijn gebaren zowel te druk als te weinig gevarieerd. Verder vind ik dat hij suggestieve vragen stelt; regelmatig beweert hij iets en zegt dan: “Dat heb ik niet gezegd” en als de gast aan het woord is wordt die voortdurend ‘deo volente’ in de rede gevallen. Van dat soort gesprekken word ik altijd geagiteerd en aan agitatie heb ik een hekel.

Maar goed, er waren twee SGP-vrouwen op bezoek. De een was echtgenote van iemand die iets bestuurlijks deed in de SGP en samen hadden ze zes kinderen; de ander was ongehuwd, had dus geen kinderen en deed voorlichtingswerk. Ik hoop dat ik het goed heb onthouden, want het ging allemaal vliegensvlug en Andries zat er voortdurend tussen.
Wat ik wel een beetje raar vind is dat die vrouwen principieel geen TV kijken maar er wel op verschijnen. Pim Fortuyn zou zeggen: “Gereformeerden liegen altijd. Omdat hun normen en waarden zo hoog liggen dat je dat menselijkerwijs niet kunt handhaven”. (Staaltje van vrije meningsuiting.) :)

Eén ding is me wel duidelijk geworden (denk ik tenminste): beide vrouwen voelde zich niet gediscrimineerd omdat ze in de SGP geen besturend lid mogen worden. Ze zaten daarbij zó blijmoedig te kijken dat je zou zeggen: zij voelden eerder het tegendeel. Zij baseerden zich beiden op de bijbel en daarin staat dat de man het hoofd is van de vrouw en Jezus het hoofd van de man en de man was eerst en daarna pas de vrouw als een ‘hulpe hem gelijk’. En nu moet het maar voor iedereen duidelijk zijn dat man en vrouw in de GSP zowel lichamelijk als laat ik zeggen mentaal niet gelijk zijn, maar wél gelijkwaardig. Net als in een goed voetbalelftal. Ook daar is de ene speler de andere niet ofwel: de taken zijn verdeeld en elke taak is gelijk van waarde. Dat kan zelfs een domme hooligan nog wel begrijpen.

De voorzitster van het CDA (Christelijk Democratisch Appel) was ook aanwezig en zij kon zich - na enig gehengel van Andries - het intrekken van de rijkssubsidie voor de SGP weer wél voorstellen. Die heeft blijkbaar een andere bijbel of leest hem anders. In de politiek is alles mogelijk.

Hoe langer ik erover nadenk, des te minder ik de opwinding begrijp. De mannen en vrouwen van de SGP mogen wel menen en zeggen dat vrouwen niet in de regering thuishoren want we hebben vrijheid van mening en meningsuiting.
In de Tweede Kamer heeft de SGP zegge en schrijve twee zetels. Wat is nou twee zetels? Op elk van die zetels zit het hoofd van een vrouw. Ik zou zeggen: “Geen gezicht”. Maar waarom is dat nu zó’n probleem?
Dat volgend jaar groepen minder draagkrachtigen er tegen hun zin financieel weer op achteruit lijken te gaan vind ik wel zo erg. Is dát geen discriminatie? En krijgen degenen die dat hebben bekokstoofd wél regeringssubsidie?

Voorlopig kijk ik niet meer naar ‘Het Elfde Uur’. Zeker niet als er tegelijkertijd voetballen is. :?

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Gerard
Bevlogen

SGP

Bericht door Gerard »

Ben weer 'back in town' na 2 heerlijke weken Scotland en whisky. Ben dus wel een beetje van nieuws verstoken gebleven maar het landschap van o.a. Skye en, als peatwhisky aanbidder, natuurlijk Islay en de whiskies zelf hebben veel vergoed. :lol:

Even koppen gesneld door de kranten en ben zeer verheugd over de uitspraak inzake het vrouwen standpunt van de SGP. :D
Maar ik vraag me af wat Remkes bezielt om daartegen in hoger beroep te gaan. :shock: :?
Dat is toch een iberaal wat is dan zijn belang. Heeft hij veel gereformeerden in de familie die hij nog iets te goed heeft?
Heeft iemand iets gehoord of gelezen over zijn argumenten :?:
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
PietV.
Erelid

Re: SGP

Bericht door PietV. »

GH schreef: Dat is toch een iberaal wat is dan zijn belang. Heeft hij veel gereformeerden in de familie die hij nog iets te goed heeft?
Heeft iemand iets gehoord of gelezen over zijn argumenten :?:
Het doel is mij ook ontgaan. Om de zaak te simplificeren dacht ik om de subsidie van honderduizenden euro's maar te gebruiken om het overheidstekort te verminderen of om
nooddruftigen te helpen.

Gaat deze kwast geld uitgeven om te procederen en om hierna de rijkgevulde kas van de SGP weer over te laten lopen. Nee, GH met ons boerenverstand zullen wij dit wel nooit begrijpen.

Welkom trouwens terug van vakantie,

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie