Politieke overtuiging

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Politieke overtuiging

Bericht door appelfflap »

Aron schreef: theoretisch, echter partijen als de Partij voor de Dieren zijn volledig geïnfiltreerd door gelovigen en zullen dus nooit een secularisering (wat niet hetzelfde als anti-godsdienst is!!) van de maatschappij toestaan.
met alle respect, maar als ik dit soort onzin lees (infiltratie, balkenende is een fundamentalist) dan slaagt mijn bs detector in het rood en kan ik je jammer genoeg niet meer serieus nemen.

het gros vd zaken die je aanhaalt (thuisslachtingen, boerka's,...) zijn vandaag al verboden.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Hmm... Aron is 15. Op zijn leeftijd zat ik op m'n brommer achter schoolmeisjes aan en kwijlde nog op mijn jas.Ik heb wel sympathie voor iemand van zijn leeftijd die verder kijkt dan z'n neus lang is. :)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Destinesia schreef:Hmm... Aron is 15. Op zijn leeftijd zat ik op m'n brommer achter schoolmeisjes aan en kwijlde nog op mijn jas.Ik heb wel sympathie voor iemand van zijn leeftijd die verder kijkt dan z'n neus lang is. :)
Inderdaad, behalve dat ik die schoolmeisjes voorbij reed. :D
Ik deel je sympathie.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Destinesia schreef:Hmm... Aron is 15. Op zijn leeftijd zat ik op m'n brommer achter schoolmeisjes aan en kwijlde nog op mijn jas.Ik heb wel sympathie voor iemand van zijn leeftijd die verder kijkt dan z'n neus lang is. :)
:lol: Ook ik deed niet anders! Ik kon het woord politiek niet eens schrijven, denk ik! Mijn sympathie heeft tie ook!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Destinesia schreef:
Je kan niet voorkomen dat iemand iets gaat geloven, tenzij je een voorstander bent van censuur.
De wereld regeren willen we allemaal wel. Dat moeten we ook wel willen, want anders verdwijnen onze ideeén.
Ik leg net uit in drie berichten dat het mij geen moer uitmaakt wáár iemand in gelooft. Al is dat in smurfen.
Destinesia schreef:Men kan/mag geloven wat men wil zolang men dat geen druk legt op anderen in de samenleving op welke manier dan ook.
En hier waren we bovendien al uit ... toch?
Als het je niet "slechts bevelen uitvoert" uit naam van een god, dan wel uit naam van die geweldige Leider of Partij

Die 'geweldige leider' is een bestaande en aantoonbare entiteit. Op goden kun je maar beter niet stemmen. Dat probeer ik duidelijk te maken. Is dat trouwens nodig? Of zet je me alleen maar aan het werk? Op jouw "geweldige stroman" (per bericht) zal ik niet stemmen. Met andere woorden: Probeer niet mijn standpunt te veranderen of te doen als-of je me niet begrijpt. Aan de andere kant zal het me een worst wezen óf je mij begrijpt. Vervelend is wel dat ik nu na die paar berichten van jou sterk de indruk krijg dat je me gewoon aan het fokken bent, of ben ik hier nu achterdochtig? Of je begrijpt me echt niet, dat zou ook kunnen. Maar ik krijg in ieder geval niet direct de indruk dat je me heel erg serieus neemt.
Destinesia schreef:O zeker wel. De één neemt de eigen verantwoording en de ander gelooft: "Dit is Gods wil"
Jagang schreef:Kan je aantonen dat dit per definitie waar is?
Kan jij aantonen dat dit per definitie on-waar is?
Is dit nieuwe theologie? :?:
Ja, ik probeer je volkomen in de war te brengen.
Wat ik er uit opmaak is dat jullie totaal langs elkaar heen discussieren. En dat komt door de totaal verschillende achtergronden in de eerste plaats. Destinesia, Jagang heeft datgene wat jij hebt meegemaakt, voornamelijk het evangelisch gelovig zijn, nooit meegemaakt en daar wringt het in de discussie imo. But correct me if I'm wrong!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
appelfflap
Banned

Destinesia schreef:Hmm... Aron is 15
echt? Op je 15e al een eigen partij willen oprichten?
Aron, vooraleer u tussen een hoop oude cynische krokodillen te gooien moet ge u inderdaad verdiepen in de leer vd meisjes, bier en meer van die fratsen
Destinesia

appelfflap schreef: Aron, vooraleer u tussen een hoop oude cynische krokodillen te gooien moet ge u inderdaad verdiepen in de leer vd meisjes, bier en meer van die fratsen
Nee, nee! Aron moet doorgaan! Studeren! Studenten meiden zijn helemaal top! The best of both worlds! =D>

L.a.n.f.y. Jagang zal misschien mijn berichten nóg eens rustig moeten doorlezen. Ik kom er op terug. :wink:
appelfflap
Banned

Destinesia schreef: Nee, nee! Aron moet doorgaan! Studeren! Studenten meiden zijn helemaal top! The best of both worlds!
het is de evidentie zelve dat ge bij uw ouders moet zeuren om op kot te gaan in 1 of andere studentenstad.
Aron
Forum fan

Bericht door Aron »

appelfflap schreef:
Destinesia schreef:Hmm... Aron is 15
echt? Op je 15e al een eigen partij willen oprichten?
Aron, vooraleer u tussen een hoop oude cynische krokodillen te gooien moet ge u inderdaad verdiepen in de leer vd meisjes, bier en meer van die fratsen
Haha daar heb ik me al in verdiept hoor :D

Verder over de partij, over die christenfundamentelisten, dat moet je niet zo serieus nemen, soms kun je ook gewoon even lekker willen provoceren en ik spreek hier vanuit mij zelf, niet vanuit de partij.

Het leukste zinnetje vind ik nog altijd: ''we worden al sinds ons bestaan geregeerd door een stel christenfundamentalisten met acht jaar onderbreking tijdens paars.''
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Destinesia schreef:Ik kom er op terug. :wink:
Maar ik niet, daar ik inderdaad de indruk hebt dat je me meer zand in de ogen probeert te strooien dan in te gaan op mijn vragen/opmerkingen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Destinesia

Jagang schreef:
Maar ik niet, daar ik inderdaad de indruk hebt dat je me meer zand in de ogen probeert te strooien dan in te gaan op mijn vragen/opmerkingen.
Dit is absoluut niet het geval. Ik dacht dat toch echt dat ik je overal ruim gequote, en ruim antwoord op gegeven had als je even netjes terugleest. Maar misschien wil je wat ánders horen van me? Het zint je niet? Ja dat is dan een beetje jammer. Dat we er blijkbaar niet uitkomen enzo. Maar ja ach, als jij er zo over denkt dan vind ik het verder evengoed wel best zo. Echt waar. :wink:
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Destinesia schreef:
Jagang schreef:
Dit is absoluut niet het geval. Ik dacht dat toch echt dat ik je overal ruim gequote, en ruim antwoord op gegeven had als je even netjes terugleest. Maar misschien wil je wat ánders horen van me? Het zint je niet? Ja dat is dan een beetje jammer. Dat we er blijkbaar niet uitkomen enzo. Maar ja ach, als jij er zo over denkt dan vind ik het verder evengoed wel best zo. Echt waar. :wink:
Ik kan geen soep meer koken van de kant die je dat gesprek opstuurt.
Dat heeft niet te maken met wat ik wil horen, maar ik kan het domweg niet meer volgen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
appelfflap
Banned

Aron schreef: Verder over de partij, over die christenfundamentelisten, dat moet je niet zo serieus nemen, soms kun je ook gewoon even lekker willen provoceren en ik spreek hier vanuit mij zelf, niet vanuit de partij.
gewoon forummisvorming.

de meesten die hier met allerlei ideologische boodschappen en allerlei waarheden komen binnenwaaien hebben nul gevoel voor humor en menen echt letterlijk wat ze zeggen.

gelukkig zijn er af en toe uitzonderingen zoals jij
Aron
Forum fan

Bericht door Aron »

appelfflap schreef:
Aron schreef: Verder over de partij, over die christenfundamentelisten, dat moet je niet zo serieus nemen, soms kun je ook gewoon even lekker willen provoceren en ik spreek hier vanuit mij zelf, niet vanuit de partij.
gewoon forummisvorming.

de meesten die hier met allerlei ideologische boodschappen en allerlei waarheden komen binnenwaaien hebben nul gevoel voor humor en menen echt letterlijk wat ze zeggen.

gelukkig zijn er af en toe uitzonderingen zoals jij
Ik meen meestal ook letterlijk wat ik zeg, maar soms moet het ff eruit haha.

Back on-topic btw :D
''De wereld wordt geregeerd door dwazen, en de dwazen worden geregeerd door angst" - Anton Constandse
Destinesia

Jagang schreef:Ik kan geen soep meer koken van de kant die je dat gesprek opstuurt.
Dat heeft niet te maken met wat ik wil horen, maar ik kan het domweg niet meer volgen.
Ja dat is jouw probleem denk ik hoor.

Een gesprek die ik een kant op stuur? Jij stelt hier de meeste vragen en niet ik. Ik geef ruim antwoord op de meeste van je vragen en jij klaagt vervolgens dat je het niet meer kan volgen? Het zal allemaal wel. Ik had al het idee dat je me niet volgen kon. Ik was vanaf je eerste reactie naar mij toe al niet gecharmeerd van je met je vijandige: "wie ben jij om ...." reactie. Misschien dat ik daarom wat onbegrijpelijk en vooral geïrriteerd voor je overkwam. Ik dacht eerlijk gezegd: "Wat mot je?" Toen ik je eerste bericht las.

Jammer dat ik niet veel tijd heb. Dat maakt mijn uitleg er ook niet beter op.

Ik leg het één keer uit. Ik ben tegen religieuze partijen of dit nu fundamentalistische of modernistische partijen zijn. De samenleving zou er van doordrongen moeten worden dat religie niet de juiste weg is omdat goden nu eenmaal niet bestaan. Dan maar liever een aantoonbare 'grote leider' snap je? Ik zie graag het fundamentalistisch geloof verdwijnen maar juist óók het modernistisch en vrijzinnig geloof, dat meer lijkt op godsdienstje spelen terwijl men eigenlijk niet geloven kan dat 'God' werkelijk en letterlijk de auteur is van hun bijbel. Heilige boeken komen niet van 'God' is mijn mening en dus kunnen ze beter geen aandacht meer krijgen. Bovenal is het vrijzinnig geloof een nog veel stompzinniger geloof omdat deze 'gelovige' mensen beter zouden moeten weten. Heilige boeken zijn schadelijk. Ze zijn een voedingsbodem voor (nieuwe) fundamentalisten juist omdat heilige boeken óók nog 'serieus' worden genomen door vrijzinnigen.

Vrijzinnigen en fundamentalisten houden "elkaar" in stand. :!: Vrijzinnigen en traditionele "vormgelovigen" houden voorál ongewild, fundamentalisten in stand omdat zij de bijbel (of koran) als waardevol cultuur object zien. Fundamentalisten denken dat vrijzinnigen ergens wel zullen aanvoelen dat "heilige boeken" minimaal een kern van waarheid bevatten over de vraag: "Wie is God?" Dat sterkt fundamentalisten in hun geloof. Ja als zélfs zij het geloven! Dan moet het wel waar zijn he? En dat zalvende gezeik over "het zogenaamde goede" in religie moet stoppen.

Vandaar dat ik van mening ben dat vooral deze vrijzinnige mensen moeten doordrongen worden dat ze net zo goed humanist kunnen worden in plaats van een 'halfgeloof' in een 'God' te laten standhouden waarin ze eigenlijk niet werkelijk, of maar hálf geloven. Zolang er halfzachte vrijzinnigen blijven bestaan die het alsmaar maar voor de "bijbel opnemen" en zeggen dat fundamentalisten de bijbel niet begrijpen nemen veel ongelovige seculieren op hun beurt alle soorten gelovigen 'serieus' en 'respecteren' zij dit geloof. Ze moeten wel. Maar eigenlijk zijn het juist de fundamentalisten die de bijbel (of koran) werkelijk 'begrijpen'. Zij volgen hun boeken op de letter en de bijbel van kaft tot kaft zoals de auteurs uit de bronstijd het ook bedoeld hebben. Daarom vind ik fundamentalisten 'eerlijker'. Daarom ben ik vóór kritische godsdienstles. Om zodoende "goden te ontmaskeren als hersenspinsel" en schadelijk voor de psyche en de samenleving. Ik zie dat heel graag in het onderwijs terug.

Zéér kritisch kijken naar godsdienst.

Nogmaals, ik vind het erg vreemd dat je zegt mij niet te kunnen volgen. Jij stelt hier de meeste vragen (die ik ook niet even goed kon plaatsen) en ik gaf overal een ruim antwoord op. Ik quote bijna al jouw vragen aan mij. Dat het daarna voor jou niet meer te volgen is dat ligt dan blijkbaar aan jouw vragen en opmerkingen die mij mogelijk een bepaalde kant uitsturen.

Je hebt het ineens over 'De grote leider' enz.... Ja inderdaad is het zo dat een bestaande leider, dictator, of ideologie, volgen net zo goed schadelijk, of misschien wel schadelijker kan zijn. Maar dat is mijn punt helemaal niet!! Mijn punt is dat je geen goden en geesten moet volgen. Ze bestaan namelijk niet. Moeten we daarom maar in goden "geloven" die vanaf hun hemelse troon de aarde besturen? Ik voel me echt aan het werk gezet door jou. Omdat jij zegt me niet te begrijpen zit ik hier wederom van alles uit te leggen terwijl jij je er vanaf doet met "vragen en one-liners". Andersom doe jij maar weinig moeite écht te reageren op wat ik wil zeggen. Weet je: Misschien moet je "Een brief aan een christelijke natie" van Sam Harris eens lezen. Kost een tientje. Ik ben erg onder de indruk geraakt van zijn heldere visie over de schadelijke invloed van religie in de politiek en de samenleving. Misschien dekt dat de lading over je onbegrip over mij.

Fijne avond.
Plaats reactie