Ongemakkelijke waarheid voor multiculturalisten

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: Ongemakkelijke waarheid voor multiculturalisten

Bericht door Kitty »

Het is anders een behoorlijk discussiepunt geweest dat zelfs het acualiteitenprogramma Pauw en Witteman gehaald heeft. Dus zo logisch vond men het kennelijk niet om belagers van hulpdiensten steviger aan te pakken dan belagers van andere hulpdiensten waar de politie zich onder rekenden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
siger

Bericht door siger »

Kitty schreef:Het is anders een behoorlijk discussiepunt geweest dat zelfs het acualiteitenprogramma Pauw en Witteman gehaald heeft. Dus zo logisch vond men het kennelijk niet om belagers van hulpdiensten steviger aan te pakken dan belagers van andere hulpdiensten waar de politie zich onder rekenden.
Het inderdaad niet zo dat iedereen altijd logisch vindt wat ik logisch vind. Helaas!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dat is inderdaad heel waar wat je hier zegt. Ik vind ook vaak dingen heel erg logisch en dan blijken er toch hele debatten over nodig, vooral in de politiek.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

siger schreef:
Kitty schreef:Belagers van ambulancepersoneel werden dus zwaarder gestraft dan belagers van politiepersoneel.
Dat is toch niet hetzelfde vergrijp?

Als alle mensen die politiemensen belagen hetzelfde gestraft worden, en alle mensen die ambulanciers belagen hetzelfde gestraft worden, is er toch gelijke rechtspraak?

Er is ongelijke rechtspraak als een Marokkaan die bijvoorbeeld een politieagent molesteert zwaarder gestraft wordt dan een raszuivere Nederlander of Vlaming die bijvoorbeeld een politieagent molesteert onder dezelfde omstandigheden.

Ik kan geen reden bedenken waarom een rasechte Nederlander meer recht heeft een politieagent, een brandweerman of welke categorie dan ook te molesteren.

lk kan heel goed begrijpen dat bijvoorbeeld een ambulancier met meer klem beschermd wordt tegen tuig dan andere burgers.

Ik vind dat Marokkanen en Nederlanders (of Vlamingen) die een ambulancier molesteren heel stevig gestraft moeten worden. Maar regels moeten gelijk toegepast worden onafhankelijk van ras of afkomst van de dader.
We hebben in Nederland regels die er speciaal op gericht zijn de instroom van bruiden uit Marroko en Turkije te verlagen. Effect lijken ze niet te hebben. Sterker nog, mensen die echt van elkaar houden zullen de boel hier voor gezien houden, die gaan weg. En mensen die echt uitgehuwelijkd zijn, zijn hier na een paar jaar evengoed wel. Die gaan gewoon eventjes de wachtkamer in.

De regels zijn voor iedereen hetzelfde, maar beperken de vrijheden van Marrokanen veel meer dat die van Nederlanders.

Dan kan je toch niet spreken van regels die voor iedereen hetzelfde zijn.

Dicriminatie is allang de regelgeving ingeslopen.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het zou anders wel zo moeten zijn, dat de regels voor iedereen hetzelfde zijn. Dus ook een Belg op integratiecursus indien hij in Nederland komt wonen. Of een Engelsman en Fransman, allemaal verplicht Nederlands leren en dezelfde regels uiteraard als ze hun bruid uit hun thuisland laten overkomen. Gelijke rechten en gelijke plichten voor iedere buitenlander die in ons land wil komen wonen. En volgens mij is dat ook het geval. Of vergis ik mij hierin?

Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

De praktijk ken ik niet. De praktijk kan zijn dat er veel moeilijker gedaan word bij het ene land dan bij het andere land. Terwijl de landen een gelijke status hebben.

Het beleid is voor zover is weet, zo dat EU burgers, Westerse allochtonen en niet westerse allochtonen aparte categorien vormen. Ik zou me er op moeten inlezen.

Ik kan me echter voorstellen dat de al genomen maatregelen zo gezien moeten worden: men wil massale instroom van ongeletterde immigranten die ook nog eens niet gewend zijn in een land met veel papier te wonen afremmen. Vervolgens gaat men kijken wat er aan te doen is. Alle wetten die niet te verenigen zijn met artikel 1 vallen af. Maar de intentie is op zijn minst immigratie uit arme landen afremmen. Het zijn ook wetten en regels van organisaties, niet van mensen. Er zit dus geen visie van 1 persoon achter.

EU burgers hoeven de taal niet te leren voor zover ik weet, terwijl het ook weer niet zo is dat gemeentes in alle Europese talen documenten moeten leveren.

Als je naar de peilingen kijkt, zie je in ieder geval welke opininies in Nederland aan kracht winnen en welke verliezen. D66 en PVV schieten omhoog, de meeste andere partijen zakken als een pudding in elkaar. Men wil duidelijkheid op het gebied van immigratie en integratie.

Eigenlijk zou je kunnen stellen dat de Nederlanders te verdelen zijn in groepen mensen die prima overweg kunnen met de veranderingen, groepen mensen die er nog nauwelijks mee te maken hebben en groepen mensen die alle veranderingen allang zat zijn.

Veel is perceptie, dat er veel veranderd is in korte tijd valt echter niet te ontkennen.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Als je toch de huidige wet inburgering doorneemt, dan is het toch in principe onmogelijk dat er tegenwoordig nog iemand een Nederlands paspoort zou kunnen krijgen zonder Nederlands te kunnen spreken?

Deze wet stelt dat iedere buitenlander die Nederlander wil worden, dus wil naturaliseren, het inburgeringsexamen moet afleggen, dat hij echter wel zelf moet aanvragen en betalen.

http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/overdein ... isatie.asp

Ik kan mij nog een geval herinneren van ergens vorig jaar, dat een Belgische die hier al zeven jaar werkte in het hoger onderwijs graag de Nederlandse nationaliteit wilde, maar hiervoor dus deze inburgeringscursus moest gaan doen tegen de zelf op te brengen kosten van € 350. Zij vond dit zelf idioot, aangezien ze al geheel was ingeburgerd en de taal ook perfect sprak. Hoe het precies zat, weet ik niet meer, maar zoiets staat mij bij.

Dus mensen die na 2007 Nederlander worden, zouden dus altijd de Nederlandse taal machtig zijn. Geeft dit meer hoop voor de toekomst? Of is het spreken van het Nederlands en het op de hoogte zijn van onze gebruiken niet voldoende om al te grote problemen te voorkomen.

Crossing-over
Geregelde verschijning

Bericht door Crossing-over »

Kitty schreef:Ongemakkelijke waarheid voor multiculturalisten

vrijdag 2 oktober 2009

Bron: Elsevier

Marokkaanse jongeren worden crimineel omdat ze daarmee kunnen opvallen

Een aanzienlijk deel van de Marokkaanse jongeren vertoont crimineel gedrag. Na uitvoerig onderzoek schreef Paul Andersson Toussaint een zeer inzichtgevend boek hierover: Staatssecretaris of seriecrimineel.

Voor sommige Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst schijnt het moeilijk te zijn om niet op te vallen. Niet voor niets is de titel van het boek Staatssecretaris of seriecrimineel. Gewoon ergens werken in een fabriek, in een bedrijf of op een andere plek is kennelijk niet erg populair bij jongeren van de Marokkaanse afkomst.

Nu kan niet iedereen schrijver, filosoof, bestuurder, politicus of miljonair worden. Dat is ook niet erg. Maar deze jongeren willen, en moeten opvallen. Hoe bereik je dat? De criminaliteit. Ze worden crimineel. Want daarmee kun je wel opvallen.

Haatkoppen
Wat is de omvang van het ‘Marokkanenprobleem’? Andersson Toussaint schrijft:

‘Conservatief geschat word ik gemiddeld twee keer per week fysiek en verbaal bedreigd, geïntimideerd of op een andere manier onbeschoft of (extreem) agressief bejegend door allochtone jongens en mannen. De overgrote meerderheid van die groep is van Marokkaanse afkomst. Er is vrijwel nooit een rechtvaardiging voor het buitensporige gedrag van deze jongens. Hun gedrag heeft zonder enige twijfel een deels racistische oorsprong. Het feit dat ik een autochtone Nederlander ben is voldoende. Er lopen duizenden van die haatkoppen in Amsterdam rond.’

Wij-zij-denken
Vaak wordt critici van het multiculturalisme verweten dat zij in termen van wij en zij denken. Maar hoe denken de problematische Marokkaanse jongeren hierover? Andersson Toussaint:

‘Uit mijn onderzoek en vele omzwervingen in Amsterdamse wijken blijkt dat het om een veel breder fenomeen gaat. Er is geen etnische gemeenschap waar het wij-zij-denken zo sterk is ontwikkeld als juist in de Marokkaanse. Er leeft een grote groep Marokkanen in Amsterdam, die zich helemaal geen Nederlander, maar Marokkaan voelt. En die Nederlanders, de Nederlandse samenleving en het Westen vijandig gezind is. Marokkanen die hun best doen, hard werk of studeren en leuk meedraaien met de Nederlandse samenleving worden door deze groep al snel verkaast genoemd en nog veel vaker als verrader bestempeld.’

Haat-Marokkanen
Dit zijn gewoon ‘haat-Marokkanen’. Wie haten ze? Het antwoord is een ongemakkelijke waarheid voor multiculturalisten:

‘En deze groep haat niet alleen de Nederlanders, maar ook Turken en alle andere etnische groepen, vooral de Surinamers. Ik ben een middag meegereden met een Surinaamse trambestuurder en Surinaamse conducteur. Voor deze zogenoemde "zwarten" zijn de Marokkaanse agressie, intimidatie, scheldpartijen en het routineus befluimen van vrouwelijke passagiers met een andere etnische afkomst al jaren dagelijkse kost.’

Ontsporing
Hoe zet je haat om in respect, tevredenheid, inspanning en tolerantie? Wordt dit een verloren generatie of kunnen ze nog worden gered? Wat is de prijs van deze ontsporing? Wat denkt de minister voor Integratie hierover? Wat gaat hij doen om de haat weg te nemen bij de haat-Marokkanen?

Dit zijn helaas de vragen waarop we geen antwoord hebben. Terwijl ons steeds een andere perceptie wordt voorgeschoteld. Andersson Toussaint:

‘Maar de perceptie die steeds weer wordt verkondigd door een grote groep politici, beleidsmakers, ambtenaren, professionals, journalisten en bekende Nederlanders in de babbelprogramma’s op tv is juist omgekeerd.’

Antecedenten
Een scherpe en eigenlijk angstaanjagende conclusie.

Van alle Marokkaanse jongens onder de 24 jaar in Amsterdam heeft 70 procent ‘antecedenten’. Dit zijn geen officiële cijfers, ze komen van een anonieme bron die zeer goede contacten heeft met de politie.

Ook economisch stelt de groep weinig voor. Andersson Toussaint: :

‘Volgens het Amsterdamse bureau voor Onderzoek en Statistiek verlaat ruim 60 procent van de Marokkaanse jongeren tussen de 17 en 23 de school voortijdig zonder "startkwalificatie". In 2006 was 39 procent van de Marokkaanse jongeren werkloos. Van alle Marokkaanse mannen in Nederland tussen de 40 en 64 jaar leeft 62 procent van een uitkering. Behalve twee Marokkaanse winkeliers op het Allebéplein in Slotervaart, kwam ik in twee jaar tijd in Slotervaart niet één Marokkaan van boven de vijftig tegen die werkte.’

Puinhoop
Wat een puinhoop! Nu weet ik waarom het kabinet de immigratiekosten niet wil berekenen.

Hier moet ik stoppen. En de minister? Houd toch op met die hoffelijke flauwekul over Marokkanen. Ga snel dit boek lezen en kom dan met goed beleid.

Onder de heerschappij van (oud-)minister Vogelaar mocht dit alles niet worden besproken. Hoe zal de nieuwe minister dit aanpakken?

Afshin Ellian

-----------------------------------------------------

Behoeft dit nog enige toelichting?
Ik lees hier regelmatig het woord 'multicultureel'. Een multiculturele samenleving bestaat echter niet en is per definitie onjuist.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik denk ook dat het niet werkt indien verschillende culturen naast en door elkaar leven waarbij de populatie binnen de ingekomen cultuur te groot is en teveel botst met de geldende cultuur. Wat mensen thuis aan cultuuruitingen doen, daar heeft niemand last van, maar indien de openbare orde aanpassingen moet gaan doen aan inkomende culturen dan ontstaan er problemen.
Multiculturen kunnen alleen dan bestaan indien er geen botsingen zijn en elkaars cultuur volledig wordt geaccepteerd. Dit is met de islamitische cultuur en de Nederlandse cultuur aan beide zijden niet het geval. Het Nederlandse straatbeeld behoort ook tot onze cultuur. En af en toe eens een vrouw tegenkomen met een hoofddoekje zal geen probleem zijn, maar indien je in een grote stad een Nederlandse markt bezoekt die geen Nederlandse markt meer is, of daar in ieder geval met geen mogelijkheid meer op lijkt, dan krijg je het gevoel dat je cultuur verloren gaat en dat geeft wrijving. En dan heb ik het nog niet over de gedragingen die voortkomen uit een cultuur die de onze niet is, waar we steeds tegenaan lopen.

Hoe groter de groep binnen een cultuur hoe sterker zo'n cultuur gaat overheersen en indien de overheersende cultuur niet de inheemse cultuur is, zoals in sommige grote steden al het geval is, dan wekt dat territoriumdrift op bij de inheemse bevolking wat zich dan uit in vreemdelingenhaat oftewel xenofobie. Een heel logische en natuurlijk reactie die puur menselijk is.

Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

Die hoofddoekjes zijn uit mijn hoofd. Het gaat om elkaar niet begrijpen en om criminaliteit. Dat zijn echt storende elementen. Verder word het ook steeds drukker hier. Niet op een prettige manier.

De cijfers zijn toegespitst op Amsterdam. Dat vertekend. Alhoewel...... Een flink deel van de Marrokanen woont in Amsterdam.

De plaatselijke Marrokanen zouden wel eens in grote getalen stress ziektes kunnen hebben, veel worden thuis gemept en ook buiten zijn ze overal eerst Marrokanen, dan pas mensen. Ze hebben natuurlijk ook niet de meest makkelijke cultuur meegenomen.

Dit gaat nog wel enkele generaties duren voordat het opgelost is. Zeer belangrijk is dat de instroom van kansloze Marrokanen gestopt word. Dat moet prioriteit in het beleid worden.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Maverick
Dit gaat nog wel enkele generaties duren voordat het opgelost is. Zeer belangrijk is dat de instroom van kansloze Marrokanen gestopt word. Dat moet prioriteit in het beleid worden.
moet dat niet zijn van alle kansloze immigranten dan?
De plaatselijke Marrokanen zouden wel eens in grote getalen stress ziektes kunnen hebben, veel worden thuis gemept en ook buiten zijn ze overal eerst Marrokanen, dan pas mensen. Ze hebben natuurlijk ook niet de meest makkelijke cultuur meegenomen.
je kan evengoed "skinheads invullen ipv het woord "marrokanen". :?:

MVG, LD.

PS ik weet niet hoe de situatie in nederland is, maar in gent bvb heb je echt weinig last van marrokanen, en de last die je ervan heb heb je ook van italianen, turken en in het meeste geval zelfs belgen. (blanken)
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nou, dat is in Nederland dan toch iets anders LD. Hier geven vooral Marokkaanse jongeren veel overlast, en staan ze boven aan bij crimineel gedrag.

LordDragon
Bevlogen

Hebben jullie daar geen skinheads enzo, of lastige voetbalsupporters die de boel kort en klein slagen. Het zou me verwonderen moesten enkel en alleen "kutmarrok-hanen" voor overlast zorgen. Nou heb ik wel al video's gezien op youtube, misschien vergelijkbaar met sommige wijken in Brussel met hun eigen sharia politie en knokploegen? Of is heel Amsterdam zo?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er is in verschillende steden inderdaad behoorlijk overlast van marokkanen, en natuurlijk hebben we ook wel voetbalsupporters en skinheads maar die gaan zeker niet gelijk op qua overlast met de overlast die marokkaanse jongeren veroorzaken. Het is duidelijk, en het mag nu zelfs bij ons politiek benoemd worden en niet alleen door Wilders, dat we een probleem hebben met overlast veroorzakende Marokkaanse jongeren. En niet alleen in Amsterdam.

LordDragon
Bevlogen

ojee, dan ist wel erg daar! Maar ja hier is het ook al begonnen met wijken en "cotés" waar de politie niet meer durft te komen. (Brussel, Antwerpen, Charleroi, Luik)Bij jullie is het dus nog erger. Echter naast mijn ouders wonen Marokkanen, en die vallen eigenlijk best mee, geen probs mee, hebben wel veel kinderen ensjo, mo vallen niemand lastig en hebben job. Ik heb de indruk dat dat soort goedmenende Marokkanen ook weg wil uit de grootsteden?

dus kut marokhanen hmz, nou ja niet wijs, want die die het dan goed bedoelen krijgen onterecht een stempel. Natuurlijk zit je hier ook wel weer met een geloofskwestie, mo ik betwijfel of de grootste kutmarokhanen ook de meest gelovige Marokkanen zijn?

MVG, LD.
Plaats reactie