Er wordt echt wel veel geld en energie gestoken in de ontwikkeling van systemen die verder gaan dan een PLC (zie openingspost.) Dus zo gek is het niet daarover te denken. Geloof je echt dat jouw werk met automatisering het eindpunt van een ontwikkeling zou betekenen? Iedereen denkt wel eens zich aan het einde van de geschiedenis te bevinden (of, volgens het onvolprezen liftershandboek, aan het einde van het heelal) maar dat is telkens opnieuw weerlegd door wat volgde...LordDragon schreef:Ik heb 8 jaar automatisatie gedaan en ik kan er niet bij dat iemand zegt dat een plc zelf handelt. (met alle respect voor die persoon).
Kunnen machines gebouwd worden even intelligent als wij?
Moderator: Moderators
-
siger
Re: Kunnen machines gebouwd worden even intelligent als wij?
- LordDragon
- Bevlogen
Re: Kunnen machines gebouwd worden even intelligent als wij?
ben ik mee akkoord hoor, maar in the end kom je steeds uit op een zelflerend programma, hoeveel je ook indekt door simulatie, zolang het niet zelf kan leren gaat het niet gebeuren. Dan zit je met een probleem dan moet je een intelligent programma schrijven.Er wordt echt wel veel geld en energie gestoken in de ontwikkeling van systemen die verder gaan dan een PLC (zie openingspost.) Dus zo gek is het niet daarover te denken.
Ieamand (Devious) laat vallen dat plc's primitieve ai achtige machines zijn die zelfstandig werken, daar reageerde ik gewoon even op Siger.Geloof je echt dat jouw werk met automatisering het eindpunt van een ontwikkeling zou betekenen? Iedereen denkt wel eens zich aan het einde van de geschiedenis te bevinden (of, volgens het onvolprezen liftershandboek, aan het einde van het heelal) maar dat is telkens opnieuw weerlegd door wat volgde...
kitty
ben ook bekend met visuele herkenningstechnieken fouten in lasnaden opsporen enz, nog steeds allemaal geprogrammeerd. Maw weer dat probleem dus van leren. ik kan intellligentie nog niet deftig omschrijven, maar net zoals de wetenschap zwaartekracht niet kan omschrijven, maar wel weet dat ze er is, heb je hier het probleem dat een intelligent iets bij kan leren.Het patent richt zich onder meer op het detecteren van lachen: het systeem is in staat het geluid en de gezichtsuitdrukking te herkennen die bij lachen horen. Ook emoties als verdriet, angst, woede, verveling of blijdschap kunnen door het systeem worden geïdentificeerd. Zo gaat het systeem ervan uit dat een gebruiker zich verveelt als hij gaapt, van het scherm wegkijkt of aan het praten is.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.