God bestaat want; ..........

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Erik schreef:JHenosch,

Blijkbaar ga je ervan uit dat als je geen religie hanteert als morele leidraad je automatisch vervalt in het door jouw beschreven gedrag, tsk tsk tsk............... [-X

"It takes a dirty mind" zullen we maar zeggen.

Bij mensen die celibitair zijn wordt al van klein af aan de gedachte erin geramd dat seks onzedig en vies is, dat als je masturbeert er hele vervelende dingen met je gebeuren.
Als jij denkt dat deze manier van normen en waarden bijbrengen op seksueel gebied ervoor zorgt dat deze kinderen vroom en onbevlekt opgroeien kun je niet verder van de waarheid zitten.
veel van wat je zegt is waar maar komt ook voor bij celibatairen.
Hoe zou het toch komen dat het celibaat kindermisbruikers en verkrachters voortbrengt?
je doet net alsof het dit gedrag kweekt, nu moet je de boel ook weer niet omdraaien, maar zeker is het zo dat men het vaak niet kan volhouden waardoor ze zichzelf en meestal ook anderen gaan belazeren, dat is all in the game als je alles en uitsluitend alles in dienst van de Heer stelt.

dan moet je echt van goede huize komen !

Maar om even terug te komen op die vermaledijde naarden en wormen
Blijkbaar ga je ervan uit dat als je geen religie hanteert als morele leidraad je automatisch vervalt in het door jouw beschreven gedrag, tsk tsk tsk...............
wie zegt dat ons dat het huwelijk, zoals we dat al sinds jaar en dag kennen, met 1 vrouw en 1 man, hoog gehouden moet worden?

niemand, behalve de joodschristelijke leer.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Mujahid schreef:Meer dan 500 argumenten voor het bestaan van onze Creator HIER!!!!!!!!
Die lijst is op het "Internet Infidels Discussion Board" begonnen als een grap. Een IIDB lid besloot, in de humorsectie nota bene, de gebruikelijke krakkemikkige (en reeds talloze malen weerlegde) theistische argumenten op een droogkomische manier op een rijtje te zetten. Andere leden begonnen al snel lulargumenten toe te voegen en de lijst werdt langer en langer. Sindsdien is die lijst, of een bloemlezing ervan, of een luie aanpassing ervan, op diverse websites terug te vinden.

De website waar je heenlinkt heeft goede artikelen over atheisme, maar de manier waarop de makers van de site suggereren dat de lijst met keur door hun is samengesteld daar moet ik om lachen, wetende hoe het zaakje werkelijk tot stand is gekomen.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Wat heeft Distiple een vette oogst tot dusver trouwens. In één woord: Wauwie.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jHenosch schreef:veel van wat je zegt is waar maar komt ook voor bij celibatairen.
Ja??? Dat zei ik toch ook?
jHenosch schreef:je doet net alsof het dit gedrag kweekt
Ja dat doet het ook, het gaat nl dwars tegen de natuurlijke behoeften in en kan daardoor alleen maar tot seksueel gefrustreerde mensen leiden.
jHenosch schreef:nu moet je de boel ook weer niet omdraaien
Ik draai niets om, ik geef de feiten weer.
Perverten vind je helaas overal dus ook onder atheïsten, alleen atheïsten bedekken dat niet met de mantel der religie en kunnen het ook niet in de pauselijke doofpot stoppen.
jHenosch schreef:maar zeker is het zo dat men het vaak niet kan volhouden waardoor ze zichzelf en meestal ook anderen gaan belazeren, dat is all in the game als je alles en uitsluitend alles in dienst van de Heer stelt.
All in the game?!!!!
Hoe bedoel bagatelliseren!!
Dat spelletje waar je het voor het gemak even mee vergelijkt maakt vele onschuldige slachtoffers (meestal kinderen) waarvan sommigen het de rest van hun leven meedragen.
jHenosch schreef:wie zegt dat ons dat het huwelijk, zoals we dat al sinds jaar en dag kennen, met 1 vrouw en 1 man, hoog gehouden moet worden?
Gelukkig generaliseer jij niet!
Er zijn tijden geweest waarin zoiets als het huwelijk helemaal niet bestond, waar het normaal was dat men meerdere partners had, zelfs hedentendage is dat nog zo in een aantal culturen.
Als de oermens zich gehouden had aan jouw zo diep gekoesterde huwelijk dan had er niet veel over gebleven van de menselijke genenpool.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

jHenosch schreef: wie zegt dat ons dat het huwelijk, zoals we dat al sinds jaar en dag kennen, met 1 vrouw en 1 man, hoog gehouden moet worden?

Goede vriend, ik vind een goede relatie onderhouden met 1 vrouw al genoeg energie kosten. Ga gerust je gang, vrijheid blijheid, maar voor mij hoeft het niet.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Jutter schreef:Wat heeft Distiple een vette oogst tot dusver trouwens. In één woord: Wauwie.
Wie zaait zal oogsten :D :D
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

collegavanerik schreef:
jHenosch schreef: wie zegt dat ons dat het huwelijk, zoals we dat al sinds jaar en dag kennen, met 1 vrouw en 1 man, hoog gehouden moet worden?

Goede vriend, ik vind een goede relatie onderhouden met 1 vrouw al genoeg energie kosten. Ga gerust je gang, vrijheid blijheid, maar voor mij hoeft het niet.
zo denk ik er ook over, en soms is 1 vrouw meer dan genoeg,

maar dat is weer een ander verhaal.

Erik wrote:
Gelukkig generaliseer jij niet!
Er zijn tijden geweest waarin zoiets als het huwelijk helemaal niet bestond, waar het normaal was dat men meerdere partners had, zelfs hedentendage is dat nog zo in een aantal culturen.
meestal loopt dat nou ook niet zo geweldig af allemaal, integendeel,

1 op de 3 a 4 huwelijken strand omdat er een cultuur hangt van vreemdgaan in onze maatschappij, dat zie je overal, in de reclame, bij rolemodels, filmsterren, koningshuizen etc,

en het wordt nog gevierd als prachtig ook !

wie vreemdgaat, gaat ook vreemd met zichzelf !

of je moet gewoon niet trouwen dat kan ook,

maar probeer dan alstublieft geen kinderen te krijgen, want die zouden het wel leuk vinden dat hun ouders in iedergeval de intentie hadden uitgesproken bij elkaar te blijven cq elkaar trouw te zijn.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

Erik:
Ik draai niets om, ik geef de feiten weer.
Perverten vind je helaas overal dus ook onder atheïsten, alleen atheïsten bedekken dat niet met de mantel der religie en kunnen het ook niet in de pauselijke doofpot stoppen.
wat pervert is wordt nauwkeurig beschreven in de bijble zonder taboe.

wanneer je niet in dit geschrift gelooft, heb je waarschijnlijk een andere norm voor perversie, welke norm is dan de vraag,

want oke u kunt mij van hypocresie beschuldigen omdat u ongeveer kunt weten wat ik als bijbelgelovige ervan denk, en mij daarom op mijn eigen wetten kan betrappen,

voor u als niet duidelijk gelovige is dat veel moeilijker, want waartegen kunt u in huichelen eigenlijk ?

ik kan u daar dus ook niet op betrappen.

Wie geen morele normgevende uitspraken doet over zijn geloof en zijn gedrag, kan nooit op huichelarij betrapt worden.

dan krijgt het allemaal iets vrijblijvends.

als Ondragelijke Lichtheid van het Bestaan.

of we daarmee het geluk naar ons toehalen is dan de vraag !
nancy
Forum fan

Bericht door nancy »

Altijd lachen dat met die nummertjes!
Ik snap niet dat mensen daar waarde aan hechten.
Ik ben zelf getrouwd op vrijdag de 13de. Het was verdacht rustig op het gemeentehuis.
Lach meer!
TurkseTroel

Bericht door TurkseTroel »

1 op de 3 a 4 huwelijken strand omdat er een cultuur hangt van vreemdgaan in onze maatschappij, dat zie je overal, in de reclame, bij rolemodels, filmsterren, koningshuizen etc,

en het wordt nog gevierd als prachtig ook !
Het zou mij niets verbazen als het net zo vaak of juist meer gebeurd in culturen waarin het juist ontmoedigd wordt...een verboden vrucht is lekkerder!
Doubt everything. Find your own light.
Deze

Anselmus

Bericht door Deze »

Volgens Anselmus:

God is datgene groter dan hetwelk niets gedacht kan worden dus moet hij wel bestaan...

(Ik probeer het compact te houden. Gaat het nog een beetje, meneer Dröge...?)
There's no business like slow business...
Jutter
Ervaren pen

Re: Anselmus

Bericht door Jutter »

Deze schreef:Volgens Anselmus:

God is datgene groter dan hetwelk niets gedacht kan worden dus moet hij wel bestaan...

Of de variant erop: God is perfect, en omdat niet-bestaan niet bij een perfect wezen hoort bestaat God dus.

Lulkoek natuurlijk. Als een dergelijke redenatie acceptabel wordt bevonden, dan kun je het meest belachelijke verzinsel dat je maar uit je broek kunt hoesten valideren. Vliegende roze olifantjes MOETEN wel bestaan, als men stelt dat ultiemere vliegende roze olifantjes niet denkbaar zijn. En het perfecte bewijs dat de paus Moslim is MOET wel bestaan, want het is nou eenmaal perfect bewijs.

Bullshit op een voetstukje is nog steeds bullshit, en daar verandert zelfs een voetstukje, zo hoog dat een hoger voetstukje niet denkbaar is, geen ene donder aan.
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

God staat alleen voor die dingen die mensen (nog) niet begrijpen. Zolang mensen zich niet verdiepen in hoe onze aarde en ons leven in elkaar steekt, zal God blijven bestaan.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
Deze

Re: Anselmus

Bericht door Deze »

Jutter schreef:
Deze schreef:Volgens Anselmus:

Of de variant erop: God is perfect, en omdat niet-bestaan niet bij een perfect wezen hoort bestaat God dus.

Lulkoek natuurlijk. Als een dergelijke redenatie acceptabel wordt bevonden, dan kun je het meest belachelijke verzinsel dat je maar uit je broek kunt hoesten valideren. Vliegende roze olifantjes MOETEN wel bestaan, als men stelt dat ultiemere vliegende roze olifantjes niet denkbaar zijn. En het perfecte bewijs dat de paus Moslim is MOET wel bestaan, want het is nou eenmaal perfect bewijs.

Bullshit op een voetstukje is nog steeds bullshit, en daar verandert zelfs een voetstukje, zo hoog dat een hoger voetstukje niet denkbaar is, geen ene donder aan.

Goh, Jutter, wat agressief, heb je buikpijn?
There's no business like slow business...
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Of God bestaat omdat er axioma's zijn, ik weet niet of dit al aan de beurt geweest is....
Plaats reactie