Hekserigheden
Moderator: Moderators
Bij de beoordeling van jouw hekszijn is het juist de ontbrekende kennis van jou met de foutieve zelfkennis van je die jouw hekszijn een geloofwaardigheid van nul geven. En daarbij ook heel kinderachtigRaven schreef:Kinderachtig is een mening en meningen kan je niet bewijzen , noch weerleggen .. al slaan ze als een tang op een varken.
Ik had van mensen die van zichzelf zeggen dat ze kennig voorop stellen wel wat normale vragen verwacht.
Dat is het mening van een volwassene. Ik dus.
En mij maakt het verder niet uit of deze mening serieus genomen wordt of niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nou, en?Raven schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Ligustrum_vulgare
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Wellicht ter overvloede en reeds bekend: Open-mindednessRaven schreef:Ik heb in het verleden ook al eens gezegd, als je volgens jullie maar in een richting mag denken, noem je dan alsjeblieft geen freethinker. Dan ben je namelijk net zo dogmatisch en indoctrinerend als de EO.
Raven, wat is er niet normaal aan mijn herhaalde vraag even je overtuiging uiteen te zetten. Je blijft er raadselachtig overdoen, zegt het nooit maar zegt dat je het herhalen moe bent, verwijst naar je vorige uitspraken zonder referentie, haalt uit naar mensen die beginnen raden, verwijt mensen die je fout inschatten niet vrij te denken terwijl je zelf geen stof tot nadenken geeft. Ben je bang dat je standpunt niet overeind blijft? Vindt je schimmigheid lekker? Toon je voor je anderen verwijt je fout in te schatten.Raven schreef:Ik had van mensen die van zichzelf zeggen dat ze kennis vooropstellen wel wat normale vragen verwacht.
Dit is nu een topic speciaal voor jouw. Zeg eens klaar en duidelijk wat je denkt.
Raven, ook tincturen van giftige planten worden in verdunning gebruikt. Je laat toch zien dat je er niet veel van weet inderdaad.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik ben een beetje bang dat je voor elke vraag verduidelijking zal vragen, en dat als ik te veel omschrijf je verontwaardigd zal repliceren dat ik foute aannames maak. Maar toch (ik geef voorbeeldjes, je hoeft niet met ja of nee te antwoorden op wat dan ook, ik hoop alleen te horen wat je gedachten zijn):Raven schreef:Mijn overtuiging uiteen zetten ..
Kan je niet iets specifiekere vragen stellen over hoe ik over bepaalde dingen denk ..
Het KAN wel .. maar het wordt een verhaal van 3 autocad boeken.. en ik weet niet zo goed waar ik beginnen moet..
een scheppingsverhaal hebben we bv niet
- heb je een wereldbeeld, en zo ja welk? Vb lagen, sferen, fysisch/metafysisch..
- heb je een mensbeeld, en zo ja welk? Vb dualisme, animisme, monisme, leven na de dood, vrijheid, voorbestemming....
- heb je een kennismethode, en zo ja welke? Vb. experiment, inspiratie, ziener, innerlijk....
- heb je een idee over de beste samenleving? Vb. overbevolking, solidariteit, vrije markt, theocratie...
Wat een agressie weer hier. Vlees schijnt daar een aandeel in te hebben.
Mocht het minderen van vlees eten niet helpen, psychotherapie schijnt goed te werken tegen eventuele opgekropte jeugdtrauma's.
Mocht het minderen van vlees eten niet helpen, psychotherapie schijnt goed te werken tegen eventuele opgekropte jeugdtrauma's.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Ik ben vooral een vis eter.. wat uit de zee komt kan je mij meestal wel voorzetten ..Primaat schreef:Wat een agressie weer hier. Vlees schijnt daar een aandeel in te hebben.

Misschien was ik in mijn vorige leven een zeehond

Kijk daar kan ik tenminste antwoord op geven..
Wereldbeeld ( let op dit is geen westerse wetenschap)
De wereld ( en misschien wel het hele universum) bestaat uit meer dan veel mensen denken. Er is een kracht die alles maakt tot wat het is, en die alles met elkaar verbind.
Zie de wereld als een uurwerk, hoe belangrijk een radertje is hangt niet af van de grootte. Waardeloze wezens bestaan dus niet, alles heeft een functie in de natuur, ook
al zie je die misschien niet.
De wereld is in te delen in 5 elementen, niet als chemische bouwstenen maar als aanwijzingen van dingen waar een mens ( en ook andere wezens) niet zonder kan.
Aarde : ieder mens heeft eten nodig en een dak boven zijn hoofd
( klinkt triviaal, maar soms lijken we dat als mensheid te vergeten)
Water : behoeft geen uitleg denk ik.. water is een voorwaarde voor leven zoals wij dat kennen
Lucht : Ook triviaal anders zou er nooit iemand verzuipen
Vuur : ieder mens heeft behoefte aan warmte, fysiek EN metafysisch.
gek genoeg is dat laatste wetenschappelijk bewezen .. een baby wordt echt ziek als ie geen liefde krijgt.
verder als je lichaam niks meer verbrandt ben je heel erg dood
Geest : Zonder je geest kan je met de andere 4 elementen weinig doen ( elke kunstschilder zal dit beamen) Heksen vinden dat je je geest zuiver moet houden .. jijzelf bepaalt wat de juiste weg is .. niet hoeveel geld je ermee verdient of wat andere mensen daar van vinden. volg je hart en niet je status.
Wereldbeeld ( let op dit is geen westerse wetenschap)
De wereld ( en misschien wel het hele universum) bestaat uit meer dan veel mensen denken. Er is een kracht die alles maakt tot wat het is, en die alles met elkaar verbind.
Zie de wereld als een uurwerk, hoe belangrijk een radertje is hangt niet af van de grootte. Waardeloze wezens bestaan dus niet, alles heeft een functie in de natuur, ook
al zie je die misschien niet.
De wereld is in te delen in 5 elementen, niet als chemische bouwstenen maar als aanwijzingen van dingen waar een mens ( en ook andere wezens) niet zonder kan.
Aarde : ieder mens heeft eten nodig en een dak boven zijn hoofd
( klinkt triviaal, maar soms lijken we dat als mensheid te vergeten)
Water : behoeft geen uitleg denk ik.. water is een voorwaarde voor leven zoals wij dat kennen
Lucht : Ook triviaal anders zou er nooit iemand verzuipen
Vuur : ieder mens heeft behoefte aan warmte, fysiek EN metafysisch.
gek genoeg is dat laatste wetenschappelijk bewezen .. een baby wordt echt ziek als ie geen liefde krijgt.
verder als je lichaam niks meer verbrandt ben je heel erg dood
Geest : Zonder je geest kan je met de andere 4 elementen weinig doen ( elke kunstschilder zal dit beamen) Heksen vinden dat je je geest zuiver moet houden .. jijzelf bepaalt wat de juiste weg is .. niet hoeveel geld je ermee verdient of wat andere mensen daar van vinden. volg je hart en niet je status.
Ook deze ontsnappingroute werkt niet voor jou, alleen de bessen zijn giftig.Raven schreef:Dat bedoel ik niet.. maar dat iemand zo'n plant bij een BASISSCHOOL neerzet ..Kitty schreef:Raven, ook tincturen van giftige planten worden in verdunning gebruikt. Je laat toch zien dat je er niet veel van weet inderdaad.
over gezond verstand gesproken
6-jarigen behoren te weten dat je niet zomaar bessen moet eten.
Babbelie babbelie!Raven schreef:Ik ben vooral een vis eter.. wat uit de zee komt kan je mij meestal wel voorzetten ..Primaat schreef:Wat een agressie weer hier. Vlees schijnt daar een aandeel in te hebben.
Misschien was ik in mijn vorige leven een zeehond
Mensbeeld: ( let op dit geldt tot op zekere hoogte ook voor dieren)
Wij zijn geesten die op dit moment een lichaam hebben om in deze wereld te kunnen functioneren. Je lichaam kan uiteraard dood gaan .. maar jij niet.
Alle wezens hebben bepaalde absolute rechten die onvervreemdbaar zijn maar die moeilijk in juridische wetten te vangen zijn. Daarom hebben heksen een enkele wet die een beroep doet op je eigen verantwoordelijkheid : "Doe niemand kwaad, ook jezelf niet"
Je kan je immers aan alle b.v. nederlandse wetten houden en iemand nog op een schandalige manier behandelen.
Wij zijn geesten die op dit moment een lichaam hebben om in deze wereld te kunnen functioneren. Je lichaam kan uiteraard dood gaan .. maar jij niet.
Alle wezens hebben bepaalde absolute rechten die onvervreemdbaar zijn maar die moeilijk in juridische wetten te vangen zijn. Daarom hebben heksen een enkele wet die een beroep doet op je eigen verantwoordelijkheid : "Doe niemand kwaad, ook jezelf niet"
Je kan je immers aan alle b.v. nederlandse wetten houden en iemand nog op een schandalige manier behandelen.