Fok schreef:PVV solo in Europees Parlement
Politiek PVV-leider Geert Wilders zei vandaag in het programma Netwerk dat zijn partij zich niet aan zal sluiten bij een fractie, mocht de PVV in het Europees Parlement verkozen worden. "De PVV zal als onafhankelijke partij het Europees Parlement ingaan en daar ons onversneden geluid laten horen", sprak de politicus.
Volgens Wilders leidt het aansluiten bij een fractie tot onduidelijkheid. In het Europees Parlement is het gebruikelijk dat partijen zich wel aansluiten bij een fractie, om zo samen te werken met gelijkgestemde partijen uit andere landen.
Europese verkiezingen
Moderator: Moderators
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Dat is natuurlijk weer een belachelijke actie. In hun eentje bereiken ze helemaal niks. Ik denk niet dat ze dus erg serieus genomen zullen worden in het Europees parlement. Drie kereltjes die een beetje staan te blaaskaken.Fenomeen schreef:Fok schreef:PVV solo in Europees Parlement
Politiek PVV-leider Geert Wilders zei vandaag in het programma Netwerk dat zijn partij zich niet aan zal sluiten bij een fractie, mocht de PVV in het Europees Parlement verkozen worden. "De PVV zal als onafhankelijke partij het Europees Parlement ingaan en daar ons onversneden geluid laten horen", sprak de politicus.
Volgens Wilders leidt het aansluiten bij een fractie tot onduidelijkheid. In het Europees Parlement is het gebruikelijk dat partijen zich wel aansluiten bij een fractie, om zo samen te werken met gelijkgestemde partijen uit andere landen.
Einde verhaal zou ik zeggen.
Het CDA gaat in de fractie met Berlusconi, ook niet zo lekker. En de SP sluit aan bij de IRA, ook lekker.
Nou ik zet mijn rode stip dan maar bij de VVD.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Daar zit wat in.Kitty schreef:Dat is natuurlijk weer een belachelijke actie. In hun eentje bereiken ze helemaal niks.
Ik las 'm anders; zo voorkomen ze dat ze zich hoeven aan te sluiten bij rechtse partijen die op een paar punten een radicaal andere opvatting hebben dan de PVV.
Ik zal zo eens opzoeken wat er precies aan de hand is.En de SP sluit aan bij de IRA, ook lekker.
Nou ik zet mijn rode stip dan maar bij de VVD.
Absoluut maar zodra er een rood potlood in de buurt komt, komt de ware aard boven en wordt het om eoa reden toch altijd rechts.tante Kitty schreef:Ik heb zowel 'linkse' als 'rechtse' ideeën blijkbaar.
Jammer dat er geen polletje is, ligt het D'66 deel ook zo hoog hier?
Het wordt morgen in mijn vriendenkring massaal D'66, dan SP en dan PVV.
Ja, maar lieve fenomeentje als ik die linksen nu niet zinnig genoeg vind kletsen? Ik heb net weer gekeken, meneer van de SP kwam totaal niet uit de verf, hij kon alleen maar zeer achterhaalde oude politiek spuien, hij had het vooral over zijn bakker op de hoek. Mevrouw van Groenlinks daar heb ik ook niets van gehoord dat ik dacht: yes! En Van Baalen was voor mij toch wel aardig zinnig bezig. De PVDA meneer, was gewoon een PVDA meneer, en een CDA meneer die gezellig samen gaat hokken met meneer Berlusconi, tja daar hou ik ook niet zo van.
Ik word echt zo links als wat als links komt met zaken die mij aanspreken. En tja, zover waren ze in dit debat zeker niet, heel ver daarvandaan zelfs.
Bij mij is het niet, ik ben links DUS ik stem links (wat ze ook wauwelen). Of ik ben rechts DUS stem ik rechts (wat ze ook ouwehoeren). En ik heb zo het idee dat velen wel zo hun keuze bepalen. Echt, als links voldoende standpunten zou hebben waar ik mij in zou kunnen vinden, ben ik morgen zo links als wat, maar helaas.
Trouwens D66 gaat in het Europees parlement in de fractie zitten met de VVD.
Ik word echt zo links als wat als links komt met zaken die mij aanspreken. En tja, zover waren ze in dit debat zeker niet, heel ver daarvandaan zelfs.
Bij mij is het niet, ik ben links DUS ik stem links (wat ze ook wauwelen). Of ik ben rechts DUS stem ik rechts (wat ze ook ouwehoeren). En ik heb zo het idee dat velen wel zo hun keuze bepalen. Echt, als links voldoende standpunten zou hebben waar ik mij in zou kunnen vinden, ben ik morgen zo links als wat, maar helaas.
Trouwens D66 gaat in het Europees parlement in de fractie zitten met de VVD.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Heb de uitzending niet gezien maar dacht net iets soortgelijks bij het bekijken van de SP site; wees eens verfrissend.Kitty schreef:Ja, maar lieve fenomeentje als ik die linksen nu niet zinnig genoeg vind kletsen? Ik heb net weer gekeken, meneer van de SP kwam totaal niet uit de verf, hij kon alleen maar zeer achterhaalde oude politiek spuien, hij had het vooral over zijn bakker op de hoek.
Dat heb ik alleen met de gemeenteraadsverkiezingen.Bij mij is het niet, ik ben links DUS ik stem links (wat ze ook wauwelen). Of ik ben rechts DUS stem ik rechts (wat ze ook ouwehoeren). En ik heb zo het idee dat velen wel zo hun keuze bepalen. Echt, als links voldoende standpunten zou hebben waar ik mij in zou kunnen vinden, ben ik morgen zo links als wat, maar helaas.
Behoorlijk nadeel ja, maar in je eentje schijn je daar niks te bereiken.Trouwens D66 gaat in het Europees parlement in de fractie zitten met de VVD.
Nee, het is de bedoeling dat je fracties vormt met vertegenwoordigers, ook uit andere landen, die het dichtst bij jou gedachtegoed zitten. Groenlinks vormt dus een fractie met alle groenen in Europa en kunnen dan dus met 46 zijn. Enzovoort enzoverder. Vandaar dat de PVV dus niet veel zal maken omdat die dus weigeren met wie dan ook een fractie te vormen. Derhalve mogen ze dus ook geen voorstellen doen en meer dingen niet (wat ik even ben vergeten.) Ze kunnen alleen maar roepen in de hoop dat iemand hen hoort.
Waar de SP mee samendoet bevalt me wel en ik snap ineens de 'IRA' opmerking; Sinn Féin doet mee.Kitty schreef:Enzovoort enzoverder.
Dat zijn hele keurige nette mensen heb ik begrepen en die weten tenminste hoe je dit aanpakt als ik fzo de oto's van de kandidaten bekijk op hun site; tits.
Het grote voordeel van groen links is dat ze begrijpen dat je problemen als vervuiling en CO2 uitstoot niet als nederland alleen aan kan pakken .. dat zal je in europa moeten doen.
De VVD denkt alleen aan de belangen van bedrijven.. alles mag als het maar geld oplevert. Dat lijkt me niet de juiste weg.
Ik heb het gevoel dat veel mensen op een partij stemmen vanuit het "plaatje" dat erbij hoort in plaats van een logische keuze te maken op grond van hun standpunten.
De VVD denkt alleen aan de belangen van bedrijven.. alles mag als het maar geld oplevert. Dat lijkt me niet de juiste weg.
Ik heb het gevoel dat veel mensen op een partij stemmen vanuit het "plaatje" dat erbij hoort in plaats van een logische keuze te maken op grond van hun standpunten.
Misschien je toch iets meer verdiepen in de standpunten van de verschillende partijen Raven. Groenlinks is niet de enige partij die het probleem van de opwarming op een Europees niveau wil aanpakken. En nee, de VVD is niet alleen maar voor grote bedrijven en geld verdienen, maar voor een gezonde economie waar uitieindelijk iedereen baat bij heeft.
Trouwens het hele land volstouwen met die afzichtelijke en onefficiënte windmolens vind ik dus een heel slecht idee.
Trouwens het hele land volstouwen met die afzichtelijke en onefficiënte windmolens vind ik dus een heel slecht idee.
- Blackadder
- Ervaren pen
Ik weet het nog steeds niet, ik denk erover om mijn stem maar aan iemand anders te geven, waarvan ik in elk geval weet dat zij er wel goed over nagedacht heeft. En met wie ik het meestal wel eens ben. Ik ben er nog niet uit of dat moreel gezien meer of minder verwerpelijk is dan niet stemmen of een random stem uitbrengen

De uitslag als je de Groene Kieswijzer invult met een Europese aanpak van global warming en op de rest 'geen mening' invult:Kitty schreef:Misschien je toch iets meer verdiepen in de standpunten van de verschillende partijen Raven. Groenlinks is niet de enige partij die het probleem van de opwarming op een Europees niveau wil aanpakken.
PvdD: 7 + 0
GroenLinks: 7 + 0
ChristenUnie / SGP: 6 + 0
D66: 5 + 0
SP: 5 + 0
PvdA: 4 + 0
VVD: 1 + 0
CDA: 1 + 0
Groen Links is inderdaad niet de enige, maar de VVD valt klaarblijkelijk niet onder de partijen die een Europese Aanpak voorstaan.
De VVD website schrijft:Kitty schreef:En nee, de VVD is niet alleen maar voor grote bedrijven en geld verdienen, maar voor een gezonde economie waar uitieindelijk iedereen baat bij heeft.
Bovenstaande uitslag geeft weinig blijk van het eerste. En het tweede vind ik een weinig ambitieus stanpunt, gezien de ernst van het probleem. Vooral niet te snel oplossen, lees ik erin, lekker achteraan sukkelen (de VVD zal wel blij zijn met het huidige kabinetsbeleid). En mij is het niet duidelijk hoe de VVD de economie ook 'gezond groen' wil maken. Want een economie die niet verduurzaamd wordt, lijkt mij verre van gezond."Om de klimaatverandering aan te pakken moet op internationaal niveau worden samengewerkt, want CO2-uitstoot is grensoverschrijdend. Wel moeten we oppassen dat de middelen om het doel te bereiken haalbaar en betaalbaar zijn. Daarom moeten we als Nederland niet altijd voorop willen lopen in Europa, want de haalbaarheid en betaalbaarheid moeten reëel zijn."
Wat is er zo afzichtelijk aan windmolens? Ik geniet er altijd van windmolens te zien. Energie van de wind, wat is er mooier? Alleen zonne-energie.Trouwens het hele land volstouwen met die afzichtelijke en onefficiënte windmolens vind ik dus een heel slecht idee.
Laatst gewijzigd door Think op 04 jun 2009 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
In contrast met de VVD de hoopvolle en ambitieuze Groen Linkse aanpak:
Dat geeft mij heel wat meer hoop op de toekomst dan het gebrek aan daadkracht van de VVD.
http://energie.groenlinks.nl/vragen+en+antwoordenDe Europese Green Deal vraagt om een investering van 500 miljard Euro in groene technieken en zorgt in 5 jaar tijd voor 5 miljoen banen.
De green deal:
- Is een goed onderbouwd plan waarbij regeringen, ondernemers en politici de komende vijf jaar in heel Europa 500 miljard euro investeren in Groene technieken.
- Het creëren van 5 miljoen nieuwe banen in heel Europa in 5 jaar tijd.
- Het aanpakken van het klimaatprobleem door het steken van geld in elektrische auto's, windmolens en zonnepanelen, in isolerende bouwmaterialen, energieneutrale gebouwen en zuinige hogesnelheidslijnen.
Europa moet het voortouw nemen in het realiseren van een duurzame, groene en financieel zekere toekomst.
Welke maatregelen moeten getroffen worden op Europees niveau?
Hogere CO2-eisen auto´s
Efficiëntie-eisen aan elektrische apparaten
Investeren in duurzame energie: Het Europees Parlement en de lidstaten moeten de bindende doelstelling in de richtlijn voor duurzame energie zo snel mogelijk verhogen: niet 20%, maar 25% in 2020. Investeringen in duurzame energie leveren de komende tien jaar bij een doelstelling van 25%, naar schatting 2,5 miljoen groene banen in Europa op. Elke windmolen die we plaatsen levert gemiddeld zeven banen op.
CO2-norm voor energiecentrales
Meer groene kredieten van de Europese Investeringsbank
De Europese Investeringsbank (EIB) zorgt ervoor dat overal in de EU voldoende krediet beschikbaar komt, tegen een lage rente, voor investeringen in duurzame energie, energiebesparing, biologische landbouw en andere milieuvriendelijke en innovatieve technologie.
Dat geeft mij heel wat meer hoop op de toekomst dan het gebrek aan daadkracht van de VVD.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Ik vind nog meer windmolens landschapvervuilend en ze zijn gewoon niet efficiënt genoeg. Ik pleit voor meer investering in kernenergie.
-
appelfflap
- Banned
de grondstoffen voor kernenergie zijn eindig en je blijft met een afvaloverschot zitten.Kitty schreef:Ik vind nog meer windmolens landschapvervuilend en ze zijn gewoon niet efficiënt genoeg. Ik pleit voor meer investering in kernenergie.
vroeg of laat, en dat is niet langer dan pakweg een eeuw, is kernenergie ook geen optie meer.
wind en zon zijn pas binnen een paar miljard jaar op. ik zou het geld in milieuenergie steken en vertrouwen hebben in de wetenschappelijke vooruitgang. efficientere zonnepanelen, efficientere windmolens (desnoods op zee), wagens op electriciteit of misschien zelfs waterstof enz