1) Met "afspraken met banken" bedoel ik krek hetzelfde als jij :Locutus schreef:Fijn dat je het tenminste tussen aanhalingstekens zet, want dit heeft er niks mee te maken. Ik kan nu al in sommige gevallen een overboeking ongedaan maken, dus zo vreemd is dit voorstel van mij niet.Digit schreef:1) "Afspraken met banken" hebben ons in de huidige crisis gestort. Terecht gevolg : strengere wetgeving, alias méér hiërarchie !
Maar misschien begrijp ik niet goed wat jij bedoelt met "Afspraken met banken".
....
Je bedoelt George W. Bush?3) Wild West toestanden dus, met een soort "verkozen" sheriff.
Gr. Locutus
Locutus schreef:Dat is misschien zo, maar er kan met banken worden afgesproken dat je het geld kunt laten terugstorten. Ook kun je je tegen dit soort verlies verzekeren. Niemand beweerd dat het perfect gaat werken, maar wees eerlijk, ebay en marktplaats fucntioneren vrij goed, ook zonder staat.Digit schreef:Zonder handelsregels die door staten worden afgedwongen kan E-bay (of de gebruikers ervan) geen naleving afdwingen. En dus niet blijven bestaan.
Een afspraak duurt maar zo lang als beide partijen ze willen nakomen.
3) Bush was juist een voorstander van minder staatsinmengingen méér (markt)afspraken ! Het recht van de sterkste, met andere woorden. Ik dacht eerder aan Roy Bean : http://nl.wikipedia.org/wiki/Roy_Bean !
Groetjes,
Digit